Bireyin bakım ve gelişiminin desteklenmesinde olduğu gibi değer eğitiminde
de birinci derecede sorumlu kurum aile olarak görülmekte, bireyin değer
kazanımı ailede başlamaktadır. Bireylerin görüşleri ise tutum ve davranışlarına
yansımaktadır. Bu nedenle bu çalışmada, yetişkinlerin aile değerlerine ilişkin
görüşlerini bazı kişisel değişkenlere göre incelemek amaçlanmıştır. Betimsel
tarama modelindeki çalışmada, çalışma grubu 18 yaş üzeri 201 kişiden oluşmuştur. Verilerin
toplanmasında Aile Değerleri Ölçeği
kullanılmıştır. Verilerin analizinde t-testi ve tek yönlü varyans analizi
(ANOVA) kullanılmıştır. Sonuç olarak; aile değerlerinin cinsiyet, yaş, öğrenim
düzeyi, meslek ve çocuk sayısına göre farklılaştığı belirlenmişti. Kadınların
Karar Alma Süreçleri, Evliliğe Bakış, Kadının Rolleri, Duygusal Bağ ve Şiddet
alt boyutlarının erkeklerin puanından; erkeklerin Anne-Çocuk İlişkisi alt
boyutu puanının kadınların puanından anlamlı düzeyde yüksek olduğu
saptanmıştır. Yaşı 30 ve üzeri olanların Anne-Çocuk İlişkisi alt boyut puanı,
31 yaş ve üzeri yetişkinlere göre daha yüksek bulunmuştur. Lisans mezunu
yetişkinlerin Şiddet alt boyut puanlarının ilköğretim mezunlarından,
profesyonel meslek grubundaki yetişkinlerin Evliliğe Bakış ve Kadının Rolleri
alt boyut puanlarının çalışmayan ve memur olanlardan daha yüksek olduğu
belirlenmiştir. Üç ve daha fazla çocuğu olan yetişkinlerin Cinselliğe Bakış alt
boyut puanı tek çocuğu olanların puanına göre daha yüksek bulunmuştur. İki
çocuğa sahip yetişkinlerin Anne-Çocuk İlişkisi puanı diğerlerinden düşük, hiç
çocuğu olmayanların Akraba İlişkileri puanı ise bir çocuğu olanların puanına
göre anlamlı düzeyde daha düşük bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 21 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences