This study aims to reveal the effect of the gamified response system, Kahoot!, on attitude towards the EFL course, motivation and exam anxiety. For this purpose, an embedded mixed design, in which quantitative and qualitative methods used together, was preferred. The study group consist of 88 ninth grade vocational high school students. Before the experiment, attitude, motivation and exam anxiety scales were applied to the experimental and control groups as pre-test. At the end of the experiment process; attitude, motivation and exam anxiety scales were conducted as post-tests to the experimental and control groups. In addition, the views of randomly selected students from the experimental group on Kahoot! application was examined. The results revealed that Kahoot! significantly increased the attitude towards the EFL course. Kahoot! increased EFL learning motivation and decreased exam anxiety, but this was not significant. Finally, it was revealed that the students thought Kahoot! as funny.
This study aims to reveal the effect of the gamified response system, Kahoot!, on attitude towards the EFL course, motivation, and exam anxiety. For this purpose, an embedded mixed design, in which quantitative and qualitative methods are used together, was preferred. The study group consists of 88 ninth-grade vocational high school students. Before the experimental process, attitude, motivation, and exam anxiety scales were applied to the experimental and control groups as pre-tests. At the end of the experiment, attitude, motivation, and exam anxiety scales were conducted as post-tests to the experimental and control groups. In addition, the views of randomly selected students from the experimental group on Kahoot! application was examined. The results revealed that Kahoot! significantly increased the attitude towards the EFL course with a 0.22 effect size. Kahoot! increased EFL learning motivation and decreased exam anxiety, but this was not significant. Finally, it was revealed that the students thought Kahoot! as funny.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 21 Nisan 2021 |
Kabul Tarihi | 27 Temmuz 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 18 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "