ÖZGEÇMİŞ
Mehmet Gedik, 1966 yılında Samsun’da doğdu. 1973-1980 yılları arası ilk ve orta öğrenimlerini Samsun’da tamamladı.
Federal Almanya Eğitim Süreci:
•	1981-1983 MBSE – Meslek Okulu Daimler Benz Mercedes – Bremen
•	1983-1986 Meslek Okulu “Gesellenbrief (kalifikasyon)” Maschinentechnik
•	1986-1988 Meslek Lisesi FOS (Fachoberschule-Maschinentechnik)
•	1988-1990 – Makina Mühendisliği - Ön lisans / (Hochschule Bremen - Bauingenierwesen / University of Applied Scinces) Almanya-Bremen
•	1990 - 1992 – Makina Mühendisliği – Tezli Lisans / (TUHH- Technische Üniversität Harburg – Harburg) Leichtbau Technik (Bauingenierwesen) Almanya-Hamburg
•	1993 - 1996  Pedagoji Fakültesi – Tezli Lisans (Hochschule Bremen University of Applied Scinces) (Fachbereich Sozialwesen) “Almanya-Bremen
	Tez Konusu: “Im Spannungsfeld von Ausländerpolitik und Migration: Probleme türkische MigrantInnen der 1., 2. Und 3. Generation in der BRD (Almanya’da Yabancılar Politikası ve Göç Kapsamında Federal Almanya’da 1. 2. ve 3. Kuşak Türk Göçmenlerin Problemleri ve Çözümleri)”
•	1994 -1999 – İktisat Fakültesi – Ön lisans & Lisans (T.C. Eskişehir Anadolu Üniversitesi) Batı Avrupa Programı Almanya-Hamburg & Köln
•	2012 - 2014 – Yüksek Lisans/MBA: Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Batı Avrupa Yüksek Lisans Programı. Almanya-Köln
	“Tez Konusu: Almanya’da Yaşayan Türklerin, Türkiye’nin Avrupa Birliğine Katılım Sürecine Etkisi” (Nicel Araştırma Yöntemli)
•	2015 - 2019 – Yalova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Hizmet Anabilim Dalı, Doktora 
	“Tez Konusu: Federal Almanya’da Dini Sosyal Hizmet Uygulamaları – İslimi Sosyal Hizmet Yaklaşımı”
•	2019-2021 - Aktuel – İZÜ-İstanbul Sebahattin Zaim Üniversitesi 
	Sağlık Bilimleri Fakültesi / Sosyal Hizmet Ana Bilim Dalı Doktor Öğretim Üyesi 
•	Projeler & Görevler:
	Avrupa’da Müslüman Göçmen Çocukların Ana Sınıf Eğitim Müfredatları (Proje Yöneticisi)
	Avrupa genelinde Ülkelerin konumlarına göre anasınıf Model Uygulamaları. (Proje Yöneticisi)
	Avrupa’da Müslüman Göçmen Gençlerin Temel Eğitim Müfredatları (Proje Yöneticisi)
	Avrupa’da Müslüman Göçmen Çocukların Eğim Araç ve Gereçleri/Materyalleri (Proje Yöneticisi)
	Avrupa Eğitim Şuraları 1996, 2001, 2005 yılları Proje Sorumluluğu
	Batı Avrupa Ülkeleri “Aile Eğitim Projeleri” (Proje Yöneticisi)
	Federal Almanya / Mainz Şehri, İlahiyat Meslek Okulu Projesi (Proje Yöneticisi)
	UİP-Uluslararası İlahiyat Fakülteleri öğrenci yönlendirme Projeleri (Avrupa’dan Türkiye’ye Öğrenci Yönlendirme ve Türkiye organizesi)
•	Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan ve yayımlanacak olan makaleler:
	Endüstriyel Sosyal Hizmetlerin İnsan Hakları Yaklaşımı (Perception Of Human Rights By Industrial Social Service), Mehmet Gedik, International Journal of Social Sciences, Volume. 4, Issue: 18, 2020, pp. 1-24.
	TR-Dizin; Federal Almanya’da Müslüman Hastaların Dini-Manevi Temelli Sosyal Hizmet Gereksinimleri (Religious-Spiritual Based Social Work Requirements of Muslim Patients in Federal Germany), Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AEÜSBED), 2021
	TR-Dizin Yayınlanmak üzere; Avrupa’daki Sivil Toplum Kuruluşlarında Görevli Türk Kökenli Göçmenlerin Örgütsel Özdeşleşme Eğilimleri ile Sosyal Girişimcilik Özellikleri Arasındaki İlişki (The relationship between organizational identification deceptions of Turkish immigrants working in non-governmental organizations in Europe and Social Entrepreneurship characteristics), Bingöl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi.
	TR-Dizin Yayınlanmak üzere; Avrupa’daki Sivil Toplum Kuruluşlarında Görevli Türk Kökenli Göçmenlerin Örgütsel Özdeşleşme Eğilimleri ile Sosyal Girişimcilik Özellikleri Arasındaki İlişki, Bingöl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi.
•	Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:
	Federal Almanya’da Sosyal Hizmet Kapsamında Müslümanlara Yönelik Palyatif Destek/Bakım Uygulamaları (Social Work in Federal Germany Palliative Support / Care Practices for Muslims) Mehmet Gedik, Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, Yıl:9, Sayı:18, Nisan 2019, e-ISSN 2146-1406, ss.17-40 
	Sosyal Hizmet Uygulamaları ve “Hak Temelli”lik (Social service applications and “rights based”) Çekmece İZÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 8: Sayı:16, 2020: 28-57
	İslâm, Sekülerizm ve Geleceğin Felsefesi, Kitap Tanıtımı, Çekmece İZÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 8: Sayı:17, 2020: 119-129
•	Uluslararası Sempozyumlar:
	Uluslararası Geleneksel İslâm Sanatları ve Hattat Hâmid Aytaç Sempozyumu; “İlmü’l- Cemal (Estetik İlmi) ve İnsan İlişkileri”, “İlmü’l- Cemal (Aesthetic Science)” and Human Relations, 16-18 Ekim 2020
	Eko-Sistem Bağlamında Sosyal Hizmet ve Holistik Yapılandırma (Social Ministration and Holistic Structuring in The Context of Eco-System, Uluslararası Bilimsel Araştırmalar ve Yenilikçi Çalışmalar Sempozyumu ( International Symposium of Scientific Research and Innovative Studies), ISSRIS 2021, Bandırma On Yedi Eylül Üniversitesi, 22-25 Şubat 2021
	USVES-Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu, Eko-Sistem Bağlamında Sosyal Bilim ve Holistik Yapılandırma (Social Science and Holistic Configuration in The Context of Eco-System), 10-11 Nisan 2021
•	Bilim Kurulu Üyeliği:
	Uluslararası Geleneksel İslâm Sanatları ve Hattat Hâmid Aytaç Sempozyumu, İnternational Traditional Islamic Arts & Islamic Calligrapher Hamid Aytaç, 16-18 Ekim 2020
•	Yayımlanan Kitap ve Kitap Bölümleri:
	Sağlık Bilimlerinde Multidisipliner Araştırmalar - Sağlık Bilimleri, Sosyal Hizmet ve Holistik Yaklaşım, 2020, İstanbul: Efe Akademi Yayınları.
	Ahsen Sosyal Hizmet Modeli İslâmî Sosyal Hizmet Yaklaşımı, 2021, İstanbul: Efe Akademi Yayınları.
İş Hayatı:
Gedik, 1993-1996 yılları arasında mühendis olarak çalışmış. 1996-1998 yılları arasında IGMG e.V. (Islamische Gemeinschaft Milli Görüş (İslam Toplumu Milli Görüş)” Köln genel merkezde Üniversiteliler Başkanlığına getirilmiştir. 1999 - 2012 IGMG e.V. Eğitimden sorumlu Genel Başkan Yardımcısı olarak görev yapmıştır. Eğitim Başkanlığı döneminde ilk kez Avrupa, Avustralya ve Kuzey Amerika kıtalarında yaşayan Türkiye kökenli göçmen çocuk ve gençlerin kimlik oluşumu ve din dersleri, anasınıf, ilköğretim, temel eğitim ve gençlik eğitim müfredatları ve bu bağlamda eğitim materyalleri çıkarılarak göçmenlerin din eğitiminde bir birliktelik sağlanmıştır. 2013 – 2015 yılları arasında IGMG e.V. çatısı altında organize olmuş, “HASENE International e.V. (HASENE Yardım Kuruluşu)”, “EMUG e.V. -Europäische Moscheebau und -Unterstützung Gemeinschaft (Avrupa Cami Yapma ve Yaşatma Birliği)”, 2015 - 2017 IGMG e.V. İrşad Başkanlığı. (Eğitim Kurumları & Hafız Eğitim Programları & UİP-Uluslararası İlahiyat Fakülteleri öğrenci organizeleri) faaliyetlerini yürütmüştür. Yine aynı yıllar arasında GENAR/Türkiye-İstanbul (Araştırma & Danışmanlık & Eğitim) kurumunda Avrupa Aile ve Eğitim Danışmanlığı görevlerinde bulunmuştur. Uzun yıllardır Avrupa genelinde “Avrupa’da sosyal hizmet ve sosyal politikalar” kapsamında (Birey, Aile ve Toplum) çerçevesinde birçok seminer ve konferanslar vermektedir. 2000 yılında Federal Almanya vatandaşı olan Gedik, Almanca ve İngilizce bilmekte, evli ve üç çocuk babasıdır. 
    
    Başta psikolojik danışma ve rehberlik olmak üzere, psikiyatri, psikoloji, psikiyatri hemşireliği ve eğitim bilimleri alanında özgün çalışmalara, güncel yaklaşımlara ve araştırmalara yer veren uluslararası hakemli bir dergi olan Humanistic Perspective, Türkçe ve İngilizce tarama ve deneysel türde orijinal araştırma makalesi yayınlar. Olgu sunumu ve alan yazına yeni bir kavram ya da tartışma oluşturup katkı sağlayacak derleme çalışmaları dışında derleme makaleler kabul etmemektedir. Humanistic Perspective'nin okurları başta psikolojik danışma ve rehberlik olmak üzere, psikiyatri, psikoloji, psikiyatri hemşireliği ve eğitim bilimleri alanına ilgi duyan araştırmacılar ve uygulayıcılardır. Dergimize makale gönderecek yazarlar dergimizin Yazım Kuralları'na ve Etik İlkeler ve Yayın Politikası'na uymak zorundadırlar.
Humanistic Perspective, başta psikolojik danışma ve rehberlik olmak üzere, psikiyatri, psikoloji, psikiyatri hemşireliği ve eğitim bilimleri alanında özgün makalelere yer verir.
Humanistic Perspective aşağıdaki konu alanlarında makaleler kabul eder.
YAZARLARA BİLGİ VE YAZIM KURALLARI
Humanistic Perspective dergisine yayımlanmak üzere makale göndermek isteyen yazarlarımızın "Makale Şablonu"muzu (Tam Metin Şablonu) kullanmaları gerekmektedir. Makale yüklerken gerekli evraklar için lütfen tıklayınız. Makale şablonumuz dergimizin ön kontrol aşamasının en önemli kriteri olan yazım kurallarımız hakkında sizlere yol gösterecektir. Lütfen makale şablonunda belirtilen tüm kurallara uyunuz.
Dergimize benzerlik oranı en fazla %20 olan makaleler kabul edilir. Benzerlik raporunu dergiye makale gönderirken DERGİPARK'ın intihal.net ile anlaşması kapsamında alabilirsiniz.
Humanistic Perspective, atıf stili olarak Amerika Psikoloji Derneği'nin (American Psychological Association) APA 7 formatını benimsemektedir. Makalelerinizde kullandığınız farklı kaynakların APA 7 formatına göre nasıl kullanılacağına dair geniş bilgilendirmeye aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.
APA 7 Kaynakça Gösterim Örnekleri (Metin, Veri Setleri, Görsel İşitsel Medya, Çevrimiçi Medya)
DOI Numarası bulunan makalelerde hızlı bir şekilde kaynakça gösterim çıktısı almak için aşağıdaki siteyi öneririz. Sadece DOI numarasını kopyalayarak APA 7 formatında çıktı alabilirsiniz.
HUMANISTIC PERSPECTIVE ETİK GÖREV VE SORUMLULUKLAR
Yazarların Etik Sorumlulukları
Humanistic Perspective dergisine makale göndermek isteyen yazarların aşağıda yer alan etik sorumlulukları yerine getirmeleri beklenmektedir.
Editörlerin Etik Görev ve Sorumlulukları
Humanistic Perspective editör ve alan editörleri, açık erişim olarak Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından yayınlanan COPE Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors ve COPE Best Practice Guidelines for Journal Editors kapsamında aşağıda yer alan etik görev ve sorumlulukları yerine getirmelidirler.
Hakemlerin Etik Sorumlulukları
Humanistic Perspective dergisine yayımlanmak üzere gönderilen makaleler çift taraflı kör hakemlik sistemi ile değerlendirilir.
Etik Dışı Bir Durumla Karşılaşırsanız
Okuyucularımız, yazarlarımız, hakemlerimiz ve alan editörlerimiz, yukarıda bahsedilen etik görev ve sorumluluklar kapsamında etik dışı bir durumla karşılaştıklarında bu durumu derhal info@humanisticperspective.com mail adresine iletebilirler.
Humanistic Perspective'de makale yayımı için hiçbir ad altında YAYIN ÜCRETİ (makale işlem ücretleri, editoryal işlem ücretleri, dil düzenleme ücretleri, renk ücretleri, gönderim ücreti, sayfa ücreti, üyelik ücreti, basılı abonelik maliyeti, diğer ek ücretler, diğer ücretler) istenmez. Derginin geliştirilmesinde lisansüstü öğrencilerinin önemli katkıları bulunmaktadır. Bu öğrencilere destek olmak için yapılan bağışlar kabul edilmektedir.
Humanistic Perspective - 2019
DergiPark Web : https://dergipark.org.tr/tr/pub/hp | E-posta: hpeditorluk@gmail.com