Akademik hayatına 1995 yılında Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Matematik Eğitimi Bölümünde Araştırma Görevlisi olarak başlamıştır. İki yıl yazılım sektöründe programcı olarak çalıştıktan sonra 1999 yılında tekrar akademiye dönerek Gazi Üniversitesi, Gazi Eğitim Fakültesi, Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi bölümünde Araştırma Görevlisi olarak görev yapmaya başlamıştır. 2011 yılında Eğitim Bilimleri ve Öğretmen Yetiştirme Temel Alanı altında yer alan Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi alanında Doçent unvanını almıştır. 2017 yılından itibaren aynı bölümde Profesör unvanı ile görev yapmaktadır. Başlıca ilgi alanları İnternete dayalı öğretim ortamlarının ve bu ortamlarda gezinen öğrenci davranışlarının matematiksel yöntemlerle modellenmesi ve eğitimsel analizi, uyarlanabilir öğrenme ortamları, öğrenme analitikleri, dijital oyunların ve yapay zekanın eğitimde kullanımı konularında yoğunlaşmıştır.
Dr. Hatice YILDIZ DURAK lisans ve Yüksek Lisans eğitimlerini Hacettepe Üniversitesinde, doktora eğitimini de Gazi Üniversitesinde tamamlamıştır. Dr. YILDIZ DURAK Necmettin Erbakan Üniversitesinde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Dr. YILDIZ DURAK’ın çalışma alanları eğitim teknolojileri, üstün yetenekli öğrenciler, üstün yetenekli öğrencilere erken yaşta programlama eğitimi, problemli teknoloji kullanımı ve öğretmen ve öğretmen adaylarının teknolojik alandaki mesleki gelişimleri konularından oluşmaktadır.
Yasin Yalçın, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi Bilgisayar Mühendisliği bölümünde öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır. Florida State University'de Öğretim Sistemleri ve Öğrenme Teknolojileri (Instructional Systems and Learning Technologies) alanında doktora yapmıştır. Öğretim Tasarımı ve Teknolojisi (IDT) alanında araştırmacı, eğitmen ve öğretim tasarımcısı olarak 10 yılı aşkın profesyonel deneyime sahiptir.
Dr. Yalçın, aralarında British Journal of Educational Technology, Educational Technology Research & Development, Education and Information Technologies'in de bulunduğu çok sayıda üst düzey dergide yayın yapmıştır. Öğretim tasarımı ve öğretiminde yetkinliklerin geliştirilmesi ve ölçülmesi, çevrimiçi öğrenme ortamlarında öğrenen yetkinlikleri ve çevrimiçi öğrenenlerin motivasyonları ve davranışları üzerine araştırmalar yapmakla ilgilenmektedir.