Cilt: 7 Sayı: 2, 30.06.2025

Yıl: 2025

Araştırma Makaleleri

Derleme

Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Büşra AKTAŞ İSTANBUL MEDİPOL ÜNİVERSİTESİ
Sosyal ve Kişilik Psikolojisi, Uygulamalı ve Gelişimsel Psikoloji
Default avatar
Prof. Emel YURTSEVER İstanbul sabahattin zaim üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Sosyal Hizmet Bölümü
Sosyal Hizmetler (Diğer), Klinik Sosyal Hizmet Uygulaması, Sosyal Hizmetler, Danışmanlık, Refah ve Toplum Hizmetleri
Mehmet Gedik
Dr. Öğr. Üyesi Mehmet GEDİK ISTANBUL SABAHATTIN ZAIM UNIVERSITY Web

ÖZGEÇMİŞ
Mehmet Gedik, 1966 yılında Samsun’da doğdu. 1973-1980 yılları arası ilk ve orta öğrenimlerini Samsun’da tamamladı.
Federal Almanya Eğitim Süreci:
• 1981-1983 MBSE – Meslek Okulu Daimler Benz Mercedes – Bremen
• 1983-1986 Meslek Okulu “Gesellenbrief (kalifikasyon)” Maschinentechnik
• 1986-1988 Meslek Lisesi FOS (Fachoberschule-Maschinentechnik)
• 1988-1990 – Makina Mühendisliği - Ön lisans / (Hochschule Bremen - Bauingenierwesen / University of Applied Scinces) Almanya-Bremen
• 1990 - 1992 – Makina Mühendisliği – Tezli Lisans / (TUHH- Technische Üniversität Harburg – Harburg) Leichtbau Technik (Bauingenierwesen) Almanya-Hamburg
• 1993 - 1996 Pedagoji Fakültesi – Tezli Lisans (Hochschule Bremen University of Applied Scinces) (Fachbereich Sozialwesen) “Almanya-Bremen
 Tez Konusu: “Im Spannungsfeld von Ausländerpolitik und Migration: Probleme türkische MigrantInnen der 1., 2. Und 3. Generation in der BRD (Almanya’da Yabancılar Politikası ve Göç Kapsamında Federal Almanya’da 1. 2. ve 3. Kuşak Türk Göçmenlerin Problemleri ve Çözümleri)”
• 1994 -1999 – İktisat Fakültesi – Ön lisans & Lisans (T.C. Eskişehir Anadolu Üniversitesi) Batı Avrupa Programı Almanya-Hamburg & Köln
• 2012 - 2014 – Yüksek Lisans/MBA: Anadolu Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, İşletme Anabilim Dalı, Batı Avrupa Yüksek Lisans Programı. Almanya-Köln
 “Tez Konusu: Almanya’da Yaşayan Türklerin, Türkiye’nin Avrupa Birliğine Katılım Sürecine Etkisi” (Nicel Araştırma Yöntemli)
• 2015 - 2019 – Yalova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Sosyal Hizmet Anabilim Dalı, Doktora
 “Tez Konusu: Federal Almanya’da Dini Sosyal Hizmet Uygulamaları – İslimi Sosyal Hizmet Yaklaşımı”
• 2019-2021 - Aktuel – İZÜ-İstanbul Sebahattin Zaim Üniversitesi
 Sağlık Bilimleri Fakültesi / Sosyal Hizmet Ana Bilim Dalı Doktor Öğretim Üyesi
• Projeler & Görevler:
 Avrupa’da Müslüman Göçmen Çocukların Ana Sınıf Eğitim Müfredatları (Proje Yöneticisi)
 Avrupa genelinde Ülkelerin konumlarına göre anasınıf Model Uygulamaları. (Proje Yöneticisi)
 Avrupa’da Müslüman Göçmen Gençlerin Temel Eğitim Müfredatları (Proje Yöneticisi)
 Avrupa’da Müslüman Göçmen Çocukların Eğim Araç ve Gereçleri/Materyalleri (Proje Yöneticisi)
 Avrupa Eğitim Şuraları 1996, 2001, 2005 yılları Proje Sorumluluğu
 Batı Avrupa Ülkeleri “Aile Eğitim Projeleri” (Proje Yöneticisi)
 Federal Almanya / Mainz Şehri, İlahiyat Meslek Okulu Projesi (Proje Yöneticisi)
 UİP-Uluslararası İlahiyat Fakülteleri öğrenci yönlendirme Projeleri (Avrupa’dan Türkiye’ye Öğrenci Yönlendirme ve Türkiye organizesi)
• Uluslararası hakemli dergilerde yayımlanan ve yayımlanacak olan makaleler:
 Endüstriyel Sosyal Hizmetlerin İnsan Hakları Yaklaşımı (Perception Of Human Rights By Industrial Social Service), Mehmet Gedik, International Journal of Social Sciences, Volume. 4, Issue: 18, 2020, pp. 1-24.
 TR-Dizin; Federal Almanya’da Müslüman Hastaların Dini-Manevi Temelli Sosyal Hizmet Gereksinimleri (Religious-Spiritual Based Social Work Requirements of Muslim Patients in Federal Germany), Ahi Evran Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi (AEÜSBED), 2021
 TR-Dizin Yayınlanmak üzere; Avrupa’daki Sivil Toplum Kuruluşlarında Görevli Türk Kökenli Göçmenlerin Örgütsel Özdeşleşme Eğilimleri ile Sosyal Girişimcilik Özellikleri Arasındaki İlişki (The relationship between organizational identification deceptions of Turkish immigrants working in non-governmental organizations in Europe and Social Entrepreneurship characteristics), Bingöl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi.
 TR-Dizin Yayınlanmak üzere; Avrupa’daki Sivil Toplum Kuruluşlarında Görevli Türk Kökenli Göçmenlerin Örgütsel Özdeşleşme Eğilimleri ile Sosyal Girişimcilik Özellikleri Arasındaki İlişki, Bingöl Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi.


• Ulusal hakemli dergilerde yayımlanan makaleler:
 Federal Almanya’da Sosyal Hizmet Kapsamında Müslümanlara Yönelik Palyatif Destek/Bakım Uygulamaları (Social Work in Federal Germany Palliative Support / Care Practices for Muslims) Mehmet Gedik, Yalova Sosyal Bilimler Dergisi, Yıl:9, Sayı:18, Nisan 2019, e-ISSN 2146-1406, ss.17-40
 Sosyal Hizmet Uygulamaları ve “Hak Temelli”lik (Social service applications and “rights based”) Çekmece İZÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 8: Sayı:16, 2020: 28-57
 İslâm, Sekülerizm ve Geleceğin Felsefesi, Kitap Tanıtımı, Çekmece İZÜ Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 8: Sayı:17, 2020: 119-129

• Uluslararası Sempozyumlar:
 Uluslararası Geleneksel İslâm Sanatları ve Hattat Hâmid Aytaç Sempozyumu; “İlmü’l- Cemal (Estetik İlmi) ve İnsan İlişkileri”, “İlmü’l- Cemal (Aesthetic Science)” and Human Relations, 16-18 Ekim 2020
 Eko-Sistem Bağlamında Sosyal Hizmet ve Holistik Yapılandırma (Social Ministration and Holistic Structuring in The Context of Eco-System, Uluslararası Bilimsel Araştırmalar ve Yenilikçi Çalışmalar Sempozyumu ( International Symposium of Scientific Research and Innovative Studies), ISSRIS 2021, Bandırma On Yedi Eylül Üniversitesi, 22-25 Şubat 2021
 USVES-Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Bilimleri Sempozyumu, Eko-Sistem Bağlamında Sosyal Bilim ve Holistik Yapılandırma (Social Science and Holistic Configuration in The Context of Eco-System), 10-11 Nisan 2021

• Bilim Kurulu Üyeliği:
 Uluslararası Geleneksel İslâm Sanatları ve Hattat Hâmid Aytaç Sempozyumu, İnternational Traditional Islamic Arts & Islamic Calligrapher Hamid Aytaç, 16-18 Ekim 2020
• Yayımlanan Kitap ve Kitap Bölümleri:
 Sağlık Bilimlerinde Multidisipliner Araştırmalar - Sağlık Bilimleri, Sosyal Hizmet ve Holistik Yaklaşım, 2020, İstanbul: Efe Akademi Yayınları.
 Ahsen Sosyal Hizmet Modeli İslâmî Sosyal Hizmet Yaklaşımı, 2021, İstanbul: Efe Akademi Yayınları.


İş Hayatı:
Gedik, 1993-1996 yılları arasında mühendis olarak çalışmış. 1996-1998 yılları arasında IGMG e.V. (Islamische Gemeinschaft Milli Görüş (İslam Toplumu Milli Görüş)” Köln genel merkezde Üniversiteliler Başkanlığına getirilmiştir. 1999 - 2012 IGMG e.V. Eğitimden sorumlu Genel Başkan Yardımcısı olarak görev yapmıştır. Eğitim Başkanlığı döneminde ilk kez Avrupa, Avustralya ve Kuzey Amerika kıtalarında yaşayan Türkiye kökenli göçmen çocuk ve gençlerin kimlik oluşumu ve din dersleri, anasınıf, ilköğretim, temel eğitim ve gençlik eğitim müfredatları ve bu bağlamda eğitim materyalleri çıkarılarak göçmenlerin din eğitiminde bir birliktelik sağlanmıştır. 2013 – 2015 yılları arasında IGMG e.V. çatısı altında organize olmuş, “HASENE International e.V. (HASENE Yardım Kuruluşu)”, “EMUG e.V. -Europäische Moscheebau und -Unterstützung Gemeinschaft (Avrupa Cami Yapma ve Yaşatma Birliği)”, 2015 - 2017 IGMG e.V. İrşad Başkanlığı. (Eğitim Kurumları & Hafız Eğitim Programları & UİP-Uluslararası İlahiyat Fakülteleri öğrenci organizeleri) faaliyetlerini yürütmüştür. Yine aynı yıllar arasında GENAR/Türkiye-İstanbul (Araştırma & Danışmanlık & Eğitim) kurumunda Avrupa Aile ve Eğitim Danışmanlığı görevlerinde bulunmuştur. Uzun yıllardır Avrupa genelinde “Avrupa’da sosyal hizmet ve sosyal politikalar” kapsamında (Birey, Aile ve Toplum) çerçevesinde birçok seminer ve konferanslar vermektedir. 2000 yılında Federal Almanya vatandaşı olan Gedik, Almanca ve İngilizce bilmekte, evli ve üç çocuk babasıdır.

Aile Kaynakları Eğitimi, Modernleşme Sosyolojisi, Danışmanlık, Refah ve Toplum Hizmetleri, Aile Sosyolojisi, Sosyal Program Değerlendirmesi, Sosyal Hizmetler (Diğer), Sosyal Adalet, Sosyal Politikada Bölgesel Gelişme ve Küreselleşme
Eğitim Psikolojisi, Sosyal Biliş, Kültürlerarası Psikoloji, Politik Psikoloji, Kültürel Psikoloji, Çocuk Gelişimi Eğitimi, Okul Psikolojik Danışmanlığı
Default avatar
Doç. Dr. Melis Seray ÖZDEN YILDIRIM İstanbul Kültür Üniversitesi
Aile Psikolojisi, Uygulamalı ve Gelişimsel Psikoloji (Diğer), Uygulamalı ve Gelişimsel Psikoloji
Oğuzhan Yıldırım
Dr. Öğr. Üyesi Oğuzhan YILDIRIM KAHRAMANMARAŞ SÜTÇÜ İMAM ÜNİVERSİTESİ
Psikoterapi Uygulama ve Araştırmaları, Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık, Okul Psikolojik Danışmanlığı, Çocuk ve Ergen Gelişimi, Eğitim Psikolojisi
Default avatar
Prof. Dr. Ramin ALİYEV HASAN KALYONCU UNIVERSITY
Okul Psikolojik Danışmanlığı, Eğitim Psikolojisi
Sena Öksüz
Dr. Sena ÖKSÜZ İSTANBUL SABAHATTİN ZAİM ÜNİVERSİTESİ
Klinik Sosyal Hizmet Uygulaması
Default avatar
Dr. Zeynep TEMİZER ATALAR İSTANBUL YENİ YÜZYIL ÜNİVERSİTESİ Web
Gelişim Psikolojisi (Diğer), Kişilik Gelişimi, Sosyal Gelişim, Duygusal gelişim
Default avatar
Doç. Dr. Çiğdem YAVUZ GÜLER FATİH SULTAN MEHMET VAKIF ÜNİVERSİTESİ
Psikolojik Danışmanlık Eğitimi, Aile Danışmanlığı, Aile Psikolojisi
Default avatar
Dr. Öğr. Üyesi Özge GAMSIZ TUNÇ Bilecik Şeyh Edebali Üniversitesi
Madde Bağımlılığı, Adli Psikoloji, Psikolojik danışmanlık, Madde Bağımlılığı Danışmanlığı

Başta psikolojik danışma ve rehberlik olmak üzere, psikiyatri, psikoloji, psikiyatri hemşireliği ve eğitim bilimleri alanında özgün çalışmalara, güncel yaklaşımlara ve araştırmalara yer veren uluslararası hakemli bir dergi olan Humanistic Perspective, Türkçe ve İngilizce tarama ve deneysel türde orijinal araştırma makalesi yayınlar. Olgu sunumu ve alan yazına yeni bir kavram ya da tartışma oluşturup katkı sağlayacak derleme çalışmaları dışında derleme makaleler kabul etmemektedirHumanistic Perspective'nin okurları başta psikolojik danışma ve rehberlik olmak üzere, psikiyatri, psikoloji, psikiyatri hemşireliği ve eğitim bilimleri alanına ilgi duyan araştırmacılar ve uygulayıcılardır. Dergimize makale gönderecek yazarlar dergimizin Yazım Kuralları'na ve Etik İlkeler ve Yayın Politikası'na uymak zorundadırlar.

Humanistic Perspective, başta psikolojik danışma ve rehberlik olmak üzere, psikiyatri, psikoloji, psikiyatri hemşireliği ve eğitim bilimleri alanında özgün makalelere yer verir.

Humanistic Perspective aşağıdaki konu alanlarında makaleler kabul eder.

  • Psikolojik Danışma Kuramlarının Uygulanması
  • PDR Güncel Yaklaşımlar ve Uygulanması
  • Okul Psikolojik Danışmanlığı 
  • Bireysel ve Grupla Psikolojik Danışma Uygulamaları
  • Kariyer Psikolojik Danışmanlığı
  • Aile Psikolojik Danışmanlığı
  • PDR Alt Uzmanlık Alanları Uygulamaları
  • Psikolojik Danışma ve Rehberlik Alanı Ölçeklerinin Geliştirilmesi ve Uyarlamaları
  • Eğitim Bilimleri Uygulamaları
  • Eğitim Psikolojisi
  • Eğitim Sosyolojisi
  • Madde Bağımlılığı
  • Kadın Araştırmaları 
  • Özel Eğitim ve Kaynaştırma Uygulamaları

YAZARLARA BİLGİ VE YAZIM KURALLARI


Humanistic Perspective dergisine yayımlanmak üzere makale göndermek isteyen yazarlarımızın "Makale Şablonu"muzu (Tam Metin Şablonu) kullanmaları gerekmektedir. Makale yüklerken gerekli evraklar için lütfen tıklayınız. Makale şablonumuz dergimizin ön kontrol aşamasının en önemli kriteri olan yazım kurallarımız hakkında sizlere yol gösterecektir. Lütfen makale şablonunda belirtilen tüm kurallara uyunuz. 

Dergimize benzerlik oranı en fazla %20 olan makaleler kabul edilir. Benzerlik raporunu dergiye makale gönderirken DERGİPARK'ın intihal.net ile anlaşması kapsamında alabilirsiniz. 

Humanistic Perspectiveatıf stili olarak Amerika Psikoloji Derneği'nin (American Psychological Association) APA 7 formatını benimsemektedir. Makalelerinizde kullandığınız farklı kaynakların APA 7 formatına göre nasıl kullanılacağına dair geniş bilgilendirmeye aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz.

APA 7 Kaynakça Gösterim Örnekleri (Metin, Veri Setleri, Görsel İşitsel Medya, Çevrimiçi Medya)

DOI Numarası bulunan makalelerde hızlı bir şekilde kaynakça gösterim çıktısı almak için aşağıdaki siteyi öneririz. Sadece DOI numarasını kopyalayarak APA 7 formatında çıktı alabilirsiniz.

https://www.scribbr.com/category/apa-style/

HUMANISTIC PERSPECTIVE ETİK GÖREV VE SORUMLULUKLAR


Yazarların Etik Sorumlulukları


Humanistic Perspective dergisine makale göndermek isteyen yazarların aşağıda yer alan etik sorumlulukları yerine getirmeleri beklenmektedir.

  1. Humanistic Perspective dergisine gönderilen çalışmalar özgün olmalıdırlar. Yazarlar düşüncelerini ya da bulgularını desteklemek için kaynak göstermek suretiyle başka kaynaklardan yararlanabilirler. Ancak yararlanılan her kaynak, metin içinde dergimiz kurallarına göre (APA 7) alıntılanmalı ve kaynakça bölümünde yer almalıdır. Yazarlar, makalelerini dergimizin Yazım Kuralları göre ve Makale Şablonumuz'u kullanarak göndermelidirler.
  2. Yazarlar Humanistic Perspective dergisine gönderdikleri makalelerde çalışmada katkısı bulunmayan kişileri yazar olarak göstermekten kaçınmalıdırlar.
  3. Yazarlar diğer yazarlarla çıkar çatışması ve yazarlık ilişkisini açıklamalıdırlar.
  4. Hakemlerimiz ya da editörlerimiz gerektiğinde yazarların araştırmalarında kullandıkları ham verileri talep edebilir. Böyle bir durumda sorumlu yazar, ham verileri paylaşmaya açık olmalıdır.
  5. Yazarlar, çalışmalarında analizlerini yaptıkları verileri kullanmaya yetkili olmak durumundadırlar. Araştırma verilerinin başka bir gerçek ya da tüzel kişilikten alınması durumunda veriyi kullanma hakkına sahip olduğunu belgelemek zorundadırlar.
  6. Yazarlar, araştırmaya katılan katılımcıların çalışmaya istekleri doğrultusunda katıldıklarını, çalışmanın amacı ve kapsamı hakkında katılımcıları bilgilendirdiklerine dair belgeye sahip olmalıdırlar.
  7. Yazarlar, dergimize gönderdikleri yayımlanmış, erken görünüm ya da değerlendirme aşamasındaki makalelerindeki hata, eksiklik gibi durumlarda editör ile iletişime geçerek işbirliği yapmak durumundadır.
  8. Yazarlar, dergimize gönderdikleri yayımlanmış, erken görünüm ya da değerlendirme aşamasındaki makalelerindeki görüşlerin, bu görüşlerden doğabilecek hukuki ve cezai sorumlulukların varsa yazım eksikliklerinin ve hataların kendilerine ait olduğunu kabul eder ve aksi durumlardan doğacak olumsuzlukların Humanistic Perspective dergisini bağlamadığını bilirler.
  9. Yazarlar, dergimize göndermiş oldukları makalelerinin başka bir dergide yayımlanmadığını ya da yayımlanmak üzere gönderilmediğini kabul ve taahhüt eder.
  10. Yazarlar, değerlendirmek üzere gönderdikleri makalelerdeki yazar sorumluluklarının değiştirilmesini (Yeni yazar ekleme, yazarların sıralarını değiştirme, bazı yazarları çıkarma) teklif edemezler.
  11. Yazar, makalelerini oluştururken herhangi bir yerden destek almışlar ise ilgili desteğe ilişkin teşekkürlerini makaleye ekleyebilirler.
  12. Yazarlar, makalelerinin özel durumlarını (daha önce özetinin kongre bildirisi olarak sunulması, tez makalesinden çıkarılan yayın) editöre bildirmelidirler. Makale gönderim esnasında “Editöre Notlar” kısmında herhangi bir sebeple iletilemeyen bu özel durum bilgileri dergimizin panelinden mesaj ya da dergimizin ana sayfasında bulunan editör mailine iletilmelidir.
  13. Yazarlar makale gönderim esnasında “Aday Makale Taahütnamesi”, “Tevir Hakkı Devir Formu” ve makalede yayımlanmadan önce “Mizanpaj Taahütnamesi”ni doldurarak imzalamalıdırlar.
  14. Yazarlar, sadece ön kontrol aşamasındaki makalelerini geri çekebileceklerini bilirler. Ancak herhangi bir nedenle geri çekilmesi gerekli bir makalede tüm yazarların ıslak imzalı olarak “Makale Geri Çekme Formu”nu doldurmaları gerekmektedir. Geri çekmek üzere imzalanan formda makalenin neden geri çekilmek istendiği açık bir ifade ile belirtilmelidir.
  15. Yazarlar, dergimize göndermiş oldukları makalelerin özgün olduğunu ve çalışmalarının benzerlik oranını intihal tespit programları ile belgelemek zorundadırlar. Bu yüzden makale gönderim esnasında yazarlardan benzerlik raporu istenir. Benzerlik raporu almaya yetkin olmayan yazarlar bu durumu editörle iletişime geçerek çözebilirler.

Editörlerin Etik Görev ve Sorumlulukları


Humanistic Perspective editör ve alan editörleri, açık erişim olarak Committee on Publication Ethics (COPE) tarafından yayınlanan COPE Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors ve COPE Best Practice Guidelines for Journal Editors kapsamında aşağıda yer alan etik görev ve sorumlulukları yerine getirmelidirler.

  1. Editör ve Alan Editörleri, okuyucuların ve yazarların dergiyle ilgili bilgi ihtiyaçlarını giderirler.
  2. Editör ve Alan Editörleri, derginin bilimsel anlayış ve titizlikle geliştirilmesini sağlarlar.
  3. Editör ve Alan Editörleri, yayımlanmak üzere gönderilen makaleleri titizlikle inceler ve hakem görüşlerini yazarlara ileterek kaliteli yayınların çıkarılmasına katkı sağlarlar.
  4. Editör ve Alan Editörleri, dergi kapsamına giren makalelerin değerlendirme sürecini başlatırlar veya dergi kapsamına girmeyen makaleleri reddederler.

Hakemlerin Etik Sorumlulukları


Humanistic Perspective dergisine yayımlanmak üzere gönderilen makaleler çift taraflı kör hakemlik sistemi ile değerlendirilir.

  1. Hakemler, değerlendirme sürecinin gizli yürütüldüğünü bilir ve değerlendirmek üzere kabul ettikleri makaleleri titizlikle incelerler.
  2. Hakemler uzmanlık alanları ile ilgili olmayan makaleleri değerlendiremezler. Bu yüzden sadece uzmanlık alanlarına girdiğini düşündükleri makaleleri değerlendirmek üzere kabul etmelidirler.
  3. Hakemler, kendilerine verilen süre içerisinde makale ile ilgili objektif, tarafsız, bilimsel, anlaşılır ve yapıcı bir değerlendirme raporu sunmalıdır.
  4. Hakemler kendilerine verilen sürenin çalışmayı değerlendirmek için yeterli olmadığı görüşünde olurlarsa editörden ek süre talep edebilirler.
  5. Hakem raporları, değerlendirme formunun yanı sıra metin içinde düzeltme önerileri ile yazara ulaştırılmak üzere sisteme yüklenmelidir.
    Hakemler, değerlendirmek üzere kabul ettikleri makaleyi değerlendirirken eğer makalenin özgün olmadığı ya da başka çalışmalardan kopya olduğunu düşünürlerse bunu derhal editöre bildirmelidirler.
  6. Hakemler, değerlendirmek üzere kabul ettikleri makalede çıkar çatışmalarının olduğunu düşünürlerse bunu editöre bildirebilir ve makaleyi değerlendirmekten vazgeçebilirler.
  7. Hakemler, değerlendirmek üzere kabul ettikleri makalenin değerlendirmesini tamamladıklarında makalenin yayımlanan sürümü dışında kendisine iletilen sürümlerini imha etmek zorundadırlar.
  8. Hakemler, değerlendirmelerini sadece makalenin içeriğini temel alarak yapmalıdırlar. Herhangi bir şekilde dini inanış, siyasi görüş veya cinsiyetçi bakış açısı ile değerlendirme yapmaktan uzak durmalıdırlar.
  9. Hakemler, makalenin kalitesinin artması ve bilimsel olarak güçlenmesi konusunda etkilidirler. Bu yüzden makale için düşünülen önerilerde yapıcı bir dil kullanılmalıdır. Düşmanca, küçümseyici, hakaret içeren bir dil kullanılmamalıdır.

Etik Dışı Bir Durumla Karşılaşırsanız


Okuyucularımız, yazarlarımız, hakemlerimiz ve alan editörlerimiz, yukarıda bahsedilen etik görev ve sorumluluklar kapsamında etik dışı bir durumla karşılaştıklarında bu durumu derhal info@humanisticperspective.com mail adresine iletebilirler.

Humanistic Perspective'de makale yayımı için hiçbir ad altında YAYIN ÜCRETİ (makale işlem ücretleri, editoryal işlem ücretleri, dil düzenleme ücretleri, renk ücretleri, gönderim ücreti, sayfa ücreti, üyelik ücreti, basılı abonelik maliyeti, diğer ek ücretler, diğer ücretler) istenmez. Derginin geliştirilmesinde lisansüstü öğrencilerinin önemli katkıları bulunmaktadır. Bu öğrencilere destek olmak için yapılan bağışlar kabul edilmektedir.


Humanistic Perspective - 2019


DergiPark Webhttps://dergipark.org.tr/tr/pub/hp | E-posta: hpeditorluk@gmail.com