Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmenlerin Yaşadığı Problemler: Sosyal Bilgiler Öğretmenleri Örneği

Yıl 2021, Sayı: 11, 475 - 505, 01.12.2021
https://doi.org/10.21733/ibad.978870

Öz

Covid-19, Çin’de ortaya çıkmış ve kısa sürede pandemiye dönüşmüştür. Salgının yayılımını azaltmak adına okullarda uzaktan eğitim sürecine geçilmiştir. Bu süreçte eğitimde bazı olumsuzluklar ile karşılaşılmıştır. Bu bağlamda araştırma; sosyal bilgiler öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde yaşadıkları problemler, problemlere buldukları çözüm yolları, sürecin ev ve aile hayatlarına etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim öğretim yılında Düzce, İstanbul ve Sakarya şehirlerinde farklı sosyo-ekonomik koşullara sahip devlet okullarında görev yapan 15 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubu belirlenirken amaçlı örneklem yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum ve ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formaları kullanılmıştır. Verilerin analizinde nitel içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde yaşadıkları problemleri öğrenci, veli, okul yönetimi ve öğretim süreci başlıklarında ifade ettikleri tespit edilmiştir. Yine uzaktan eğitim sürecinin ev ve aile düzenlerine etkisini de ebeveyn rolü, öğretmen eş, evin düzeni ve kendilerinin etkilenmesi başlıklarıyla ifade ettikleri görülmüştür.

Kaynakça

  • Akbaba, S . (2010). Eğitimde motivasyon. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , 0 (13) , 343-361 .
  • Akgül, G. ve Oran, M . (2020). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin, ortaokul öğrencilerinin ve öğrenci velilerinin pandemi sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin görüşleri .Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi , 3 (2) ,
  • Alea, L., Fabrea, M., Roldan, R. ve Farooqi, A. (2020). Teachers’ Covid-19 Awareness, Distance Learning EducationExperiencesandPerceptionstowardsInstitutional Readiness andChallenges. International Journal of Learning, TeachingandEducationalResearch, 19 (6). 127-144.
  • Alkan, C. (2011). Eğitim Teknolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Avcı, F. ve Akdeniz, E. (2021). Koronavirüs (Covid-19) Salgını ve Uzaktan Eğitim Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar Konusunda Öğretmenlerin Değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3 (4). 117-154.
  • Aydemir, A. (2021). Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmen ile Öğrenci-Veli İletişimi: Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Deneyimleri. Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2. (10), 813-827.
  • Bakioğlu, B ve Çevik, M. (2020). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. TurkishStudies, 15 (4), 109-129.
  • Balaban, T. ve Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona Virüs (Covid-19) Nedeniyle Mecburi Yürütülen Uzaktan Eğitim Hakkında Öğretmen Görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 10 (1). 52-84.
  • Baş, T. ve Akturan U. (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri Nvivo 7.0 ile Nitel Veri Analizi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Başkale, H. (2016). 2016 Nitel Araştırmalarda Geçerlik, Güvenirlik ve Örneklem Büyüklüğünün Belirlenmesi. Deuhfed . 9(1), 23-28.
  • Büyükkaragöz, S., Muşta, M., Yılmaz, H. ve Pilten, Ö. (1997). Eğitime Giriş. Konya: Güray Ofset.
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö., Karadeniz Ş, Demirel, F. ve Kılıç Çakmak, E. (2020).Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: PegemAkedemi.
  • Canbolat U. ve Yıldırım Y. (2021). Ortaokul Öğretmenlerinin COVID-19 Salgın Sürecinde Uzaktan Eğitim Deneyimlerinin İncelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 74-109.
  • Çakın, M. Ve Külekçi Akyavuz, E. (2020). Covid-19 Süreci ve Eğitime Yansıması: Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. İnternationalJournal of SocialSciencesandEducationResearch, 6 (2). 165-186.
  • Demirel, Ö. (2020). Eğitim Sözlüğü. Ankara:Pegem Akademi.
  • Durisic, M. ve Bunijevac, M. (2017), Parental İnvolvement As An İmportant FactorFor Successfu lEducation. CEPS Journal 7 (2017) 3, S. 137-153.Erden, M. (1996).
  • Ergüç, B. ve Parlar, H. (2021). Pandemi Döneminde Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştığı Problemler ve Çözüm Yolları. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 18 (40).
  • Erkoca, M . (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğrenci ilgisi – bir çalışma .Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi , 7 (1) , 148-163 .
  • Ersoy, A. F. (2016). Fenomenoloji. Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri. A. Saban ve A. Ersoy (Editörler). (Birinci Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Fidan, M. (2020). Covid-19 Belirsizliğinde Eğitim: İlkokullarda Zorunlu Uzaktan Eğitime İlişkin Öğretmen Görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (2). 24-43.
  • Güneş, F . (2014). Eğitimde Ödev Tartışmaları . Bartın UniversityJournal of Faculty of Education , 3 (2) , 1-25.
  • Kabapınar, Y., Kanyılmaz, B., Ören Koçhan, N. ve Atik, U. (2021). Öğretmen ve Velilerin Gözünden Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Katılmalarının Öyküleri: “Uzaktan Eğitimi mi, Uzakta Kalan Eğitim mi?” Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, (1). 79-98.
  • Karaca, İ., Özcan, M., Karaca, N. ve Karamustafaoğlu, N. (2021). Öğretmenlerin Uzaktan Eğitimin Yararına İlişkin Algılarının İncelenmesi .HumanisticPerspective , 3 (1) , 209-224 .
  • Kavuk, E., ve Demirtaş, H. (2021). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Öğretmenlerin Uzaktan Eğitimde Yaşadığı Zorluklar. E-Uluslararası Pedandragoji Dergisi, 1(1), 55–73.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Pegem Akademi: Ankara
  • Kaymaz, A . (2021). Uzaktan eğitim sürecinde değişen iş yükü ve etkilerine ilişkin öğretmen görüşleri . Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi , I (I) , 91-105 .
  • Kazu, İ., Bahçeci, F.ve Kurtoğlu Yalçın, C . (2021). Öğretmenlerin koronavirüspandemisidöneminde verdikleri uzaktan eğitime ilişkin metaforik algıları .Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 31 (2) , 701-715.
  • Keskin Y., (2020). Sosyal Bilgiler Programı Tarihi ve Güncel Gelişmeler. Ankara: Pegem Akademi.
  • Kurt, K., Kandemir, M. ve Çelik, Y . (2021). Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri .Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi , 6 (1) , 88-103 .
  • Lassoued Z., Alhendawi M. ve Bashitialshaaer R. (2020). An ExploratoryStudy of theObstaclesforAchievingQuality in Distance Learning duringthe COVID-19 Pandemic. EducationSciences, 10(9), 232.
  • MEB (2018). https://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/2018 adresinden 20 Nisan 2021 Tarihinde indirilmiştir.
  • MEB. (2020). İdari izin (Sayı: 5497866). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2020). Bazı Eğitim Faaliyetlerinin Durdurulması (Sayı: 5964251). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2020). İdari İznin Uzatılması (Sayı: 6668482). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2020). İdari İznin Uzatılması (Sayı: 7193697). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2020). 31 Ağustos 2020 Tarihinde Başlayacak “Eğitim Programı” (Sayı: 11215393). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2020). Yüz Yüze Eğitime İlişkin Açıklamalar (Sayı: 13044945). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2020). Yüz Yüze ve Uzaktan Eğitim (Sayı: 14430520). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2020). Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokullarının 5. Sınıflarında Yüz Yüze Eğitim (Sayı: 15473721). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2020). Covid-19 Salgın Döneminde Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları (Sayı:15680395). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2020). Yüz Yüze Eğitime Ara Verilmesi (Sayı: 16964289). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2020). Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları (Sayı: 18443982). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2020). 2019 2020 Eğitim Öğretim Yılı Sene Sonu İş ve İşlemleri (Sayı: 7646231). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2021). Yüz Yüze Eğitim Uygulamaları (Sayı: 20218459). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2021). İkinci Dönem Sınav Uygulamaları (Sayı: 22992597). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2021). Uzaktan Eğitim Faaliyetleri (Sayı: 24784685). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2021). Yüz Yüze ve Uzaktan Eğitim Uygulamaları (Sayı: 25849323). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2021). 2020 2021 Eğitim Öğretim Yılı Faaliyetleri (Sayı: 26439762). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • Morgan, H. (2020). Best PracticesforImplementing Remote Learning during a Pandemic, TheClearing House: A Journal of EducationalStrategies, IssuesandIdeas, 93:3, 135-141.
  • Oyedotun, T. (2020). Suddenchange of pedagogy in educationdrivenby COVID-19: Perspectivesandevaluationfrom a developingcountry. Research in Globalization, 2. 1-5.
  • Parker, W. C. (2018). İlkokul ve Ortaokullarda Sosyal Bilgiler Eğitimi, çev. Filiz Zayimoğlu Öztürk, Selçuk Beşir Demir. Ankara: Pegem Akademi.
  • Patton.M,K. (2018). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri, çev. Mesut Bütün, Selçuk Beşir Demir. Ankara: Pegem Akademi.
  • Saygı, H . (2021). Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar .Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi , 7 (2) , 109-129.
  • Sezgin, S. (2021). Çevrimiçi Dersler İçin Motivasyonel Yaklaşım ve Uygulamalar. Ankara. Anı Yayıncılık.
  • Şahan B.E. ve Parlar H. (2021). Pandemi Döneminde Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştığı Problemler ve Çözüm Yolları. Uluslararası Toplum Araştırma Dergisi.18(40), 2377-2407.
  • Yavuz, M. (2018). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yılar, M. B. ve Tağrıkulu, P. (2020). Sosyal Bilgilerde Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları. Ankara: Pegem Akademi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldızlar, M. (2018). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara. Pegem Akademi.

Problems Faced By Teachers In The Process Of Distance Education: Case Of Social Studies Teachers

Yıl 2021, Sayı: 11, 475 - 505, 01.12.2021
https://doi.org/10.21733/ibad.978870

Öz

Covid-19 emerged from China and quickly turned into a pandemic. In order to reduce the spread of the pandemic, distance education process started at schools. In this process, some negative situations were encountered in education. In this context, the research aims to reveal the problems experienced by social studies teachers during the distance education process, the solutions they found for the problems and the effect of the process on their home and family lives. Phenomenology, one of the qualitative research designs, was used in the research. The study group of the research consists of 15 social studies teachers working at public schools with differen tsocio-economic conditions in the cities of Düzce, Istanbul and Sakarya in the 2020-2021 academic year. While determining the study group, convenince sampling and criterion sampling methods, which are the types of the purposeful sampling methods, were used. Semi-structured interview forms were used in the research. Qualitative content analysis was used in the analysis of the data. As a result of the research, it was determined that social studies teachers expressed the problems the yexperienced during the distance education process under the titles of students, parents, school management and teaching process. Besides, it was seen that they expressed the effect of distance education process on home and family lives under the titles of parental role, teacher spouse, layout of the house and affecting themselves.

Kaynakça

  • Akbaba, S . (2010). Eğitimde motivasyon. Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi , 0 (13) , 343-361 .
  • Akgül, G. ve Oran, M . (2020). Sosyal bilgiler öğretmenlerinin, ortaokul öğrencilerinin ve öğrenci velilerinin pandemi sürecindeki uzaktan eğitime ilişkin görüşleri .Eğitimde Yeni Yaklaşımlar Dergisi , 3 (2) ,
  • Alea, L., Fabrea, M., Roldan, R. ve Farooqi, A. (2020). Teachers’ Covid-19 Awareness, Distance Learning EducationExperiencesandPerceptionstowardsInstitutional Readiness andChallenges. International Journal of Learning, TeachingandEducationalResearch, 19 (6). 127-144.
  • Alkan, C. (2011). Eğitim Teknolojisi. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Avcı, F. ve Akdeniz, E. (2021). Koronavirüs (Covid-19) Salgını ve Uzaktan Eğitim Sürecinde Karşılaşılan Sorunlar Konusunda Öğretmenlerin Değerlendirmeleri. Uluslararası Sosyal Bilimler ve Eğitim Dergisi, 3 (4). 117-154.
  • Aydemir, A. (2021). Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmen ile Öğrenci-Veli İletişimi: Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Deneyimleri. Sosyal Araştırmalar Dergisi, 2. (10), 813-827.
  • Bakioğlu, B ve Çevik, M. (2020). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Fen Bilimleri Öğretmenlerinin Uzaktan Eğitime İlişkin Görüşleri. TurkishStudies, 15 (4), 109-129.
  • Balaban, T. ve Hanbay Tiryaki, S. (2021). Corona Virüs (Covid-19) Nedeniyle Mecburi Yürütülen Uzaktan Eğitim Hakkında Öğretmen Görüşleri. İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 10 (1). 52-84.
  • Baş, T. ve Akturan U. (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri Nvivo 7.0 ile Nitel Veri Analizi. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Başkale, H. (2016). 2016 Nitel Araştırmalarda Geçerlik, Güvenirlik ve Örneklem Büyüklüğünün Belirlenmesi. Deuhfed . 9(1), 23-28.
  • Büyükkaragöz, S., Muşta, M., Yılmaz, H. ve Pilten, Ö. (1997). Eğitime Giriş. Konya: Güray Ofset.
  • Büyüköztürk, Ş., Akgün, Ö., Karadeniz Ş, Demirel, F. ve Kılıç Çakmak, E. (2020).Eğitimde Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: PegemAkedemi.
  • Canbolat U. ve Yıldırım Y. (2021). Ortaokul Öğretmenlerinin COVID-19 Salgın Sürecinde Uzaktan Eğitim Deneyimlerinin İncelenmesi. Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi, 7(1), 74-109.
  • Çakın, M. Ve Külekçi Akyavuz, E. (2020). Covid-19 Süreci ve Eğitime Yansıması: Öğretmen Görüşlerinin İncelenmesi. İnternationalJournal of SocialSciencesandEducationResearch, 6 (2). 165-186.
  • Demirel, Ö. (2020). Eğitim Sözlüğü. Ankara:Pegem Akademi.
  • Durisic, M. ve Bunijevac, M. (2017), Parental İnvolvement As An İmportant FactorFor Successfu lEducation. CEPS Journal 7 (2017) 3, S. 137-153.Erden, M. (1996).
  • Ergüç, B. ve Parlar, H. (2021). Pandemi Döneminde Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştığı Problemler ve Çözüm Yolları. Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 18 (40).
  • Erkoca, M . (2021). Uzaktan eğitim sürecinde öğrenci ilgisi – bir çalışma .Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi , 7 (1) , 148-163 .
  • Ersoy, A. F. (2016). Fenomenoloji. Eğitimde Nitel Araştırma Desenleri. A. Saban ve A. Ersoy (Editörler). (Birinci Baskı). Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Fidan, M. (2020). Covid-19 Belirsizliğinde Eğitim: İlkokullarda Zorunlu Uzaktan Eğitime İlişkin Öğretmen Görüşleri. Uşak Üniversitesi Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6 (2). 24-43.
  • Güneş, F . (2014). Eğitimde Ödev Tartışmaları . Bartın UniversityJournal of Faculty of Education , 3 (2) , 1-25.
  • Kabapınar, Y., Kanyılmaz, B., Ören Koçhan, N. ve Atik, U. (2021). Öğretmen ve Velilerin Gözünden Öğrencilerin Uzaktan Eğitime Katılmalarının Öyküleri: “Uzaktan Eğitimi mi, Uzakta Kalan Eğitim mi?” Temel Eğitim Araştırmaları Dergisi, (1). 79-98.
  • Karaca, İ., Özcan, M., Karaca, N. ve Karamustafaoğlu, N. (2021). Öğretmenlerin Uzaktan Eğitimin Yararına İlişkin Algılarının İncelenmesi .HumanisticPerspective , 3 (1) , 209-224 .
  • Kavuk, E., ve Demirtaş, H. (2021). COVID-19 Pandemisi Sürecinde Öğretmenlerin Uzaktan Eğitimde Yaşadığı Zorluklar. E-Uluslararası Pedandragoji Dergisi, 1(1), 55–73.
  • Kaya, Z. (2002). Uzaktan eğitim. Pegem Akademi: Ankara
  • Kaymaz, A . (2021). Uzaktan eğitim sürecinde değişen iş yükü ve etkilerine ilişkin öğretmen görüşleri . Uluslararası Liderlik Eğitimi Dergisi , I (I) , 91-105 .
  • Kazu, İ., Bahçeci, F.ve Kurtoğlu Yalçın, C . (2021). Öğretmenlerin koronavirüspandemisidöneminde verdikleri uzaktan eğitime ilişkin metaforik algıları .Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi , 31 (2) , 701-715.
  • Keskin Y., (2020). Sosyal Bilgiler Programı Tarihi ve Güncel Gelişmeler. Ankara: Pegem Akademi.
  • Kurt, K., Kandemir, M. ve Çelik, Y . (2021). Covid-19 Pandemi Sürecinde Uzaktan Eğitime İlişkin Sınıf Öğretmenlerinin Görüşleri .Türkiye Bilimsel Araştırmalar Dergisi , 6 (1) , 88-103 .
  • Lassoued Z., Alhendawi M. ve Bashitialshaaer R. (2020). An ExploratoryStudy of theObstaclesforAchievingQuality in Distance Learning duringthe COVID-19 Pandemic. EducationSciences, 10(9), 232.
  • MEB (2018). https://mufredat.meb.gov.tr/Dosyalar/2018 adresinden 20 Nisan 2021 Tarihinde indirilmiştir.
  • MEB. (2020). İdari izin (Sayı: 5497866). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2020). Bazı Eğitim Faaliyetlerinin Durdurulması (Sayı: 5964251). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2020). İdari İznin Uzatılması (Sayı: 6668482). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2020). İdari İznin Uzatılması (Sayı: 7193697). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2020). 31 Ağustos 2020 Tarihinde Başlayacak “Eğitim Programı” (Sayı: 11215393). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2020). Yüz Yüze Eğitime İlişkin Açıklamalar (Sayı: 13044945). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2020). Yüz Yüze ve Uzaktan Eğitim (Sayı: 14430520). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2020). Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokullarının 5. Sınıflarında Yüz Yüze Eğitim (Sayı: 15473721). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2020). Covid-19 Salgın Döneminde Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları (Sayı:15680395). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2020). Yüz Yüze Eğitime Ara Verilmesi (Sayı: 16964289). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2020). Ölçme ve Değerlendirme Uygulamaları (Sayı: 18443982). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2020). 2019 2020 Eğitim Öğretim Yılı Sene Sonu İş ve İşlemleri (Sayı: 7646231). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2021). Yüz Yüze Eğitim Uygulamaları (Sayı: 20218459). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2021). İkinci Dönem Sınav Uygulamaları (Sayı: 22992597). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2021). Uzaktan Eğitim Faaliyetleri (Sayı: 24784685). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2021). Yüz Yüze ve Uzaktan Eğitim Uygulamaları (Sayı: 25849323). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • MEB. (2021). 2020 2021 Eğitim Öğretim Yılı Faaliyetleri (Sayı: 26439762). Erişim Adresi: https://www.maarifmevzuati.com/
  • Morgan, H. (2020). Best PracticesforImplementing Remote Learning during a Pandemic, TheClearing House: A Journal of EducationalStrategies, IssuesandIdeas, 93:3, 135-141.
  • Oyedotun, T. (2020). Suddenchange of pedagogy in educationdrivenby COVID-19: Perspectivesandevaluationfrom a developingcountry. Research in Globalization, 2. 1-5.
  • Parker, W. C. (2018). İlkokul ve Ortaokullarda Sosyal Bilgiler Eğitimi, çev. Filiz Zayimoğlu Öztürk, Selçuk Beşir Demir. Ankara: Pegem Akademi.
  • Patton.M,K. (2018). Nitel Araştırma ve Değerlendirme Yöntemleri, çev. Mesut Bütün, Selçuk Beşir Demir. Ankara: Pegem Akademi.
  • Saygı, H . (2021). Covid-19 pandemi uzaktan eğitim sürecinde sınıf öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar .Açıköğretim Uygulamaları ve Araştırmaları Dergisi , 7 (2) , 109-129.
  • Sezgin, S. (2021). Çevrimiçi Dersler İçin Motivasyonel Yaklaşım ve Uygulamalar. Ankara. Anı Yayıncılık.
  • Şahan B.E. ve Parlar H. (2021). Pandemi Döneminde Sınıf Öğretmenlerinin Karşılaştığı Problemler ve Çözüm Yolları. Uluslararası Toplum Araştırma Dergisi.18(40), 2377-2407.
  • Yavuz, M. (2018). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Yılar, M. B. ve Tağrıkulu, P. (2020). Sosyal Bilgilerde Öğrenme ve Öğretim Yaklaşımları. Ankara: Pegem Akademi.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2013). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldızlar, M. (2018). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara. Pegem Akademi.
Toplam 59 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Gökhan Şentürk 0000-0003-1705-4147

Sevgi Coşkun Keskin

Mesut Ömer 0000-0002-6668-413X

Recep Dursun 0000-0002-7219-8453

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2021
Kabul Tarihi 26 Eylül 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Sayı: 11

Kaynak Göster

APA Şentürk, G., Coşkun Keskin, S., Ömer, M., Dursun, R. (2021). Uzaktan Eğitim Sürecinde Öğretmenlerin Yaşadığı Problemler: Sosyal Bilgiler Öğretmenleri Örneği. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi(11), 475-505. https://doi.org/10.21733/ibad.978870

IBAD'da yayımlanan makaleler, Creative Commons Attribution-NonCommercial (CC-BY-NC) 4.0 lisansı altındadır. Makalede kullandıkları materyaller için gerekli izinlerin alınması yazarların sorumluluğundadır. Makalelerin bilimsel ve hukuki mesuliyeti yazarlarına aittir.