Current Issue

Volume: 6 Issue: 1, 7/30/25

Year: 2025

Research Articles

Review

Aslıhan Ünal
Asst. Prof. Dr. Aslıhan ÜNAL İSTANBUL GELİŞİM ÜNİVERSİTESİ

Aslıhan Ünal completed her undergraduate studies in Econometrics at Istanbul University and received her master’s and doctoral degrees in Business Administration from Düzce University. She is currently working as a faculty member in the Department of Business Administration at Istanbul Gelisim University. Her academic interests include leadership, artificial intelligence in business, digital transformation, digital business, and strategic management. She teaches undergraduate and graduate courses in business management and artificial intelligence in business.

Strategy, Information Systems Organisation and Management, Leadership
Default avatar
Instructor Buket OĞUZ ALRAMAZANOĞLU BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ, BOLU SAĞLIK HİZMETLERİ MESLEK YÜKSEKOKULU
Health Management
Fatih Seyran
Dr. Fatih SEYRAN Uluslararası Sağlık Turizmi Enstitüsü Başkanı Web

Doktora Tezi:
Örgütsel Vatandaşlık Davranışı ve Yaşam Kalitesinin İş Tatmini Üzerindeki Etkisinde İşyeri Şiddetinin Moderatör Rolü: Türkiye Sağlık Çalışanları Üzerine Ampirik Bir Çalışma
Eserleri:
A) Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:
1. Seyran F, Sağsan M, Gürhan N. Moderating role of violence by patients and their relatives on the behaviors of healthcare professionals. Alpha Psychiatry. 2021;22(3):136-141. Doi: 10.5455/apd.13863 (SCI-E)
2. Koç M, Seyran F, Geniş B, Şirin B, Gürhan N, Coşar B. The effect of perceptions and attitudes regarding covid-19 on somatization symptoms and empathy skills. Psychiatry and Behavioral Sciences. 2021; 11(2):121-129. Doi: 10.5455/PBS.20210302010757 (ESCI)
B) Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:
1. Seyran F, Gözlü M, Ready FN. İş yerinde fiziksel şiddete maruz kalmış sağlık personelinin şiddet algısı ve boyutu üzerine nitel bir araştırma. Sağlık ve Sosyal Politikalara Bakış. 2018;2(1):8-29.
2. Şimşir İ, Seyran F. İş tatmininin önemi ve etkileri. Meyad Akademi. 2020;1(1):25-42.
3. Gürhan N, Erdoğan G, Seyran F. Cinsel şiddet. Meyad Akademi. 2020;1(1):59-65.
4. Seyran F. İşyeri şiddeti çalışmalarının bibliyometrik analizi. OPUS Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi. 2021;17(36):2868-2889. Doi: 10.26466/opus.885707 (TR Dizin)
5. Seyran F, Gürhan N. Eğitim kurumlarında öğrenciler arasında yaygınlaşan şiddet: Okul zorbalığı üzerine bibliyometrik bir araştırma. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi. 2021;22(3):1690-1723. Doi: 10.29299/kefad.938023 (TR Dizin)
6. Sağ İ, Seyran F, Şimşir İ. Bibliometric analysis of the last decade in the destination selection of medical tourists for the medical tourism marketing management (2012-2021). Journal of Gastronomy, Hospitality and Travel. 2022;5(1):312-326. Doi: 10.33083/joghat.2022.133 (TR Dizin)
7. Erdemir A, Seyran F, Batırer T. Prediction of worker motivation with artificial neural networks and linear modeling. Journal of Scientific Reports-A. 2022;(51):330-339. (TR Dizin)
8. Erdemir A, Seyran F. Üniversite hastanelerinde tıbbi sosyal hizmet yönetiminin etkinleştirilmesi: tıbbi sosyal çalışmacılara yönelik nitel bir çalışma ve örgütsel bir model önerisi. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2023;27(2):359-376. (TR Dizin)
C) Uluslararası bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) basılan bildiriler:
1. Koç M, Seyran F, Geniş B, Şirin B, Gürhan N. Covid-19’un nedenleri ve kontrolü ile ilişkili algıların sağlık çalışanlarındaki travma sonrası stres bozukluğu üzerine etkisi. Karadeniz Zirvesi 4. Uluslararası Uygulamalı Bilimler Kongresi: Artvin (Çevrimiçi); 13 Eylül 2020 (Tam Metin Bildiri). ISBN: 978-605-60737-0-0
2. Seyran F, Gürhan N. Web of science veritabanına dayalı bibliyometrik bir değerlendirme: okul zorbalığı. Uluslararası Disiplinlerarası Şiddet Kongresi: Ankara (Çevrimiçi); 15-16 Nisan 2021 (Özet Metin Bildiri). ISBN: 978-605-70289-6-9
3. Ayyıldız O, Seyran F. Sağlıkta yapay zeka araştırmalarının bibliyometrik analizi. 2. Uluslararası Sağlıkta Yapay Zeka Kongresi; İzmir (Çevrimiçi); 16-18 Nisan 2021 (Özet Metin Bildiri). ISBN: 978-605-69730-2-4
4. Seyran F. Covid-19 pandemisinde hemşirelik mesleğine ilişkin çalışmaların bibliyometrik profili. INCOMES Uluslararası Tıp ve Sağlık Bilimleri Kongresi; Ankara (Çevirmiçi); 26-28 Nisan 2021 (Tam Metin Bildiri). ISBN: 978-625-7813-70-9
5. Seyran F. Covid-19 ve siber zorbalık: Uzaktan çalışma üzerine bir değerlendirme. 2.Uluslararası Sosyal Bilimler ve İnovasyon Kongresi; Ankara (Çevrimiçi); 24-25 Mayıs 2021 (Tam Metin Bildiri). ISBN: 978-625-7636-94-0
6. Seyran F. İşyerinde mobbing davranışlarının insan hakları ihlali açısından değerlendirilmesi. Uluslararası Ankara Kongresi Sosyal Bilimler Sempozyumu; Ankara (Çevrimiçi); 28-30 Mayıs 2021 (Özet Metin Bildiri). E-ISBN: 978-605-69548-6-3
7. Seyran F. Covid-19’un çocuk işçiliği üzerine olası etkilerinin değerlendirilmesi. Uluslararası Multidisipliner Çocuk Çalışmaları Kongresi; Ankara (Çevrimiçi); 18-19 Temmuz 2021 (Özet Metin Bildiri). ISBN: 978-675-7720-44-1
8. Şimşir İ, Seyran F. Türkiye sağlık turizmi stratejileri kapsamında termal destinasyonların değerlendirilmesi. 5. Uluslararası Batı Asya Turizm Araştırmaları Kongresi; Van (Çevrimiçi); 24-26 Eylül 2021 (Özet Metin Bildiri). ISBN: 978-625-8009-05-7
9. Seyran F. Covid-19 pandemi süreci sonrasına yönelik Türkiye sağlık turizmi stratejilerinin swot analizi ile değerlendirilmesi. Uluslararası Turizmde Yükselen Eğilimler Kongresi; Konya (Çevrimiçi); 30 Eylül-2 Ekim 2021 (Özet Metin Bildiri). E- ISBN: 978-625-7517-45-4
10. Seyran F. İşyerlerindeki şiddet olaylarını önlemeye yönelik uluslararası uygulamaların değerlendirilmesi. 1. Uluslararası Şiddet ve Şiddeti Önleme Kongresi; Tokat; 11-13 Ekim 2021 (Özet Metin Bildiri). ISBN: 978-975-7328-83-4
11. Ertaş-Öztürk Y, Koç M, Geniş B, Meriç M, Şirin B, Gürhan N, Seyran F. COVID-19 sonrası gelişen disosiyatif yaşantılar ve duygusal yeme. VI. Uluslararası X. Ulusal Psikiyatri Hemşireliği Kongresi; İzmir (Çevrimiçi); 20-23 Ekim 2021 (Özet Metin Bildiri). ISBN: 978-605-338-339-0
12. Seyran F, Gürhan N. Hemşirelerin karşılaştıkları psikolojik taciz ve zorbalık davranışları: Bibliyometrik bir analiz. 2.Uluslararası 3.Ulusal Sağlık Bakım Hizmetleri Kongresi Gülhane Eğitim ve Araştırma Hastanesi; Ankara; 17-18 Mayıs 2022 (Poster Bildiri). ISBN: 978-975-590-841-0
13. Erdemir A, Seyran F, Batırer T. Örgütsel adaletin iş gören motivasyonuna etkisi: Doğrusal ve yapay sinir ağları modelleri ile bir uygulama. 3rd International Conference on Applied Engineering and Natural Sciences; Konya (Çevrimiçi); 20-23 Temmuz 2022 (Özet Metin Bildiri). ISBN: 978-625-00-0830-0
14. Seyran F. Covid-19 pandemi sürecinin dünya sağlık turizmine etkileri. ICPRS 1. Uluslararası Pandemiler ve Küresel Etkileri Disiplinlerararası Çalışmalar Sempozyumu; Roma (Çevrimiçi); 19-21 Ağustos 2022 (Özet Metin Bildiri). ISBN: 978-605-71828-8-3
15. Seyran F. Sağlık turizmi sektöründe sendikal örgütlenme. III. Uluslararası Farklı Boyutlarıyla Sağlık Konferansı: Sağlık Turizminin Dünü, Bugünü ve Geleceği; Çanakkale (Çevrimiçi); 22-23 Aralık 2022 (Özet Metin Bildiri). E-ISBN: 978-625-6942-03-5
16. Seyran F, Övey İS. Uluslararası sağlık turizmi yönetiminde hasta mahremiyetinin korunması. 3. Uluslararası Karadeniz Modern Bilimsel Araştırmalar Kongresi; Samsun (Çevrimiçi); 23-24 Mart 2023 (Özet Metin Bildiri). ISBN: 978-625-367-026-9
17. Seyran F. Obez sağlık turistleri Türkiye'yi neden tercih ediyor? 2. Uluslararası Avrasya Sağlık Bilimleri Kongresi; Trabzon (Çevrimiçi); 15-16 Haziran 2023 (Özet Metin Bildiri). ISBN: 978-605-74827-9-2
D) Ulusal bilimsel toplantılarda sunulan ve bildiri kitabında (Proceedings) basılan bildiriler:
1. Geniş B, Ediz Ç, Şirin B, Öztuna Ş, Koç M, Gürhan N, Seyran F. Pandemi döneminde oyun bağımlılığı ve çevrimiçi satın alma davranışı. 6. Psikiyatri Zirvesi & 13. Anksiyete Kongresi; Antalya; 4-7 Kasım 2021 (Özet Metin Bildiri).
E) Yazılan uluslararası kitaplar veya kitaplarda bölümler:
1. Seyran F, Erdemir A. (2021). Sağlık kurumlarında yaşanan şiddet olaylarının risk faktörleri. M. Talas (Ed.), Yönetim-İletişim Bağlamında Şiddet, Terör ve Siber Saldırılar içinde (85-126). İstanbul; İksad Yayınevi. ISBN: 978-625-8007-37-4
2. Erdemir A, Seyran F. (2021). Sağlık kurumları yönetiminde dijitalleşme ve yapay zeka. G. Çınarer (Ed.), Yapay Zeka ve Dijital Teknoloji içinde (141-164). İstanbul; İksad Yayınevi. ISBN: 978-625-8007-33-6
3. Öztuna Ş, Seyran F, Gürhan N. (2021). Kültür ve şiddet. N. Gürhan N (Ed), Şiddet içinde (40-43). Ankara; Türkiye Klinikleri. E-ISBN: 978-625-401-521-2
4. Seyran F. (2021). Sağlık kurumlarında örgütsel vatandaşlık davranışlarının önemi. A. Güney ve H. Sıçrar (Ed.), Çalışma Ekonomisi ve Çalışma İlişkileri Üzerine Değerlendirme ve Araştırmalar içinde. İstanbul; Efe Akademi. ISBN: 978-625-8418-16-3, E-ISBN: 978-625-8418-17-0
5. Sağ İ, Seyran F. (2022). Internal marketing from the innovative hrm perspective in health institutions. Ö. Yazıcı (Ed.), Special Human Resource Management Practices and Strategy içinde. New York; Nova Science Publishers. ISBN: 978-1-68507-279-7
6. Seyran F. (2022). Sağlık turizminde inovatif yönetim. İ. Sağ, İ.Şimşir ve F. Seyran (Ed.), Sağlık Turizmi Uygulamaları içinde. Ankara; Nobel Akademik Yayıncılık. ISBN: 978-625-427-271-4
7. Seyran F, Ergün A. (2023). Sağlık turizminde örgütsel yönetim. İS. Övey ve F. Seyran (Ed.), Sağlık Turizmi Yönetimi içinde. Ankara; Gazi Kitabevi. ISBN: 978-625-365-240-1
8. Seyran F, Ayyıldız O. (2023). Sağlık okuryazarlığı: bibliyometrik bir analiz. N. Gürhan ve F. Seyran (Ed.), Sağlık Okuryazarlığı içinde. Ankara; Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 978-625-6448-00-1
9. Öztuna Ş, Seyran F. (2023). Şiddet ve şiddetin ruh sağlığı üzerine etkisi. N. Gürhan (Ed.), Toplum Ruh Sağlığı ve Sosyal Psikiyatri içinde. Ankara; Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 978-625-7564-73-1
F) Uluslararası kitap editörlüğü:
1. Sağlık Turizmi Uygulamaları (2022). İ. Sağ, İ.Şimşir ve F. Seyran (Ed.), Ankara; Nobel Akademik Yayıncılık. ISBN: 978-625-427-271-4
2. Sağlık Turizmi Yönetimi (2023). İS. Övey ve F. Seyran (Ed.), Ankara; Gazi Kitabevi. ISBN: 978-625-365-240-1
3. Sağlık Okuryazarlığı (2023). N. Gürhan ve F. Seyran (Ed.), Ankara; Nobel Tıp Kitabevleri. ISBN: 978-625-6448-00-1
G) Tamamlanan uluslararası proje:
Proje Başlığı: Evaluation of Special Human Resource Management Practices and Strategy, Destekleyen Kuruluş: European Scientific Collaboration, ID: 2021-9-00476.




Bilimsel Dergi Editörlüğü:
MEYAD Akademi
Bilimsel Dergi Alan Editörlüğü:
Psychology Research on Education and Social Sciences
Bilimsel Dergi Hakemlikleri:
Ankara Hacı Bayram Veli Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Ankara Sağlık Bilimleri Dergisi
Ankara Sağlık Hizmetleri Dergisi
Avrasya Sosyal ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi
Balıkesir Sağlık Bilimleri Dergisi
Güncel Pazarlama Yaklaşımları ve Araştırmaları Dergisi
Hak İş Uluslararası Emek ve Toplum Dergisi
Hastane Öncesi Dergisi
Humanities & Social Sciences Communications (Springer Nature)
International Anatolia Academic Online Journal Health Sciences
International Journal of Entrepreneurship and Management Inquiries
International Journal of Management and Administration
İnönü Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksek Okulu Dergisi
Journal of International Health Sciences and Management
Örgütsel Davranış Çalışmaları Dergisi
Sağlık Akademisyenleri Dergisi
Selçuk Sağlık Dergisi
Trends in Business and Economics
Uluslararası Batı Karadeniz Sosyal ve Beşeri Bilimler Dergisi

Management Psychology, Health Management, Labor Psychology, Strategy, Organisational Behaviour, Non-Profit Business and Management, Hospital Management, Strategy, Management and Organisational Behaviour, Human Resources Management
Default avatar
Fatih GÖNÜL HAKKARİ ÜNİVERSİTESİ
Strategy, Management and Organisational Behaviour
Health Care Administration, Preventative Health Care, Health Management
Hakan Tuna
Assoc. Prof. Dr. Hakan TUNA ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
Sustainable Tourism, Tourism, Tourism Management, Hospitality Management
Default avatar
Assoc. Prof. Dr. Mehmet GÜVEN BİNGÖL ÜNİVERSİTESİ, REKTÖRLÜK
Information Security Management
Marketing, Marketing Research Methodology, Marketing Communications
Murat Bayat
Assoc. Prof. Dr. Murat BAYAT Düzce Üniversitesi İşletme Fakültesi Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümü Web
International Marketing, Marketing, Industrial Marketing, Entrepreneurship, Service Marketing
Mustafa Said Akın
Dr. Mustafa Said AKIN It is not affiliated with an institution
Marketing Research Methodology, Advertisement, Sales Management, Consumer Behaviour, Marketing, Digital Marketing, Marketing Communications
Niyazi Gümüş
Assoc. Prof. Dr. Niyazi GÜMÜŞ BOLU ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ
Consumer Behaviour, Product and Brand Management, Digital Marketing, Marketing, Social Media Studies
Serhat Ata
Res. Assist. Serhat ATA DÜZCE ÜNİVERSİTESİ, İŞLETME FAKÜLTESİ

Serhat ATA, ilk, orta ve lise eğitimini Sakarya iline bağlı Akyazı ilçesinde tamamlamıştır. 2008-2013 yılları arasında lisans eğitimini Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İngilizce İşletme Bölümünde tamamladıktan sonra, 2016 yılında Öğretim Görevlisi Yetiştirme Programı (ÖYP) ile Düzce Üniversitesi İşletme Fakültesi Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümüne atanmıştır. 2018 yılında, Yalova Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Uluslararası Ticaret ve Finansman Anabilim Dalı'nda yüksek lisans eğitimini, 2024 yılında Düzce Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İşletme Anabilim Dalı'nda Doktora eğitimini tamamlamıştır 2016-2017 yılları arasında ÖYP 35.madde görevlendirmesi ile Yalova Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümünde Araştırma Görevlisi olarak görev yapmıştır ve 2017 yılından itibaren Düzce Üniversitesi İşletme Fakültesi Uluslararası Ticaret ve Finansman Bölümünde Dr. Araştırma Görevlisi olarak görevine devam etmektedir. Pazarlama bilim dalında; Uluslararası Pazarlama, Tüketici Davranışı, Yenilikçilik, Pazarlama İletişimi, Dijital Pazarlama, Marka Yönetimi, İslami Pazarlama alanlarında çalışmalarını yürütmektedir. Evli ve iki çocuk babasıdır.

Service Marketing, Intercultural Communication, Digital Marketing, Marketing in International Trade, Consumer Behaviour
Default avatar
Prof. Yusuf BİLGİN Bayburt Üniversitesi, İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, İşletme Bölümü
Marketing Communications, Service Marketing, Digital Marketing
Zübeyir Çelik
Assoc. Prof. Dr. Zübeyir ÇELİK KÜTAHYA DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ

Zübeyir Çelik is an Associate Professor at Kütahya Dumlupınar University, Kütahya Faculty of Applied Sciences, Department of Electronic Commerce and Management. He holds a PhD in Marketing from Marmara University. His research interests include digital marketing, phygital marketing, marketing thought and theory, consumer behaviour and marketing research.

Consumer Behaviour, Marketing, Marketing Research Methodology, Digital Marketing

Our journal is an open access journal. 28402

The Journal of Current Marketing Approaches and Research, which started its publication in January 2020, is published electronically twice a year, in July and December. The articles published in our journal are suitable for Associate Professorship and appointment/promotion criteria. Our journal is a peer-reviewed academic journal. The Journal Published electronically aims to contribute to the studies conducted in this field in Türkiye and in the world by publishing articles in Turkish and English produced in the field of Marketing. 

Original and qualified articles, book reviews and reviews, and case studies on topics within the scope of Marketing Science can be published in the journal. The journal is also open to qualified studies by undergraduate and graduate students.

Please download  (Click here) the template to format your manuscript.

For reference, table and figure representation https://apastyle.apa.org/style-grammar-guidelines/references/examples/ 

 Click here for the copyright agreement.


Ethical Principles and Publication Policy

Ethical principles published by the Committee on Publication Ethics (COPE) are adopted in the ethical duties and responsibilities in The Journal of Current Marketing Approaches and Research. In this direction, authors, referees and editors are expected to comply with the following ethical principles in order to conduct, report, organize and publish studies.

Editor's Duties and Responsibilities

-The editor evaluates submitted articles solely on the basis of their academic merits and relevance to the scope of the journal, regardless of the authors' political affiliation, gender, ethnic origin, citizenship, religious belief, or institutional affiliation. The editor has full authority over all the editorial content of the journal and the timing of its publication.

-Editors and editorial board do not share information about a submitted article with anyone.

-The editor ensures that all articles considered for publication are evaluated by at least two referees who are experts in their fields. The editor is responsible for deciding which of the articles submitted to the journal will be published, based on the validity of the work in question, its importance for researchers and readers, the comments of reviewers, and applicable legal requirements such as libel, copyright infringement, and plagiarism. The editor may discuss with the scientific committee board or the referees when making a decision.

- The editor will take sensible action when ethical concerns arise regarding a submitted article or published article. Any reported unethical publishing behavior will be reviewed, even if discovered years after publication. Upon investigation, if ethical concern has a solid foundation; correction, retraction, or any other note that may be relevant will be published in the journal.

-Editor and scientific committee members do not use unpublished information disclosed in a submitted article for their own research purposes without the express written consent of the authors. Privileged information or ideas about the research obtained by the editors are kept confidential and not used for personal gain. The editor will not evaluate the articles in which he has a competitive or collaborative conflict of interest with the author, company or any of the institutions, and will ask another member of the scientific committee to evaluate the article.

Referees's Duties and Responsibilities

-Peer review assists editors in making decisions. Peer-reviews can help authors improve their articles. Peer review is an important element of scientific communication. Referee reviews are respected.

-The referee should be quick to review a research submitted to him. If he does not feel competent about the work or is unable to make an immediate review, he should immediately notify the editors or decline the invitation to review so that the authors and users of the journal are not victimized.

- Articles received for review are confidential documents and should be treated as such. It should not be shown to others or discussed with others. This also applies to referees who were invited to referee but declined the invitation to review.

- In order for authors to improve their work, referees should conduct their criticism objectively. Subjective evaluation of publications is not appropriate.

-Reviewers should identify relevant published works not cited by the authors. A finding or statement reported in previous publications must be accompanied by the relevant citation. In addition, a reviewer should notify the editors of any significant similarity or overlap between the reviewed article and any other article of which he or she has personal knowledge.

- Referees should evaluate the works not only in terms of language but also in terms of quality and ethics.

-Any reviewer who has a conflict of interest arising from a competitive, collaborative, or other relationship or affiliation with the author, company, or institution associated with the article should declare the conflict of interest and notify the editor and decline the invitation to review so that alternative reviewers can be contacted. Unpublished material cited in a submitted article should not be used in a referee's own research without the express written consent of the authors. Privileged information or ideas obtained through peer review should be kept confidential and not used for personal advantage of the reviewer. This also applies to referees who declined an invitation to review.

Authors' Duties and Responsibilities

The publication processes implemented in the Journal of Current Marketing Approaches and Research form the basis for the development and distribution of information in an impartial and respectable manner. The processes implemented in this direction are directly reflected in the quality of the work of the authors and the institutions that support the authors. At this point, it is important that all stakeholders of the process (authors, readers and researchers, publisher, referees and editors) comply with the standards for ethical principles. Within the scope of publication ethics of the Journal of Current Marketing Approaches and Researches, the authors are expected to have the following ethical responsibilities.

-Authors of research papers should provide an accurate description of the work performed and the results, followed by an objective discussion of the importance of the work. The article should contain sufficient details and references to allow others to use the work. Review articles should be accurate, objective and comprehensive. Fraudulent or deliberate misrepresentations constitute unethical behavior and are unacceptable.

-Journal management authors may be asked to submit raw data of their articles for evaluation. In such a case, the author(s) should be ready to present the expected data and information to the editorial board. In addition, authors must ensure that such data is available for at least 10 years after publication, provided that the privacy of the participants can be protected and that legal rights regarding private data are not prevented from being published.

-The works submitted by the authors are expected to be original. Authors should ensure that they write and submit entirely original works, and when they use the work or statements of others, they should ensure that it is appropriately cited. All submitted articles should be screened for plagiarism (similarity) by the authors.

-Authors cannot have their work in the application process of more than one journal at the same time. Each application can be started following the completion of the previous application. Therefore, authors should not submit an article previously published in another journal for evaluation. Submitting an article to more than one journal at the same time is unethical behavior and is unacceptable.

- It should be clearly stated by the author/s in the Copyright Transfer Form that the research submitted to the Journal of Current Marketing Approaches and Research has not been published before, has not been accepted for publication, and is not currently under evaluation for publication elsewhere, and it should be clearly stated by the corresponding author/s must be approved.

-Only individuals who have made significant contributions to the development, design, conduct, data acquisition, analysis, interpretation of the study, authored or critically revised the article, and have seen the final version of the article, approved it, and agreed to submit it for publication should be listed as authors in the article. The contribution rates of the authors to the article must be specified. The name order of the authors with the highest contribution rate should be from beginning to end. In other words, the author with the highest contribution should be in the first place. Articles that appear to be bountiful authorship are not acceptable. The corresponding author should ensure that all co-authors are included in the author list and verify that all authors have seen and approved the final version of the article and agree to submit it for publication.

- If the study involves the use of human participants, authors should ensure that all procedures are performed in accordance with applicable laws and institutional guidelines and that the appropriate institutional committees have approved them. Ethics committee approval should be obtained for research that requires an ethics committee decision, and this approval should be stated and documented in the article.

-Authors are obliged to cooperate in the peer-review process by responding promptly to editors' requests for raw data, explanations, ethics committee approval and copyright permissions. In case of a correction request, the authors should systematically and timely respond to the comments of the referees, review and resubmit their articles to the journal by the given deadline.

-Authors must disclose any conflict of interest that may affect the results of the article or their interpretation. Examples of potential conflicts of interest are financial matters such as remuneration, educational grants, membership, employment, consulting, share ownership, paid expert testimony or patents, or personal or professional relationships, affiliations, relevant knowledge or beliefs, data contained in the article. All sources of financial support for the study should be disclosed.

Journal of Current Marketing Approaches and Research is a paid journal published twice a year.
As of 11.02.2024, the submission fee is 1,000 TL, the editorial fee is 1,000 TL (Total 2,000 TL). Each referee is paid 200 TL for each evaluation. Submission and Editorial fees are requested from authors during the pre-check after the article is uploaded to the journal. Studies that do not comply with our journal policy are returned directly to the author. Fees for articles returned directly are also returned to the author. If the author requests to withdraw the article from the journal during the evaluation phase, the fee is not refunded. If a rejection decision is made as a result of the evaluation, the fee is also not refunded.