Covid-19, Çin’de ortaya çıkmış ve kısa sürede pandemiye dönüşmüştür. Salgının yayılımını azaltmak adına okullarda uzaktan eğitim sürecine geçilmiştir. Bu süreçte eğitimde bazı olumsuzluklar ile karşılaşılmıştır. Bu bağlamda araştırma; sosyal bilgiler öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde yaşadıkları problemler, problemlere buldukları çözüm yolları, sürecin ev ve aile hayatlarına etkisini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Araştırmada nitel araştırma desenlerinden fenomenoloji kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2020-2021 eğitim öğretim yılında Düzce, İstanbul ve Sakarya şehirlerinde farklı sosyo-ekonomik koşullara sahip devlet okullarında görev yapan 15 sosyal bilgiler öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışma grubu belirlenirken amaçlı örneklem yöntemlerinden kolay ulaşılabilir durum ve ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Araştırmada yarı yapılandırılmış görüşme formaları kullanılmıştır. Verilerin analizinde nitel içerik analizi kullanılmıştır. Araştırma sonucunda sosyal bilgiler öğretmenlerinin uzaktan eğitim sürecinde yaşadıkları problemleri öğrenci, veli, okul yönetimi ve öğretim süreci başlıklarında ifade ettikleri tespit edilmiştir. Yine uzaktan eğitim sürecinin ev ve aile düzenlerine etkisini de ebeveyn rolü, öğretmen eş, evin düzeni ve kendilerinin etkilenmesi başlıklarıyla ifade ettikleri görülmüştür.
Sosyal bilgiler Covid-19 uzaktan eğitim karşılaşılan sorunlar
Covid-19 emerged from China and quickly turned into a pandemic. In order to reduce the spread of the pandemic, distance education process started at schools. In this process, some negative situations were encountered in education. In this context, the research aims to reveal the problems experienced by social studies teachers during the distance education process, the solutions they found for the problems and the effect of the process on their home and family lives. Phenomenology, one of the qualitative research designs, was used in the research. The study group of the research consists of 15 social studies teachers working at public schools with differen tsocio-economic conditions in the cities of Düzce, Istanbul and Sakarya in the 2020-2021 academic year. While determining the study group, convenince sampling and criterion sampling methods, which are the types of the purposeful sampling methods, were used. Semi-structured interview forms were used in the research. Qualitative content analysis was used in the analysis of the data. As a result of the research, it was determined that social studies teachers expressed the problems the yexperienced during the distance education process under the titles of students, parents, school management and teaching process. Besides, it was seen that they expressed the effect of distance education process on home and family lives under the titles of parental role, teacher spouse, layout of the house and affecting themselves.
SocialStudies Covid-19 DistanceEducation Problems Encountered
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2021 |
Kabul Tarihi | 26 Eylül 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 11 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences