Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Bir Günlüğüne Matematik Öğretmeni Olsaydım, Neler Yapardım/Yapmazdım: Öğrenci Görüşleri

Yıl 2017, Cilt: 14 Sayı: 1, 1117 - 1140, 30.12.2017

Öz


Bu
araştırmanın amacı 5.,6.,7. ve 8. sınıf öğrencilerinin
matematik dersine ve matematik öğretmenlerine yönelik
düşüncelerinin ortaya çıkarılmasıdır. Araştırma 2015-2016
Eğitim-Öğretim yılında Ege Bölgesi’nde rastgele seçilmiş
iki ortaokulda okuyan 138 adet 5,6,7 ve 8. sınıf öğrencisi ile
yapılmıştır. Bu amaçla araştırmada veri toplama aracı olarak
öğrencilere alan uzman görüşleri doğrultusunda hazırlanan “Bir
günlüğüne matematik dersi öğretmeni olsaydım bunları …
yapardım. Bunları… yapmazdım.” şeklinde bir metin verilerek
boşluk olan yerleri yazılı olarak doldurmaları istenmiştir.
Doldurulan formlardan elde edilen ham veriler, içerik analizi
yöntemiyle çözümlenmiştir. Bu çözümleme sonucunda
öğrencilerin sırasıyla öğretmen, öğretim yöntemleri ve
matematiğe karşı tutum ile ilgili görüşleri belirlenmiştir.
Çalışmanın en belirgin sonuçlarından bazıları öğrencilerin
matematiğe karşı güvenlerinin artırmalarına yardımcı
olunması; matematik dersinin oyunlarla anlatılması; bireysel
farklılıkların dikkate alınması; pekiştireç kullanılması;
konu anlatımı tekrarı yapılması; matematiğin korkulan bir ders
olması ve öğrencilerin sınav kaygısı taşımalarıdır.

Kaynakça

  • Acat, B. (Eylül, 2005). Öğrenci merkezli eğitimde öğrenme ortamı boyutlarının düzenlenmesi. Sözlü bildiri, V. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu. Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Ashcraft, M.H. & Faust, M.W. (1994). Mathematics anxiety and mental arithmetic performance : An exploratory investigation. Cognition and Emotion. 8, 97-125.
  • Ashcraft, M.H. & Krause, J.K. (2007). Working memory, math performance and math anxiety. Psychonomic Bulletin & Review, 14(2), 243-248.
  • Betz, N.E. (1978). Prevalence, distribution, and correlates of math anxiety in college students'. Journal of Counseling Psychology, 25(5):441-448.
  • Şenol, A., Dündar,S., Kaya, İ., Gündüz,N. ve Temel, H. (2015). Investigation of secondary school mathematics teachers' opinions on mathematics fear. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 2015, 11(2), 653-672.
  • Cantimer, G.G. ve Şengönül, S. (2013). Ortaokul 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik kaygıları ve dersi değerlendirmeleri. International Journal of Social Science, 48, 261-282.
  • Çakır, İ. (2009). İlköğretim beşinci sınıf matematik ders kitaplarının öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana. Ertürk, S. (1986). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Foss, D. H. & Kleinsasser, R. C. (1996). Preservice elementary teachers’ views of pedagogical and mathematical content knowledge. Teaching and Teacher Education, 12(4), 429-442.
  • Hembree, R. (1990). The nature, effects, and relief of mathematics anxiety. Journal for Research in Mathematics Education, 21(1), 33-46.
  • Hendel, D. (1980). Experiential and affective correlates of math anxiety in adult women. Psychology of Women Quarterly, V (2), 219- 230.
  • Hotaman, D. (2012). Öğretmen Adaylarının Öğretmen Kişilik Özelliklerine Yönelik Algılarının İncelenmesi, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 5(2), 186-201.
  • Işık, A., Çiltaş, A. ve Bekdemir, B. (2008). Matematik eğitiminin gerekliliği ve önemi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 174-184.
  • Karakuş, M. ve Yeşilpınar, M. (2013). İlköğretim altıncı sınıf matematik dersinde uygulanan etkinliklerin ve ölçme-değerlendirme sürecinin incelenmesi: Bir durum çalışması. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(1), 35-54.
  • Langlois, D. E. & Zales, C. R. (1992). Anatomy of a top teacher. Education Digest, 57(5), 31-34.
  • Memnun, D. ve Akkaya, R. (2010). İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin matematik dersi hakkındaki düşünceleri. Kurumsal Eğitimbilim Dergisi, 3(2) , 100-117.
  • Miles, M. B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis: an expanded sourcebook. (2nd Edition). Calif. : SAGE Publications.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2013). İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı (1-5. Sınıflar), Ankara: Devlet Kitapları Basım Evi.
  • Mokhtar, S. F., Yusof, Z. M. & Misiran, M. (2012). Factors affecting students’ performance in mathematics. Journal of Applied Sciences Research, 8(8), 4133-4137.
  • Mumcu, H., Mumcu, İ. ve Aktaş, M. (2012). Meslek liseleri öğrencileri için matematik. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1(2), 180-195.
  • Özçakır Sümen, Ö., Çağlayan, K. T. ve Kartal, A. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik korkuları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2), 69-80.
  • Öztürk, T. ve Güven, B. (Haziran, 2012). Etkili bir matematik öğrenme ortamının sahip olması gereken özelliklerine ilişkin öğretmen görüşleri. Sözlü bildiri, X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde.
  • Özyıldırım Gümüş, F., Acar, T. ve Yetkin Özdemir, E. (2015). Ortaokul öğrencilerinin gözünden matematik öğretmenleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 23-51.
  • Richardson, F.C. & Suinn, R.M. (1972). The Mathematics Anxiety Rating Scala. Psychametric Data , Journal of Caunseling Psyeling, 19, 551-554.
  • Skiba, A.E. (1990). Reviewing an old subject: Math anxiety. Mathematics Teachers, 83, 188-189.
  • Sullivan, L. A. C. (2008). A Study Of Students’ Perceptions About Their Attitude Toward Mathematics (Atm), Achievement İn Mathematics (Aım), Factors That İnfluence Atm, And Suggestions To İmprove Atm İn A “Beter Than Average” Dıstrıct: Grades 4 Through 8. Doctorate Thesis, Montclair State University.
  • Şahin, F. (1998). Okul öncesinde fen bilgisi öğretimi ve aktivite örnekleri. İstanbul: Beta Yayım Dağıtım. Tankersley, K. (1993). Teaching math their way. Educational Leadership, 50, 12-13.
  • Tavşancıl, E. ve Arslan, A. E. (2001). Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama örnekleri (1. Baskı). İstanbul: Epsilon Yayınevi.
  • Yenilmez, K. ve Özabacı, N.Ş. (2003). Yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin matematik ile ilgili tutumları ve matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 132-146.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Ramirez, G. (2013). Math anxiety, working memory, and math achievement in early elementary school. Journal of Cognition and Development, 14, 187-202.
  • Zakaria, N. (2012). Mathematics anxiety and achievement among secondary school stundents'. American Journal of Applied Sciences, 9(11), 1828-1832.
  • Zakaria, N. & Norazah, M.N. (2008). The effects of mathematics anxiety on matriculation students as related to motivation and achievement. Eurasia Journal of Mathematics Science & Technology Education, 4(1), 27-30.

If I Were a Mathematics Teacher for a Day, I would / I would not Do: Student Opinions

Yıl 2017, Cilt: 14 Sayı: 1, 1117 - 1140, 30.12.2017

Öz


This
research is aimed at revealing the thoughts of the 5th, 6th, 7th and
8th grade students about their math course and mathematics teacher.
The study was carried out with 138 students in 5th, 6th, 7th and 8th
grades who attended two secondary schools randomly selected in Aegean
Region during the academic year of 2015-2016. For this purpose, as
data collection tool in the research, it was prepared with the
opinions of the experts; "If I were to teach a mathematics
course for a day, I would… not do them ... ". The raw data
obtained from the filled forms were analyzed by content analysis
method. As a result of this analysis, students' opinions about their
attitudes towards teachers, teaching methods and mathematics were
determined respectively. Some of the most obvious results of the
study are helping students to increase their confidence in
mathematics; teaching mathematics with games; taking into account
individual differences; reinforcement use; subject narration to be
made a repetition; math is a feared lesson, and students are worried
about testing.

Kaynakça

  • Acat, B. (Eylül, 2005). Öğrenci merkezli eğitimde öğrenme ortamı boyutlarının düzenlenmesi. Sözlü bildiri, V. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Sempozyumu. Sakarya Üniversitesi, Sakarya.
  • Ashcraft, M.H. & Faust, M.W. (1994). Mathematics anxiety and mental arithmetic performance : An exploratory investigation. Cognition and Emotion. 8, 97-125.
  • Ashcraft, M.H. & Krause, J.K. (2007). Working memory, math performance and math anxiety. Psychonomic Bulletin & Review, 14(2), 243-248.
  • Betz, N.E. (1978). Prevalence, distribution, and correlates of math anxiety in college students'. Journal of Counseling Psychology, 25(5):441-448.
  • Şenol, A., Dündar,S., Kaya, İ., Gündüz,N. ve Temel, H. (2015). Investigation of secondary school mathematics teachers' opinions on mathematics fear. Eğitimde Kuram ve Uygulama, 2015, 11(2), 653-672.
  • Cantimer, G.G. ve Şengönül, S. (2013). Ortaokul 6., 7. ve 8. sınıf öğrencilerinin matematik dersine yönelik kaygıları ve dersi değerlendirmeleri. International Journal of Social Science, 48, 261-282.
  • Çakır, İ. (2009). İlköğretim beşinci sınıf matematik ders kitaplarının öğretmen ve öğrenci görüşleri doğrultusunda değerlendirilmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana. Ertürk, S. (1986). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Yelkentepe Yayınları.
  • Foss, D. H. & Kleinsasser, R. C. (1996). Preservice elementary teachers’ views of pedagogical and mathematical content knowledge. Teaching and Teacher Education, 12(4), 429-442.
  • Hembree, R. (1990). The nature, effects, and relief of mathematics anxiety. Journal for Research in Mathematics Education, 21(1), 33-46.
  • Hendel, D. (1980). Experiential and affective correlates of math anxiety in adult women. Psychology of Women Quarterly, V (2), 219- 230.
  • Hotaman, D. (2012). Öğretmen Adaylarının Öğretmen Kişilik Özelliklerine Yönelik Algılarının İncelenmesi, Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 5(2), 186-201.
  • Işık, A., Çiltaş, A. ve Bekdemir, B. (2008). Matematik eğitiminin gerekliliği ve önemi, Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi, 17, 174-184.
  • Karakuş, M. ve Yeşilpınar, M. (2013). İlköğretim altıncı sınıf matematik dersinde uygulanan etkinliklerin ve ölçme-değerlendirme sürecinin incelenmesi: Bir durum çalışması. Pegem Eğitim ve Öğretim Dergisi, 3(1), 35-54.
  • Langlois, D. E. & Zales, C. R. (1992). Anatomy of a top teacher. Education Digest, 57(5), 31-34.
  • Memnun, D. ve Akkaya, R. (2010). İlköğretim yedinci sınıf öğrencilerinin matematik dersi hakkındaki düşünceleri. Kurumsal Eğitimbilim Dergisi, 3(2) , 100-117.
  • Miles, M. B. & Huberman, A.M. (1994). Qualitative data analysis: an expanded sourcebook. (2nd Edition). Calif. : SAGE Publications.
  • Milli Eğitim Bakanlığı. (2013). İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı (1-5. Sınıflar), Ankara: Devlet Kitapları Basım Evi.
  • Mokhtar, S. F., Yusof, Z. M. & Misiran, M. (2012). Factors affecting students’ performance in mathematics. Journal of Applied Sciences Research, 8(8), 4133-4137.
  • Mumcu, H., Mumcu, İ. ve Aktaş, M. (2012). Meslek liseleri öğrencileri için matematik. Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 1(2), 180-195.
  • Özçakır Sümen, Ö., Çağlayan, K. T. ve Kartal, A. (2015). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik korkuları. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 30(2), 69-80.
  • Öztürk, T. ve Güven, B. (Haziran, 2012). Etkili bir matematik öğrenme ortamının sahip olması gereken özelliklerine ilişkin öğretmen görüşleri. Sözlü bildiri, X. Ulusal Fen ve Matematik Eğitimi Kongresi, Niğde.
  • Özyıldırım Gümüş, F., Acar, T. ve Yetkin Özdemir, E. (2015). Ortaokul öğrencilerinin gözünden matematik öğretmenleri. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34, 23-51.
  • Richardson, F.C. & Suinn, R.M. (1972). The Mathematics Anxiety Rating Scala. Psychametric Data , Journal of Caunseling Psyeling, 19, 551-554.
  • Skiba, A.E. (1990). Reviewing an old subject: Math anxiety. Mathematics Teachers, 83, 188-189.
  • Sullivan, L. A. C. (2008). A Study Of Students’ Perceptions About Their Attitude Toward Mathematics (Atm), Achievement İn Mathematics (Aım), Factors That İnfluence Atm, And Suggestions To İmprove Atm İn A “Beter Than Average” Dıstrıct: Grades 4 Through 8. Doctorate Thesis, Montclair State University.
  • Şahin, F. (1998). Okul öncesinde fen bilgisi öğretimi ve aktivite örnekleri. İstanbul: Beta Yayım Dağıtım. Tankersley, K. (1993). Teaching math their way. Educational Leadership, 50, 12-13.
  • Tavşancıl, E. ve Arslan, A. E. (2001). Sözel, yazılı ve diğer materyaller için içerik analizi ve uygulama örnekleri (1. Baskı). İstanbul: Epsilon Yayınevi.
  • Yenilmez, K. ve Özabacı, N.Ş. (2003). Yatılı öğretmen okulu öğrencilerinin matematik ile ilgili tutumları ve matematik kaygı düzeyleri arasındaki ilişki üzerine bir araştırma. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14, 132-146.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin.
  • Ramirez, G. (2013). Math anxiety, working memory, and math achievement in early elementary school. Journal of Cognition and Development, 14, 187-202.
  • Zakaria, N. (2012). Mathematics anxiety and achievement among secondary school stundents'. American Journal of Applied Sciences, 9(11), 1828-1832.
  • Zakaria, N. & Norazah, M.N. (2008). The effects of mathematics anxiety on matriculation students as related to motivation and achievement. Eurasia Journal of Mathematics Science & Technology Education, 4(1), 27-30.
Toplam 32 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

Kemal Altıparmak

Mehmet Ali Aklar Bu kişi benim

Gürcan Dursun Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Altıparmak, K., Aklar, M. A., & Dursun, G. (2017). Bir Günlüğüne Matematik Öğretmeni Olsaydım, Neler Yapardım/Yapmazdım: Öğrenci Görüşleri. Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 1117-1140.