İbrahim Hakan Karataş
Eğitim Yönetimi alanında Prof. Dr.
Boğaziçi Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünde 1998’de lisans, 2001’de yüksek lisans eğitimini tamamladı. 2008’de Marmara Üniversitesi Eğitim Yönetimi Teftişi Planlaması ve Ekonomisi Anabilim Dalında doktora derecesini aldı. 1998-2002 yılları arasında özel ve devlet okullarında İngilizce, Türkçe ve Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenliği yaptı. 1999 yılında Kars Kafkas Üniversitesi’nde araştırma görevlisi olarak görev aldı. 2004-2010 yılları arasında özel sektörde ve Millî Eğitim Bakanlığı Talim ve Terbiye Kurulu’nun ders kitabı yazma komisyonlarında yer aldı. 2012-2013 yılları arasında ABD’de University of Northern Iowa’da doktora sonrası araştırmalarını tamamladı. Halen İstanbul Medeniyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümü Eğitim Yönetimi Anabilim Dalında öğretim üyesidir.
İstanbul Medeniyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi’nde Eğitim Bilimleri Bölüm Başkanlığı, Eğitim Yönetimi Anabilim Dalı Başkanlığı, Ortak Temel Dersler Koordinatörlüğü ve Sürekli Eğitim Merkezi Müdür Yardımcılığı gibi idari görevlerde bulunmuştur. Ayrıca, İMÜ Öğretimi Geliştirme Merkezi (ÖGEM) Koordinatörlüğünü yürütmektedir.
Dr. Karataş, birçok ulusal ve uluslararası sivil toplum kuruluşunda üye veya danışman olarak görev yapmıştır. Okul Yöneticileri Derneği ve Leading Innovation for Educators (LIFE) adlı uluslararası eğitimci ağının kurucusudur. 2019-2022 yılları arasında İLKE Vakfı bünyesinde faaliyet gösteren Eğitim Politikaları Araştırmaları Merkezi’nin (EPAM) kurucu koordinatörlüğünü üstlenmiştir. Halen Okul Yöneticileri Derneği Yönetim Kurulu Başkanlığı ve Eğitim Yöneticileri ve Eğitim Deneticileri Derneği (EYEDDER) Yönetim Kurulu Başkan Yardımcılığı görevlerini yürütmektedir.
Okul yöneticiliği, eğitim yöneticiliği, yükseköğretimin uluslararasılaşması, eğitim politikaları ve sivil toplum kuruluşları alanlarında akademik çalışmalar yapmaktadır. Çok sayıda akademik makale ve kitap bölümü yazmış olup, ilkokul, ortaokul ve lise düzeyinde Türkçe, Türk Dili ve Edebiyatı ve Dil ve Anlatım ders kitapları hazırlamıştır. Dr. Karataş’ın ayrıca 4 telif ve 4 çeviri eseri bulunmaktadır.
Halen Uganda’da, Doğu Afrika’nın en köklü üniversitesi olan Makerere Üniversitesi’nde yükseköğretimin uluslararasılaşması ve eğitim diplomasisi alanlarında araştırmalar yapmak üzere misafir araştırmacı olarak görev yapmaktadır.
Dr. Ramazan ERTÜRK, 1999 yılında Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sınıf Öğretmenliği bölümünü kazanmış ve bu bölümden 2003 yılında mezun olup sınıf öğretmeni olarak Kastamonu iline atanmıştır. Sırasıyla Kastamonu, Düzce ve Bolu illerinde görev yapmıştır. Bu süreçte müdür yetkili öğretmenlik, müdür yardımcılığı ve öğretmenlik görevlerinde bulunmuştur. 2014 yılında Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalında Tezli Yüksek Lisansını, 2021 yılında Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi ve Denetimi Bilim Dalında Doktora Programını tamamlamıştır.
Lisans eğitimini, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesinde, Eğitim Yönetimi ve Politikaları alanında; yüksek lisans ve doktora çalışmalarını, ABD’de Ohio Üniversitesi Gladys W. and David H. Patton Eğitim Fakültesinde Uygulamalı Davranış Bilimleri ve Eğitimde Liderlik alanında tamamladı. 1996 yılında Harvard Üniversitesi Eğitim Fakültesi Mesleki Eğitim Programları Okul Hukukunda Yeni Gelişmeler Enstitüsü; 1999–2000 yılları arası Dünya Bankası tarafından desteklenen ve ODTÜ Eğitim Fakültesinde düzenlenen Bilişim Teknolojileri Eğiticilerin Eğitimi sertifika programlarına katıldı. 2004–2006 yılları arasında, Amerikan Eğitim Araştırmaları Derneği (AERA) Yönetim, Liderlik ve Organizasyon Bölümünün Uluslararası Komite ve 2003–2007 yılları arasında Uluslararası Eğitim Planlaması Derneğinin başkan yardımcılığı ve başkanlığını yürütmüştür. 2007-2009 yılları arasında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dekan Yardımcılığı, 2000-2009 yılları arasında Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölüm başkanlığını; 2010-2012 yılları arasında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü kurucu müdürlüğünü, 2010-2012 yılları arasında Ekonomik İşbirliği Teşkilatı Eğitim Enstitüsü Kurucu başkanlığını, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi dekanlığını (2012-2016), Eğitim Fakülteleri Dekanlar Konseyi (EFDEK) başkanlığını ve YÖK Öğretmen Yetiştirme Çalışma Grubu üyelikleri gibi bir çok akademik ve idari görevlerde bulunmuştur. Sn. Turan, birçok ulusal, uluslararası yayınevleri ve dergilerde editörlük, hakemlik yapmakta olup şimdiye kadar yayımlamış olduğu 135 bildirisi; 13 kitabı; çeviri ve telif eserleri dahil 40 kitap bölümü; 65 makalesi; t bulunmaktadır. Prof. Turan'ın bugüne kadar 65 lisansüstü tez danışmalığı yapmış olup çalışmalarına 10000'den fazla atıf yapılmıştır. Halen Bursa Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümünde öğretim üyesi olarak görevine devam etmektedir.
Dr Sedat Gümüş is an Associate Professor at the Department of Educational Policy and Leadership and a Research Fellow of the Asia Pacific Centre for Leadership and Change at the EdUHK. Before moving to Hong Kong, he was an associate professor at Aarhus University, Denmark. He has published articles in core international journals of the field such as Educational Management Administration and Leadership, Educational Administration Quarterly, School Effectiveness and School Improvement, Journal of Educational Administration, and School Management & Leadership as well as in other high impact journals such as Compare, European Journal of Education, Educational Studies, Higher Education, Scientometrics, and Teaching and Teacher Education. He currently serves on the advisory board of Rowman & Littlefield School Leadership Book Series, as well as undertakes editorial responsibilities in several academic journals.
Prof. Dr. Mehmet Şükrü Bellibaş, Eğitim Bilimleri alanında lisans eğitimini İstanbul Üniversitesinde (2009), Eğitim Yönetimi alanında doktora eğitimini Michigan State Üniversitesinde (2014) tamamladı. Adıyaman Üniversitesi Eğitim Fakültesi Eğitim Bilimleri Bölümüne 2015 yılında Yardımcı Doçent olarak atanan Bellibaş, 2017 yılında Eğitim Yönetimi alanında Doçent, 2024 yılında Profesör oldu. Hâlen Sharjah Üniversitesinde görev yapan Prof. Dr. Mehmet Şükrü Bellibaş'ın saygın ulusal ve uluslararası dizinlerde taranan dergilerde 50'den fazla yayımlanmış çok sayıda makalesi mevcuttur. Prof. Dr. Mehmet Şükrü Bellibaş'ın araştırma alanı eğitim yönetimidir.
Prof. Dr. Bilal ÇANKIR, Lisans eğitimini Gazi Üniversitesi’nde, yüksek lisans eğitimini Marmara Üniversitesi’nde, doktora eğitimini İstanbul Üniversitesi'nde işletme ve turizm alanlarında tamamladı. 2010-2017 yılları arasında Kırklareli Üniversitesi'nde araştırma görevlisi olarak görev yaptı. 2014-2015 arasında ABD’nin Texas eyaletinde The University of Texas at Dallas (UTD)'da misafir araştırmacı olarak bulundu. 2017'de İstanbul Medeniyet Üniversitesi Siyasal Bilgiler Fakültesi İşletme Bölümü'ne atanan Çankır, Ocak 2021'den beri aynı üniversitenin Sağlık Bilimleri Fakültesi Sağlık Yönetimi bölümünde Doçent, Mart 2024 itibariyle de Profesör öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Profesör Dr. Çankır bunun yanında, Avrupa'nın en büyük akademik platformu olan COST (European Cooperation in Science and Technology)'da yer alan Platform Work Inclusion Living Laboratuvarı'nda (P-WILL-CA21118) Behavioral Next Generation in Wireless Networks for Cyber Security (CA22104) ve Cultural Expertise Junior Network (K-Peritia-CA22101) Çalışma Grubu üyeliklerini yürütmektedir. Ayrıca İstanbul Medeniyet Üniversitesi Sivil Havacılık Yüksek Okulu ve Sağlık Bilimleri Fakültesi'nde Yönetim Kurulu Üyesi olarak idari görevini sürdürmektedir. Journal of Behavior at Work'ün editörlüğünü de yürüten Prof. Dr. Çankır, stratejik yönetim ve örgütsel davranış alanlarında bilimsel çalışmalar yapmaktadır.
Dr. Öğretim Üyesi Fidan Güneş GÜRGÖR KILIÇ, 2009 yılında Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Zihin Engelliler Öğretmenliği Programı’nı bitirdi. 2009-2012 yılları arasında Millî Eğitim Bakanlığı’na bağlı kurumlarda özel eğitim öğretmeni olarak görev yaptı. 2012-2016 yılları arasında Anadolu Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü Zihin Engelliler Programı’nda araştırma görevlisi olarak çalıştı. 2016-2021 yılları arasında Eskişehir ve İzmir’de özel gereksinimli çocuklara bireysel eğitim verdi ve aile danışmanlığı yaptı. Ocak 2020 yılında, “Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklara Meslek İsimlerinin Öğretiminde Yapılandırılmış ve Gömülü Öğretimle Sunulan Ayrık Denemelerle Öğretim Uygulamalarının Etkililikleri ve Verimlilikleri” konulu doktora tezini sundu. 2021 yılından itibaren ise İstanbul Kültür Üniversitesi Özel Eğitim Bölümü’nde Dr. Öğretim Üyesi olarak görev yapmaktadır. Dr. Öğretim Üyesi Fidan Güneş GÜRGÖR KILIÇ’ın ilgi alanları arasında doğal gelişimsel davranışsal müdahale, özel gereksinimli bireyler ve etkili öğretim yöntemleri, kapsayıcı eğitim, mülteci özel gereksinimli çocuklar ve çokkültürlülük, aile eğitimi, özel gereksinimli bireyler ve mesleki eğitim, özel gereksinimli bireylerin geçiş süreçlerinin planlanması,özel eğitimde değerlendirme süreçleri,çocuk hakları ve cinsel eğitim/ihmal ve istismardan korunma yolları bulunmaktadır.
Lisans eğitimimi tarih, yüksek lisansımı eğitim yönetimi ve denetimi; doktoramı eğitim teknolojisi alanında yaptım. Çalışma hayatına 1997 yılında öğretmenlikle başladım. Sonraki yıllarda eğitim yayıncılığı alanında editörlük ve özel okullarda eğitim yöneticiliği, akademik danışmanlık, genel müdür yardımcılığı gibi görevler yaptım. 2016-2018 yılları arasında İstanbul Milli Eğitim Müdürlüğünün İstanbul Öğretmen Akademilerinde Sosyal Bilimler Enstitüsünü yönettim. Araştırmacı öğretmenlik, çocuklarla araştırma, eğitim araştırmaları felsefesi, eğitimde program geliştirme, eğitim bilimleri felsefesi, eğitim teknolojisinde teorik, yöntemsel ve felsefi konular gibi alanlarda çalışmalarına devam ediyorum. Lisans düzeyinde eğitimde araştırma yöntemleri ve akademik yazım dersleri veriyorum.