Walter Zev Feldman hem Osmanlı Türk müziği hem de Yahudi müziği alanında önde gelen bir araştırmacıdır. Music of the Ottoman Court: Makam, Composition, and the Early Ottoman Instrumental Repertoire (Berlin, 1996) ve Klezmer: Music, History, & Memory (Oxford, 2016) kitaplarının yazarıdır ve "Ottoman Müzik" ve "Klezmer Müziği" New Groves Müzik ve Müzisyenler Sözlüğüne. 2004 yılında Türkiye Mevlevi Dervişlerinin İnsanlığın Sözlü ve Somut Olmayan Mirasının Başyapıtı olarak UNESCO'ya başarıyla uygulanmasının eş yönetmenliğini yaptı. Güncel araştırma ilgi alanları arasında Osmanlı müziğinde ritmik döngü (usul) ve ezgi ilişkisi ve Aşkenaz Yahudi ve diğer dans kültürlerinde jestler yer almaktadır.
Eğitimi
Columbia Üniversitesi'nden Orta Asya Edebiyatı (Özbek ve Çağatay) Doktorası, 1980. Tez: Özbek Sözlü Destanı: Ondokuzuncu Yüzyılın Sonları ve Yirminci Yüzyılın Başları Ozanlarının Belgelenmesi (1980).
City College of New York Doğu Dilleri Lisans Derecesi (1970).
Araştırma Bursları ve Diğer Ödüller
Magowan Aile Vakfı (2017-18): "Moldova'nın Klezmer Müziği Üzerine Röportajlar" (Christina Crowder ile birlikte).
Westphalian Wilhelms University (WWU) Bursu (Şubat 2016): “En Eski Hamparsum El Yazmalarına Göre Tanburi Isak Fresk Kompozisyonları.”
NYU AD Araştırma Geliştirme Fonu (Eylül 2014-Ağustos 2015): “Moldova'nın Klezmer Müziği.”
NYU AD Araştırma Geliştirme Fonu (Ağustos 2011-Aralık 2013): “Geleneksel Moldova Düğün Masası Şarkısında Tarih ve Hafıza (Cîntec de Masa), ca. 1840-1960.”
Magowan Aile Vakfı, (2008, 2007, 2002-2004); Beit Shalom Aleichem, (2003); Yahudi Kültürünü Anma Vakfı, (2001-2002): “Klezmer: Müzik, Tarih ve Hafıza.”
The Littauer Foundation, (2000): "Jeremiah Hescheles'in Klezmer Malzemeleri.
National Endowment for the Humanities, (1998-99): “Osmanlı Şiirinde Hint Üslubu.”
ABD Eğitim Bakanlığı, (1990-92): “İleri Türkçe Öğretim Materyalleri.” IREX, (1988, 1989, 1990, 1991): "Özbek Sözlü Destanı."
National Endowment for the Humanities, (1985-87): Prens Demetrius Cantemir'in (1673-1723) “Alfabetik Gösterime Göre Müzik Bilimi Kitabı”nın Açıklamalı Çevirisi.
American Research Institute in Turkey, (1984): “The Philosophy of Music in Ottoman Turkey.”
Princeton Üniversitesi Beşeri ve Sosyal Bilimler Araştırma Komitesi, (1984): "Music and Zikr of the Sunni Tarikats of Istanbul."
_______ (1983): “Osmanlı Lirik Formu Murabba.””
Ulusal Beşeri Bilimler Vakfı ve Türkiye'deki Amerikan Araştırma Enstitüsü, (1983): “Ondokuzuncu Yüzyıl Türkiye'sinde Geleneksel Sanat Müziğinin Konumu.”
National Endowment for the Arts, (1978-1979): "Yahudi Enstrümantal Halk Müziği."
Mesleki Deneyimi
New York University Abu-Dhabi, Müzik Profesörü (2009-2012), Misafir Müzik Profesörü (2013--2016), Kıdemli Araştırma Görevlisi (2017-2019).
New York Üniversitesi, Performans Çalışmaları Bölümü, Yarı Zamanlı Misafir Profesör (sonbahar 2008).
Kudüs Müzik ve Dans Akademisi (Rubin Academy), Eğitmen, Caz ve Disiplinlerarası Bölüm, (2008 baharı-2010 baharı).
Bar İlan Üniversitesi, Müzik Bölümü (Tel-Aviv), Yarı Zamanlı Doçent, (2004-2009).
Center for the Classical Music and Dance of the Orient, Kudüs, öğretim görevlisi, (2001-2007).
Tel-Aviv Yidiş Enstitüsü (Beit Shalom Aleichem), öğretim görevlisi, (2002-2003).
Yahudi ve İlgili Müzik Programlama Sanat Yönetmeni, 92nd Street Y,(2004-2007).
İbrani Üniversitesi, Kudüs, Yahudi Müziği Araştırma Merkezi, Üye, (2002-günümüz).
Misafir Öğretim Üyesi, Bar İlan Üniversitesi, Müzikoloji Bölümü, (2001).
Misafir Profesör, New York Üniversitesi, Müzik Bölümü, (2000).
Pensilvanya Üniversitesi, Asya ve Ortadoğu Çalışmaları Bölümü, Türkçe ve Türkçe Programları Koordinatörü, (1986—1998).
Misafir Yardımcı Doçent, Müzik Bölümü, Princeton Üniversitesi, (1985).
Princeton Üniversitesi, Yakın Doğu Dilleri ve Kültürleri, Yardımcı Doçent, (1981-1984).
Son Araştırma Projeleri
Deutsches Forschungs Gemeinschaft sponsorluğunda, Prof. Ralf Martin Jager başkanlığında, Westphalian Wilhelms University of Münster (2015-2026) tarafından desteklenen Corpus Musicae Ottomanicae (CMO) projesinin Yönetim Kurulu Üyesi.
Kullandığı Diller
Konuştuğu diller: İbranice, Yidiş, Rusça, Türkçe, Özbekçe, Kazakça.
Araştırmada kullandığı diller: Osmanlı, Çağatay, Fars, Türkmen, Azerbaycan, Uygur, Alman, Fransız, Rumence.
Tam CV'si için tıklayınız.
Scott McBride Smith, müzik eğitiminde tanınmış bir liderdir. Cordelia Brown Murphy Kansas Üniversitesi'nde Piyano Pedagojisi Profesörü olarak, öğretmen eğitimi ve piyano pedagojisi gibi ulusal konulara odaklanmaktadır. Uluslararası Genç Müzisyenler Enstitüsü'nün Başkanı ve CEO'su olarak, dünyanın dört bir yanından yetenekli genç sanatçılar için özel eğitim sunan bir yaz programını yönetiyor. Çığır açan yeni Amerikan Popüler Piyano dizisinin ortak yazarlarından biri olarak, günümüz öğrencileri için bir çalışma kursu oluşturulmasına yardımcı oldu - sevdikleri müziği çalarken gerekli sıkı çalışmaya ilham veren araçlar sağladı. Royal American Conservatory Examinations'ın eski başkanı olarak, ABD'de ulusal müfredatı ve değerlendirmeyi savunarak standartlar oluşturmaya çalıştı. Ve Ulusal Müzik Öğretmenleri Derneği'nin eski bir bölüm başkanı ve California Profesyonel Müzik Öğretmenleri Derneği'nin başkanı olarak, müzik öğretimi topluluğundaki tüm profesyonelleri etkileyen sorunlar üzerinde çalışıyor. Uzun süredir Irvine, California'da ödüllü öğrencilere öğretmenlik yapan Dr. Smith'in öğrencileri 1988, 1990, 1996, 1998, 1999, 2001, 2004, 2006 ve 2008 yıllarında California Eyalet Şampiyonu olmuştur. Naftsger Yarışması, Çaykovski Yarışması ve Ulusal Müzik Öğretmenleri Derneği yarışmalarında ödül kazananlar. Dr. Smith'in 11 yıllık öğrencisi olan Amir Khosrowpour, Kansas Üniversitesi'nde Dr. Jack Winerock'un öğrencisiyken 2001-2002 Steinway Ulusal Kolej Şampiyonu oldu. Öğrencisi Jeremy Siskind, 2002 ASACAP Vakfı Genç Caz Bestecisi ödülünün sahibi oldu. Dr. Smith, kolej metni The Well-Tempered Keyboard Teacher'ın ortak yazarı ve Clavier Companion dergisinin yardımcı editörüdür. Christopher Norton's Guide to Microjazz kitabının ortak yazarıdır. Müzik öğretimine yönelik felsefi ve bilişsel yaklaşımına artan ilgi, 1999'dan bu yana her MTNA Konferansında atölye çalışmaları ve gösteriler de dahil olmak üzere ABD, Kanada, Avrupa, Asya, Avustralya ve Güney Amerika'da boy göstermesiyle sonuçlandı. Ancak yeteneğini asla kaybetmedi. meslekte mizah görmek ve gülmek. Dr. Smith, Peru, Lima'daki Bela Bartok Konservatuarı'nda Misafir Profesör olarak görev yaptı; Hong Kong Sahne Sanatları Akademisi'nde; Çin'de, Sichaun Müzik Konservatuarı'nda ve Shenzhen Sanat Okulu'nda; ve Uluslararası Piyano Eğitimi Vakfı'nın sponsorluğunda Tayvan'da. Scott McBride Smith, doktora derecesini Güney Kaliforniya Üniversitesi'nden aldı ve burada Üstün Piyano Mezunu ödülünü kazandı. Müzik Öğretmenleri Ulusal Birliği Ulusal Kurulu'nun eski bir üyesi, aynı zamanda Avrupa Piyano Öğretmenleri Derneği'nin ve Erken Çocukluk Müzik ve Hareket Derneği'nin Birinci Düzey Sertifikalı üyesidir.
Eğitimi
D.M.A., Piano Performance, 1982 University of Southern California
Minor(s): Music History, Conducting, 20th-century American and English Literature
Bazı önemli makaleleri
Smith, S. M., Hung, C., & Bu, J. (2019). United States Music Certification Exam Curriculum. Lawrence. (Refereed)
This was a major re-edit and translation of the English language version. There are three books (Repertoire, Technic, and Skills) in 10 levels.
Smith, S. M. (2019). American Popular Piano, Etudes, Bk. 4. (Refereed)
This is a major revision of the 2005 original, incorporating a research-based approach to teaching improvisation at early levels of piano study. It was published in China in Chinese translation.
Smith, S. M. (2018). American Popular Piano Etudes, Preparatory Level. In American Popular Piano. (Refereed)
This is a major revision of the 2005 original, incorporating a research-based approach to teaching improvisation at early levels of piano study.
Smith, S. M. (2018). Seymour Fink Master Technician. Clavier Companion. (Refereed)
Smith, S. M. (2018). Clavier Companion. (Refereed)
McBride Smith, S. (2018). In S. M. Smith, USMCE Piano Studies Book, The New Millennium Series, Diamond Edition, Grade 10. Lawrence. (Refereed)
This is the second of two advanced level studies books to be used in the U.S. Music Certification Examinations. I chose content, indicated leveling, and provided fingering on selected works.
McBride Smith, S. (2018). In S. M. Smith, USMCE Piano Studies Book, The New Millennium Series, Diamond Edition, Grade 9. (Refereed)
This is the first of two advanced level studies books to be used in the U.S. Music Certification Examinations. I chose content, indicated leveling, and provided fingering on selected works.
McBride Smith, S. (2018). In S. M. Smith, USMCE Piano Performance Book The New Millenium Series Diamond Edition, Grade 7. (Refereed)
I re-edited this educational anthology for publication in China, correcting note errors and re-doing fingering where necessary.
McBride Smith, S. (2018). In S. M. Smith, USMCE Piano Performance Book The New Millenium Series Diamond Edition, Grade 8. (Refereed)
I re-edited this educational anthology for publication in China, correcting note errors and re-doing fingering where necessary.
Tam CV'si tıklayınız
Alicia MARAVELIA: Although a recognized Egyptologist (PhD in the University of Limoges, 2004) and Astronomer (PhD in the University of Athens, 1997), with an initial BSc in Physics (University of Thessaloniki, 1988), Founder and Director of the Hellenic Institute of Egyptology, Co-Ordinator of two Research Projects and prolific author of more than 145 paper, books and reviews, she is also very fond of Music and the History of Music. She has studied Byzantine Music in Thessaloniki and Athens and wrote a book of Propria (Akolouthia) to honour the memory of Saint Alice/Alexandra of Russia (the Passion-Bearer). She specializes in the enharmonion genos of the Oktoechos and is very interested between the relations and interactions of the Arabic and Ottoman Maqam with the various modes (echoi) of Byzantine Music.
Editör Kurulu
Baş Editör
Walter Feldman – walterzevfeldman@gmail.com- Emekli, Bir kuruma bağlı değil- US
Scott McBride Smith- smcbsmith@ku.edu - University of Kansas- US
Yardımcı Editörler
Alper Şakalar - alpersakalar@gmail.com- Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi- Türkiye
Danışma Kurulu
Dr Dr Alicia Maravelia, nut_ntrt@otenet.gr- Hellenic Institute of Egyptology- Yunanistan
Alan Editörleri/Editörler
Murat Gurel – murat.gurel@omu.edu.tr- Ondokuz Mayıs Üniversitesi- Türkiye
Özgecan Karadağlı- ozgecan.karadagli@gmail.com - Hacıbayram Veli Üniversitesi- Türkiye
Günay Mammadova - gunay-memmedli@mail.ru - Nahçıvan Devlet Üniversitesi - Azerbaycan
Serkan Demirel- sekole@gmail.com-Ankara Music ve Güzel Sanatlar Üniversitesi- Türkiye
Serkan Çelik- scelik55@gmail.com- İzmir Katip Çelebi Üniversitesi - Türkiye
Uluslararası Yayın Kurulu
Ertuğrul Bayraktarkatal – bayraktarkatal@gmail.com- Başkent Üniversitesi- TürkiyeRalf Martin Jäger – ralf.jaeger@wwu.de- Westfälische Wilhelms-Universität- Almanya
Vladimir Valjarevic – vladimir.valjarevic@gmail.com- Mannes School of Music- Amerika Birleşik Devletleri
Okan Murat Ozturk – okanmurat@gmail.com- Ankara Müzik ve Güzel Sanatlar Üniversitesi- Türkiye
Şevki Özer Akçay – akcay_ozer@yahoo.com- Atatürk Üniversitesi- Türkiye
Safa Yeprem – syeprem@gmail.com- Marmara Üniversitesi- Türkiye
Sehrana Kasimi – sekasimi@mail.ru- Azerbaycan Milli Konservatuarı- Azerbaycan
Adhurim Rasimi, sadhurimrasimi@hotmail.com, Priştina Üniversitesi-Kosova
Ahmet Hakkı Turabi – ahturabi@yahoo.com- Amasya Üniversitesi-Türkiye
Peter Körner – peterkorner@uludag.edu.tr-Uludağ Üniversitesi -Türkiye
Pooyan Azadeh- pooyan.art.university@gmail.com -University of Art -İran
Dil Editörleri
Stephen Kuntz- stephenkuntz44@gmail.com- Türkiye
Mizanpaj-Tasarım
İlhan Baltacı - ibaltaci90@gmail.com- Türkiye
Yazarlarımızın editöryal süreçlerin aksamaması için editöryal emaillere 3 gün içinde yanıt vermeleri gerekmektedir.