The reflections of affective and cognitive learning activities on historical empathy have not been fully revealed in the T.R. Revolution History and Kemalism teaching. This may cause the potential effects of activities to be unknown. However, in the process of learning and teaching, these activities are employed. In this context, the aim of the research is to examine the reflections of affective and cognitive learning activities on historical empathy. The research was conducted based on the case study approach to qualitative research. Data were collected during the first semester of the 2018/2019 academic year. For this purpose, affective and cognitive learning activities to be used in the course were determined, and then the course was conducted with these activities under the supervision of the researcher. Twenty-two students from a secondary school in a rural area of Sakarya were selected according to the criteria case sampling. In this context, the students who had not previously encountered the affective and cognitive learning activities to be used in the course were included in the research. As data collection tools; field notes, group discussion evaluation form and historical narrative forms were used. Then, the data was analyzed as an inductive. As a result of this analysis, it was determined that affective learning activities, the depiction of love and the fiction of war, and cognitive learning activities, in terms of the historicity of the context, had repercussions. In addition, it can be said that cognitive learning activities have more beneficial results for history teaching.
T.R. Revolution History and Kemalism Teaching Affective Learning Activities Cognitive Learning Activities Qualitative Research Historical Empathy
T.C.
İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük öğretiminde, duyuşsal ve bilişsel öğrenme
etkinliklerinin, tarihsel empatiye yönelik yansımaları tam olarak ortaya çıkarılamamıştır.
Bu durum etkinliklerin potansiyel etkilerinin bilinmemesine neden olabilir.
Buna rağmen öğrenme-öğretme sürecinde bu etkinlikler işe koşulmaktadır. Bu
bağlamda araştırmanın amacı, T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük öğretiminde, duyuşsal
ve bilişsel öğrenme etkinliklerinin, tarihsel empatiye yansımalarını
incelemektir. Araştırma, nitel araştırmanın durum çalışma yaklaşımına dayalı
olarak yapılmıştır. Veriler, 2018/2019 eğitim-öğretim yılının, 1.dönemi boyunca
toplanmıştır. Bu amaçla ilk olarak, derste kullanılacak duyuşsal ve bilişsel
öğrenme etkinlikleri belirlenmiş, ardından araştırmacı gözetiminde, bu
etkinliklerle ders işlenmiştir. Sakarya kentinin kırsal bir bölgesindeki bir
ortaokulda öğrenim gören 22 öğrenci, ölçüt durum örneklemesine uygun olarak
seçilmiştir. Bu bağlamda, derste kullanılacak duyuşsal ve bilişsel öğrenme
etkinlikleriyle daha önce karşılaşmayan öğrenciler, araştırmaya dâhil
edilmiştir. Veri toplama araçları
olarak; alan notları, grup tartışma değerlendirme formu ve tarihsel anlatı
formları işe koşulmuştur. Ardından veriler, tümevarımsal olarak analiz
edilmiştir. Bu analiz sonucunda; duyuşsal öğrenme
etkinliklerinin, sevginin betimlenmesi ve savaş kurgusu; bilişsel öğrenme
etkinliklerinin ise, bağlamın tarihselliği bakımından yansımalarının olduğu
belirlenmiştir. Buna ek olarak bilişsel öğrenme etkinliklerinin, tarih öğretimi
açısından daha yararlı sonuçlar doğurduğu söylenebilir.
T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Öğretimi Duyuşsal Öğrenme Etkinlikleri Bilişsel Öğrenme Etkinlikleri Nitel Araştırma Tarihsel Empati
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma ve İnceleme Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Mayıs 2020 |
Gönderilme Tarihi | 2 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 8 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 1 |
DUYURULAR:
1- APA7 Yazım Kuralları:
Mayıs 2024 sayısından itibaren dergimiz kaynak gösterme ve alıntı yapma konusunda APA 7 (American Psychological Association) sistemini uygulacaktır. Daha fazla bilgi için lütfen TUHED şablonu ve yazım kurallarını inceleyiniz.
2- Erken Görünüm:
TUHED'in yeni yayın politikasına göre, değerlendirme süreci tamamlanan makaleler erken görünüm formatında yayınlanacaktır. Erken görünüm olarak yayınlanacak makalelere DOI ve sayfa numası tanımlanacaktır.
3- Tam Metin İngilizce Yayın Politikası:
Mayıs 2021 sayısından itibaren Araştırma-İnceleme ve Yayın Kritiği türündeki Türkçe çalışmaların tam metin İngilizce çevirisiyle birlikte yayınlanması sistemine geçilecektir. Buna göre yazarlar dergimize Türkçe başvuruda bulunabilecek ancak hakem değerlerndirme süreci sonrasında yayına kabul edilen çalışmaların tam metin İngilizce nüshasının düzenlenerek sisteme yüklenmesi istenilecektir. İngilizce olarak yapılan başvuruların incelenmesi ise İngilizce yapılacaktır.
4- Etik Kurul Onayı:
25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararı gereği İnsanlar üzerindeki çalışmalar için (yaş sınırlaması olmaksızın) Etik Kurul Onayı alınmış olmalı, bu onay makalenin ilk ve son sayfaları ile Yöntem bölümünde kurum, tarih ve sayı bilgisi verilerek belirtilmeli ve imzalı Etik Kurul Onayı makale ile birlikte sisteme yüklenmelidir. Çalışmanın etik kurul onayı gerektirmediği durumlarda bu durum yine Yöntem bölümünde açıkça ifade edilmelidir. 2020 itibariyle bu şartları yerine getirmeyen çalışmalar değerlendirilmeye alınmayacaktır.