Bu çalışmanın amacı, trafi k kazası sonucu yaralanarak hastanemize getirilen yaralıların gerçek ölüm oranlarını saptamaktır. Çalışmamızda, 2006 yılında Ankara il sınırları içerisinde meydana gelen trafi k kazaları sonucu yaralanarak Gazi Üniversitesi Tıp Fakültesi Hastanesi Acil Tıp Anabilim Dalı ile Çocuk Acil Birimi’ne getirilen yaralılara ait hastane dosyaları ve adli ölü muayenesi tutanakların hastanemiz arşivinden ulaşılarak incelenmiştir. Hastanemize 2006 yılı içerisinde trafi k kazası sonucu yaralanmış 1346 yaralı getirilmiş olup bunlardan 39’u (%2,9) yapılan müdahalelere rağmen hayatını kaybetmiştir. Ölümlerin 21’i (%53,8) trafi k kazasından sonraki ilk günde, 8’i (%20,5) 1 ile 7 gün arasında, 10’u (%25,7) 8 ile 30 gün arasında meydana gelmiştir. 2006yılında trafi k kazası sonrası yolda veya hastanede meydana gelen ölümler “trafi k kazasına bağlı” ölümler olarak Türkiye İstatistik Kurumu verilerine girmiyordu. Bu nedenle, hastanemiz gibi yoğun olarak trafi k kazası sonucu yaralanmış hastaların getirildiği hastanelerde yapılacak benzer çalışmaların, çalışmamızın kapsadığı dönemlereait gerçek trafi k kazaları sonucu oluşan ölüm sayılarına ulaşmamıza katkısı olabilir.
The aim of this study was to determine the real death rates of cases injured by traffi c accidents and admitted to Gazi University Medical Faculty. In this study, in 2006, hospital fi les and forensic death examination reports of cases injured by traffi c accidents occured in Ankara city limits and admitted to the Gazi University Medical Faculty Adult and Pediatric Emergency Services were obtained from hospital archieves and examined. There were a total number of 1346 cases during this time and thirty nine (2.9%) died in spite of medical interventions. Twenty one of the deaths (53.8%) occured in the fi rst day, eight (20.5%) died between1-7 days, ten (25.7%) died between 8-30 days of the admission. In 2006, traffi c accidents deaths during transportation to hospital or inhospital were not recorded in the Turkish Statistical Institute data as traffi c accidents deaths. Therefore, the studies done in hospitals where intensively accept cases injured in traffi c accidents may help to obtaine real numbers.
Diğer ID | JA69RR75PD |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2010 |
Gönderilme Tarihi | 1 Temmuz 2010 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 2 |