Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Alberto Burri’nin Çalışmalarında Biçim İçerik İlişkisi

Yıl 2021, , 506 - 522, 01.12.2021
https://doi.org/10.21733/ibad.990121

Öz

1940'ların sonlarında İtalya'da kendini gösteren figüratif, soyut ve soyutlama, sanatsal bakış açılarında, anikonik (tasvirsiz) ifade dilini ortaya çıkarır. 1945 sonrası sanat hareketlerinde yaşanan dinamizm, sanatçı öznelliğini ortaya çıkararak malzeme olanaklarının zenginleşmesine ve atık nesnelerin ifade aracı olarak kullanılmasıyla biçim içerik ilişkisinin zenginleşmesini sağlamıştır. Postmodern anlatım dilini kullanan İtalyan sanatçı Alberto Burri, seçtiği malzemelerle biçim içerik anlamında yenilikçi teknikler geliştirir. Bu çalışma ile Burri’nin çalışmalarında biçim içerik ilişkisinin açıklanması amaçlanmaktadır. Kolajı kavramsallaştırarak Batı resim geleneğini yeniden şekillendiren Burri, günlük malzemeleri manipüle etmeye yönelik farklı yaklaşımları ve montajları ile yakın tarihin travmasını; II. Dünya savaşı sonrasındaki harap durumu, hasarı, onarımı ve durum karşısındaki savunmasızlığı alımlayıcılara hissettirerek onların konsantrasyonlarını biçimlerin ruhuna sakladığı içeriklerle baş başa bırakarak onları iç hesaplaşmaya yöneltir. Burri, malzemeleriyle insanın varoluş dünyasına pencere açar; insanın derinliklerine inerek dramları, yaraları, mutsuzlukları gösterirken mutluluğun yeniden oluşacağının mesajını verir. Çalışmalarında, sanat kavramını sorgular ve doğayı taklit eden kurgusal anlayışıyla, sanatsal pratiğini hayatla ilişkilendirir ve sanatıyla hayatın gerçekliğini ortaya koyar.

Kaynakça

  • Referans1 Akçay, A.A. (2016). Alberto Burri ve Jean Fautrier’nin Malzeme Kullanımı. Sobider The Journal of Social Science ,3 (9), 192-200
  • Referans2 De Santis, A., Marotta, G. (2011) Cesare Brandi: cronache e recensioni delle attività espositive tra 1932 e 1986. Aspetti e metodologie. Studi di Memofonte Rivista on-line Semestrale , 91-120 http://www.memofonte.it/home/files/pdf/VI_2011_DESANTIS_MAROTTA.pdf
  • Referans3 Hamilton, J. ( 2008). Making Art Matter: Alberto Burri’s Sacchi. October, 124 (2) 31–52.
  • Referans4 Karaçalı, B. (2018). Çağdaş Sanatın Dili – Malzemenin Sözü. Sanat-Tasarım Dergisi, 9, 29-35. DOI: 10.17490/Sanat.2018.24
  • Referans5 Lotti, C. ( 2018). Il Quadro è Carne Viva el’ Artista il Chirurgo L'informale Materico di Alberto Burri. Noi Caffè Michelangiolo, 2, 19-21 http://www.accademiaincamminati.it/archivio/noi2.pdf
  • Referans6 Mazzeo, F. G. (2019). Burri come Burri. Jus Museum. http://www.jusmuseum.com/files/JUS-MUSEUM-BURRI-COME-BURRI-Catalogo-web.pdf
  • Referans7 Mishra, R. K. (2011). A Study of Form and Content. Journal of English and literature Vol. 2(7), 157-160
  • Referans8 Modorati, E. (2007). La “grande narrazione” del vuoto nell’opera di Alberto Burri, Leitmotiv. 245-264 https://www.ledonline.it/leitmotiv/Allegati/leitmotiv040415.pdf
  • Referans9 Morera, C. S. (2019). Cesare Brandi and Contemporary Art: Theory, Aesthetic and Restoration. A Tempestuous Dialectic, Conversaciones con... Cesare Brandi y Giulio Carlo Argan, 5(7), 249-266, https://www.iccrom.org/sites/default/files/publications/202005/cesare_brandi_and_contemporary_art.
  • Referans10 Nocchi, V. (2014). Scienza, Arte e Filosofia tra Modernità e Postmoderno il Caso Burri. Città di Castello: Biblioteca del Centro Studi Mario Pancrazi
  • Referans11 Panzera, A.M. (2007). La Lettura di un’opera Plastica come colore. Sommario Left, Anno xx,nuova serie ,38, 14-20
  • Referans12 Sola, I. (2017). Alberto Burri dalla Materia alla Serigrafia: Considerazioni da una Dichiarazione Inedita. (Tesi di Laurea in Storia dell’Arte Contemporanea). Alma Mater Studiorum Università di Bologna.

The Relationship Between Form and Content in Alberto Burri’s Works

Yıl 2021, , 506 - 522, 01.12.2021
https://doi.org/10.21733/ibad.990121

Öz

Figurative, abstract, and abstraction, which manifested itself in Italy in the late 1940s, has revealed the aniconic (non-depictive) language of expression in artistic perspectives. The dynamism experienced in the art movements after 1945 enabled the enrichment of material possibilities by revealing the artistic subjectivity and the enrichment of the relationship between form and content by using waste objects as a means of expression. Using the postmodern language of expression, Italian artist Alberto Burri developed innovative techniques in terms of form and content with the materials he chooses. This study aims to explain the relationship between form and content in Burri's work. Burri opens a window into the world of human existence with his materials; while showing the tragedies, wounds, and unhappiness of people by going into the depths of the human, he also gives the message that happiness will reemerge. In his works, with his fictional understanding imitating nature, he questions the concept of art, relates his artistic practice to life, and reveals the reality of life with his art.

Kaynakça

  • Referans1 Akçay, A.A. (2016). Alberto Burri ve Jean Fautrier’nin Malzeme Kullanımı. Sobider The Journal of Social Science ,3 (9), 192-200
  • Referans2 De Santis, A., Marotta, G. (2011) Cesare Brandi: cronache e recensioni delle attività espositive tra 1932 e 1986. Aspetti e metodologie. Studi di Memofonte Rivista on-line Semestrale , 91-120 http://www.memofonte.it/home/files/pdf/VI_2011_DESANTIS_MAROTTA.pdf
  • Referans3 Hamilton, J. ( 2008). Making Art Matter: Alberto Burri’s Sacchi. October, 124 (2) 31–52.
  • Referans4 Karaçalı, B. (2018). Çağdaş Sanatın Dili – Malzemenin Sözü. Sanat-Tasarım Dergisi, 9, 29-35. DOI: 10.17490/Sanat.2018.24
  • Referans5 Lotti, C. ( 2018). Il Quadro è Carne Viva el’ Artista il Chirurgo L'informale Materico di Alberto Burri. Noi Caffè Michelangiolo, 2, 19-21 http://www.accademiaincamminati.it/archivio/noi2.pdf
  • Referans6 Mazzeo, F. G. (2019). Burri come Burri. Jus Museum. http://www.jusmuseum.com/files/JUS-MUSEUM-BURRI-COME-BURRI-Catalogo-web.pdf
  • Referans7 Mishra, R. K. (2011). A Study of Form and Content. Journal of English and literature Vol. 2(7), 157-160
  • Referans8 Modorati, E. (2007). La “grande narrazione” del vuoto nell’opera di Alberto Burri, Leitmotiv. 245-264 https://www.ledonline.it/leitmotiv/Allegati/leitmotiv040415.pdf
  • Referans9 Morera, C. S. (2019). Cesare Brandi and Contemporary Art: Theory, Aesthetic and Restoration. A Tempestuous Dialectic, Conversaciones con... Cesare Brandi y Giulio Carlo Argan, 5(7), 249-266, https://www.iccrom.org/sites/default/files/publications/202005/cesare_brandi_and_contemporary_art.
  • Referans10 Nocchi, V. (2014). Scienza, Arte e Filosofia tra Modernità e Postmoderno il Caso Burri. Città di Castello: Biblioteca del Centro Studi Mario Pancrazi
  • Referans11 Panzera, A.M. (2007). La Lettura di un’opera Plastica come colore. Sommario Left, Anno xx,nuova serie ,38, 14-20
  • Referans12 Sola, I. (2017). Alberto Burri dalla Materia alla Serigrafia: Considerazioni da una Dichiarazione Inedita. (Tesi di Laurea in Storia dell’Arte Contemporanea). Alma Mater Studiorum Università di Bologna.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Ayşe Güngör 0000-0003-1736-5076

Lütfü Kaplanoğlu 0000-0002-7094-8302

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2021
Kabul Tarihi 7 Ekim 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021

Kaynak Göster

APA Güngör, A., & Kaplanoğlu, L. (2021). The Relationship Between Form and Content in Alberto Burri’s Works. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi(11), 506-522. https://doi.org/10.21733/ibad.990121

IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences 


15376           15385                                                                                                                15386