Araştırmanın amacı, matematik öğretmen
adaylarının matematik etkinliklerindeki sanat algılarını, metaforlar
aracılığıyla belirlemektir. Çalışmanın yöntemi, nitel araştırma desenlerinden
olgu bilim olarak tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, matematik
öğretmenliği programında öğrenim gören 92 öğretmen adayı oluşturmaktadır.
Veriler, öğretmen adaylarının “Matematik
etkinlikleri … sanatıdır, çünkü …” cümlesini tamamlamalarıyla elde
edilmiştir. Öğretmen adaylarının vermiş oldukları cevapların çözümlenmesinde
içerik analizi kullanılmış ve verilerin kodlamaları yapılarak uygun temalar
belirlenmiştir. Değerlendirmeler sonucunda matematik öğretmenlerinin sanata
yönelik metaforik algıları zihin, meslek,
matematiksel, hayat ve aktivite
olmak üzere 5 tema altında belirlenmiştir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda,
matematik eğitiminde kavramlar arasındaki ilişkiye ve düzene dayalı olarak
yapılmasının önemli olduğu sonucuna varılmıştır.
Matematik etkinlikleri öğretmen adayları metaforik algı sanat
The aim of the study is to determine the art
perceptions of in mathematics activities of pre-service mathematics teachers
through metaphors. The method of the study is designed as a case study of
qualitative research designs. The study group consisted of 92 pre-service
teachers studying in mathematics teaching program. The data were collected with
a form where pre-service teachers completed the statement “Mathematics
activities are like the art of…, because…”. Content analysis was used to
analyze the answers of pre-service teachers. The necessary coding of the data
obtained in this way was made and appropriate themes were determined. As a
result of the evaluations, the metaphorical perceptions of pre-service
mathematics teachers towards art were determined under 5 themes. These themes
are expressed as mind, profession,
mathematical, life and activity.
As a result of the evaluations, the metaphorical perceptions of pre-service
teachers about art in mathematics activities were determined.
Mathematical activities pre-service teachers metaphorical perception art
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2019 |
Gönderilme Tarihi | 1 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 2 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 13 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "