Bu araştırmanın
amacı, 2013 ve 2017 fen bilimleri dersi öğretim programlarını, öğretmen
görüşleri çerçevesinde; hedef, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirme
boyutları bakımından cinsiyet, kıdem ve mezun oldukları okul türü
değişkenlerine göre fizik konuları bağlamında karşılaştırmaktır. Bu amaçla
yapılan araştırmada tarama modeli kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu
Ankara ili Sincan ve Etimesgut ilçelerine bağlı ortaokullarda görev yapan 199
Fen Bilimleri öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubunda yer alan öğretmenlere
12 sorudan oluşan Mesleki ve Kişisel Bilgiler Anketi ile 59 sorudan oluşan
Likert tipi Öğretmen Görüş Anketi uygulanmıştır. Uygulanan anketlerden elde
edilen verilerin analiz edilmesinde istatistik yazılım programı kullanılmıştır.
Bu yazılım yardımıyla t-Testi, ANOVA Testi, Welch Testi, Tamhane Testi ve LSD
Test analizleri yapılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda 2013 ve 2017 fen
bilimleri dersi öğretim programları arasında fizik konuları bağlamında;
hedefler, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirme bakımından fen
bilimleri öğretmenlerinin görüşleri arasında anlamlı farklılıklar
bulunmaktadır. Bu bağlamda, hedefler, içerik, öğrenme-öğretme süreci ve
değerlendirme bakımından; görev yaptıkları okul türü, cinsiyet, kıdem ve mezun
oldukları okul türü değişkenlerine göre öğretmen görüşlerinden elde edilen
ortalama değerlerin, 2013 yılı öğretim programına kıyasla, 2017 yılı öğretim programında
istatistiksel olarak anlamlı bir artış gösterdiği ortaya konulmuştur. Ayrıca,
fen bilimleri öğretmenlerin (yeni) 2017 fen bilimleri dersi öğretim programı
ile ilgili değerlendirmeleri, fizik konuları bağlamında, hedef, içerik,
öğrenme-öğretme süreci ve değerlendirme boyutları bakımından; cinsiyet, kıdem
ve mezun oldukları okul türü değişkenlerine göre farklılık göstermemektedir.
The aim of this research is to compare the 2013 and 2017
Science Curriculum within the framework of science teacher’s views; in terms of
objectives, content, learning-teaching and assessment according to the gender,
seniority and type of school they graduated from in the context of physics
issues. Survey method was applied in this study. The sample group of the
research consists of 199 science teachers who work in middle schools in Sincan
and Etimesgut of Ankara. The Likert-type Teacher Opinion Survey consisting of
59 questions and the Professional and Personal Information Questionnaire
consisting of 12 questions were applied to the science teachers in the study
group. The statistical software program was used to analyze the data obtained
from the surveys. With the help of this software, t-test, ANOVA Test, Welch
Test, Tamhane’s Test and LSD Test analyzes were performed. As a result of the
research, between 2013 and 2017 science curriculum in the context of physics
issues; there are significant differences between the views of science teachers
in terms of objectives, content, learning-teaching process and assessment.
Accordingly, the average values obtained from teachers 'views in terms of
objectives, content, teaching and learning process and assessment according to
the type of school, gender, seniority and type of school they graduated from
were found to be statistically significant increase in the 2017 Science
Curriculum compared to the 2013 Science Curriculum. In addition, science
teachers' views about the 2017 Science Curriculum weren’t any difference
according to the gender, seniority and type of school they graduated from in
the context of physics issues.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 27 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences