Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Öğretmenlerin Cinsiyet, Kıdem, İnternet Kullanım Becerisi ve Web Tabanlı Mesleki Gelişime Yönelik Motivasyonlarının Hizmet içi Eğitimdeki Başarılarına Etkisi

Yıl 2018, Sayı: 36, 65 - 81, 29.12.2018

Öz

Bu
çalışmanın amacı öğretmenlerin cinsiyet, kıdem, internet kullanım becerisi ve
web tabanlı mesleki gelişime yönelik motivasyonlarının hizmet içi eğitimdeki
başarılarına etkisini ortaya koymaktır. Çalışmada nicel korelasyonel araştırma modeli kullanılmıştır.  Çalışma kapsamında aktif öğrenme ile ilgili
geliştirilen hizmet içi eğitim web tabanlı bir sistem üzerinden Sakarya’da
görev yapmakta olan öğretmenlere verilmiş ve eğitim sonunda öğretmenlerin
hizmet içi eğitimdeki başarılarını ortaya koymak amacıyla bir test
uygulanmıştır. Çalışma sonucunda düşük kıdemli öğretmenlerin akademik başarı
testinden daha yüksek puanlar aldığı, web tabanlı mesleki gelişime yönelik
motivasyon boyutları ile akademik başarı puanları arasında düşük ve pozitif
yönlü ilişki 
olduğu,  öğretmenlerin akademik başarılarında cinsiyet
değişkeninin anlamlı bir yordayıcı olduğu ve kadın öğretmenlerin başarılarının
daha yüksek olduğu görülmüştür. Ayrıca öğretmenlerin kıdemi azaldıkça akademik
başarıları artarken internet kullanım düzeyi iyi olanların akademik
başarılarının daha yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Araştırmaya katılan
öğretmenlerden kişisel ilgisi ve pratik gelişim motivasyonu yüksek olanlarla
dış beklentisi düşük olan öğretmenlerin akademik başarılarının daha yüksek
olduğu ortaya çıkmıştır.

Kaynakça

  • Açıkgöz, Ü. K. (2002). Aktif Öğrenme, İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları. Kanyılmaz Matbaası.
  • Açıkgöz, Ü. K. (2014). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Allen, I. E., & Seaman, J. (2011). Going the distance: Online education in the United States, 2011. Sloan Consortium. PO Box 1238, Newburyport, MA 01950.
  • Andersen, A. (2000). İnsan Kaynakları Yönetimi ile Personel Yönetimi Arasındaki Farklar.
  • Artan, S. (1995). Endüstri İşletmelerinde Yöneticilerin yetiştirilmesi ve Türkiye’de Uygulama. İTİA Yayınları No:172/107, Eskişehir
  • Aydede, M. N. (2006). İlköğretim altıncı sınıf fen bilgisi dersinde aktif öğrenme yaklaşımını kullanmanın akademik başarı, tutum ve kalıcılık üzerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi.
  • Aydede, M. N.,& Kesercioğlu, T. (2012). Aktif Öğrenme Uygulamalarının Öğrencilerin Kendi Kendine Öğrenme Becerilerine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(43).
  • Aydede, M. N.,&Matyar, F. (2009). Fen bilgisi öğretiminde aktif öğrenme yaklaşımının bilişsel düzeyde öğrenci başarısına etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6(1), 115-127.
  • Aydın, F., Horzum, M. B., & Güngören, Ö. C. (2014). Öğretmen Adaylarının Web Tabanlı Mesleki Gelişime Yönelik Motivasyonlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(27).
  • Bozyiğit,N, Onan, T. S, Özçınar, A ve Erdem, A. (2014). Sınıf İçi Bir Proje Örneği: Aktif Öğrenme ve Etkin Katılım. Journal of Education and Future,6, 15-24
  • Buluç, B. (1997). İlköğretim ikinci kademe okullarda eğitimde fırsat ve imkân eşitliği. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 3(1), 11-22.
  • Bursalıoğlu, Z. (1994). New structures and behaviors in school management. Ankara: Pegem.
  • Büyüköztürk, Ş.; Kılıç Çakmak, E.; Akgün, Ö.E.; Karadeniz ,Ş.; Demirel, F. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, N. (2004). Öğretmenlerin geliştirilmesi ve etkili öğretmen davranışları. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 103-119.
  • Çakır, Ö., & Horzum, M. B. (2014). Adaptation motivation toward web-based professional development scale and examining pre-service teachers motivation toward web-based professional development perception in terms of different variables. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 131, 144-148.
  • Dolmaz, M., & Kılıç, R. (2017). Sosyal Bilgiler Dersi Tarih Konularının Öğretiminde Aktif Öğrenme Ve Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 3(1).
  • Downer, J. T., Kraft-Sayre, M. E., & Pianta, R. C. (2009). Ongoing, web-mediated professional development focused on teacher–child interactions: early childhood educators' usage rates and self-reported satisfaction. Early Education and Development, 20(2), 321-345.
  • Ehrlich, C. J. (1997). Human resource management: A changing script for a changing world. Human Resource Management: Published in Cooperation with the School of Business Administration, The University of Michigan and in alliance with the Society of Human Resources Management, 36(1), 85-89.
  • Erişen, Y. (1998). Öğretmenlere yönelik hizmet içi eğitim programları geliştirmede eğitim ihtiyacı belirleme süreci. Milli Eğitim Dergisi, 140.
  • Fies, C. H. (2005). Classroom response systems: what do they add to an active learning environment? (Doctoral dissertation).
  • Freeman, S., Eddy, S. L., McDonough, M., Smith, M. K., Okoroafor, N., Jordt, H., & Wenderoth, M. P. (2014). Active learning increases student performance in science, engineering, and mathematics. Proceedings of the National Academy of Sciences, 111(23), 8410-8415.
  • Gürşimşek, I. (1998). Öğretmen eğitiminde yeni yaklaşımlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14).
  • Hersey, P., & Blanchard, K. (1972). Management of organization behavior. Englewood Cliffs, NY: Prentice-Hall.
  • Horzum, M. B. (2012). The effect of Web based instruction on Web pedagogical content knowledge, achievement and satisfaction. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(1), 25-40.
  • Horzum, M. B. (2013). An investigation of pre-service teachers’ web pedagogical content knowledge with respect to department and gender. Journal of Teaching and Education, 2(3), 161-167.
  • Hung, H. T. (2015). Flipping the classroom for English language learners to foster active learning. Computer Assisted Language Learning, 28(1), 81-96.
  • Kalem, S.,& Fer, S. (2003). Aktif Öğrenme Modeliyle Oluşturulan Öğrenme Ortamının Öğrenme, Öğretme ve İletişim Sürecine Etkisi. Educational Sciences: Theory&Practice, 3(2).
  • Kao, C. P., & Tsai, C. C. (2009). Teachers’ attitudes toward web-based professional development, with relation to Internet self-efficacy and beliefs about web-based learning. Computers & Education, 53(1), 66-73.
  • Kao, C. P., Wu, Y. T., & Tsai, C. C. (2011). Elementary school teachers’ motivation toward web-based professional development, and the relationship with Internet self-efficacy and belief about web-based learning. Teaching and Teacher Education, 27(2), 406-415.
  • Karasar, N. (2003). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Yöntemler. Nobel Yayın
  • Koç, C. (2011). Aktif öğrenmenin okuduğunu anlama ve eleştirel düşünme üzerindeki etkileri. Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 35(1), 28-37.
  • Köstereli̇oğlu, I., Bayar, A., ve Akın Kösterelioğlu, M. (2014). Öğretmen Eğitiminde Etkinlik Temelli Öğrenme Süreci: Bir Durum Araştırması. Electronic Turkish Studies, 9(2).
  • Mentiş-Taş, A. (2005). Öğretmen eğitiminde aktif öğrenme. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2).
  • Newmann, F. M. (1991). Linking restnicturing to authentic student achievement. Phi Delta Kappan, 72(6), 458-463.
  • Özyar, A. (2003). Milli Eğitim Bakanlığı’nın öğretmen yetiştirme politikaları. Ankara. http://oyegm. meb. gov. tr/ortasayfa/gn_md_sunu. htm, 10(6), Erişim Tarihi: 2015.
  • Pianta, R. C., Mashburn, A. J., Downer, J. T., Hamre, B. K., & Justice, L. (2008). Effects of web-mediated professional development resources on teacher–child interactions in pre-kindergarten classrooms. Early childhood research quarterly, 23(4), 431-451.
  • Robson, J. (1998). Active teaching and learning. 4 Mart 2006.
  • Seferoğlu, S. S. (1999). Hizmet içinde meslekî gelişim ve uzaktan eğitim teknolojilerinin kullanılması. Birinci Uzaktan Eğitim Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 103-111.
  • Seferoğlu, S. S. (2001). Sınıf öğretmenlerinin kendi mesleki gelişimleriyle ilgili görüşleri, beklentileri ve önerileri. Milli Eğitim Dergisi, Ocak-Şubat-Mart 2001, (149), 12-18.
  • Seferoğlu, S. S. (2003). Öğretmenlerin hizmet-içi eğitiminde yeni yaklaşımlar. Çağdaş Eğitim Sistemlerinde Öğretmen Yetiştirme Ulusal Sempozyumu, Eğitimde Yansımalar: VII, s. 149-167.
  • Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlilikleri Açısından Kendilerini Değerlendirmeleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(26). 131-140.
  • Selçuk, G. S., Çalışkan, S., Şendur, G., & Yürümezoğlu, K. (2015). Türkiye’nin Farklı Bölgelerinden Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Aktif Öğrenme Etkinlikleri Eğitimi İle İlgili Görüşleri Ve Öz Değerlendirmeleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen Ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(2), 125-157.
  • Swank-Day, J. M. (2004). New Approaches toTeaching High School Ecology Unpublished Doctoral dissertation, Michigan State University. Division of Science and Mathematics Education).
  • Şişman, M. (2009). Öğretmen yeterlilikleri: Modern bir söylem ve retorik. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3).
  • Taş, A. M. (2005). Öğretmen eğitiminde aktif öğrenme. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2). 177-184.
  • Taşpınar, M. (1998). Modüler Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesini Amaçlayan Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi.
  • Taymaz, A. H. (1997). Eğitim sisteminde teftiş: Kavramlar, ilkeler, yöntemler. TAKAV Tapu ve Kadostra Vakfı Yayını.
  • The Holmes Group (US). (1986). Tomorrow's teachers: A report of the Holmes Group. Holmes Group.
  • Treacy, B., Kleiman, G., & Peterson, K. (2002). Successful online professional development. Learning and Leading with Technology, 30(1), 42-49.
  • Whitaker, S., Kinzie, M., Kraft-Sayre, M. E., Mashburn, A., & Pianta, R. C. (2007). Use and evaluation of web-based professional development services across participant levels of support. Early childhood education journal, 34(6), 379-386.
  • Wilke, R. R. (2003). The Effect of Active Learning On Student Characteristics İn Human Physiology Course For Nonmajors . Advence in Physiology Education, 27(4), 207- 223.
  • Zavrak, M. (2003). Lise kimya programında atomun yapısı ünitesinde aktif öğrenme yöntemlerinin uygulanması. Unpublished Master Thesis, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi, İzmir.

The Effect of Teachers' Gender, Seniority, Internet Use Skills and Motivation for Web-Based Professional Development on In-Service Training Achievements

Yıl 2018, Sayı: 36, 65 - 81, 29.12.2018

Öz

The aim of this study is to determine the effect of teachers' gender,
seniority, internet use skills and motivation for web-based professional
development on their success in in-service training. In the study, quantitative
correlational research model was used. Within the scope of the study,
in-service training on active learning was given to teachers working in Sakarya
via a web-based system. Then, a test was applied to reveal the success of
teachers in in-service training at the end of the training. At the end of the
study, it was seen that low senior teachers got higher scores in academic
achievement test. In addition, there was a low and positive relationship
between motivation dimensions for web-based professional development and
academic achievement points. Moreover, gender variable was a significant
predictor of teachers' academic achievement. Female teachers were more
successful. In addition, the academic achievement of teachers increased as the
seniority of teachers increased. It is also revealed teachers who are good at
internet usage were found to have higher academic achievement. It was found
that teachers who had high personal interest and practical development
motivation and teachers who had low external expectations had higher academic
achievement.

Kaynakça

  • Açıkgöz, Ü. K. (2002). Aktif Öğrenme, İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları. Kanyılmaz Matbaası.
  • Açıkgöz, Ü. K. (2014). Aktif Öğrenme. İzmir: Eğitim Dünyası Yayınları.
  • Allen, I. E., & Seaman, J. (2011). Going the distance: Online education in the United States, 2011. Sloan Consortium. PO Box 1238, Newburyport, MA 01950.
  • Andersen, A. (2000). İnsan Kaynakları Yönetimi ile Personel Yönetimi Arasındaki Farklar.
  • Artan, S. (1995). Endüstri İşletmelerinde Yöneticilerin yetiştirilmesi ve Türkiye’de Uygulama. İTİA Yayınları No:172/107, Eskişehir
  • Aydede, M. N. (2006). İlköğretim altıncı sınıf fen bilgisi dersinde aktif öğrenme yaklaşımını kullanmanın akademik başarı, tutum ve kalıcılık üzerine etkisi. Yüksek Lisans Tezi.
  • Aydede, M. N.,& Kesercioğlu, T. (2012). Aktif Öğrenme Uygulamalarının Öğrencilerin Kendi Kendine Öğrenme Becerilerine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 43(43).
  • Aydede, M. N.,&Matyar, F. (2009). Fen bilgisi öğretiminde aktif öğrenme yaklaşımının bilişsel düzeyde öğrenci başarısına etkisi. Türk Fen Eğitimi Dergisi, 6(1), 115-127.
  • Aydın, F., Horzum, M. B., & Güngören, Ö. C. (2014). Öğretmen Adaylarının Web Tabanlı Mesleki Gelişime Yönelik Motivasyonlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi. Mustafa Kemal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 11(27).
  • Bozyiğit,N, Onan, T. S, Özçınar, A ve Erdem, A. (2014). Sınıf İçi Bir Proje Örneği: Aktif Öğrenme ve Etkin Katılım. Journal of Education and Future,6, 15-24
  • Buluç, B. (1997). İlköğretim ikinci kademe okullarda eğitimde fırsat ve imkân eşitliği. Kuram ve Uygulamada Egitim Yönetimi Dergisi, 3(1), 11-22.
  • Bursalıoğlu, Z. (1994). New structures and behaviors in school management. Ankara: Pegem.
  • Büyüköztürk, Ş.; Kılıç Çakmak, E.; Akgün, Ö.E.; Karadeniz ,Ş.; Demirel, F. (2009). Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık.
  • Can, N. (2004). Öğretmenlerin geliştirilmesi ve etkili öğretmen davranışları. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 16(1), 103-119.
  • Çakır, Ö., & Horzum, M. B. (2014). Adaptation motivation toward web-based professional development scale and examining pre-service teachers motivation toward web-based professional development perception in terms of different variables. Procedia-Social and Behavioral Sciences, 131, 144-148.
  • Dolmaz, M., & Kılıç, R. (2017). Sosyal Bilgiler Dersi Tarih Konularının Öğretiminde Aktif Öğrenme Ve Öğretmen Görüşleri Doğrultusunda Değerlendirilmesi. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 3(1).
  • Downer, J. T., Kraft-Sayre, M. E., & Pianta, R. C. (2009). Ongoing, web-mediated professional development focused on teacher–child interactions: early childhood educators' usage rates and self-reported satisfaction. Early Education and Development, 20(2), 321-345.
  • Ehrlich, C. J. (1997). Human resource management: A changing script for a changing world. Human Resource Management: Published in Cooperation with the School of Business Administration, The University of Michigan and in alliance with the Society of Human Resources Management, 36(1), 85-89.
  • Erişen, Y. (1998). Öğretmenlere yönelik hizmet içi eğitim programları geliştirmede eğitim ihtiyacı belirleme süreci. Milli Eğitim Dergisi, 140.
  • Fies, C. H. (2005). Classroom response systems: what do they add to an active learning environment? (Doctoral dissertation).
  • Freeman, S., Eddy, S. L., McDonough, M., Smith, M. K., Okoroafor, N., Jordt, H., & Wenderoth, M. P. (2014). Active learning increases student performance in science, engineering, and mathematics. Proceedings of the National Academy of Sciences, 111(23), 8410-8415.
  • Gürşimşek, I. (1998). Öğretmen eğitiminde yeni yaklaşımlar. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(14).
  • Hersey, P., & Blanchard, K. (1972). Management of organization behavior. Englewood Cliffs, NY: Prentice-Hall.
  • Horzum, M. B. (2012). The effect of Web based instruction on Web pedagogical content knowledge, achievement and satisfaction. Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 41(1), 25-40.
  • Horzum, M. B. (2013). An investigation of pre-service teachers’ web pedagogical content knowledge with respect to department and gender. Journal of Teaching and Education, 2(3), 161-167.
  • Hung, H. T. (2015). Flipping the classroom for English language learners to foster active learning. Computer Assisted Language Learning, 28(1), 81-96.
  • Kalem, S.,& Fer, S. (2003). Aktif Öğrenme Modeliyle Oluşturulan Öğrenme Ortamının Öğrenme, Öğretme ve İletişim Sürecine Etkisi. Educational Sciences: Theory&Practice, 3(2).
  • Kao, C. P., & Tsai, C. C. (2009). Teachers’ attitudes toward web-based professional development, with relation to Internet self-efficacy and beliefs about web-based learning. Computers & Education, 53(1), 66-73.
  • Kao, C. P., Wu, Y. T., & Tsai, C. C. (2011). Elementary school teachers’ motivation toward web-based professional development, and the relationship with Internet self-efficacy and belief about web-based learning. Teaching and Teacher Education, 27(2), 406-415.
  • Karasar, N. (2003). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Yöntemler. Nobel Yayın
  • Koç, C. (2011). Aktif öğrenmenin okuduğunu anlama ve eleştirel düşünme üzerindeki etkileri. Cumhuriyet Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Bilimler Dergisi, 35(1), 28-37.
  • Köstereli̇oğlu, I., Bayar, A., ve Akın Kösterelioğlu, M. (2014). Öğretmen Eğitiminde Etkinlik Temelli Öğrenme Süreci: Bir Durum Araştırması. Electronic Turkish Studies, 9(2).
  • Mentiş-Taş, A. (2005). Öğretmen eğitiminde aktif öğrenme. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2).
  • Newmann, F. M. (1991). Linking restnicturing to authentic student achievement. Phi Delta Kappan, 72(6), 458-463.
  • Özyar, A. (2003). Milli Eğitim Bakanlığı’nın öğretmen yetiştirme politikaları. Ankara. http://oyegm. meb. gov. tr/ortasayfa/gn_md_sunu. htm, 10(6), Erişim Tarihi: 2015.
  • Pianta, R. C., Mashburn, A. J., Downer, J. T., Hamre, B. K., & Justice, L. (2008). Effects of web-mediated professional development resources on teacher–child interactions in pre-kindergarten classrooms. Early childhood research quarterly, 23(4), 431-451.
  • Robson, J. (1998). Active teaching and learning. 4 Mart 2006.
  • Seferoğlu, S. S. (1999). Hizmet içinde meslekî gelişim ve uzaktan eğitim teknolojilerinin kullanılması. Birinci Uzaktan Eğitim Sempozyumu Bildiriler Kitabı, 103-111.
  • Seferoğlu, S. S. (2001). Sınıf öğretmenlerinin kendi mesleki gelişimleriyle ilgili görüşleri, beklentileri ve önerileri. Milli Eğitim Dergisi, Ocak-Şubat-Mart 2001, (149), 12-18.
  • Seferoğlu, S. S. (2003). Öğretmenlerin hizmet-içi eğitiminde yeni yaklaşımlar. Çağdaş Eğitim Sistemlerinde Öğretmen Yetiştirme Ulusal Sempozyumu, Eğitimde Yansımalar: VII, s. 149-167.
  • Seferoğlu, S. S. (2004). Öğretmen Adaylarının Öğretmen Yeterlilikleri Açısından Kendilerini Değerlendirmeleri. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 26(26). 131-140.
  • Selçuk, G. S., Çalışkan, S., Şendur, G., & Yürümezoğlu, K. (2015). Türkiye’nin Farklı Bölgelerinden Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Aktif Öğrenme Etkinlikleri Eğitimi İle İlgili Görüşleri Ve Öz Değerlendirmeleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen Ve Matematik Eğitimi Dergisi, 9(2), 125-157.
  • Swank-Day, J. M. (2004). New Approaches toTeaching High School Ecology Unpublished Doctoral dissertation, Michigan State University. Division of Science and Mathematics Education).
  • Şişman, M. (2009). Öğretmen yeterlilikleri: Modern bir söylem ve retorik. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3).
  • Taş, A. M. (2005). Öğretmen eğitiminde aktif öğrenme. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2). 177-184.
  • Taşpınar, M. (1998). Modüler Öğretim Materyallerinin Değerlendirilmesini Amaçlayan Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi. VII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kongresi.
  • Taymaz, A. H. (1997). Eğitim sisteminde teftiş: Kavramlar, ilkeler, yöntemler. TAKAV Tapu ve Kadostra Vakfı Yayını.
  • The Holmes Group (US). (1986). Tomorrow's teachers: A report of the Holmes Group. Holmes Group.
  • Treacy, B., Kleiman, G., & Peterson, K. (2002). Successful online professional development. Learning and Leading with Technology, 30(1), 42-49.
  • Whitaker, S., Kinzie, M., Kraft-Sayre, M. E., Mashburn, A., & Pianta, R. C. (2007). Use and evaluation of web-based professional development services across participant levels of support. Early childhood education journal, 34(6), 379-386.
  • Wilke, R. R. (2003). The Effect of Active Learning On Student Characteristics İn Human Physiology Course For Nonmajors . Advence in Physiology Education, 27(4), 207- 223.
  • Zavrak, M. (2003). Lise kimya programında atomun yapısı ünitesinde aktif öğrenme yöntemlerinin uygulanması. Unpublished Master Thesis, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi, İzmir.
Toplam 52 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Firdevs Karahan

Duygu Gür Erdoğan

Özlem Canan Güngören

Gülden Kaya Uyanık

Neşe Güler

Burcu Koç Bu kişi benim

Mustafa Bayrakçı

Hüseyin Çalışkan

Ebru Demir Uzunkol

Mehmet Barış Horzum

Yayımlanma Tarihi 29 Aralık 2018
Gönderilme Tarihi 18 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Sayı: 36

Kaynak Göster

APA Karahan, F., Erdoğan, D. G., Güngören, Ö. C., Uyanık, G. K., vd. (2018). Öğretmenlerin Cinsiyet, Kıdem, İnternet Kullanım Becerisi ve Web Tabanlı Mesleki Gelişime Yönelik Motivasyonlarının Hizmet içi Eğitimdeki Başarılarına Etkisi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(36), 65-81.