The aim of the study is to determine the level of awareness of high school learning for winter sports according to different variables. Sample group; The appropriate sampling method was designed on a voluntary basis from high school students in Ağrı. A total of 400 high school students, 200 females (50.0%) and 200 males (50.0%), participated in the study.I n the statistical analysis of the data related to the study, the percentages and frequencies of the demographic data were examined and the kurtosis and skewness values were checked to determine the distribution of the data; consequently the parametric t test and ANOVA test methods were used.As a result, significant differences were found in all sub-dimensions of high-school students' awareness of winter sports according to the variables of gender, father's profession, family income and frequency of sports.
Çalışmanın amacı lise öğrencilerinin kış sporlarına yönelik farkındalık düzeylerinin farklı değişkenlere göre incelenmesidir. Örneklem grubu; uygun örnekleme yöntemi kullanılarak Ağrı ilindeki lise öğrencilerinden gönüllük esasına dayalı olarak belirlenmiştir. Çalışmada 200 kadın (%50.0) ve 200 erkek (%50.0) olmak üzere toplam 400 lise öğrencisi katılımcı olarak yer almıştır. Verilerin analizinde katılımcıların kişisel bilgilerinin dağılımlarını belirlemek için yüzde ve frekans gibi tanımlayıcı istatistiksel yöntemler, verilerin normal dağılım gösterip göstermediğini belirlemek için verilerin çarpıklık ve basıklık değerleri kontrol edilmiştir. Ayrıca t-testi ve anova testi analizi yöntemleri kullanılmıştır (α = 0.05). Sonuç olarak lise öğrencilerinin cinsiyet, baba mesleği, aile gelir durumu ve spor yapma sıklığı değişkenkenlerine göre kış sporlarına yönelik farkındalık düzeyleri tüm alt boyutlarında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ağustos 2020 |
Kabul Tarihi | 6 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences