ÖZGEÇMİŞ
Mehmet Gedik, 1966 yılında Samsun’da doğdu. 1973-1980 yılları arası ilk ve orta öğrenimlerini Samsun’da tamamladı.
Federal Almanya Eğitim Süreci:
• 1981-1983 MBSE – Meslek Okulu Daimler Benz Mercedes – Bremen
• 1983-1986 Meslek Okulu “Gesellenbrief (kalifikasyon)” Maschinentechnik
• 1986-1988 Meslek Lisesi FOS (Fachoberschule-Maschinentechnik)
• 1988-1990 – Makina Mühendisliği - Ön lisans / (Hochschule Bremen - Bauingenierwesen / University of Applied Scinces) Almanya-Bremen
• 1990 - 1992 – Makina Mühendisliği – Tezli Lisans / (TUHH- Technische Üniversität Harburg – Harburg) Leichtbau Technik (Bauingenierwesen) Almanya-Hamburg
• 1993 - 1996 Pedagoji Fakültesi – Tezli Lisans (Hochschule Bremen University of Applied Scinces) (Fachbereich Sozialwesen) “Almanya-Bremen
Tez Konusu: “Im Spannungsfeld von Ausländerpolitik und Migration: Probleme türkische MigrantInnen der 1., 2. Und 3. Generation in der BRD (Almanya’da Yabancılar Politikası ve Göç Kapsamında Federal Almanya’da 1. 2. ve 3. Kuşak Türk Göçmenlerin Problemleri ve Çözümleri)”
• 1994 -1999 – İktisat Fakültesi – Ön lisans & Lisans (T.C. Eskişehir Anadolu Üniversitesi) Batı Avrupa Programı Almanya-Hamburg & Köln
• 2012 - 2014 – Yüksek Lisans/MBA: Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Batı Avrupa Yüksek Lisans Programı. Almanya-Köln
“Tez Konusu: Almanya’da Yaşayan Türklerin, Türkiye’nin Avrupa Birliğine Katılım Sürecine Etkisi” (Nicel Araştırma Yöntemli)
• 2015 - 2019 – Yalova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Hizmet Anabilim Dalı, Doktora
“Tez Konusu: Federal Almanya’da Dini Sosyal Hizmet Uygulamaları – İslimi Sosyal Hizmet Yaklaşımı”
• 2019-2021 - Aktuel – İZÜ-İstanbul Sebahattin Zaim Üniversitesi
Sağlık Bilimleri Fakültesi / Sosyal Hizmet Ana Bilim Dalı Doktor Öğretim Üyesi
• Projeler & Görevler:
Avrupa’da Müslüman Göçmen Çocukların Ana Sınıf Eğitim Müfredatları (Proje Yöneticisi)
Avrupa genelinde Ülkelerin konumlarına göre anasınıf Model Uygulamaları. (Proje Yöneticisi)
Avrupa’da Müslüman Göçmen Gençlerin Temel Eğitim Müfredatları (Proje Yöneticisi)
Avrupa’da Müslüman Göçmen Çocukların Eğim Araç ve Gereçleri/Materyalleri (Proje Yöneticisi)
Avrupa Eğitim Şuraları 1996, 2001, 2005 yılları Proje Sorumluluğu
Batı Avrupa Ülkeleri “Aile Eğitim Projeleri” (Proje Yöneticisi)
Federal Almanya / Mainz Şehri, İlahiyat Meslek Okulu Projesi (Proje Yöneticisi)
UİP-Uluslararası İlahiyat Fakülteleri öğrenci yönlendirme Projeleri (Avrupa’dan Türkiye’ye Öğrenci Yönlendirme ve Türkiye organizesi)
• Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan ve yayımlanacak olan makaleler:
Endüstriyel Sosyal Hizmetlerin İnsan Hakları Yaklaşımı (Perception Of Human Rights By Industrial Social Service), Mehmet Gedik, International Journal of Social Sciences, Volume. 4, Issue: 18, 2020, pp. 1-24.
TR-Dizin; Federal Almanya’da Müslüman Hastaların Dini-Manevi Temelli Sosyal Hizmet Gereksinimleri (Religious-Spiritual Based Social Work Requirements of Muslim Patients in Federal Germany), Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AEÜSBED), 2021
TR-Dizin Yayınlanmak üzere; Avrupa’daki Sivil Toplum Kuruluşlarında Görevli Türk Kökenli Göçmenlerin Örgütsel Özdeşleşme Eğilimleri ile Sosyal Girişimcilik Özellikleri Arasındaki İlişki (The relationship between organizational identification deceptions of Turkish immigrants working in non-governmental organizations in Europe and Social Entrepreneurship characteristics), Bingöl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi.
TR-Dizin Yayınlanmak üzere; Avrupa’daki Sivil Toplum Kuruluşlarında Görevli Türk Kökenli Göçmenlerin Örgütsel Özdeşleşme Eğilimleri ile Sosyal Girişimcilik Özellikleri Arasındaki İlişki, Bingöl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi.
• Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:
Federal Almanya’da Sosyal Hizmet Kapsamında Müslümanlara Yönelik Palyatif Destek/Bakım Uygulamaları (Social Work in Federal Germany Palliative Support / Care Practices for Muslims) Mehmet Gedik, Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, Yıl:9, Sayı:18, Nisan 2019, e-ISSN 2146-1406, ss.17-40
Sosyal Hizmet Uygulamaları ve “Hak Temelli”lik (Social service applications and “rights based”) Çekmece İZÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 8: Sayı:16, 2020: 28-57
İslâm, Sekülerizm ve Geleceğin Felsefesi, Kitap Tanıtımı, Çekmece İZÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 8: Sayı:17, 2020: 119-129
• Uluslararası Sempozyumlar:
Uluslararası Geleneksel İslâm Sanatları ve Hattat Hâmid Aytaç Sempozyumu; “İlmü’l- Cemal (Estetik İlmi) ve İnsan İlişkileri”, “İlmü’l- Cemal (Aesthetic Science)” and Human Relations, 16-18 Ekim 2020
Eko-Sistem Bağlamında Sosyal Hizmet ve Holistik Yapılandırma (Social Ministration and Holistic Structuring in The Context of Eco-System, Uluslararası Bilimsel Araştırmalar ve Yenilikçi Çalışmalar Sempozyumu ( International Symposium of Scientific Research and Innovative Studies), ISSRIS 2021, Bandırma On Yedi Eylül Üniversitesi, 22-25 Şubat 2021
USVES-Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu, Eko-Sistem Bağlamında Sosyal Bilim ve Holistik Yapılandırma (Social Science and Holistic Configuration in The Context of Eco-System), 10-11 Nisan 2021
• Bilim Kurulu Üyeliği:
Uluslararası Geleneksel İslâm Sanatları ve Hattat Hâmid Aytaç Sempozyumu, İnternational Traditional Islamic Arts & Islamic Calligrapher Hamid Aytaç, 16-18 Ekim 2020
• Yayımlanan Kitap ve Kitap Bölümleri:
Sağlık Bilimlerinde Multidisipliner Araştırmalar - Sağlık Bilimleri, Sosyal Hizmet ve Holistik Yaklaşım, 2020, İstanbul: Efe Akademi Yayınları.
Ahsen Sosyal Hizmet Modeli İslâmî Sosyal Hizmet Yaklaşımı, 2021, İstanbul: Efe Akademi Yayınları.
İş Hayatı:
Gedik, 1993-1996 yılları arasında mühendis olarak çalışmış. 1996-1998 yılları arasında IGMG e.V. (Islamische Gemeinschaft Milli Görüş (İslam Toplumu Milli Görüş)” Köln genel merkezde Üniversiteliler Başkanlığına getirilmiştir. 1999 - 2012 IGMG e.V. Eğitimden sorumlu Genel Başkan Yardımcısı olarak görev yapmıştır. Eğitim Başkanlığı döneminde ilk kez Avrupa, Avustralya ve Kuzey Amerika kıtalarında yaşayan Türkiye kökenli göçmen çocuk ve gençlerin kimlik oluşumu ve din dersleri, anasınıf, ilköğretim, temel eğitim ve gençlik eğitim müfredatları ve bu bağlamda eğitim materyalleri çıkarılarak göçmenlerin din eğitiminde bir birliktelik sağlanmıştır. 2013 – 2015 yılları arasında IGMG e.V. çatısı altında organize olmuş, “HASENE International e.V. (HASENE Yardım Kuruluşu)”, “EMUG e.V. -Europäische Moscheebau und -Unterstützung Gemeinschaft (Avrupa Cami Yapma ve Yaşatma Birliği)”, 2015 - 2017 IGMG e.V. İrşad Başkanlığı. (Eğitim Kurumları & Hafız Eğitim Programları & UİP-Uluslararası İlahiyat Fakülteleri öğrenci organizeleri) faaliyetlerini yürütmüştür. Yine aynı yıllar arasında GENAR/Türkiye-İstanbul (Araştırma & Danışmanlık & Eğitim) kurumunda Avrupa Aile ve Eğitim Danışmanlığı görevlerinde bulunmuştur. Uzun yıllardır Avrupa genelinde “Avrupa’da sosyal hizmet ve sosyal politikalar” kapsamında (Birey, Aile ve Toplum) çerçevesinde birçok seminer ve konferanslar vermektedir. 2000 yılında Federal Almanya vatandaşı olan Gedik, Almanca ve İngilizce bilmekte, evli ve üç çocuk babasıdır.
Humanistic Perspective, an international peer-reviewed journal that includes original studies, current approaches and researches in the fields of psychiatry, psychology, psychiatric nursing and educational sciences, especially psychological counselling and guidance, publishes original research articles in Turkish and English in survey and experimental types. The journal does not accept review articles except case reports and review studies that will contribute to the literature by creating a new concept or discussion. The readers of Humanistic Perspective are researchers and practitioners interested in the fields of psychiatry, psychology, psychiatric nursing and educational sciences, especially psychological counselling and guidance. Authors who will submit articles to our journal are obliged to comply with our Author Guidelines and Ethical Principles and Publication Policy.
Humanistic Perspective includes original articles in the fields of psychiatry, psychology, psychiatric nursing and educational sciences, especially psychological counselling and guidance.
Humanistic Perspective accepts articles in the following subject areas.
HUMANISTIC PERSPECTIVE ETHICAL DUTIES AND RESPONSIBILITIES
Ethical Responsibilities of Authors
Authors who want to submit an article to the Humanistic Perspective are expected to fulfill the following ethical responsibilities.
Ethical Duties and Responsibilities of Editors
Humanistic Perspective editor and field editors have the ethical duties and responsibilities listed below within the scope of "COPE Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors" and "COPE Best Practice Guidelines for Journal Editors" published by Committee on Publication Ethics (COPE) they must fulfill.
Ethical Responsibilities of Referees
Articles submitted for publication to the Humanistic Perspective are evaluated with a double-blind peer-review system.
If You Encounter an Unethical Situation
When our readers, writers, referees and field editors encounter an unethical situation within the scope of the above-mentioned ethical duties and responsibilities, they can immediately report this situation to info@humanisticperspective.com.
There are NO PUBLICATION FEES (article processing charges, editorial processing charges, language editing fees, colour charges, submission fees, page charges, membership fees, print subscription costs, other supplementary charges, all other charges) to publish with Humanistic Perspective. Postgraduate (doctoral and postgraduate) students have made significant contributions to the development of the journal. Donations to support these students are accepted.