The aim of this study is to examine the generalization process of preservice mathematics teacher, mathematics teachers and mathematicians, the special situations they take, and the strategies they use in the context of “the circle and points” problem. It was carried out by case study, one of the qualitative research methods. The participants of the study consist of 5 people, one academician, two mathematics teachers and two preservice mathematics teacher. The data were collected with the problem of circles and dots. The data were obtained by clinical interview method, document review and observation. The findings showed that all participants generalized after four or five situations, did not verify in any particular case as a result of generalization and problems were important in developing generalization skills.
Bu çalışmanın amacı matematik öğretmen adaylarının, matematik öğretmenlerinin ve matematikçinin genelleme sürecini, aldıkları özel durumları, kullandıkları stratejileri çember ve noktalar problemi bağlamında incelemektir. Nitel araştırma yöntemlerinden durum çalışması ile yürütülmüştür. Çalışmanın katılımcılarını bir akademisyen, iki matematik öğretmeni ve iki matematik öğretmeni adayı olmak üzere toplam 5 kişi oluşturmaktadır. Veriler çember ve noktalar problemi ile toplanmıştır. Veriler klinik görüşme yöntemi, doküman incelemesi ve gözlem ile gerçekleştirilmiştir. Elde edilen bulgular tüm katılımcıların dört veya beş durum sonrasında genelleme yaptıklarını, genelleme sonucunda herhangi bir özel durumda doğrulama yapmadıklarını ve genelleme becerilerini geliştirmede problemlerin önemli olduğunu göstermiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 4 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences