Genel olarak
öğretmen yetiştirme alanında ve özelde özel eğitim alanında son yıllarda
değişiklikler gerçekleşmesi zorunlu hale gelmektedir. Yeni tip öğretmen
tartışması altında yetişecek öğretmenlerin sergilemeleri gereken özellikler konusunda
öğretmenlerin yeni durumlar karşısında kendilerini geliştirmeye dönük
özelliklere sahip, değişkenlere göre kararlarını düzenleyebilen ve
performansıyla ilgili değerlendirmeler yapabilen öğretmenler olmaları
beklenmektedir. Bu nedenle öğretmen adaylarının gelişmiş üstbiliş becerilerine
ihtiyaç duyacakları tartışması yükselmektedir. Bu çalışmada özel eğitim
bölümlerinde eğitim almakta olan öğretmen adaylarının üstbiliş
farkındalıklarının tespiti hedeflenmiştir. Ayrıca üstbilişsel farkındalık ile
akademik başarı arasındaki ilişki ve diğer değişkenlere göre gruplar arası
farklılıkların tespiti hedeflenmiştir. Çalışmanın sonucunda özel eğitim bölümü
öğrencilerinin akademik not ortamaları ile üstbiliş farkındalıkları arasında
eksi yönde bir ilişki tespit edilmiştir ki bu da incelenmesi gereken bir duruma
neden olmaktadır. Ayrıca sınıf düzeyleri, not ortalaması ve mezun olunan lise
bakımından grup farklılaşması tespit edilmiştir.
Üstbiliş farkındalığı öğretmen yetiştirme akademik başarı yükseköğretim
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Kasım 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2016 Cilt: 17 Sayı: 03 |
The content of the Journal of Special Education is licensed under Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International Licence.