It was begun to be given more importance to gifted education in Turkey after the early 2000s. The aim of this article is to describe the characteristics of gifted education in Turkey. Firstly, the researcher presents a definition of ability. The article will focus on giftedness concept, societal dynamics influencing the curriculum and programs, educational laws and policies, special schools for gifted students, supporting actions for gifted students, and examples of good practices. Also, proposals included in the Parlimentary Investigation Commission Reports, which reflect the future vision on gifted education in Turkey as a candidate Europe Union, and strategic goals included in Gifted Children Action Plan (2012-2013) are specified in the study.
Türkiye’de özellikle 2000’li yıllardan sonra üstün zekalı bireylerin eğitimine daha fazla önem verilmeye başlanmıştır. Bu çalışmanın amacı, Türkiye’deki üstün zekalılar eğitiminin özelliklerinin tanımlanmasıdır. Çalışma, literatür taraması yöntemine uygun olarak sürdürülmüştür. Çalışmada; eğitim programlarını etkileyen toplumsal dinamikler, eğitim yasa ve politikaları, üstün zekalılar için özel okullar, üstün zeka eğitimini destekleyen çalışmalar ve iyi uygulama örneklerine odaklanılmıştır. Ayrıca, bu çalışmada Türkiye’nin üstün zekalı öğrencilerin eğitimine ilişkin gelecek vizyonunu yansıtan Meclis Araştırma Komisyonu Raporu’nda yer alan öneriler ve Üstün Yetenekli Çocuklar Eylem Planı’nda yer alan stratejik hedeflere de değinilmiştir
Üstün zeka yetenek Türk Eğitim sistemi üstün zekalılara yönelik porgramlar
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 22 Nisan 2015 |
Gönderilme Tarihi | 22 Nisan 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 11 Sayı: 4 |