Bu çalışmanın amacı PISA 2003 ve 2012 matematik okuryazarlığı
puanlarının ölçüt geçerliğini beklenti tabloları ve uyum analizi yardımıyla
araştırmaktır. Bu amaçla PISA 2003 ve 2012 problem çözme becerileri puanları
kullanılmıştır. Puanlar 3 farklı şekilde kategorize edilmiştir. İlk olarak PISA
tarafından kullanılan puan aralıkları kullanılmıştır. Ancak PISA puanlarını 357
ve altını da bir kategori kabul ederek 7 kategori oluşturulmuştur. Ayrıca puan
aralıkları %10 ve %20’lik dilimlere bölünerek beklenti tabloları oluşturulmuş,
damlacık grafikleriyle görsel olarak yorumlanması sağlanmış ayrıca kategoriler
arasındaki uyumu incelemek için uyum analizi yapılmıştır. Araştırma sonucunda
matematik puanlarının %20’lik dilimler halinde kategorize edildiğinde %10’luk dilimlere
göre daha uyumlu sonuçlar elde edildiği, beklenti tablolarında oranların
yükseldiği gözlenmiştir. PISA puan kategorisinde matematik puan kategorileriyle
problem çözme puanı kategorilerinin benzer olduğu söylenebilir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | April 5, 2019 |
Submission Date | November 12, 2018 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 20 |