Journal Boards

Editor-in-Chief

Gülden Gürsoy
Assoc. Prof. Dr. Gülden GÜRSOY ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
Science Education, Science and Mathematics Education, Instructional Technologies, Education

Co Editors

Default avatar
Asst. Prof. Dr. Selçuk FIRAT ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
Mathematics Education
Ali Temurtaş
Dr. Ali TEMURTAŞ ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
Mathematics Education, Open and Distance Learning

Editorial Board

Default avatar
Prof. Dr. Amy ELLİS University of Georgia

My scholarship is focused on supporting students' learning in middle school and high school. I study student reasoning, particularly as it relates to algebra, generalization, and proof, as well as teachers' pedagogical practices aimed at fostering meaningful student engagement. More recently, I have started studying playful math, and how to support students' playful engagement in mathematical ideas.



I have received fifteen grants from national and state organizations including the National Science Foundation and the Institute of Education Sciences. I currently serve as the PI on two projects. One is an NSF-funded project investigating classroom practices that foster mathematical generalizations. This work includes scaling up findings from twelve years of teaching experiment studies to the whole-classroom level, in which my colleagues and I work with teachers to support their implementation of research-based units in algebra.



The second project is supported by an internal grant investigating what happens when we playify classroom math tasks. I maintain a strong interest in issues of equity and social justice, which informs my work with students, teachers, and districts.

Mathematics Education
Default avatar
Dr. Anna STEFANOWİCZ - KOCOL University of Applied Sciences in Tarnow
Computing Applications in Arts and Humanities, Language Acquisition, Discourse and Pragmatics, Applied Linguistics and Educational Linguistics, Multicultural, Intercultural and Cross-Cultural Studies, Cultural Theory, Learning Theories, Curriculum Design Instructional Theories, Instructional Technologies, Psychological Foundations of Education, Teacher and Student Wellbeing
Esra Benli Özdemir
Assoc. Prof. Dr. Esra BENLİ ÖZDEMİR GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Science Education
Default avatar
Prof. Dr. Feride BACANLI It is not affiliated with an institution
Career Counseling, Psychological Counseling Education
İlhan Erdem
Prof. Dr. İlhan ERDEM Dr. Inonu University. Faculty of Education.
Language Studies, Linguistics, Phonetics and Speech Science, Education

Ronni Laursen is an assistant professor at Aalborg University's Department of Culture and Learning. His research interests encompass the analysis of the relationships between governance, leadership, and practice.

Leadership in Education
Default avatar
Prof. Dr. Servet ÖZDEMİR Başkent Üniversitesi

Başkent Üniversitesi

Education Management, Education Planning, Leadership in Education
Education, Open and Distance Learning, Curriculum and Instration

1990 yılında Kayseri'de doğdu. İlköğretim ve lise öğrenimini Aksaray'da tamamladı (Aksaray Anadolu Öğretmen Lisesi). 2011 yılında, Hacettepe Üniversitesi Okul Öncesi Öğretmenliği bölümünden mezun oldu. 2014 yılında University of Exeter'den Eğitim Araştırmaları alanından yüksek lisans derecesini aldı. 2019 yılında yine University of Exeter'de, eğitim alanında çalışmalarını tamamladı ve doktora ünvanını aldı. Halen Adıyaman Üniversitesi Temel Eğitim Bölümü Okul Öncesi Öğretmenliği Ana Bilim Dalında görev yapmaktadır. Uzmanlık alanları erken dönemde okuryazarlık becerileri, ilkokula geçiş dönemi, doğa temelli eğitim olup etkileşimli kitap okuma, çokkültürlülük ve cinsiyet eşitliği konularında da çalışmaktadır. 

Early Childhood Education
Yasemin Hacıoğlu
Assoc. Prof. Dr. Yasemin HACIOĞLU Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü
STEM eğitimi, Öğretmen eğitimi, fen eğitimi, argümantasyon, disiplinler arası eğitim alanında uzman. Giresun Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Bölümü Fen Bilimleri Eğitimi 2013-2018 Araştırma Görevlisi (DR), 2018-halen Dr. Öğretmeni. Üyesi Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Fen Bilgisi Eğitimi alanında doktora 2011-2017 Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Fen Bilgisi Eğitimi alanında yüksek lisans 2008-2011
Science and Mathematics Education
Default avatar
Prof. Dr. Yüksel DEDE GAZİ ÜNİVERSİTESİ, GAZİ EĞİTİM FAKÜLTESİ
Mathematics Education
Milan Kubiatko
Dr. Milan KUBİATKO Silesian University
Primary Education, Science Education, STEM Education
Sedat Gümüş
Assoc. Prof. Dr. Sedat GÜMÜŞ The Education University of Hong Kong

Dr Sedat Gümüş is an Associate Professor at the Department of Educational Policy and Leadership and a Research Fellow of the Asia Pacific Centre for Leadership and Change at the EdUHK. Before moving to Hong Kong, he was an associate professor at Aarhus University, Denmark. He has published articles in core international journals of the field such as Educational Management Administration and Leadership, Educational Administration Quarterly, School Effectiveness and School Improvement, Journal of Educational Administration, and School Management & Leadership as well as in other high impact journals such as Compare, European Journal of Education, Educational Studies, Higher Education, Scientometrics, and Teaching and Teacher Education. He currently serves on the advisory board of Rowman & Littlefield School Leadership Book Series, as well as undertakes editorial responsibilities in several academic journals.

Leadership in Education
Default avatar
Prof. Dr. Sedat ŞEN Harran Üniversitesi

2006 yılında Hacettepe Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Fen Bilgisi Öğretmenliği programından mezun oldum. Aynı yıl M.E.B. tarafından ölçme ve değerlendirme alanında lisansüstü öğrenim görmek üzere Amerika Birleşik Devletleri’ne gönderildim. 2010 yılında University of Georgia’da Research, Evaluation, Measurement & Statistics programından yüksek lisans derecesiyle mezun oldum. Aynı üniversiteden 2014 yılında “Karma Madde Tepki Kuramı Modellerinin Normal Dağılım İhlaline Karşı Direnci” konulu tezimle doktora derecesini almaya hak kazandım. 2014 yılında Harran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü’nde öğretim görevlisi olarak göreve başladım. Mart 2015-Kasım 2019 tarihine kadar Harran Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı’nda doktor öğretim üyesi olarak çalıştım. 2019 Kasım ayı itibariyle Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme alanında doçentlik unvanını almış bulunmaktayım. Çalışma alanlarım arasında madde tepki kuramı, çok düzeyli modeller, meta-analiz, yapısal eşitlik modellemesi ve katma-değerli değerlendirme modelleri gibi konular yer almaktadır.

Measurement Theories and Applications in Education and Psychology
Education Management

Statistical Editor

İlhan Koyuncu
Assoc. Prof. Dr. İlhan KOYUNCU ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
Testing, Assessment and Psychometrics (Other), Test Theories, Statistical Analysis Methods, Open and Distance Learning, Education
Statistical Experiment Design

Spelling Editor

Turkish Education

Language Editor

Default avatar
Instructor Fatma ASLAN UÇAR Adıyaman Üniversitesi
Linguistic Structures (Incl. Phonology, Morphology and Syntax), English As A Second Language

Layout Editor

Default avatar
Res. Assist. Emir YEGANEH ADIYAMAN ÜNİVERSİTESİ
Education
Last Update Time: 8/19/25

                                                                                                                                                                                                                                                      
by-nc-nd.png?resize=300%2C105&ssl=1 This work is licensed under CC BY-NC-ND 4.0