The aim of this study is to compare the effectiveness of augmented reality in the field of education and to reveal its general effect by bringing to gather experimental studies examining the effectiveness of augmented reality applications made between 2010 and 2020 on learning achievement, using the meta-analysis method. Inclusion criteria were determined for data collection, 28 studies were included in the study. In this study, the effect sizes and variances of each study included in the meta-analysis, the combined effect sizes of the groups and the comparisons of the groups were made with the comprehensive meta-analysis statistical program. According to the findings, it can be said that augmented reality is more effective in increasing academic achievement than traditional applications. It revealed that applications are mostly used in the field of science education.
Etik Beyanı Bu çalışmada insan veya hayvan deneklerinden veri toplanmamıştır. Bu nedenle çalışma, etik kurul onayı gerektiren çalışmalar kapsamında yer almadığından etik kurul onayı alınmamıştır.
Bu araştırmanın amacı, eğitimde kullanılan artırılmış gerçeklik uygulamalarının öğrencilerin başarıları üzerindeki etkililiğine yönelik yapılan birbirinden farklı çalışmaların sonuçlarının bir araya getirilmesidir. Verilerin toplanması için çalışmaya dâhil edilme ölçütleri belirlenerek 28 çalışma araştırmaya dâhil edilmiştir. Bu araştırmada meta-analize alınan her çalışmaya ait etki büyüklükleri ve varyansları, grupların birleştirilmiş etki büyüklükleri ve grupların karşılaştırılmaları comprehensive meta-analysis istatistik programı ile yapılmıştır. Bulgulara göre, artırılmış gerçekliğin, akademik başarıyı artırmada geleneksel uygulamalara göre daha etkili olduğu söylenebilir. Etki büyüklüğünün en büyük olduğu ülkenin Türkiye, alanın ise fen eğitimi ve örneklem düzeyinin okul öncesi olduğu tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 25 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 27 Ekim 2023 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ocak 2023 |
Kabul Tarihi | 27 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 11 Sayı: 22 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "