This research was evaluating the effect of mathematics education that was supported with music. For this purpose, differentiated mathematics program was done with the “operations with fractions” subjects that are in the mathematics. This study was conducted with 46 students in total in which the semi-experimental method was used. For gathering the data in their search, mathematics subject acquisition test that was developed by their searcher and abbreviated Mathematics Attitude Scale that was developed by Nazlıçiçek-Erktin (2002) was used. Two measure instruments were given as pretest and posttest to the students in experiment and control groups. The data was analyzed by paired-samples t test and independent samples t test. Short answer questions are used to analyze the frequency. According to the findings of the research, mathematics teaching supported with music increased the mathematics access of the students. However, the mathematics attitudes of the students weren’t differences.
Bu araştırma, müzik teorisi ile ilişkilendirilen matematik öğretiminin kesirler ve oran konusunda erişi ve tutuma etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaçla; 5. Sınıf “Kesirlerle İşlemler” alt öğrenme alanında bulunan kazanımlara ait etkinlik ve çalışma yaprakları hazırlanmıştır. Deney ve kontrol grubunda 23 er katılımcısı olan bu çalışmada yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırma kapsamındaki verilerin toplanması için araştırmacı tarafından geliştirilmiş Matematik Erişi Testi, ayrıca Nazlıçiçek-Erktin'in 2002 yılında geliştirdikleri Kısaltılmış Matematik Tutum Ölçeği kullanılmıştır. Deney ve kontrol grubundaki tüm öğrencilere ölçme araçlarının her ikisi de ön test ve son test olarak uygulanmıştır. Matematik Erişi Testinden elde edilen veriler bağımlı ve bağımsız gruplar t-testi ile analiz edilmiş, Matematik Erişi Testindeki kısa cevaplı soruların analizinde ise frekans kullanılmıştır. Araştırmanın bulgularına göre, müzik teorisi ile ilişkilendirilmiş matematik öğretiminin öğrencilerin matematik erişisini arttırdığı, bununla birlikte öğrencilerin matematik tutumlarını kontrol grubuna göre daha olumlu etkilendiği sonucuna varılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Aralık 2020 |
Kabul Tarihi | 12 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences