Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

THE EFFECT OF INNOVATION MANAGEMENT ON PERFORMANCE OF COMPANIES: DAMS MACHINE EXAMPLE

Yıl 2020, Milli Mücadele'nin 100. Yılı Özel Sayısı, 180 - 201, 18.12.2020
https://doi.org/10.21733/ibad.792880

Öz

Companies are developing various methods and innovations within the company due to the globalization and technological developments that have been affecting rapidly recently. Developing and expanding economic, political and social relations between countries, providing information flow more rapidly with technology, the inclusion of multinational companies in the world economy, and the financial markets crossing local borders and becoming international issues are being emerged as a result of globalization and technological developments. Advancements in communication and transportation technologies allow businesses to access the local borders and to serve the world economy. Due to these effects, companies have to pay attention to innovation in order to secure a place in the world economy, which also have to improve their services and maintain themselves in this competitive world. In this study, it is aimed to analyse and evaluate the effects of innovative works on the company performance. For this reason, a survey was conducted on innovation management and operational performance in DAMS Machinery, which manufactures machinery on the food sector in İzmir. In this project, a questionnaire was applied to 9 people working in management position in DAMS Machinery. As a result of the analysis, it has been found that innovation management has an effect on the performance of the company.

Kaynakça

  • BARKAN, S.E. (2016), Sociology: Understanding and Changing the Social World, Comprehensive Edition, New York: FlatWorld Press.
  • BERBER, A. (2000), Dönüşümsel ve Etkileşimsel Liderlik Kavramı, Gelişimi ve Dönüşümsel Liderliğin Yönetim ve Organizasyon Yönetimindeki Rolü, Yönetim: İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Dergisi, Cilt: 11, S: 36, s: 33-50.
  • ÇAĞLIYAN, V. (2009), Yenilikçilik, Tedarikçi Katılımı ve İşletme Performansı Üzerine Değer Zinciri Yönetimi Temelli Bir Yaklaşım: Otomotiv Sektöründe Görgül Bir Araştırma, Basılmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • ELÇİ, Ş. (2006), İnovasyon: Kalkınmanın ve Rekabetin Anahtarı, Meteksan: Ankara
  • ELÇİ, Ş.ve KARATAYLI, İ. (2008), İnovasyon Rehberi: Karlılık ve Rekabetin El Kitabı, Technopolis Group Türkiye: Antalya
  • ERASLAN, H., BULU, M. ve BAKAN, İ. (2008), Kümelenmeler ve İnovasyona Etkisi: Türk Turizm Sektöründe Uygulamalar, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, Cilt: 5, Sayı:3, s:15-29.
  • FİSCHER, S. (2003), Globazation and Its Challenges, American Economic Review, Vol: 93, No:2, pp:1-30.
  • GÖKA, E. (2005), Türklerde Liderlik ve Fanatizm, l.Baskı, Timaş Yayınları: İstanbul.
  • İNOMER. (2019a), İnovasyon Yönetimi, Erişim: 16.01.2019. http://inomer.org/firmalara-yonelik-hizmetler/inovasyon/inovasyon-yonetimi/.
  • İNOMER. (2019b), İnovasyonda Başarının Sırrı, Erişim: 16.01.2019. (http://inomer.org/firmalara-yonelik-hizmetler/inovasyon/inovasyonda-basarinin-sirri/
  • WWW.KOBİGİRİŞİM.NET.(2018), İnovasyon Türleri, Erişim:15.01.2019, http://www.kobigirisim.net/2018/03/inovasyon-turleri.html.
  • KOÇ, K., & MENTEŞ, A. (2007), İnovasyon Kavramı ve Üniversite-Sanayi-Devlet İşbirliğinde Üçlü Sarmal Modeli, Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar Dergisi.(cilt ve sayı bilgisi mevcut değildir), s:1-18, Erişim: 10.02.2019, http://www.sdergi.hacettepe.edu.tr/makaleler/kkahm.pdf
  • RAY, S. (2011). An Insight into the Vision of Charismatic Leadership: Evidence from Recent Administrative Change in West Bengal Province of India, European Journal of Business and Management, Vol: 3, No:9, pp:55-67
  • SAATÇİOĞLU, O. ve ÖZMEN, Ö. (2009), Analyzing the Barriesrs Encountered in Innovation Process Through Interpretive Structural Modelling: Evidence from Turkey, Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Cilt: 17, Sayı: 2, s: 207-225.
  • TASGİT, Y.E. ve TORUN, B. (2016),Yöneticilerin İnovasyon Algısı, İnovasyon Sürecini Yönetme Tarzı ve İşletmelerin İnovasyon Performansı Arasındaki İlişkiler: KOBİ’ler Üzerinde Bir Araştırma, Yönetim Bilimleri Dergisi, Cilt: 14, Sayı: 28, s: 121-156.
  • TEKİN, Y., ve DURNA, U. (2012), Otel İşletmelerinde Yenilik Yönetimi Uygulamaları Alanya’daki Beş ve Dört Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Araştırma, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt:4, Sayı:3, s:93-110.
  • YÜKSEL, E. (2016), Marka Yönetiminde İnovasyonun Önemi Telekomünikasyon Sektöründe Bir Uygulama, Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi: İstanbul.

İnovasyon Yönetiminin İşletme Performansina Etkisi: Dams Makine Örneği

Yıl 2020, Milli Mücadele'nin 100. Yılı Özel Sayısı, 180 - 201, 18.12.2020
https://doi.org/10.21733/ibad.792880

Öz

İşletmeler; son zamanlarda hızla etkisini gösteren küreselleşme ve teknolojik gelişmeler sebebiyle işletme bünyesinde çeşitli yöntemler ve yenilikler geliştirmektedir. Ülkeler arasındaki ekonomik, siyasi, sosyal ilişkilerin gelişmesi ve yaygınlaşması, bilgi akışının teknolojiyle birlikte daha hızlı bir şekilde sağlanması, çok uluslu şirketlerin dünya ekonomisinde yer edinmesi ve finans piyasalarının yerel sınırları aşıp uluslararası hale gelmesi, küreselleşmenin ve bunun dâhilinde teknolojik gelişmelerin bir sonucu olarak ortaya çıkmaktadır. İletişim ve ulaşım teknolojilerin gelişmesi işletmelerin yerel sınırlardan çıkıp dünya ekonomisine hizmet sunmasına olanak sağlamaktadır. Bu etkiler sebebiyle işletmeler dünya ekonomisinde yer edinmek, hizmetlerini geliştirmek ve bu rekabet ortamında kendilerini muhafaza etmek için inovasyona önem vermek durumundadırlar. Bu çalışmada, inovatif çalışmaların işletme performansına etkileri analiz edilerek bir değerlendirme yapılması hedeflenmiştir. Bu nedenle İzmir’de bulunan gıda sektörü üzerine makine imalatı yapan DAMS Makine işletmesinde inovasyon yönetimi ve işletme performansı üzerine anket çalışması yapılmıştır. Bu projede, DAMS Makine işletmesinde yönetim pozisyonunda çalışan 9 kişiye anket uygulaması yapılmıştır. Analizler sonucunda inovasyon yönetiminin işletmenin performansına etki gösterdiği saptanmıştır.

Kaynakça

  • BARKAN, S.E. (2016), Sociology: Understanding and Changing the Social World, Comprehensive Edition, New York: FlatWorld Press.
  • BERBER, A. (2000), Dönüşümsel ve Etkileşimsel Liderlik Kavramı, Gelişimi ve Dönüşümsel Liderliğin Yönetim ve Organizasyon Yönetimindeki Rolü, Yönetim: İstanbul Üniversitesi İşletme Fakültesi İşletme İktisadı Enstitüsü Dergisi, Cilt: 11, S: 36, s: 33-50.
  • ÇAĞLIYAN, V. (2009), Yenilikçilik, Tedarikçi Katılımı ve İşletme Performansı Üzerine Değer Zinciri Yönetimi Temelli Bir Yaklaşım: Otomotiv Sektöründe Görgül Bir Araştırma, Basılmamış Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • ELÇİ, Ş. (2006), İnovasyon: Kalkınmanın ve Rekabetin Anahtarı, Meteksan: Ankara
  • ELÇİ, Ş.ve KARATAYLI, İ. (2008), İnovasyon Rehberi: Karlılık ve Rekabetin El Kitabı, Technopolis Group Türkiye: Antalya
  • ERASLAN, H., BULU, M. ve BAKAN, İ. (2008), Kümelenmeler ve İnovasyona Etkisi: Türk Turizm Sektöründe Uygulamalar, Seyahat ve Otel İşletmeciliği Dergisi, Cilt: 5, Sayı:3, s:15-29.
  • FİSCHER, S. (2003), Globazation and Its Challenges, American Economic Review, Vol: 93, No:2, pp:1-30.
  • GÖKA, E. (2005), Türklerde Liderlik ve Fanatizm, l.Baskı, Timaş Yayınları: İstanbul.
  • İNOMER. (2019a), İnovasyon Yönetimi, Erişim: 16.01.2019. http://inomer.org/firmalara-yonelik-hizmetler/inovasyon/inovasyon-yonetimi/.
  • İNOMER. (2019b), İnovasyonda Başarının Sırrı, Erişim: 16.01.2019. (http://inomer.org/firmalara-yonelik-hizmetler/inovasyon/inovasyonda-basarinin-sirri/
  • WWW.KOBİGİRİŞİM.NET.(2018), İnovasyon Türleri, Erişim:15.01.2019, http://www.kobigirisim.net/2018/03/inovasyon-turleri.html.
  • KOÇ, K., & MENTEŞ, A. (2007), İnovasyon Kavramı ve Üniversite-Sanayi-Devlet İşbirliğinde Üçlü Sarmal Modeli, Hacettepe Üniversitesi Sosyolojik Araştırmalar Dergisi.(cilt ve sayı bilgisi mevcut değildir), s:1-18, Erişim: 10.02.2019, http://www.sdergi.hacettepe.edu.tr/makaleler/kkahm.pdf
  • RAY, S. (2011). An Insight into the Vision of Charismatic Leadership: Evidence from Recent Administrative Change in West Bengal Province of India, European Journal of Business and Management, Vol: 3, No:9, pp:55-67
  • SAATÇİOĞLU, O. ve ÖZMEN, Ö. (2009), Analyzing the Barriesrs Encountered in Innovation Process Through Interpretive Structural Modelling: Evidence from Turkey, Yönetim ve Ekonomi Dergisi, Cilt: 17, Sayı: 2, s: 207-225.
  • TASGİT, Y.E. ve TORUN, B. (2016),Yöneticilerin İnovasyon Algısı, İnovasyon Sürecini Yönetme Tarzı ve İşletmelerin İnovasyon Performansı Arasındaki İlişkiler: KOBİ’ler Üzerinde Bir Araştırma, Yönetim Bilimleri Dergisi, Cilt: 14, Sayı: 28, s: 121-156.
  • TEKİN, Y., ve DURNA, U. (2012), Otel İşletmelerinde Yenilik Yönetimi Uygulamaları Alanya’daki Beş ve Dört Yıldızlı Otel İşletmelerinde Bir Araştırma, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, Cilt:4, Sayı:3, s:93-110.
  • YÜKSEL, E. (2016), Marka Yönetiminde İnovasyonun Önemi Telekomünikasyon Sektöründe Bir Uygulama, Bahçeşehir Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi: İstanbul.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Canan Tiftik 0000-0002-8327-5282

Yayımlanma Tarihi 18 Aralık 2020
Kabul Tarihi 23 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Milli Mücadele'nin 100. Yılı Özel Sayısı

Kaynak Göster

APA Tiftik, C. (2020). İnovasyon Yönetiminin İşletme Performansina Etkisi: Dams Makine Örneği. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi180-201. https://doi.org/10.21733/ibad.792880

IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences 


15376           15385                                                                                                                15386