BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of Sample Analogies Prepared for Information and Communication Technologies Teaching

Yıl 2011, Cilt: 12 Sayı: 2, 235 - 254, 01.05.2011

Öz

The aim of this research is to determine the sample analogies which can be used for learning objectives in the 6th, 7th and 8th levels of the curriculum of the Information and Communication Technologies ICT course. Within the frame of this general aim, analogies prepared by teacher candidates related to the learning objectives in the 6th, 7thand 8th levels of the curriculum of the ICT course were analyzed by content analysis technique. Then the samples, related to the teaching concepts and procedures within the ICT course, were presented. This research is a qualitative research in the descriptive form in order to determine the present situation. The participants of the study is composed of 76 teacher candidates studying at freshman and sophomore classes of the Ahi Evran

Kaynakça

  • Akar, M. S. (2007). Laboratuar dersinde yazma metinleri oluşturmanın ve analoji kullanımının akademik başarıya etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Bilişim Teknolojileri Dersi Öğretim Programı, (2006). Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkalığı. http://ttkb.meb.gov.tr
  • Bilgin, İ., ve Geban, Ö. (2001). Benzeşim (analoji) yöntemi kullanılarak lise 2. sınıf öğrencilerinin kimyasal denge konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 26-32.
  • Bruner, J. (1986). Actual minds, possible worlds. Cambridge, MA: Harvard University Press.
  • Curtis, R. V., ve Reigeluth, C. M. (1984). The use of analogies in written text. Instructional Science, 13, 99-117.
  • Çimen, S. (1999). Okulöncesi eğitimde analoji. Yayımlanmamış Seminer Raporu, A. Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dagher, Z. R. (1995). Analysis of analogies used by science teachers. Journal of Research in Science Teaching, 32, 259-270.
  • Demirci Güler, M. P. (2007). Fen öğretiminde kullanılan analojiler, analoji kullanımının öğrenci başarısı, tutumu ve bilginin kalıcılığına etkisinin araştırılması. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Deryakulu, D. ve Şimşek, A. (1996). Türetimci öğrenme ve dikkat odaklamanın öğrenci başarı ve tutumları üzerindeki etkisi. Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 3. Eğitim Bilimleri Kongresi, Bursa.
  • Deryakulu, D. (2001). Yapıcı öğrenme, A. Şimşek (Ed.). Sınıfta demokrasi, (ss.26-51). İkinci Baskı. Ankara: Eğitim Sen Yayınları.
  • Dilber, R. (2006). Fizik öğretiminde analoji kullanımının ve kavramsal değişim metinlerinin kavram yanılgılarının giderilmesine ve öğrenci başarısına etkisinin araştırılması. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. Erzurum.
  • Duit, R. (1991). On the role of analogies and metaphors in learning science. Science Education, 75(6), 649-672.
  • Duffy, T. M., ve Cunningham, D. (1996). Constructivism: Implications for the design and delivery instruction. In D. H. Jonasses (Ed.), The handbook of research on educational communications and technology (pp. 170−198). New York: Macmillian.
  • Ekici, E., Ekici, F., ve Aydın, F. (2007). Fen bilgisi derslerinde benzeşimlerin (analoji) kullanılabilirliğine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri ve örnekler. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 8(1), 95-113.
  • Gabel, D. L., ve Sherwood, R.D. (1980). Effect of using analogyon chemistry achievement according to Piagetian level. Science Education, 65, 709-716.
  • Gabel, D. L., ve Samuel, K. V. (1986). High school students' ability to solve molarity problems and their analog counterparts. Journal of Research in Science Teaching, 23, 165-176.
  • Glynn, S. M. (1995). Conceptual bridges: Using analogies to explain scientific concepts. The Science Teacher, 62(9), 25-27.
  • Heywood, D. (2002). The place of analogies in science education. Cambridge Journal of Education, 32(2), 233-247.
  • Jonassen, D. H. (1994). Toward a constructivist design model. Educational Technology, 34(4), 34-37.
  • Köymen, Ü. (2001). Güdüleyici Öğrenme, A. Şimşek (Ed.). Sınıfta Demokrasi, (ss.111- 145). İkinci Baskı. Ankara: Eğitim Sen Yayınları.
  • Küçükturan, G. (2003). Okul öncesi fen öğretiminde bir teknik: Analoji. Milli Eğitim Dergisi, 157, 16-21.
  • Paatz, R., Ryder, J., Schwedes, H., ve Scott, P. (2004). A case study analysing the process of analogy-based learning in a teaching unit about simple electric circuits. International Journal of Science Education, 26(9), 1065-1081.
  • Sağırlı, H. E. (2001). İlköğretim 6. sınıf fen bilgisi dersinde dramatizasyon yönteminin başarıya etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Shapiro, M. (1985). Analogies, visualization and mental processing of science stories. Paper Presented to the Information Systems Division of the International Communication Association. Honolulu, HI.
  • Şenpolat, Y. (2005). Fen Bilgisi öğretiminde analoji kullanımının öğrenci başarısına etkisinin araştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Tsai, C. C. (1996). The interrelationships between junior high school students’ scientific epistemological beliefs, learning environment preferences and cognitive structure outcomes. Unpublished Doctoral Dissertation. Teachers College, Columbia University, New York.
  • Webb, M. J. (1985). Analogies and their limitations. School Science and Mathematics, 85, 645-650.

BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETİMİ İÇİN GELİŞTİRİLEN ÖRNEK ANALOJİLERİN İNCELENMESİ

Yıl 2011, Cilt: 12 Sayı: 2, 235 - 254, 01.05.2011

Öz

Bu araGtırmanın amacı, BiliGim Teknolojileri Dersi Öğretim Programı’nın 6., 7. ve 8. basamaklarındaki kazanımlara yönelik kullanılabilecek örnek analojileri belirlemektir. Bu genel amaç çerçevesinde, BiliGim Teknolojileri Dersi Öğretim Programı’nın 6., 7. ve 8. basamaklarındaki kazanımlara yönelik öğretmen adayları tarafından hazırlanan analojiler içerik analizi yöntemiyle incelenmiG ve BiliGim Teknolojileri dersindeki kavramların ve iGlemlerin öğretimine yönelik kullanılabilecek örnekler sunulmuGtur. Bu araGtırma, var olan durumu belirlemeye yönelik betimsel yapıda nitel bir çalıGmadır. AraGtırmanın çalıGma grubu, 2009-2010 öğretim yılında Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nün 1. ve 2. sınıflarında öğrenim gören 76 öğretmen adayından oluşmaktadır. GeliGtirilen 71 analojiden 50’si uygun bulunmuG ve bu analojiler öğretim programının basamaklarındaki kazanımlara göre gruplandırılmıGtır. Seçilen örnek analojiler sunularak, benzer araGtırmalar için önerilerde bulunulmuGtur.

Kaynakça

  • Akar, M. S. (2007). Laboratuar dersinde yazma metinleri oluşturmanın ve analoji kullanımının akademik başarıya etkisi. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Bilişim Teknolojileri Dersi Öğretim Programı, (2006). Milli Eğitim Bakanlığı, Talim ve Terbiye Kurulu Başkalığı. http://ttkb.meb.gov.tr
  • Bilgin, İ., ve Geban, Ö. (2001). Benzeşim (analoji) yöntemi kullanılarak lise 2. sınıf öğrencilerinin kimyasal denge konusundaki kavram yanılgılarının giderilmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20, 26-32.
  • Bruner, J. (1986). Actual minds, possible worlds. Cambridge, MA: Harvard University Press.
  • Curtis, R. V., ve Reigeluth, C. M. (1984). The use of analogies in written text. Instructional Science, 13, 99-117.
  • Çimen, S. (1999). Okulöncesi eğitimde analoji. Yayımlanmamış Seminer Raporu, A. Ü. Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Dagher, Z. R. (1995). Analysis of analogies used by science teachers. Journal of Research in Science Teaching, 32, 259-270.
  • Demirci Güler, M. P. (2007). Fen öğretiminde kullanılan analojiler, analoji kullanımının öğrenci başarısı, tutumu ve bilginin kalıcılığına etkisinin araştırılması. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Deryakulu, D. ve Şimşek, A. (1996). Türetimci öğrenme ve dikkat odaklamanın öğrenci başarı ve tutumları üzerindeki etkisi. Uludağ Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, 3. Eğitim Bilimleri Kongresi, Bursa.
  • Deryakulu, D. (2001). Yapıcı öğrenme, A. Şimşek (Ed.). Sınıfta demokrasi, (ss.26-51). İkinci Baskı. Ankara: Eğitim Sen Yayınları.
  • Dilber, R. (2006). Fizik öğretiminde analoji kullanımının ve kavramsal değişim metinlerinin kavram yanılgılarının giderilmesine ve öğrenci başarısına etkisinin araştırılması. Yayımlanmamış Doktora Tezi. Atatürk Üniversitesi, Fen Bilimleri Enstitüsü. Erzurum.
  • Duit, R. (1991). On the role of analogies and metaphors in learning science. Science Education, 75(6), 649-672.
  • Duffy, T. M., ve Cunningham, D. (1996). Constructivism: Implications for the design and delivery instruction. In D. H. Jonasses (Ed.), The handbook of research on educational communications and technology (pp. 170−198). New York: Macmillian.
  • Ekici, E., Ekici, F., ve Aydın, F. (2007). Fen bilgisi derslerinde benzeşimlerin (analoji) kullanılabilirliğine ilişkin öğretmen adaylarının görüşleri ve örnekler. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi (KEFAD), 8(1), 95-113.
  • Gabel, D. L., ve Sherwood, R.D. (1980). Effect of using analogyon chemistry achievement according to Piagetian level. Science Education, 65, 709-716.
  • Gabel, D. L., ve Samuel, K. V. (1986). High school students' ability to solve molarity problems and their analog counterparts. Journal of Research in Science Teaching, 23, 165-176.
  • Glynn, S. M. (1995). Conceptual bridges: Using analogies to explain scientific concepts. The Science Teacher, 62(9), 25-27.
  • Heywood, D. (2002). The place of analogies in science education. Cambridge Journal of Education, 32(2), 233-247.
  • Jonassen, D. H. (1994). Toward a constructivist design model. Educational Technology, 34(4), 34-37.
  • Köymen, Ü. (2001). Güdüleyici Öğrenme, A. Şimşek (Ed.). Sınıfta Demokrasi, (ss.111- 145). İkinci Baskı. Ankara: Eğitim Sen Yayınları.
  • Küçükturan, G. (2003). Okul öncesi fen öğretiminde bir teknik: Analoji. Milli Eğitim Dergisi, 157, 16-21.
  • Paatz, R., Ryder, J., Schwedes, H., ve Scott, P. (2004). A case study analysing the process of analogy-based learning in a teaching unit about simple electric circuits. International Journal of Science Education, 26(9), 1065-1081.
  • Sağırlı, H. E. (2001). İlköğretim 6. sınıf fen bilgisi dersinde dramatizasyon yönteminin başarıya etkisi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Marmara Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü. İstanbul.
  • Shapiro, M. (1985). Analogies, visualization and mental processing of science stories. Paper Presented to the Information Systems Division of the International Communication Association. Honolulu, HI.
  • Şenpolat, Y. (2005). Fen Bilgisi öğretiminde analoji kullanımının öğrenci başarısına etkisinin araştırılması. Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Tsai, C. C. (1996). The interrelationships between junior high school students’ scientific epistemological beliefs, learning environment preferences and cognitive structure outcomes. Unpublished Doctoral Dissertation. Teachers College, Columbia University, New York.
  • Webb, M. J. (1985). Analogies and their limitations. School Science and Mathematics, 85, 645-650.
Toplam 27 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Sinan Kaya Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2011
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Cilt: 12 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Kaya, S. (2011). BİLİŞİM TEKNOLOJİLERİ ÖĞRETİMİ İÇİN GELİŞTİRİLEN ÖRNEK ANALOJİLERİN İNCELENMESİ. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 12(2), 235-254.

2562219122   19121   19116   19117     19118       19119       19120     19124