Professor Abdon Atangana is a distinguished scholar at the University of the Free State, South Africa. He is a Fellow of the World Academy of Sciences (TWAS) and one of the most highly cited mathematicians, recognized globally for his groundbreaking contributions to the field.
In recognition of his exceptional achievements, Professor Atangana has received numerous prestigious awards, including the Black Star Award (2024), the African Genius Award (2024), the UNESCO Al-Fozan International Prize for the Promotion of Young Scientists in Science, Technology, Engineering, and Mathematics (2023), and the TWAS Award in Mathematics (2022).
He serves as the President of the African Society for Industrial and Applied Mathematics (ASIAM) and as the Chairman of the African Mathematical Union Commission on Research and Innovation, where he continues to inspire and advance the role of mathematics in addressing Africa’s challenges.
1974 Eskişehir doğumlu olup, 1996 yılında Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Fen Edebiyat Fakültesi Biyoloji bölümünde lisansını tamamlamıştır. 1996 yılında Anadolu Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Biyoloji Anabilim dalında Yüksek lisansını tamamlamıştır. 2005 yılında Fırat Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü Biyoloji Anabilim dalında Doktorasını tamamlamıştır. 1999 yılında Dicle Üniversitesi Siirt Eğitim Fakültesinde Öğretim Görevlisi olarak göreve başlamıştır. 2007 yılında Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesinde Bilgisayar ve Öğretim Teknoloji Eğitimi bölümünde Yardımcı Doçent Doktor olarak atanmıştır. 2014 yılında Fen eğitimi alanında Doçentliğini almıştır. 2020 yılında ise Siirt Üniversitesi Eğitim Fakültesi Matematik ve Fen bilimleri Eğitimi bölümü Fen Bilgisi Eğitimi programında Profesör Doktor olarak atanmıştır. Halen aynı bölümde görev yapmaktadır. Yazar Üniversite senato üyesi, Üniversite yönetim kurulu üyesi, Dekan, Bölüm Başkanlığı, Proje Yönetim Ofisi koordinatörlüğü, Teknoloji Transferi Uygulama ve Araştırma Merkezi müdürlüğü gibi idari görevlerde bulunmuştur. Çalışma konuları arasında çevre eğitimi, doğa eğitimi, fen eğitiminde teknoloji entegrasyonu, yapay zeka destekli eğitsel uygulamalar bulunmaktadır.