1. Başlık
Makalenin içeriğini yansıtacak şekilde Times New Roman 12 Punto büyüklüğünde ve koyu, her kelimenin ilk harfi büyük olarak yazılmalıdır.
2. Özet
Konuyu kısa ve öz bir şekilde ifade etmelidir. Özet Türkçe olarak yazılmalıdır. Özet, maksimum 250 kelime içermeli ve 9 punto, Times New Roman yazı tipinde yazılmalıdır. En az 3 ve en fazla 5 anahtar kelime yazılmalıdır. Anahtar kelimelerin ilk harfleri büyük yazılmalıdır.
3. Ana MetinGİRİŞ
YÖNTEM
BULGULAR
TARTIŞMA VE SONUÇ bölümlerinden oluşur.
4. Metin
Metin Times New Roman yazı karakteri ile 11 punto ve tek satır aralığı ile yazılmalıdır. Giriş, Yöntem vb. temel başlıklar ile paragraf arasında 1,5 satır aralığı verilmelidir. Paragraf başları 1 cm içeriden başlamalıdır. Devam eden satır başları sola yaslı olacak bir şekilde düzenlenmelidir. Tüm metin iki yana yaslı olmalıdır.
5. Başlıklar
Makalede ana, ara ve alt başlıklar kullanılabilir. Başlıklar aşağıdaki açıklamalara göre düzenlenmelidir:
• Çalışmanın ana bölümleri için (ör. Giriş, Yöntem, Bulgular, Tartışma) ortalanmış, kalın ve başlık tarzında "Düzey 1" kullanılmalıdır.
• Düzey 1 başlıklarının alt bölümleri için sola dayalı, kalın ve başlık tarzında yazılmış “Düzey 2” kullanılmalıdır.
• Düzey 2 başlıklarının alt bölümleri için sola dayalı, kalın, italik ve başlık tarzında yazılmış “Düzey 3” kullanılmalıdır.
• Düzey 3 başlıklarının alt bölümleri için girintili, kalın ve başlık tarzında, sonrasında bir nokta yer alan, metnin aynı satırda devam ettiği “Düzey 4” kullanılmalıdır. Paragraf başında yer alır ve metinle aynı satırda yazılır.
• Düzey 4 başlıklarının alt bölümleri için girintili, kalın, italik ve başlık tarzında, sonrasında bir nokta yer alan, metnin aynı satırda devam ettiği “Düzey 5” kullanılmalıdır. Paragraf başında yer alır ve metinle aynı satırda yazılır.
Başlık Tarzı Açıklaması
Başlık tarzı yazım: Her bir başlık kelimesinin ilk harfi büyük yazılır. Sadece bağlaçlar (ve, ile, ama vb.) ve 3 harften kısa edatlar (of, in, on vb.) küçük harfle yazılır.
Girintiler: Düzey 4 ve Düzey 5 başlıkları için, metin 0.5 inç (1,27 cm) girintili olarak yazılır.
Örneğin, makalenin herhangi bir bölümünde birinci düzey ve izleyen düzeylerde başlıklar varsa, aşağıdaki gibi düzenlenmelidir:
2. YÖNTEM (BİRİNCİ DÜZEY BAŞLIK)
2.1. Veri Toplama Araçları (İkinci Düzey Başlık)
2.1.1. Algılanan Öğretmen Davranışları Ölçeği (Üçüncü düzey başlık)
2.1.1.1. Ölçeğin geliştirilme süreci. (Dördüncü düzey başlık)
2.1.1.1.1. Uzman görüşü ve değerlendirme (Beşinci düzey başlık)
6. Tablo ve ŞekilAPA 7 formatına göre tablo, şekil ve resim biçimlendirme için aşağıdaki kurallara uyulmalıdır:
• Tablo, Şekil ve Resim numarası düz metin, bold olarak ve tablonun üstüne yerleştirilmelidir.
• Tablo, Şekil ve Resim numarasının sonuna nokta konulmamalıdır.
• Tablo, Şekil ve Resim başlığı italik ve ilk harfleri büyük harflerle yazılmalıdır.
• Tablo, Şekil ve Resimdeki tüm yazılar Times New Roman 10 punto yazılmalıdır.
• Tablo, Şekil ve Resim orijinal değilse hemen altında kaynak bilgisi mutlaka belirtilmelidir. Kaynak bilgisi tablo, şekil ve resim hizasında soldan başlamalı ve Times New Roman 10 punto olarak verilmelidir.
Örneğin, tablo ve şekil isimleri aşağıdaki şekilde olmalıdır:
Tablo 1
Tablo Adı
TABLO
Şekil 1
Şekil Adı
ŞEKİL
Tablolarınızın farklı sayfaya geçmesi hâlinde “Tablo X (Devam)” şeklinde başlık satırı ve bilgi satırınızı tekrardan yeni sayfadaki tablonun en üst iki satırında kullanınız.
Tablo 1 (Devamı) (Times New Roman, 11 punto, sola yaslı)
Resimler: Yüksek çözünürlüklü olmalı ve resim adlandırmalarında, şekil kurallarına uyulmalıdır.
7. Kaynakça/Reference
Çalışmada alıntı yapılan tüm kaynaklar, tek bir kaynakça bölümünde aşağıdaki şekilde düzenlenmelidir:
• Yazarların soyadlarına göre alfabetik sırayla düzenlenmelidir.
• Her bir kaynağın ilk satırı sola hizalı olmalı, sonraki satırlar ise 1 cm içeriden başlamalıdır. Her bir kaynak arasında bir boşluk bırakılmalıdır.
• APA7 kurallarına uygun olmalıdır.
Kaynakların doğruluğunun sağlanması tamamen yazarların sorumluluğundadır.
Örnek referans gösterimi:Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E. K., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş., & Demirel, F. (2018). Bilimsel araştırma yöntemleri. Pegem Akademi Yayınları.
Akeren, İ., & Ay, İ. (2024). Öz düzenleme psikoeğitim programının ergenlerde öz düzenleme ve psikolojik yardım gereksinimine etkisinin incelenmesi. Trakya Eğitim Dergisi, 14(3), 2101–2120. https://doi.org/10.24315/tred.1481727
Çetin, D., & Çuhadar, S. Kaynaştırma eğitimi: Sınıf öğretmeni adayları için öğretmenlik uygulaması rehberi geliştirmeye yönelik ihtiyaç analizi. Trakya Eğitim Dergisi, 14(2), 1242–1265. https://doi.org/10.24315/tred.1447488
Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Seçkin Yayıncılık.
Makale şablonu (TR) ve makale şablonu (ENG), dergimizin internet sitesinden indirilip üzerinde düzeltmeler yapılarak kullanılabilir. Lütfen şablonu indirdikten sonra kurallara dikkat ederek makalenizi düzenleyiniz.