Dr. Öğr. Üyesi Ramazan Doğanay;
2009 yılında lisans eğitimine başladığı Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nden 2014 yılında mezun oldu. Aynı yıl Dumlupınar Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Hadis Bilim Dalı’na Araştırma Görevlisi olarak atandı ve Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde başlamış olduğu “Medîne Hâricinden Gelenlerin Esbâb-ı Vurûd’a Etkileri” adlı yüksek lisans tezini 2016 yılında tamamladı. Aynı yıl Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’nde başlamış olduğu doktora eğitimini “Hadis Usulü Açısından Şeybani ile Şafii'nin Mukayesesi” adlı doktora teziyle tamamladı. Halen Dumlupınar Üniversitesi İslami İlimler Fakültesi Hadis Anabilim Dalı öğretim üyesidir. Hanefî hadis anlayışı, Şâfiî hadis anlayışı, esbâbu’l-vürûd ve hicrî ilk üç asır çerçevesinde akademik çalışmalarını sürdürmektedir.
3. Hadis İlminin Teşekkül Sürecinde Şeybânî ile Şâfiî’nin Rolü -Mukayeseli Bir İnceleme-, İstanbul: M.Ü. İlahiyat Fakültesi Vakfı Yayınları, 2023.
Trabzon Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İslam Mezhepleri Tarihi Anabilim Dalı Öğretim Üyesi.
1971’de Çaykara’da doğdu. İlköğrenimini Çaykara, orta öğrenimini Trabzon’da tamamladı. 1995’te Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'nden mezun oldu. Yüksek Lisans ve doktora öğrenimlerini Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde tamamladı. 2000 yılında Hitit Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Temel İslam Bilimleri Bölümü İslam Mezhepleri Tarihi Anabilim Dalı'na Araştırma Görevlisi olarak atandı. Aynı üniversitede 2025 yılına kadar doçent ve profesör olarak çalıştı. Şu an aynı alanda Trabzon Üniversitesi İlahiyat Fakültesi öğretim üyesi olarak çalışmalarına devam etmektedir. İslam Mezhepleri Tarihi, Şiilik, Osmanlı ve İran’da Mezhep, Sünni-Şii İlişkileri, Mehdilik vb. konularda kitap ve makaleleri bulunmaktadır. Arapça, Farsça ve İngilizce bilmektedir.
1963 yılında Kayseri’nin İncesu ilçesine bağlı Kızılören kasabasında doğdu. 1983 yılında Kayseri Lisesini; 1988 yılında Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesini bitirdi. 1988-1998 yılları arasında Edirne ve Kayseri’de öğretmenlik yaptı. 1996 yılında Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde “Hz. Aişe’nin İçtihat Metodu ve Kaynakları” adlı teziyle yüksek lisansını tamamladı. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde “Belagatta Îcâz” adlı teziyle 2004 yılında doktora eğitimimi tamamladı. 1998 yılında Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Arap Dili ve Belagatı Anabilim dalına öğretim görevlisi olarak atandı. Halen aynı fakültede öğretim üyesi olarak çalışmaktadır. Telif Kitap: -Kınar Kadir, Kur’an Bağlamında Sıyga Tercihlerindeki Anlam, Kimlik Yayınları, Kayseri 2017. - Kınar Kadir, Anlambilimi ve Arap Anlambilimi, Ravza Yayınları, İstanbul, 2008. Tercüme Eserler: - Fethi Yeken, İslam Gençliği, Tercüme: Kadir Kınar, Ravza Yayınları, İstanbul 2001 - Seyyid Muhammed Nuh, Davet Yolunda Nebevî Nurlar (Hadislerle Öğütler), Tercüme: Kadir Kınar, Ravza Yayınları, İstanbul 2001 - Komisyon, Armageddon Efsanesi Ve Hristiyan Siyonizmi, Tercüme Kadir Kınar, Profil Yayıncılık, İstanbul, 2008 - Abdurrahman Ali Hacci, İslami Fetihten Gırnata’nın Düşüşüne Kadar Endülüs Tarihi, Tercüme: Kadir Kınar, İlk Harf Yayınevi, İstanbul 2017
Dr. Öğretim Üyesi. Karabük Üniversitesi, İlahiyat Fakültesi
Kayseri’de doğan Biçer, Erciyes Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nden mezun oldu. Öğretmen olarak atandığı İstanbul’da, Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Kelam Bilim Dalı’nda yüksek lisans ve doktorasını tamamladı ve ardından Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde göreve başladı. Halen Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nde Kelam Ana Bilim Dalı’nda görev yapan Biçer’in çalışma sahası, kelam temel alanı yanında Din-Bilim İlişkisi, Türk-İslam dünyası sosyolojisi, küreselleşme, dini istismar eden radikal örgütler, Ortadoğu, Balkanlar ve Afrika’dır. İyi derecede İngilizce, Fransızca ve Arapça bilen Biçer’in, çok sayıda uluslararası ve ulusal nitelikte kitap, makale ve bildiri çalışmaları bulunmaktadır.
2012 yılında Atatürk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nden mezun oldu. Aynı yıl MEB YLSY programıyla yurt dışına lisansüstü eğitime gitti. 2016 yılında Ürdün Üniversitesi hadis bölümünden yüksek lisans, 2020 yılında Malezya Uluslararası İslâm Üniversitesi’nden ise doktora derecesini aldı. 2022 yılında doçent oldu. 2015 yılında altı aylığına İran’ın Kum şehrinde alan araştırması yaptı. Çalışmaları hicrî ilk üç asır, Şîa ve erken dönem hadis tartışmaları etrafında yoğunlaşan yazarın, ilgili konularda çok sayıda makalesi yayınlandı. Hâlihazırda Yalova Üniversitesi İslâmî İlimler Fakültesi’nde öğretim üyeliğine devam etmektedir.
İslam Medeniyeti Araştırmaları Dergisi, İslam medeniyeti kapsamında, İlahiyat temel alanındaki araştırmaları, bilimsel bir süreçten geçirip yayımlayarak bilimsel bilgi dairesinin genişlemesine katkı sunmayı amaçlamaktadır.
İslam Medeniyeti Araştırmaları Dergisi,
alanlarında yazılmış, İslâm Medeniyeti kapsamındaki, bilimsel araştırma makalelerini yayımlar.
Yazarların tercihlerine saygı duymakla beraber dergimize yüklenen yazıların, yayın politikamıza uygun olarak aşağıdaki şartları taşımasını bekliyoruz.
Yazınız yukarıdaki şartları taşıyorsa, aşağıdaki gibi biçimlendirerek bize gönderebilirsiniz. Dergiye yazı yükleme ve süreçler için Yazarlar İçin Süreç Rehberi sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
1.
1.1.
1.1.1.
şeklinde yapılmalı, Giriş, Sonuç ve Kaynakça'ya numara verilmemelidir.
Kaynakça:
Gentium Plus 10 punto
Tek satır aralığı
Paragraf üst 0, alt 3 nk (0.10 cm)
Asılı 1 cm
Dipnot ve kaynakça için Zotero veya benzeri bir uygulama kullanmanızı öneriyoruz.
Buradaki bilgilerde ve şablonlarımızda Isnad Sistemi ile uyumsuzluk veya hata olduğunu düşünüyorsanız lütfen bildiriniz.
Dergi e-posta: imad@dpu.edu.tr
Editör e-posta: yusuf.sansarkan@dpu.edu.tr
Yazar kime denir?
ICJME'nin önerisine göre yazar aşağıdaki dört özelliği kendisinde toplayandır:
Yukarıdaki dört özelliğe sahip olanlar yazar olarak değerlendirilirken, bunları taşımadan çalışmaya katkıda bulunanlara "yazar olmayan katkıda bulunan" denir.
Katkı Oranı Nasıl Belirlenir?
Çalışmaya dahil olan yazarların katkı oranları yazarlar tarafından belirlenir. Dergimiz, ilk yazarın katkı oranının diğer yazarlardan yüksek olmasını beklese de bu konudaki sorumluluk yazarlara aittir ve son karar kendileri tarafından verilecektir. Ortak yazarlık konusunda şu hususlara dikkat edilmelidir.
Yazar Kimliğinin Doğrulanması
Dergimize gönderilen yazılar, aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olmalıdır. Bu durumun tespiti halinde:
İntihal, başkasına ait görüş, düşünce ve ifadeleri, doğru bir biçimde referans göstermeden, kendine aitmiş gibi göstermektir. Dergimize gönderilen tüm çalışmaları benzerlik testinden geçirerek bu tür bir sahtekarlığa engel olmaya çalışıyoruz ancak testi aşacak durumlarla da karşılaşabiliriz. İntihalden şüphelendiğimizde veya bu hususta bir ihbar aldığımızda, çalışmanın yayım sürecinde veya yayımlanmış olmasına bakmadan aşağıdaki adımları atıyoruz.
Süreçteki Yazıda İntihal
Yayımlanmış Yazıda İntihal
Kendinden intihal veya kendi çalışmasını çoğaltma durumunda, yukarıda sıralanan adımların benzerini uyguluyoruz.
COPE'in süreçteki yazıda intihal şeması için buraya, yayımlanmış yazıdaki intihal şeması için buraya, kendinden intihal şeması için buraya tıklayınız. (İngilizce)
Atıf oranının artması amacıyla
atıf manipülasyonu sayılmakta ve kabul edilmemektedir. Bu durumun tespiti halinde ilgililer uyarılmakta ve eklenen atıflar silinmektedir. Haksız atıf yapılmış makale yayımlanmışsa, geri çekilmekte ya da düzeltme yayımlanmaktadır.
Yapılan atıfın haksız olup olmadığı, atıf yapılan kaynağın konuyla ilgiliğiyle belirlenmektedir. Hakemlerin düzeltme isteğinde bulunurken kendi kaynaklarına istedikleri atıfta da bu geçerlidir.
Yayımlanmış ve yayım sürecinde olan bir çalışmanın, etik izni eksikliği vb. etik problem taşıdığı şüphesine kapılırsak, aşağıdaki adımları atıyoruz.
İslam Medeniyeti Araştırmaları Dergisi kaliteli bilimsel çalışmaları, doğru bir süreçten geçirerek yayımlamayı ve bilimsel bilginin geliştirilmesine katkı sunmayı hedefleyen akademik bir dergidir. Bu hedef doğrultusunda derginin yayın sürecinde rol alan bütün paydaşların (yazarlar, yayıncı, hakemler ve editörler) etik ilkelere uymaları elzemdir.
Dergimiz Committee on Publication Ethics, (COPE)'un açık erişimde yayımladığı kılavuzlar ve politikalar doğrultusunda etik ilkelerini belirlemekte ve ihlalleri ele almaktadır. Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönerges ile Tübitak Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu Yönetmeliği de başvuru kaynaklarımız arasında sayılması gereken kılavuzlardır.
Yayıncı ve editörler olarak adı geçen kılavuzlar ve yukarıda sıralanan etik kurallara uymamız ve hiçbir şartta etik ihlallerine izin vermememiz gerektiği gibi, oluşan durumlara çözüm sunmamız zorunluluktur. Aynı şekilde dergimize yazı gönderen veya yazılarda hakemlik yapanların da etik ilkeleri çiğnememesi ve oluşan durumlarda editörü bilgilendirmesi, usulsüzlük durumunda şikayetçi olabileceğini bilmesi gerekmektedir.
İslam Medeniyeti Araştırmaları Dergisi yazarlardan makale değerlendirme ve yayın süreci için herhangi bir ücret talep etmemektedir.

Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.