LİSANS: SELÇUK ÜNİVERSİTESİ/İLAHİYAT FAKÜLTESİ/İLKÖĞRETİM DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLİĞİ PR. 2009
YÜKSEK LİSANS: NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/TÜRK İSLAM EDEBİYATI 2017
DOKTORA: NECMETTİN ERBAKAN ÜNİVERSİTESİ/SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ/TÜRK İSLAM EDEBİYATI 2021
Boydak is a faculty member at the Department of Turkish Islamic Arts History at the Faculty of Theology at Selçuk University.
Web
1978 Kasım’ı İstanbul’da doğdu. İlköğrenimini Fatih’te, ortaöğrenimini Üsküdar’da, lisans eğitimini Ankara Üniversitesi (İlâhiyat Fakültesi)’nde (2002) tamamladı. Yüksek lisansını (2004) ve doktorasını (2010) Ankara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İslâm Tarihi ve Sanatları Bölümünde (Türk-İslâm Edebiyatı) yaptı. 2005-2011 seneleri arasında farklı liselerde öğretmen olarak görevde bulundu. Ekim 2011 itibarıyla Sakarya Üniversitesi İlâhiyat Fakültesi Türk-İslâm Edebiyatı A.B.D.’de Yrd. Doç. Dr. olarak başladığı görevine 2018’den beri Doçent olarak devam etmektedir. Ayrıca 2023 yılı itibarıyla Anadolu Üniversitesi Türk Dili ve Edebiyatı bölümünde lisansını tamamlamıştır. Yayımlanmış telifleri, ulusal ve uluslararası makale ve tebliğleri vardır. Farklı seviyelerde olmakla birlikte, İngilizce, Farsça ve Arapça hakkında malumat sahibidir. Evlidir; Kerem Ali, İbrahim ve Alparslan isminde üç oğlu vardır. Yayımlanan bazı eserleri şöyledir: 1. Tanzimattan Cumhuriyet’e Değişen Metafizik ve Edebiyat- Abdülhak Hâmid Örneği, İz Yayıncılık, İstanbul, 2014. 2. Klasik Şerh Geleneğinde Üslûp -Kasîde-i Bürde Örneği, İz Yayıncılık, İstanbul, 2018. 3. Âşık Ömer, Ketebe Yayınevi, İstanbul, 2018. 4. Tasavvuf Edebiyatı -İsimler, Kavramlar ve İlişkiler Ağına Metodik Bir Yaklaşım- (9-13. yüzyıllar), Bursa Akademi Yayınları, 2023.
1981 yılında Samsun/Terme Muratlı Köyü’nde doğdu.
İlköğrenimini köyünde bitirdikten sonra (1992) bir yıl (1992-1993) Çarşamba İhsaniye Kur’an Kursu’nda okudu.
Ortaöğrenimini Çarşamba İmam-Hatip Lisesi’nde tamamladı. (1999)
2003 yılında Selçuk Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’nden mezun oldu.
2008 yılında Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı Din Eğitimi Bilim Dalı’nda “Rahman Suresi’nin Din Eğitimi Açısından Değerlendirilmesi” adlı teziyle yüksek lisansı bitirdi.
2006-2009 yılları arasında DİB Trabzon Eğitim Merkezi’nde dinî yüksek ihtisas eğitimi aldı.
2021 yılında Ondokuz Mayıs Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Felsefe ve Din Bilimleri Anabilim Dalı Din Eğitimi Bilim Dalı’nda “Diyanet İşleri Başkanlığı Mesleğe Hazırlık ve Tashih-i Huruf Hizmet İçi Eğitim Kurslarının Etkililiğinin Değerlendirilmesi” adlı teziyle doktorasını tamamladı.
ÇALIŞMA HAYATI
2003-2005 yıllarında Millî Eğitim Bakanlığı’nda ücretli öğretmen olarak çalıştı.
2005 yılında Diyanet İşleri Başkanlığı’nda İmam-Hatip olarak göreve başladı.
2009 yılında DİB Şanlıurfa Eğitim Merkezi’ne "eğitim görevlisi" olarak atandı.
2011-2016 yılları arasında Almanya Berlin’de din görevlisi olarak çalıştı.
2016-2023 yılları arasında Diyanet Samsun Aşıkkutlu Eğitim Merkezi’nde eğitim görevlisi olarak çalıştı.
29 Mart 2023'ten itibaren Ordu Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Din Eğitimi ABD öğretim üyesi olarak görev yapmaktadır.
İyi derecede Arapça, orta derecede Almanca ve başlangıç seviyesinde İngilizce bilen Ertürk, musiki ile de ilgilenmekte ve Ud çalmaktadır.
Yayımlanmış bazı çalışmaları bulunmaktadır. Evli ve üç çocuk babasıdır.
YAYINLARI
Kitapları:
* Türkiye’de Din Görevlilerinin Hizmet İçi Eğitimi, 1. Baskı, Üniversite Yayınları, Samsun 2021; 2. Baskı, İlahiyat Yayınları, Ankara, 2021; 3. Baskı, İlahiyat Yayınları, Ankara, 2024.
* Din Eğitimi Açısından Rahman Suresi, Üniversite Yayınları, Samsun 2021.
* "Eğitimin Amaç ve İşlevleri". (Kitap Bölümü). Eğitime Giriş, ed. M. Fatih Genç- E. Zehra Turan, Lisans Yayıncılık, İstanbul, 2024.
Makaleleri:
* (Hasan Dam’la Birlikte), “Diyanet İşleri Başkanlığı Tashih-İ Huruf Eğitim Programının İçerik ve Etkililiğinin Değerlendirilmesi”, Diyanet İlmî Dergi, Sayı: 55, 2019, ss. 467-494.
* (Hasan Dam’la Birlikte), “Diyanet İşleri Başkanlığı Mesleğe Hazırlık Eğitim Programının İçerik ve Etkililiğinin Değerlendirilmesi”, Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Sayı: 48, Haziran 2020, ss. 97-137.
* (Mustafa Kara ve Hasan Dam'la birlikte). “Hitabet Ve Mesleki Uygulama Derslerinin Öğrenci Gelişimine Katkı Düzeylerinin İncelenmesi (Ondokuz Mayıs Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Örneği)”. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 10/2 (December 2023), 738-767. https://doi.org/10.17859/pauifd.1365006.
* (Mustafa Kara ve Hasan Dam'la birlikte). “‘Hitabet Ve Mesleki Uygulama’ Dersleri Müfredatına İlişkin Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi (OMÜ İlahiyat Fakültesi Örneği”. Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 13/25 (January 2024), 134-171. https://doi.org/10.53683/gifad.1357595.
* Ertürk, İdris. “Aday İmam-Hatip Ve Müezzin-Kayyımlara Göre Diyanet Akademisi Meslekî Eğitim Programının Değerlendirilmesi”. Dinbilimleri Akademik Araştırma Dergisi 24/2 (September 2024), 751-787. https://doi.org/10.33415/daad.1477156.
Diğer Çalışmaları:
* Benim Camim Benim Kitabım, Berlin 2014. (Kitap, Özel Basım)
* Hızlı Kur’an Öğrenim Kılavuzu, Berlin 2015. (Kitap, Özel Basım)
* Pratik Hutbe-Vaaz Kılavuzu, Samsun 2017. (Kitap, Özel Basım)
* Almanya’da Unutulmuş Bir Camimiz ve Şehitliğimiz: Wünsdorf, (Makale, 2017, www.academia.edu)
Kurum
Ordu Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü Din Eğitimi Anabilim Dalı
İslam Medeniyeti Araştırmaları Dergisi, İslam medeniyeti kapsamında, İlahiyat temel alanındaki araştırmaları, bilimsel bir süreçten geçirip yayımlayarak bilimsel bilgi dairesinin genişlemesine katkı sunmayı amaçlamaktadır.
İslam Medeniyeti Araştırmaları Dergisi,
alanlarında yazılmış, İslâm Medeniyeti kapsamındaki, bilimsel araştırma makalelerini yayımlar.
Yazarların tercihlerine saygı duymakla beraber dergimize yüklenen yazıların, yayın politikamıza uygun olarak aşağıdaki şartları taşımasını bekliyoruz.
Yazınız yukarıdaki şartları taşıyorsa, aşağıdaki gibi biçimlendirerek bize gönderebilirsiniz. Dergiye yazı yükleme ve süreçler için Yazarlar İçin Süreç Rehberi sayfamızı ziyaret edebilirsiniz.
1.
1.1.
1.1.1.
şeklinde yapılmalı, Giriş, Sonuç ve Kaynakça'ya numara verilmemelidir.
Kaynakça:
Gentium Plus 10 punto
Tek satır aralığı
Paragraf üst 0, alt 3 nk (0.10 cm)
Asılı 1 cm
Dipnot ve kaynakça için Zotero veya benzeri bir uygulama kullanmanızı öneriyoruz.
Buradaki bilgilerde ve şablonlarımızda Isnad Sistemi ile uyumsuzluk veya hata olduğunu düşünüyorsanız lütfen bildiriniz.
Dergi e-posta: imad@dpu.edu.tr
Editör e-posta: yusuf.sansarkan@dpu.edu.tr
Yazar kime denir?
ICJME'nin önerisine göre yazar aşağıdaki dört özelliği kendisinde toplayandır:
Yukarıdaki dört özelliğe sahip olanlar yazar olarak değerlendirilirken, bunları taşımadan çalışmaya katkıda bulunanlara "yazar olmayan katkıda bulunan" denir.
Katkı Oranı Nasıl Belirlenir?
Çalışmaya dahil olan yazarların katkı oranları yazarlar tarafından belirlenir. Dergimiz, ilk yazarın katkı oranının diğer yazarlardan yüksek olmasını beklese de bu konudaki sorumluluk yazarlara aittir ve son karar kendileri tarafından verilecektir. Ortak yazarlık konusunda şu hususlara dikkat edilmelidir.
Yazar Kimliğinin Doğrulanması
Dergimize gönderilen yazılar, aynı anda başka bir dergiye gönderilmemiş olmalıdır. Bu durumun tespiti halinde:
İntihal, başkasına ait görüş, düşünce ve ifadeleri, doğru bir biçimde referans göstermeden, kendine aitmiş gibi göstermektir. Dergimize gönderilen tüm çalışmaları benzerlik testinden geçirerek bu tür bir sahtekarlığa engel olmaya çalışıyoruz ancak testi aşacak durumlarla da karşılaşabiliriz. İntihalden şüphelendiğimizde veya bu hususta bir ihbar aldığımızda, çalışmanın yayım sürecinde veya yayımlanmış olmasına bakmadan aşağıdaki adımları atıyoruz.
Süreçteki Yazıda İntihal
Yayımlanmış Yazıda İntihal
Kendinden intihal veya kendi çalışmasını çoğaltma durumunda, yukarıda sıralanan adımların benzerini uyguluyoruz.
COPE'in süreçteki yazıda intihal şeması için buraya, yayımlanmış yazıdaki intihal şeması için buraya, kendinden intihal şeması için buraya tıklayınız. (İngilizce)
Atıf oranının artması amacıyla
atıf manipülasyonu sayılmakta ve kabul edilmemektedir. Bu durumun tespiti halinde ilgililer uyarılmakta ve eklenen atıflar silinmektedir. Haksız atıf yapılmış makale yayımlanmışsa, geri çekilmekte ya da düzeltme yayımlanmaktadır.
Yapılan atıfın haksız olup olmadığı, atıf yapılan kaynağın konuyla ilgiliğiyle belirlenmektedir. Hakemlerin düzeltme isteğinde bulunurken kendi kaynaklarına istedikleri atıfta da bu geçerlidir.
Yayımlanmış ve yayım sürecinde olan bir çalışmanın, etik izni eksikliği vb. etik problem taşıdığı şüphesine kapılırsak, aşağıdaki adımları atıyoruz.
İslam Medeniyeti Araştırmaları Dergisi kaliteli bilimsel çalışmaları, doğru bir süreçten geçirerek yayımlamayı ve bilimsel bilginin geliştirilmesine katkı sunmayı hedefleyen akademik bir dergidir. Bu hedef doğrultusunda derginin yayın sürecinde rol alan bütün paydaşların (yazarlar, yayıncı, hakemler ve editörler) etik ilkelere uymaları elzemdir.
Dergimiz Committee on Publication Ethics, (COPE)'un açık erişimde yayımladığı kılavuzlar ve politikalar doğrultusunda etik ilkelerini belirlemekte ve ihlalleri ele almaktadır. Yükseköğretim Kurumları Bilimsel Araştırma ve Yayın Etiği Yönerges ile Tübitak Araştırma ve Yayın Etiği Kurulu Yönetmeliği de başvuru kaynaklarımız arasında sayılması gereken kılavuzlardır.
Yayıncı ve editörler olarak adı geçen kılavuzlar ve yukarıda sıralanan etik kurallara uymamız ve hiçbir şartta etik ihlallerine izin vermememiz gerektiği gibi, oluşan durumlara çözüm sunmamız zorunluluktur. Aynı şekilde dergimize yazı gönderen veya yazılarda hakemlik yapanların da etik ilkeleri çiğnememesi ve oluşan durumlarda editörü bilgilendirmesi, usulsüzlük durumunda şikayetçi olabileceğini bilmesi gerekmektedir.
İslam Medeniyeti Araştırmaları Dergisi yazarlardan makale değerlendirme ve yayın süreci için herhangi bir ücret talep etmemektedir.

Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.