Güncel Sayı

Sayı: 28, 24.06.2025

Yıl: 2025

Araştırma Makaleleri

Research Article

Default avatar
Prof. Dr. Ahmet ÇAPOĞLU Bir kuruma bağlı değildir
Fiziksel Metalurji
Sanat ve Edebiyat, Sanat Tarihi
Aziz Doğanay
Prof. Dr. Aziz DOĞANAY Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Web

1968’de Giresun’da doğdu. 1987’de Kadıköy İHL’den, 1991’de Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Geleneksel Türk El Sanatları Bölümü, Tezhib Anasanat Dalı’ndan mezun oldu. Yüksek lisansını M. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü İslâm Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı Türk-İslâm Sanatları Tarihi Bilim Dalı’nda “Erken Devir Osmanlı Bursa Türbelerinde Tezyînât” başlıklı tezi ile tamamladı. 1994’te M. Ü. İlahiyat Fakültesi İslâm Tarihi ve Sanatları Bölümü Türk-İslâm Sanatları Tarihi Anabilim Dalı’na Araştırma Görevlisi olarak atandı. 2002’de M. Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Türk Sanatı Anabilim Dalı’nda “İlk Devir Osmanlı İstanbul Türbelerinde Mimari Plastik ve Tezyinat” ve M. Ü. S. B. E. İslâm Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı’nda “Klasik Devir İstanbul Hanedan Türbelerinde Tezyinat” başlıklı çalışmalarıyla doktor unvanı aldı. Halen M. Ü. İlahiyat Fakültesi Türk-İslâm Sanatları Tarihi Anabilim Dalı öğretim üyesi (Prof.Dr.) olarak çalışmaktadır.

Sanat ve Edebiyat, Ciltleme Sanatı, Çini Sanatı, Minyatür, Tezhip, Sanat Tarihi, Teori ve Eleştiri (Diğer), Ortaçağda Türk-İslam Arkeolojisi , Türk İslam Sanatında Güzel Sanatlar, Osmanlı Kültür ve Sanatı, Mimari ve Tasarım, Arkeoloji, Sanat Tarihi, Turizm

1968’de Giresun’da doğdu. 1987’de Kadıköy İHL’den, 1991’de Marmara Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Geleneksel Türk El Sanatları Bölümü, Tezhib Anasanat Dalı’ndan mezun oldu. Yüksek lisansını M. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü İslâm Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı Türk-İslâm Sanatları Tarihi Bilim Dalı’nda “Erken Devir Osmanlı Bursa Türbelerinde Tezyînât” başlıklı tezi ile tamamladı. 1994’te M. Ü. İlahiyat Fakültesi İslâm Tarihi ve Sanatları Bölümü Türk-İslâm Sanatları Tarihi Anabilim Dalı’na Araştırma Görevlisi olarak atandı. 2002’de M. Ü. Türkiyat Araştırmaları Enstitüsü Türk Sanatı Anabilim Dalı’nda “İlk Devir Osmanlı İstanbul Türbelerinde Mimari Plastik ve Tezyinat” ve M. Ü. S. B. E. İslâm Tarihi ve Sanatları Anabilim Dalı’nda “Klasik Devir İstanbul Hanedan Türbelerinde Tezyinat” başlıklı çalışmalarıyla doktor unvanı aldı. Halen M. Ü. İlahiyat Fakültesi Türk-İslâm Sanatları Tarihi Anabilim Dalı öğretim üyesi (Prof.Dr.) olarak çalışmaktadır.

Reklam Tarihi, Kültürel ve Doğal Miras, Sanat Tarihi
Fatih Özkafa
Prof. Dr. Fatih ÖZKAFA Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Web

1974 Konya doğumlu. 1996 yılında Selçuk Üniversitesi Kamu Yönetimi Bölümü’nden ve 2021 yılında İstanbul Üniversitesi Felsefe Bölümü’nden (yüksek onur derecesiyle) mezun oldu. İlk üniversite eğitimi esnasında, 1994 yılından itibaren Hattat Dr. Hüseyin Öksüz’den hüsn-i hat dersleri almaya başladı. Rık’a, sülüs, nesih, divanî, celî divanî ve ta’lik hatlarını meşk etti. 2002 yılında sülüs-nesih icâzetnâmesi, 2022 yılında ise ta’lik icâzetnâmesi aldı. İşletme Anabilim Dalı’nda yüksek lisansını tamamladıktan sonra farklı branş hazırlık eğitimi alarak Sanat Tarihi Anabilim Dalı’nda doktora eğitimine başladı. 2005 yılında Selçuk Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi Geleneksel Türk Sanatları Bölümü’ne araştırma görevlisi olarak atandı. “İstanbul Selâtin Camilerinin Kuşak Yazıları” başlıklı tezi ile 2008 yılında doktorasını tamamladı.

2009 yılında yardımcı doçent, 2013 yılında doçent, bölüm başkanı ve fakülte yönetim kurulu üyesi oldu. Hat sanatı üzerine muhtelif kitapları, kitap bölümleri ve makaleleri yayımlandı. Yurt dışındaki ve yurt içindeki birçok uluslararası ve ulusal sergiye, sempozyuma, kongreye iştirak etti. Bazı sanat projelerinin küratörlüğünü ve bazı kitapların editörlüğünü yaptı. Ircica ve Albaraka tarafından düzenlenen uluslararası yarışmalarda sülüs, celî ta’lik ve muhakkak gibi muhtelif hat nevilerinde 5 kez uluslararası ödüle lâyık görüldü. “Yâ Hazret-i Pîr: Türk Hat Sanatında Tasavvuf Önderleri” adlı kitabı, Türkiye Yazarlar Birliği tarafından 2021 Yılı Klasik Sanatlar-Hat dalında ödüle lâyık görüldü. Muhtelif uluslararası yarışmalarda jüri üyeliği yaptı. 2013-2016 yılları arasında Konya Büyükşehir Belediyesi sanat danışmanlığı görevini üstlendi.

2011-2018 yılları arasında iştirak ettiği ve Ramazan aylarında B.A.E. Kültür Bakanlığı organizasyonuyla Dubai’de düzenlenen Uluslararası Mushaf Buluşmaları’nda nesih, sülüs-nesih, muhakkak-sülüs-nesih, muhakkak-reyhanî ve sülüs-ince sülüs gibi muhtelif yazı nevileriyle toplam 6 Kur’an-ı Kerîm cüz’ü yazdı.

2016 yılından itibaren akademik hayatına Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü’nde devam etmeye başladı. Aynı yıl Albaraka Sanat Akademisi’nde hüsn-i hat hocalığına başladı. 2017 yılında, TCCB Millî Saraylar Danışmanlar Komitesi üyeliğine atandı ve Yıldız Şale Köşkü Klasik Türk Sanatları Merkezi’nde hüsn-i hat hocası oldu. Temmuz 2020’de, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İslam Tarihi ve Sanatları Bölümü Türk İslam Sanatları Tarihi Anabilim Dalı’nda profesör oldu. 2021’de İslam Sanatları Tarihi Derneği Başkanı oldu. Yurt içindeki ve yurt dışındaki çok sayıda resmî ve özel koleksiyonda hat eserleri bulunmaktadır. Klasik ve modern hat kategorilerinde eserler vermekle birlikte akademik çalışmalarını sürdürmektedir. Felsefe ve İslam sanatlarından başka, edebiyat, fotoğraf, grafik tasarım ve sinema, ilgi alanları arasındadır.

İslam Sanatları, Türk İslam Sanatları, Hat, Tezhip

Boydak is a faculty member at the Department of Turkish Islamic Arts History at the Faculty of Theology at Selçuk University.

Sanat Tarihi, Türk İslam Sanatları (Diğer), Ciltleme Sanatı, İslam Sanatları
Halil Sözlü
Doç. Dr. Halil SÖZLÜ MERSİN ÜNİVERSİTESİ, FEN-EDEBİYAT FAKÜLTESİ
Kültürel ve Doğal Miras, Sanat Tarihi
Default avatar
Doç. Dr. Kemal ÖZKURT ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
Mimarlık Tarihi, İslam Sanatları
Mehmet Memiş
Prof. Dr. Mehmet MEMİŞ Sakarya Üniversitesi Web
Hat, Geleneksel Türk Sanatları, İslam Sanatları
Default avatar
Prof. Dr. Murat KOCAASLAN Hacettepe Üniversitesi
Türk İslam Sanatları, Sanat Tarihi
Selman Can
Prof. Selman CAN MARMARA ÜNİVERSİTESİ
Mimarlık Tarihi, Mimari, İslam Sanatları, Sanat Tarihi
Tuğba Diri Apaydın
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba DİRİ APAYDIN İSTANBUL MEDENİYET ÜNİVERSİTESİ
Osmanlı Kültür ve Sanatı, İslam Sanatları, Arkeolojide Seramik, Geleneksel Türk Sanatları, Kültürel Miras Koleksiyonları ve Yorumlamaları, Çini Sanatı, Türk İslam Sanatında Güzel Sanatlar, Ortaçağda Türk-İslam Arkeolojisi , Sanat Tarihi, Geleneksel Türk Sanatları (Diğer)
Yasin Çakmak
Doç. Yasin ÇAKMAK MİMAR SİNAN GÜZEL SANATLAR ÜNİVERSİTESİ

1987 yılında Bursa’da doğan Yasin ÇAKMAK, 2010 yılında Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi, Geleneksel Türk Sanatları Bölümünde lisansını, 2013 yılında da Yüksek Lisansını tamamladıktan sonra Araştırma Görevlisi kadrosuna atandı. Üniversitede öğrenim gördüğü süre içerisinde Yrd. Doç. Habib İŞMEN ve Öğr. Gör. İslam SEÇEN’den Klasik Türk Cildi ve Avrupa Cildi eğitimlerini aldı. 2020 senesinde Prof. Dr. Ahmet Sacit AÇIKGÖZOĞLU danışmanlığında “Manisa Yazma Eser Kütüphanesindeki Geometrik Tezyinatlı Ciltler” adlı çalışmasıyla Sanatta Yeterlik tezini tamamlayarak Dr. Öğretim Üyesi kadrosuna atandı. 2022 senesinde Doçent olan sanatçının şahsi ve karma sergileriyle birçok yayın kuruluşunda makaleleri ve Uluslararası Geleneksel Sanatlar Yarışmalarında da derece ödülleri bulunmaktadır. Akademik ve sanatsal çalışmalarını Mimar Sinan Güzel Sanatlar Üniversitesi'nde sürdürmekte olup lisans ve lisansüstü programlarda nazarî ve uygulamalı dersler vermektedir.

Güzel Sanatlar Eğitimi, İslam Sanatları, Ciltleme Sanatı
Default avatar
Prof. Dr. İdris BOSTAN İSTANBUL ÜNİVERSİTESİ
Yeniçağ Askeri Tarih, Yeniçağ Akdeniz Tarihi, Yeniçağ Denizcilik Tarihi
İrfan Yıldız
Prof. Dr. İrfan YILDIZ DİCLE ÜNİVERSİTESİ
Türk İslam Sanatları, Sanat Tarihi

Tarihi mirasın korunması ve tanıtımı kapsamında ülkemizde ve dünyada yapılan araştırmaları ve uygulamaları akademi ve kültür dünyasına kazandırmayı amaçlar.

Saray, köşk ve kasır gibi tarihi mekanlar ile bunlarla ilgili sanat, tarih, mimarlık konularında yapılan çalışmalara yer verir.

Yazılar, A4 boyutunda, Ms Word uyumlu programda, Times New Roman yazı karakterinde olmalıdır. Yazım kurallarında TDK Yazım Kılavuzu esas alınır.

Başlık, 14 punto, büyük harfle yazılmış ve ortadan hizalı olmalıdır. Metinde ana ve ara başlıklar kullanılabilir. Ana başlıklar 12 punto, büyük harfle ve koyu yazılmış olarak sola dayalı; ara başlıklar 12 punto, küçük harfle ve koyu yazılmış olarak sola dayalı olmalıdır. Başlıklar ve paragrafların arasında 6 nk aralık bırakılmalıdır.

Öz ve anahtar kelimeler: Gönderilen yazının başında Türkçe ve İngilizce en az 150, en fazla 200 kelimelik özet ile özetlerin sonunda 8-10 adet anahtar kelime bulunmalıdır.

Yazar adı ve soyadı, ana başlığı altına 12 nk aralık bırakıldıktan sonra 12 punto büyük harfle ve ortaya hizalı olarak yazılmalıdır. Sayfanın altına unvanı, kurumu, e-posta ve ORCID numarası, (*) işareti ile 8 punto olarak verilmelidir. (ORCID numarası almak için http://orcid.org adresinden ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz.)

Metin, 12 punto iki yana dayalı olmalıdır. Üstten: 5,8 cm, alttan: 5,8 cm, sağdan: 4,5 cm, soldan 4,5 cm boşluk bırakılmalıdır. Satır arası 3 nk olmalıdır. Paragraf araları 6 nk, paragraf girintisi 0,8 cm olmalıdır.

Sayfa sayısı ve numaraları, makalenin ilk sayfasında görünmeyecek şekilde, üstbilgi içinde, sağ ve sol üst kenara 10 punto olarak yerleştirilmelidir. Makale metninin toplam sayfa sayısı A4 sayfa formatında 20 sayfayı geçmemelidir.

Alıntılar, tırnak içinde italik olarak verilmelidir.

Dipnotlar, 10 punto, tek aralık yazılmalıdır. Hizalaması iki yana dayalı ve paragraf girintisi 0.5 cm olmalıdır. Dipnot ayıraç çizgisi olmamalıdır. Metin içindeki atıflar, sayfa altına, dipnot şeklinde 1'den başlayarak numaralandırılmalıdır. Bunun dışında metin içinde atıf yapılmamalıdır. 

Çeviriyazı metinlerinde ( Osmanlı Türkçesinden), DİA ve MEB İslam Ansiklopedisi'nde uygulanan transkripsiyon yöntemi esas alınır. Bu iki kaynak arasında herhangi bir uyumsuzluk olursa DİA esas alınır.

Arşiv belgesi, arşivin adı, dosya kodu, belge numarası, sayfası ve tarihi şeklinde olmalıdır.

Yazma eserde, yazar, eser adı, kütüphane, koleksiyon, katalog numarası, yaprağı şeklinde kaynak gösterilmelidir.

KAYNAK VE REFERANS GÖSTERME YÖNTEMİ
Milli Saraylar Sanat-Tarih-Mimarlık Dergisi, kaynak gösterme yöntemi olarak Chicago Manual of Style kullanır. Dergiye gönderilen yazılar, söz konusu yönteme uygun olarak hazırlanmalıdır.
Dergiye katkıda bulunacak yazarların, aşağıdaki örneklere dayanarak dipnotları düzenlemeleri ve kaynakça oluşturmaları gerekmektedir.
Ayrıntılı bilgiye http://www.chicagomanualofstyle.org/tools_citationguide/citation-guide-1.html adresinden ulaşılabilir. Aşağıda verilen örnekler, Chicago Manual of Style yönteminin dergimize uyarlanmış halidir.

ÖRNEKLER:

İD: İlk dipnot SD: Sonraki dipnotlar K: Kaynakça

* Sonraki/kısa dipnotlarda “a.g.e. (adı geçen eser)” kısaltması ile “aynı yer” ifadesi kullanılmamalıdır. Yerine eser ismi uzunsa kısa olarak verilmelidir. Örnekler aşağıda yer almaktadır.

* Dipnot numaraları, metin içinde, varsa noktalama işaretlerinden hemen sonra verilmelidir.

Kitap (tek yazarlı): Ad Soyad, Eser adı (italik), Eserin basıldığı yer/şehir: Yayımlayan kuruluş, Yayım yılı, sayfa /sayfalar.
İD: Hikmet Toker, Elhân-ı Aziz - Sultan Abdülaziz Devrinde Sarayda Mûsikî, İstanbul: Millî Saraylar Yayınları, 2016, 191.
SD: Yazar Soyadı, Eser adı (italik), sayfa/sayfalar.

Toker, Elhân-ı Aziz, 191. (Eser ismi uzunsa kısaltılmalıdır.)

K: Yazar Soyadı, Adı. Eser adı (italik), Eserin basıldığı yer/şehir: Yayımlayan kuruluş, Yayım yılı.

Toker, Hikmet. Elhân-ı Aziz - Sultan Abdülaziz Devrinde Sarayda Mûsikî. İstanbul: Millî Saraylar Yayınları, 2016.

Kitap (iki yazarlı):

İki yazarlı eserlerde, dipnotlarda her iki yazar da belirtilmelidir. Kaynakçada ise birinci yazarın soyadı ve adından sonra ikinci yazar virgülle ayrılarak ad-soyad sıralamasıyla yazılmalıdır.
İD: Birinci Yazar Adı Soyadı, İkinci Yazar Adı Soyadı, Eser adı (italik) (Yer: Yayınevi, Tarih), Sayfa/sayfalar.

Semra Germaner, Zeynep İnankur, Oryantalistlerin İstanbulu, İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2002, 54.

SD: Germaner, İnankur, Oryantalistlerin, 55.
K: Germaner, Semra, Zeynep İnankur. Oryantalistlerin İstanbulu. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2002.

Kitap (çok yazarlı):

Çok yazarlı eserlere verilen kısa dipnotlarda yalnızca birinci yazar belirtilir, sonra virgül konarak diğerleri anlamında “vd.” kısaltması kullanılır. Kaynakçada ise yazarlar iki yazarlı kitap örneğinde olduğu gibi açık olarak yazılmalıdır.
İD: Temuçin F. Ertan, Hakan Uzun, Mustafa Toker, Türk İnkılap Tarihi Enstitüsü Arşiv Belgelerinde Milli Mücadele Yıllarında İstanbul’dan Anadolu’ya Silah ve Cephane Sevkiyatı (M.M. Grubu Ekseninde) 2 Mayıs 1921-31 Aralık 1921, Cilt I, Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları, 2019, 65.
SD: Ertan, vd., Milli Mücadele Yıllarında, 65.
K: Ertan, Temuçin F., Hakan Uzun, Mustafa Toker. Türk İnkılap Tarihi Enstitüsü Arşiv Belgelerinde Milli Mücadele Yıllarında İstanbul’dan Anadolu’ya Silah ve Cephane Sevkiyatı (M.M. Grubu Ekseninde) 2 Mayıs 1921-31 Aralık 1921. Cilt I. Ankara: Ankara Üniversitesi Yayınları, 2019.

Kitap (çeviri):

İD: Mary Roberts, İstanbul Karşılaşmaları; Osmanlılar, Oryantalistler ve 19. Yüzyıl Görsel Kültürü, Çev. Zeynep Rona, İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları, 2017, 78.
SD: Roberts, İstanbul Karşılaşmaları, 78.
K: Roberts, Mary. İstanbul Karşılaşmaları; Osmanlılar, Oryantalistler ve 19. Yüzyıl Görsel Kültürü. Çev. Zeynep Rona. İstanbul: İş Bankası Kültür Yayınları, 2017.

Kitap (yazarla birlikte yayıma hazırlayanı veya derleyeni varsa):

İD: Celal Bayar, Başvekilim Adnan Menderes, Der. İsmet Bozdağ, İstanbul: Tercüman Yayınları, 1986, 113.
SD: Bayar, Başvekilim Adnan Menderes, 113.
K: Bayar, Celal. Başvekilim Adnan Menderes. Der. İsmet Bozdağ. İstanbul: Tercüman Yayınları, 1986.

Kitap (yazarı yok/belli değil, yayıma hazırlayanı veya editörü varsa):

Yayıma hazırlayan veya editör sayısı üç ve üzerindeyse, ilk dipnotta yalnızca birinci isim belirtilip ardına ve diğerleri anlamında “vd.” kısaltması kullanılır. Kaynakçada ise yayıma hazırlayan veya editörlerin isimleri açık olarak yazılmalıdır.
İD: Gazavat-ı Hayreddin Paşa, Yay. Haz. İ. Pala, vd., Ankara: Deniz Kuvvetleri Komutanlığı, 1995, 20.
SD: Gazavat-ı Hayreddin Paşa, 21.
K: Gazavat-ı Hayreddin Paşa. Yay. Haz. İ. Pala, S. Öksüz, M. Aktaş. Ankara: Deniz Kuvvetleri Komutanlığı, 1995.

Kitap Bölümü (editörlü):

İD: Filiz Yenişehirlioğlu, “Klasik Dönem Osmanlı Sanatı”, Genel Türk Tarihi, Ed. Hasan Celal Güzel, vd., Ankara: Yeni Türkiye Yayınları, 2002, 651.
SD: Yenişehirlioğlu, “Klasik Dönem”, 651.
K: Yenişehirlioğlu, Filiz. “Klasik Dönem Osmanlı Sanatı”, Genel Türk Tarihi. Ed. Hasan Celal Güzel, Ali Birinci. Ankara: Yeni Türkiye Yayınları, 2002: 651-677.

Dergi Makalesi (basılı):

İD: Necdet Sakaoğlu, “Yeni Saraylarda Hayat”, Milli Saraylar Sanat-Tarih-Mimarlık Dergisi, 12 (2014), 115.
SD: Sakaoğlu, “Yeni Saraylarda ”, 115.
K: Sakaoğlu, Necdet. “Yeni Saraylarda Hayat”, Milli Saraylar Sanat-Tarih-Mimarlık Dergisi. 12 (2014): 111-129.

Dergi Makalesi (elektronik):

Makalenin DOI numarası varsa eklenmeli ve erişim tarihi belirtilmelidir.
İD: Kadri Unat, “Cumhuriyet'in On Beşinci Yıl Dönümü Kutlamaları: Başkent Ankara Örneği", Turkish Studies, 16/2 (2021), 773-787, doi.org/10.7827/TurkishStudies.49164, Erişim 16.06.2021.
SD: Unat, “Cumhuriyet'in On Beşinci Yıl Dönümü”, 773.
K: Unat, Kadri. “Cumhuriyet'in On Beşinci Yıl Dönümü Kutlamaları: Başkent Ankara Örneği", Turkish Studies. 16/2 (2021): 773-787. doi.org/10.7827/TurkishStudies.49164. Erişim 16.06.2021.

Gazete Makalesi:

İD: Abdullah Kamil, “Çelebi Sultan Mehmed Hazretlerinin Türbe-i Şerifeleri, Hamdi Bey'in Levhası”, Osmanlı, 13 Ramazan 1297 / 19 Ağustos 1880.
SD: Kamil, “Çelebi Sultan Mehmed”.
K: Kamil, Abdullah. “Çelebi Sultan Mehmed Hazretlerinin Türbe-i Şerifeleri, Hamdi Bey'in Levhası”, Osmanlı. 13 Ramazan 1297 / 19 Ağustos 1880.

Ansiklopedi Maddesi:

İD: Afife Batur, “Beylerbeyi Sarayı”, Dünden Bugüne İstanbul Ansiklopedisi, Cilt 2, İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları, 1994, 206.
SD: Batur, “Beylerbeyi Sarayı”, 1422.
K: Batur, Afife. “Beylerbeyi Sarayı”, Dünden Bugüne İstanbul Ansiklopedisi. Cilt 2, İstanbul: Tarih Vakfı Yayınları, 1994: 206-210.

Tez:

İD: Seza Sinanlar, Pera'da Resim Üretim Ortamı 1844-1916, Doktora Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2008, 248.
SD: Sinanlar, Pera'da Resim, 248.
K: Sinanlar, Seza. Pera'da Resim Üretim Ortamı 1844-1916. Doktora Tezi, İstanbul Teknik Üniversitesi, 2008.

Arşiv Belgesi:

Yararlanılan arşiv belgesi, ilk dipnotta açık olarak verilmeli, kaynakçada ise yalnızca arşivlerin isimleri “Arşivler” başlığı altında belirtilmelidir.
İD: T.C. Cumhurbaşkanlığı Devlet Arşivleri Başkanlığı Cumhuriyet Arşivi (BCA), 30-10-0-0.6-32-38, (28.11.1923).
SD: BCA, 30-10-0-0.6-32-38, (28.11.1923).
K: T.C. Cumhurbaşkanlığı Devlet Arşivleri Başkanlığı Cumhuriyet Arşivi (BCA).

Web Sayfası:

https://mestoprozhivaniya.ru/o-kazani/ (15.8.2018)



Etik İlkeler ve Yayın Politikası
Millî Saraylar Dergisi, yılda en az iki kez yayınlanan uluslararası hakemli bir dergidir. Saray, köşk ve kasır gibi tarihî mekânlar ile bunlarla ilgili sanat, tarih, mimarlık konularında yapılan çalışmalara yer verir. Tarihî mirasın korunması ve tanıtımı kapsamında ülkemizde ve dünyada yapılan araştırmaları ve uygulamaları akademi ve kültür dünyasına kazandırmayı amaçlar. Dergide özgün araştırma-inceleme makaleleri, çeviri, kitap tanıtımı ve Yayın Kurulu’nun uygun gördüğü yazılar yayınlanır.
Makalelerin bilimsel araştırma ölçütlerine uyması, alana bir yenilik getirmesi ve başka bir yerde yayınlanmamış olması gerekir. Yazım kurallarında TDK Yazım Kılavuzu esas alınır. 
1) Değerlendirme: Millȋ Saraylar Sanat - Tarih - Mimarlık dergisinde yayımlanması amacıyla gönderilen makaleler, Millȋ Saraylar Yayın Kurulu tarafından onaylandıktan sonra değerlendirmeye alınır. Dergi editörü, makalenin kabul tarihinden önce sunulan her makalenin derginin yayın ilkelerinde belirtilen hususlara uygun olup olmadığını kontrol eder ve editoryal incelemeden geçirir. Ön değerlendirme şartlarını sağlamayan çalışmalar hakemlere gönderilmeden yazarlara iade edilir. Dergiye çalışmalarını gönderen yazar/lar, söz konusu yazının daha önce başka bir yerde yayımlanmadığını ya da yayımlanmak üzere bir başka yere gönderilmemiş olduğunu kabul etmiş sayılırlar. Dergi ilkelerine uygun bulunan makaleler, değerlendirme süreci için en az iki hakeme gönderilirler.
2) Çalışma, editörlere Dergipark üzerinden elektronik ortamda sunulmalıdır. Makalenin elektronik ortamda gönderilebilmesi için, Dergipark sistemine üye olunmalı ve kullanıcı girişi yapılmalıdır. Kullanıcı girişi yapıldıktan sonra sağ menüde çıkan “Makale Gönder” bağlantısı kullanılarak makale sisteme kayıt edilir.
3) Ücretlendirme: Millȋ Saraylar Sanat - Tarih - Mimarlık dergisi makale gönderimi, değerlendirilmesi, yayınlanması ve benzeri süreçlerde ücret talep etmemektedir.
4) Telif Hakkı ve İzinler: Millȋ Saraylar Sanat - Tarih - Mimarlık dergisi telif hakları konusunda doğacak sıkıntılardan dolayı sorumluluk kabul etmez. Yazar/lar kullandıkları kaynak ve materyallerin telif hakkı ve kullanım izinlerini önceden sağlamak ve kontrol etmekle sorumludurlar. Açık kaynak erişim politikasını benimsendiğinden dolayı dergideki tüm makalelerin içeriği erişime açıktır. Yazıların basım ve yayın hakları Millî Saraylar’a aittir.
5) Dergide yayımlanan makalelerin sorumluluğu yazarlarına aittir.

Millȋ Saraylar Sanat - Tarih - Mimarlık dergisi makale gönderimi, değerlendirilmesi, yayınlanması ve benzeri süreçlerde ücret talep etmemektedir.