In this study, the process of developing and evaluating a STEM activity which can be implemented during Science Teaching Laboratory Practice course in accordance with the 5E Model related to the concept of friction coefficient was addressed. The implementation of the activity was conducted in the form of a case study with the participation of 16 third year pre-service science teachers. Student journal forms and worksheets were utilized for the evaluation of the activity. As a result, it was determined that planned activity could be successfully applied to the pre-service teachers during the weekly course hours of Science Teaching Laboratory Practice course. In addition, positive feedbacks were obtained from pre-service teachers’ evaluation for the activity. It is believed that such studies, which establish connections between science and different disciplines, can contribute to the training of qualified science teachers and that such studies should be given more space in science teacher education.
STEM approach friction coefficient pre-service science teachers.
In this study, the process of developing and evaluating a STEM activity which can be implemented during Science Teaching Laboratory Practice course in accordance with the 5E Model related to the concept of friction coefficient was addressed. The implementation of the activity was conducted in the form of a case study with the participation of 16 third year pre-service science teachers. Student journal forms and worksheets were utilized for the evaluation of the activity. As a result, it was determined that planned activity could be successfully applied to the pre-service teachers during the weekly course hours of Science Teaching Laboratory Practice course. In addition, positive feedbacks were obtained from pre-service teachers’ evaluation for the activity. It is believed that such studies, which establish connections between science and different disciplines, can contribute to the training of qualified science teachers and that such studies should be given more space in science teacher education.
STEM approach friction coefficient pre-service science teachers.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 19 Nisan 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 23 Nisan 2022 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ocak 2022 |
Kabul Tarihi | 1 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 10 Sayı: 19 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "