The aim of this research is to determine the sample analogies which can be used for learning objectives in the 6th, 7th and 8th levels of the curriculum of the Information and Communication Technologies ICT course. Within the frame of this general aim, analogies prepared by teacher candidates related to the learning objectives in the 6th, 7thand 8th levels of the curriculum of the ICT course were analyzed by content analysis technique. Then the samples, related to the teaching concepts and procedures within the ICT course, were presented. This research is a qualitative research in the descriptive form in order to determine the present situation. The participants of the study is composed of 76 teacher candidates studying at freshman and sophomore classes of the Ahi Evran
Information and Communication Technologies course analogy teacher candidates curriculum
Bu araGtırmanın amacı, BiliGim Teknolojileri Dersi Öğretim Programı’nın 6., 7. ve 8. basamaklarındaki kazanımlara yönelik kullanılabilecek örnek analojileri belirlemektir. Bu genel amaç çerçevesinde, BiliGim Teknolojileri Dersi Öğretim Programı’nın 6., 7. ve 8. basamaklarındaki kazanımlara yönelik öğretmen adayları tarafından hazırlanan analojiler içerik analizi yöntemiyle incelenmiG ve BiliGim Teknolojileri dersindeki kavramların ve iGlemlerin öğretimine yönelik kullanılabilecek örnekler sunulmuGtur. Bu araGtırma, var olan durumu belirlemeye yönelik betimsel yapıda nitel bir çalıGmadır. AraGtırmanın çalıGma grubu, 2009-2010 öğretim yılında Ahi Evran Üniversitesi Eğitim Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü’nün 1. ve 2. sınıflarında öğrenim gören 76 öğretmen adayından oluşmaktadır. GeliGtirilen 71 analojiden 50’si uygun bulunmuG ve bu analojiler öğretim programının basamaklarındaki kazanımlara göre gruplandırılmıGtır. Seçilen örnek analojiler sunularak, benzer araGtırmalar için önerilerde bulunulmuGtur.
BiliĢim Teknolojileri dersi analoji öğretmen adayı öğretim programı
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mayıs 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 12 Sayı: 2 |