Güncel Sayı

Cilt: 9 Sayı: 2, 23.10.2025

Yıl: 2025

Makaleler

Burcu Gülsevil Belber
Doç. Dr. Burcu Gülsevil BELBER NEVŞEHİR HACI BEKTAŞ VELİ ÜNİVERSİTESİ, TURİZM FAKÜLTESİ Web
İşletme , Hizmet Pazarlaması
Default avatar
Prof. Dr. Burcu Selin YILMAZ DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
Turizm, Pazarlama, Tüketici Davranışı
Bülent Yıldız
Doç. Dr. Bülent YILDIZ KASTAMONU ÜNİVERSİTESİ, İKTİSADİ VE İDARİ BİLİMLER FAKÜLTESİ, İŞLETME BÖLÜMÜ, ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA ANABİLİM DALI
İstatistiksel Analiz, Uluslararası Lojistik, Tedarik Zinciri, Akıllı Hareketlilik, Lojistik, İstatistiksel Analiz Teknikleri, Tedarik Zinciri Yönetimi, Üretim ve Operasyon Yönetimi
Default avatar
Dr. Büşra SARIKAYA Türk-Alman Üniversitesi
Sosyal Medya Uygulamaları ve Analizi, Basın Çalışmaları
Default avatar
Doç. Büşra MÜCELDİLİ YILDIZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
Strateji, Yönetim ve Örgütsel Davranış, Örgütsel Davranış, İnsan Kaynakları Yönetimi
Cansu Gökmen Köksal
Dr. Öğr. Üyesi Cansu GÖKMEN KÖKSAL İSTANBUL TOPKAPI ÜNİVERSİTESİ

İSTANBUL TOPKAPI ÜNİVERSİTESİ

Pazarlama Araştırma Metodolojisi, Tüketici Davranışı, Ürün ve Marka Yönetimi, Ekoloji, Sürdürülebilirlik ve Enerji, Perakende Satış
Default avatar
Doç. Cem Güney ÖZVEREN İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
Endüstriyel ve Örgütsel Psikoloji (İnsan Faktörleri Dahil)
Cenk Murat Koçoğlu
Prof. Dr. Cenk Murat KOÇOĞLU KARABÜK ÜNİVERSİTESİ, SAFRANBOLU TURİZM FAKÜLTESİ
Hizmet Pazarlaması, Turizm, Yönetim Psikolojisi, Pazarlama
Default avatar
Doç. Mehmet Özer DEMİR Alanya Alaattin Keykubat Üniversitesi, İİSBF
Dijital Pazarlama, Ürün ve Marka Yönetimi, Siyasal Pazarlama
Meri Taksi Deveciyan
Doç. Dr. Meri TAKSİ DEVECİYAN İSTANBUL KÜLTÜR ÜNİVERSİTESİ Web

Meri Taksi Deveciyan, 1997 yılında Marmara Üniversitesi, Satış Yönetimi, 2001 yılında ise İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Ekonometri bölümünü bitirmiştir. 2010 yılında Bahçeşehir Üniversitesi’nde Stratejik Pazarlama ve Marka Yönetimi yüksek lisansını tamamlamış ve 2016 yılında da, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi, İşletme Anabilim Dalı’nda doktora eğitimine başlamıştır. Doktora eğitimini “Etnik (azınlık) girişimciliğinde sosyal ağın (network) girişimcilik niyeti üzerindeki rolü: kuyumculuk sektöründe bir araştırma” başlıklı tezi ile tamamlamıştır. Meri Taksi Deveciyan, 2002 yılından beri kuyumculuk sektöründe “muhtelif elmaslı takılar alanında” girişimcilik, 2016 yılından beri de İstanbul Kültür Üniversitesi’ nde Öğretim Görevliliği yapmaktadır.

İnovasyon Yönetimi, Girişimcilik, Strateji, Uluslararası İşletmecilik
Default avatar
Prof. Dr. Zümrüt ECEVİT SATI İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ, SİYASAL BİLGİLER FAKÜLTESİ
Üretim ve Operasyon Yönetimi, E-Ticaret, Tedarik Zinciri Yönetimi, Lojistik, İnovasyon Yönetimi, Teknoloji Yönetimi ve İş Modelleri, Yönetim Bilişim Sistemleri, İş Süreçleri Yönetimi
İnci Erdoğan Tarakçı currently works at the Faculty of Health Sciences, Department of Health Management, Bilecik Şeyh Edebali University as Asst. Prof. Dr. İnci does research in Marketing, Consumer Behavior, Brand, City Brand, Communication and Social Media, Quantitative Social Research and Qualitative Social Research.
Pazarlama, Turizm Yönetimi, Turizm Pazarlaması, Tüketici Davranışı, Ürün ve Marka Yönetimi, Pazarlama İletişimi, Dijital Pazarlama, Reklam, Hizmet Pazarlaması

Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi, iktisat ve işletme alanında akademik çalışmaları yayımlayarak bilime katkıda bulunmak ve uluslararası düzeyde bu yayınların açık erişimli olarak paylaşılabilmesini sağlamak amacıyla yayımlanmaktadır.

Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi’nde iktisat ve işletme alanında tartışmaları ve güncel problemleri bilimsel bir bakış açısıyla ele alan ve bunlara yönelik çözüm önerileri getiren araştırma makalelerine yer verilmektedir.

  • Anadolu İktisat ve İşletme Dergisine gönderilecek makaleler Türkçe ve İngilizce olabilir.
  • Dergiye ancak başka bir yerde yayınlanmamış veya halen yayınlanmak üzere değerlendirme sürecinde olmayan yazılar gönderilebilir.

  • Dergimize makale başvurusunda bulunmayı düşünüyorsanız Dergi Hakkında bağlantısında dergi yayın politikasına ulaşabilirsiniz. Makale gönderimi online dergi sistemi üzerinden yapılmaktadır.


Anadolu İktisat ve İşletme Dergisine gönderilecek makalelerin aşağıda belirtilen yazım kurallara uygun şekilde hazırlanması gerekir:

Makalenin tamamı 25 sayfayı aşmamalıdır. Özetler 150 kelime ile sınırlı olmalıdır. Özetler Türkçe makaleler için Türkçe ve İngilizce, İngilizce makaleler için İngilizce ve Türkçe şeklinde düzenlenmelidir. Makalelerde anahtar kelimeler ve en az iki adet JEL sınıflandırma kodu yer almalıdır.

Makale başlığı ilk harfler büyük diğerleri küçük, koyu ve ortalı, 14 punto olacak şekilde yazılmalıdır. İngilizce başlık İngilizce özetten önce verilmelidir.

Yazar ad ve soyadları başlıktan sonra sağa dayalı 12 punto olarak verilmeli, unvan, kurum adı ve e-posta adresleri dipnotta gösterilmelidir.

Çalışmanın daha önce bildiri olarak sunulmuş olması gibi açıklamalar dipnotta verilmelidir.

Özet başlıkları koyu ve ortalı, özet metinleri italik, iki yana yaslı olacak şekilde 11 punto ile yazılmalıdır. Tek satır aralığı verilmelidir.

Anahtar kelimeler  ve JEL sınıflandırması kodları 11 punto, italik olacak şekilde yazılmalıdır.

Derginin sayfa ölçüleri  tüm taraflardan 3,5 cm kalacak şekilde yazılmalıdır.

Metinler Times New Roman, 12 punto, normal, her iki tarafa dayalı ve tek satır aralık verilerek yazılmalıdır. Metin içinde özel olarak vurgulanmak istenen cümlelerde italik yazı karakteri kullanılabilir.

Paragraf sonrasında aralık değeri olarak 6 nk boşluk verilmelidir.

Girişten başlayarak, sonuç kısmı da dahil olmak üzere başlıklara numara verilmelidir. Tüm başlıklar 12 punto, koyu ve ilk harfler büyük olmalıdır.

Tablolara başlık ve sıra numarası verilmeli ve sayfaya ortalanmalıdır. Başlıklar tabloların üstünde yer almalıdır.

Tablo dışındaki tüm grafik, harita ve fotoğraflara başlık ve sıra numarası verilmeli ve sayfaya ortalanmalıdır. Başlıklar grafiklerin altında yer almalıdır.

Şekil ya da tablonun kaynağı, şeklin ya da tablonun altında metin içi kaynak gösterme şartlarına uygun bir şekilde belirtilmelidir.

Formüller ve denklemler, denklem editörü ile yazılmalıdır. Tüm denklemlere sıra numarası verilmelidir. Sıra numarası parantez içinde ve satırın en sağında bulunmalıdır.

Bütün sayfalara giriş kısmından başlayarak sayfanın alt ortasında numara verilmelidir.

Kaynakların gösterimi dipnotlarla değil, metnin içerisinde parantezlerle yapılmalıdır. Açıklama notları ise sayfa altında dipnot şeklinde belirtilmelidir. Metin içerisindeki kaynak gösterimlerinde sıra şöyle olmalıdır: Yazar(lar)ın soyadı, yılı ve belirli bir sayfadan aktarma yapılmışsa sayfa numarası. Kaynak gösterimi tek yazarlı, iki yazarlı ve ikiden çok yazarlı olmak üzere (Coase, 1937: 386),  (Nelson ve Winter, 1973: 440) ve (Phelps vd., 1970: 20-24) şeklinde olmalıdır. Aynı yazar(lar)ın birden çok çalışmasına gönderme (Baumol, 1962: 1078; 1967: 415) gibi yapılmalıdır.

Çalışmada metin içerisinde atıf yapılan kaynaklar mutlaka kaynakçada yer almalıdır. Yazara(lara) atıf ile kaynakçanın uyum gösterip göstermediğini mutlaka kontrol etmelidir.

Kaynakça tek satır aralığında yazılmalı ve yazar soyadına göre sıralanmalıdır. Birden fazla yazar olması durumunda, tüm yazarların soyadları belirtilmelidir. Kaynakçada aşağıda örneklenen biçime uyulmalıdır:

 

            Tek yazarlı kitap;

Hicks, J. R. (1932), The Theory of Wages, Macmillan, New York.

           

İki veya çok yazarlı kitap;

Cyert, R. M., March, J. G. (1963), A Behavioral Theory of the Firm. Englewood Cliffs, N. J. Prentice-Hall, Chicago.

 

Tek yazarlı  makale;

Akerlof, G. (1979), “The Case against Conservative Macro-Economics: An Inaugural Lecture”, Economica, 46(183): 219-237.

 

İki veya çok yazarlı makale;

Nelson, R. R., Winter, S. G. (1973), “Toward a n Evolution ary Theory of Economic Capabilities”, American Economic Review, 63(2): 440 -449.

 

Bildiri;

Castelloa, M. A., Gruberb, D. (2015), “The Financial Channel in International Trade”, 4th Economics & Finance Conference, London, UK, 175-186.

 

İnternet Referansları;

Dollar, D. (2002), “Reform, Growth, and Poverty in Vietnam”, World Bank Policy Research Working Paper, 2837, http://documents.worldbank.org/curated/en/263091468781159602/pdf/multi0page.pdf (30. 05. 2017).

 

Böhme, M. H., Kups, S. (2017), “The Economic Effects of Labour Immigration in Developing Countries A Literature Review”, OECD Development Centre Working Papers, 335, http://www.oecd-ilibrary.org/development/the-economic-effects-of-labour-immigration-in-developing-countries_c3cbdd52-en (30. 05. 2017).

Etik İlkeler

Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi, yayın etiği standartlarını uygulamayı ve COPE (Yayın Etiği Komitesi) tarafından hazırlanan Uygulama Rehberini'ni (Best Practice Guidelines) izlemeyi taahhüt eder. Ayrıca çalışmalarını gönderen yazarlar etik kurallara uymakla yükümlüdür ve etik ihlal yapmadıklarını beyan etmiş sayılırlar. Etik ihlal içeren çalışmalar değerlendirme sürecine alınmadan reddedilmekte ve yazarlarının diğer başvuruları da değerlendirilmemektedir.

Dergiye gönderilecek makalelerin yazım kurallarına göre hazırlanmış olması, başka yerde yayımlanmamış olması veya dergimize gönderildiği tarihte bir başka dergide değerlendirme sürecinde olmaması gerekir.

Dergide yayınlanan makalelerin bilim ve dil bakımından sorumluluğu yazarlara ait olup, bu konuda Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi ve Editörler sorumlu tutulamazlar. Dergide yer alan makalelerden aktarma ve alıntı yapılırken kaynak gösterilmelidir.

Yazarlar makaleye bilimsel katkı verdiklerini garanti etmelidir. Makaleye yalnızca bilimsel katkı sunan kişiler yazar olarak dahil edilmelidir. Makale gönderilmeden önce, yazar listesi ve sıralaması dikkatlice belirlenmelidir. Editöre geçerli bir sebep sunulmadan, yazar listesinde değişikliğe gidilemez. Makale yayınlandıktan sonra, hiçbir sebeple değişiklik yapılamaz. Makale yazarlarının tümü etik ilkeler ile ilgili eşit sorumluluğa sahiptir.

Makalelerde yer alan araştırmaların sonuçları, uydurma, yanlış ve uygun olmayan veri manipülasyonu olmadan, açıkça ve dürüstçe sunulmalıdır. Yazarlar, gerekli görülmesi halinde makalede yer alan veri setlerine erişimi sağlamalıdır.

Etik Kurul İzni Gerektiren Çalışmalar

Ulakbim TR Dizin tarafından alınan kararlar doğrultusunda etik kurul onayı gerektiren çalışmaların dergiye gönderilmesi durumunda etik kurul belgesinin makale dosyası ile birlikte yüklenmesi gerekmektedir. Bu çalışmalarda, izinle ilgili bilgilere (kurul adı, tarih ve sayı numarası) yöntem bölümünde yer verilebilir. Etik kurul onayı olmayan bu tür çalışmalar kabul edilmeyecek ve her ne aşamada olursa olsun süreçten çıkarılacaktır. 

Çıkar Çatışması

Tüm yazarlar, çalışmalarını uygunsuz şekilde etkileyebilecek (önyargılı) diğer kişi veya kuruluşlarla olan finansal, hukuki ve kişisel ilişkilerini net olarak açıklamalıdır. Potansiyel çıkar çatışması örnekleri olarak istihdam, danışmanlıklar, hisse senedi sahipliği, hizmet karşılığı ödenen ücretler, ücretli bilirkişi tanıklığı, patent başvuruları / kayıtları, hibe ya da diğer fon kaynakları sayılabilir.

Telif Hakkı Düzenlemesi

Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi'nde yayımlanmak üzere gönderilen makaleler için Telif Hakkı Devir Formu düzenlenir ve makalenin yayıma kabul edilmesi durumunda tüm yayın hakları süresiz olarak Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi’ne ait olur. 

Gizlilik Beyanı

Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi sitesindeki isimler ve e-posta adresleri sadece bu derginin belirtilen amaçları doğrultusunda kullanılacaktır; farklı herhangi bir amaç için veya diğer kişilerin kullanımına açılmayacaktır.

İntihal Denetimi

Yazarlar makalenin intihal içermediğini ve kendi çalışmaları olduğunu garanti etmelidir. Yazarlar kullandıkları tüm alıntılara referans vermiş olmalıdır. Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi'ne gönderilen makalelerin intihal denetimi için ön değerlendirme aşamasında iThenticate yazılımı kullanmaktadır. Bu bakımdan belirli ölçütleri karşılamayan (toplam ve tek kaynak yayından benzerlik oranları sırasıyla %20 ve %3’ün üzerinde olan) çalışmalar değerlendirmeye alınmayarak reddedilmektedir.

Hakemler için Etik Kurallar

Hakemler, yalnızca uzmanlık alanları ile ilgili makaleleri değerlendirmeyi kabul etmeli ve değerlendirmeyi bilimsel kriterlere göre objektif ve çalışmanın içeriğiyle bağlantılı olarak yapmalıdır. Bu değerlendirmenin gizlilik içinde yapılması gerekir. Hakemler, değerlendirmeyi akademik kurallara uygun olarak yapıcı ve eleştirel bir şekilde yapmalı fakat genel ve yüzeysel ifadeleri içeren değerlendirmelerden ve ayrıca saldırgan kişisel yorumlardan kaçınmalıdır. Hakemler makaleyi değerlendirmek için yeterli zaman ayırmalıdır.

Bir çıkar çatışması veya birliği varsa hakemler makaleyi değerlendirmeyi kabul etmemeli ve editörleri bilgilendirmelidir. Bilimsel araştırma ve yayın etiğine aykırı herhangi bir durumda da editör derhal bilgilendirmelidir.

Editörler için Etik Kurallar

Editörler, yalnızca, orijinal olan, literatüre, okuyuculara ve araştırmacılara katkı sağlayan makaleleri kabul etmelidir. Dergi editör kurulu dışındaki diğer kurumlar bu karara etki edemez. Editörler, makaleleri yazarın ırkı, dini, cinsiyeti, yaşı, etnik kökeni, siyasi inancı, cinsel yönelimi, menşe ülkesi vb. dikkate almadan, entelektüel içerikleri açısından değerlendirmelidir.

Editörler makaleleri uzmanlık alanlarına göre alan editörlerine ve hakemlere göndermeli, makalelerin tarafsız ve bağımsız olarak değerlendirilmesine özen göstermelidir. Hakem değerlendirme sürecinin adil, tarafsız ve zamanında olması sağlanmalıdır. Ayrıca, yeterli sayıda hakemle çalışmalı ve bu sürekli bir şekilde güncellenmelidir.

Editörler, yayınlanan makalelerin fikri mülkiyet haklarını korumalı, ihlal durumunda dergi ve yazarların haklarını savunmalıdır. Yayınlanan makalelerin içeriğinin diğer yayınların fikri mülkiyet haklarını ihlal etmemesini sağlamak için önlemler almalıdır. Editörler; intihal, akademik özgünlük eksikliği, ilgili yasal gereklilikler ve telif hakkı ihlali gibi nedenlerle dergiye gönderilen makaleleri hakemlere göndermeden reddetme hakkını saklı tutar. Editörler, katılımcılara ilişkin çalışmalarda ve deneysel araştırmalarda etik kurul onayı bulunmayan makaleleri reddetmelidir.

Yayın Politikası

Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi yılda iki kez Nisan ve Ekim aylarında yayınlanmaktadır. Yayın dili Türkçe ve İngilizcedir. Dergiye gönderilen makaleler hakem değerlendirme süreci sonunda yayına kabul edilmesi durumunda internet ortamında açık erişimli olarak yayınlanmaktadır.

Makalelerin değerlendirilmesinde hakemlik türü olarak çift kör hakemlik sistemi süreci işletilmekte ve en az iki bağımsız uzman tarafından değerlendirme yapılmaktadır. Hakemler, makalenin özgünlüğünü, metodolojik özgünlüğünü ve önemini değerlendirirler. Hakemlerin kimlikleri gizli tutulur ve yazarların kimlikleri hakemlere açıklanmaz. Hakemlerden birinin olumsuz, diğerinin olumlu görüş bildirmesi durumunda makale için üçüncü bir hakemin atanmasına veya makalenin yazara iade edilmesine karar verilebilir. Makalenin yayımlanabilmesi için en az iki hakemin olumlu görüş bildirmesi gerekmektedir. Hakemler tarafından düzeltme istenen çalışmalar ise gerekli değişiklikler için sorumlu yazara gönderilir.

Yayına kabul edilen makaleler, dergi editörlüğünün belirleyeceği bir sayıda yayınlanır.

Bilimsel kongre ve sempozyumlara bildiri olarak sunulmuş çalışmalar belirtilerek sunulabilir.

Dergiye gönderilen tüm çalışmalar önce Editör ve ilgili Alan Editörü tarafından ön değerlendirmeye alınır. Anadolu İktisat ve İşletme Dergisi kapsamındaki konular ile ilgili olmayan çalışmalar hakemlik süreci başlatılmadan geri çevrilir. Akademik çalışma formatına içerik ve şekil şartları açısından uymayan çalışmalar için ise değişiklik önerisi yapabilir.

Yazarlardan herhangi bir ücret talep edilmemektedir.