Üretilen ürün ve hizmetlerin tüketiciler tarafından talep
edilmesini sağlamak için bir strateji olarak kurgulanan metalaştırma, toplumsal
yapıyı oluşturan tüm kesimlerde tüketime ilişkin ortak algı, tutum, tavır ve
yaklaşımların oluşturulmasını sağlamaya yönelik olarak işlemektedir. Bu
çalışmada, tüketici kesimlerden biri olan ev kadınlarının tüketime ilişkin
geliştirmiş oldukları algı, tutum, eğilim ve yaklaşımların neler olduğu
araştırılmıştır. Böyle bir algı ortaklaşmasının var olup olmadığının
belirlenmesi amacıyla bu çalışma, Gaziantep iline bağlı Araban ilçesinde
yaşayan 81 ev kadını ile yapılan derinlemesine görüşmelerden elde edilen nitel
verilere dayanmaktadır. Elde edilen verilerden, kapalı bir toplum yapısı içerisinde
sosyalleşmiş olmalarına rağmen; ev kadınlarının tüketime ilişkin geliştirilen
teorik referans çerçevesine paralel şekilde tüketme eğilim ve pratiklerine
sahip oldukları belirlenmiştir.
Tüketim Tüketim Toplumu Meta Değeri Kullanım Değeri Sembolik Değer
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 7 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences