Üretilen ürün ve hizmetlerin tüketiciler tarafından talep
edilmesini sağlamak için bir strateji olarak kurgulanan metalaştırma, toplumsal
yapıyı oluşturan tüm kesimlerde tüketime ilişkin ortak algı, tutum, tavır ve
yaklaşımların oluşturulmasını sağlamaya yönelik olarak işlemektedir. Bu
çalışmada, tüketici kesimlerden biri olan ev kadınlarının tüketime ilişkin
geliştirmiş oldukları algı, tutum, eğilim ve yaklaşımların neler olduğu
araştırılmıştır. Böyle bir algı ortaklaşmasının var olup olmadığının
belirlenmesi amacıyla bu çalışma, Gaziantep iline bağlı Araban ilçesinde
yaşayan 81 ev kadını ile yapılan derinlemesine görüşmelerden elde edilen nitel
verilere dayanmaktadır. Elde edilen verilerden, kapalı bir toplum yapısı içerisinde
sosyalleşmiş olmalarına rağmen; ev kadınlarının tüketime ilişkin geliştirilen
teorik referans çerçevesine paralel şekilde tüketme eğilim ve pratiklerine
sahip oldukları belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Original Articles |
Authors | |
Publication Date | December 9, 2019 |
Acceptance Date | August 7, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 |
Makaleler, Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY) lisansı altındadır. Makalede kullandıkları materyaller için gerekli izinlerin alınması yazarların sorumluluğundadır. Makalelerin bilimsel ve hukuki mesuliyeti yazarlarına aittir.