Given the abstract nature of mathematics, which often hinders student understanding, digital technologies serve to make learning more accessible and engaging. This review offers a comprehensive analysis of how digital tools are employed in mathematics education, emphasizing theoretical frameworks, application areas, and pedagogical implications. Drawing on the Technological Pedagogical Content Knowledge model and the instrumental orchestration approach, the study examines teachers’ competencies in technology integration and the instructional impact of digital tools. What is more, applications such as augmented reality, dynamic geometry software, and gamified platforms are shown to enhance students' achievement, motivation, and engagement, while mitigating mathematics anxiety. Nonetheless, factors such as limited pedagogical readiness, infrastructure deficiencies, and unequal digital literacy among teachers and students remain significant barriers. The study concludes by recommending strategies for sustainable integration, including improvements in teacher education, content development, and education policy. It urges further research into the instructional potential of emerging digital technologies.
Digital technologies technology-based instruction technology integration mathematics education
Due to the scope and method of the study, ethics committee permission was not required.
Given the abstract nature of mathematics, which often hinders student understanding, digital technologies serve to make learning more accessible and engaging. This review offers a comprehensive analysis of how digital tools are employed in mathematics education, emphasizing theoretical frameworks, application areas, and pedagogical implications. Drawing on the Technological Pedagogical Content Knowledge model and the instrumental orchestration approach, the study examines teachers’ competencies in technology integration and the instructional impact of digital tools. What is more, applications such as augmented reality, dynamic geometry software, and gamified platforms are shown to enhance students' achievement, motivation, and engagement, while mitigating mathematics anxiety. Nonetheless, factors such as limited pedagogical readiness, infrastructure deficiencies, and unequal digital literacy among teachers and students remain significant barriers. The study concludes by recommending strategies for sustainable integration, including improvements in teacher education, content development, and education policy. It urges further research into the instructional potential of emerging digital technologies.
Digital technologies technology-based instruction technology integration mathematics education
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Matematik Eğitimi |
Bölüm | İnceleme Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 16 Eylül 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 19 Ekim 2025 |
Gönderilme Tarihi | 2 Nisan 2025 |
Kabul Tarihi | 16 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 26 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "