The study explores
teacher’s perspectives of the reflections of historical TV series and films on
social studies classes. The study was conducted in accordance with the case
study design, one of the qualitative methods research designs. The study group
consists of 10 social studies teachers working in public schools. Participants
were selected according to the maximum variation sampling, one of the
purposeful sampling methods. A semi-structured
interview form was used as the data collection tool and the qualitative data
were analyzed using Nvivo 10. The participants thought that historical TV series and films not only
help boost the level of cognitive readiness but also aid learners commit what
they learn into their memory. In addition, it also promote learners’ skills
related with perception of time and chronology. On the other hand, the
participants also noted that some these TV series and films lead to incorrect
learning of some historical facts and cause students to misinterpret some
historical events. Moreover, some of the content of such films, particularly
violence and profanity function as a bad model for younger generations.
Teaching of Social Studies Teachers’ Opinions TV Series and Films Qualitative Research
Bu çalışmada öğretmen görüşleri doğrultusunda
tarihi dizi ve filmlerin sosyal bilgiler dersine yansımalarının neler olduğunu
belirlemek amaç edinilmiştir. Çalışma
nitel araştırma desenlerinden durum çalışmasına uygun olarak yürütülmüştür.
Çalışma grubu devlet okullarında görev yapan 10 sosyal bilgiler öğretmeninden
oluşmaktadır. Katılımcılar amaçlı örnekleme yöntemlerinden maksimum çeşitlilik
örnekleme yöntemine göre belirlenmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak yarı
yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış ve elde edilen veriler NVivo 10.
programı kullanılarak analiz edilmiştir. Katılımcılara göre tarihi dizi ve
filimler sosyal bilgiler dersinde öğrencilerin bilişsel hazırbulunuşluluk
düzeyini artırmakta, derste öğrenilen bilgilerin öğrencilerin zihinlerinde
somutlaşmasına ve zaman ve kronolojiyi algılama becerilerinin gelişmesine katkı
sunmaktadır. Ancak katılımcılara göre bazı tarihi dizi ve filimler,
öğrencilerin bazı tarihi bilgileri hatalı öğrenmesine ve yanlış tarih algısının
oluşması neden olmaktadır. Ayrıca katılımcılara göre bazı dizi ve filmlerde yer
alan müstehcen veya şiddet içerikli sahneler öğrencilere kötü örnek teşkil
etmektedir.
Sosyal Bilgiler Öğretimi Öğretmen Görüşleri Tarihi Dizi ve Filmler Nitel Araştırma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma ve İnceleme Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ekim 2018 |
Gönderilme Tarihi | 19 Temmuz 2018 |
Kabul Tarihi | 4 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 7 Sayı: 2 |
DUYURULAR:
1- APA7 Yazım Kuralları:
Mayıs 2024 sayısından itibaren dergimiz kaynak gösterme ve alıntı yapma konusunda APA 7 (American Psychological Association) sistemini uygulacaktır. Daha fazla bilgi için lütfen TUHED şablonu ve yazım kurallarını inceleyiniz.
2- Erken Görünüm:
TUHED'in yeni yayın politikasına göre, değerlendirme süreci tamamlanan makaleler erken görünüm formatında yayınlanacaktır. Erken görünüm olarak yayınlanacak makalelere DOI ve sayfa numası tanımlanacaktır.
3- Tam Metin İngilizce Yayın Politikası:
Mayıs 2021 sayısından itibaren Araştırma-İnceleme ve Yayın Kritiği türündeki Türkçe çalışmaların tam metin İngilizce çevirisiyle birlikte yayınlanması sistemine geçilecektir. Buna göre yazarlar dergimize Türkçe başvuruda bulunabilecek ancak hakem değerlerndirme süreci sonrasında yayına kabul edilen çalışmaların tam metin İngilizce nüshasının düzenlenerek sisteme yüklenmesi istenilecektir. İngilizce olarak yapılan başvuruların incelenmesi ise İngilizce yapılacaktır.
4- Etik Kurul Onayı:
25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararı gereği İnsanlar üzerindeki çalışmalar için (yaş sınırlaması olmaksızın) Etik Kurul Onayı alınmış olmalı, bu onay makalenin ilk ve son sayfaları ile Yöntem bölümünde kurum, tarih ve sayı bilgisi verilerek belirtilmeli ve imzalı Etik Kurul Onayı makale ile birlikte sisteme yüklenmelidir. Çalışmanın etik kurul onayı gerektirmediği durumlarda bu durum yine Yöntem bölümünde açıkça ifade edilmelidir. 2020 itibariyle bu şartları yerine getirmeyen çalışmalar değerlendirilmeye alınmayacaktır.