Günümüzde teknolojinin hızla değişip geliştiğine şahit olurken, ülkelerin bu gelişime ayak uydurmak için birçok alanda olduğu gibi eğitim alanında da yeniliklere gittiği görülmektedir. Bu durum aynı zamanda çağımızın gerektirdiği üreten, sorgulayan bireylerin yetiştirilmesi için eğitim programlarında yapılan yenilikleri gerekli kılmıştır. Bu yeniliklerden biri de farklı disiplinlerin entegrasyonuyla nitelikli bireyler yetiştirmeyi amaçlayan ve ülkemizde FeTeMM olarak adlandırılan eğitim programıdır. Bu doğrultuda çalışmanın amacı, son yıllarda ülkemizde sözü edilen bu programın kapsadığı alanlara (Fen-Teknoloji-Mühendislik-Matematik)yönelik ortaokul öğrencilerinin çeşitli değişkenler açısından ilgilerini incelemektir. Araştırma kapsamında nicel araştırma yöntemlerinden tarama deseni kullanılmıştır. Amaçlı örnekleme yöntemiyle belirlenen bu çalışmanın örneklemini Van ilinde bir ortaokulda 5., 6., 7., ve 8. sınıflarda öğrenim görmekte olan705 öğrenci oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak Pekbay (2017) tarafından Türkçeye uyarlanan ve güvenirlik katsayısı α= .92 olarak hesaplanan “Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik Alanlarına Yönelik İlgi Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 22 paket programı kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları ortaokul öğrencilerinin FeTeMM alanlarına yönelik ilgilerinin olumlu olduğunu ortaya koymuştur. Cinsiyet açısından değerlendirildiğinde kız öğrencilerin daha olumlu bir yaklaşım sergilediği özellikle Matematik alanına yönelik ilgi puanlarının yüksek olduğu ortaya çıkmıştır. Sınıf düzeyleri açısından Matematik alanında bir farklılaşma olduğu ve sınıf düzeyi attıkça Matematik alanına olan ilgi puanlarının azaldığı belirlenmiştir.
FeTeMM alanları ortaokul öğrencileri cinsiyet sınıf düzeyleri ilgi
While it has witnessed the rapid change and
development of technology in recent times, it is seen that countries have made
innovations in the field of education in order to keep up with this
development. This situation necessitated innovations in education programs in
order to educate individuals who produce and question. One of these innovations
is the education program called STEM in Turkey, which aims to train qualified
individuals through the integration of different disciplines. In this direction
the aim of this study is to examine the interest in secondary school students
in terms of various variables in the fields (Science-Technology-Engineering-Mathematics)
covered by this program. In this study, one of the quantitative research
methods which is the survey model, was used. The sample of the study, which was determined by
purposeful sampling method, consisted of 705 students studying in 5, 6, 7 and
8th grades in secondary school in Van province. As the data collection tool,
'Interest Scale for Fields of Science, Technology, Engineering and Mathematics'
which was adapted to Turkish by Pekbay (2017) and whose reliability coefficient
was calculated as α = .92 was used. SPSS 22 package program was used for data analysis. The findings of the
study revealed that the secondary school students' interest in the field of
STEM was positive. When evaluated in terms of gender, it was found out that
female students showed a more positive approach and they were particularly
interested in mathematics. It has been determined that there is a
differentiation in the mathematics field in terms of grade levels and that the
interest in the mathematics field decreases as the grade level increases. In
line with these results suggestions were presented.
STEM fields secondary school students gender grade level interest
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 16 Sayı: 1 |