Gamification
is the application of game-design elements and game principles in non-game
contexts. The structure of gamification is composed of dynamics, mechanisms and
components. When the gamification is considered as a pyramid, the components
are at the base of this pyramid. One of the most effective gamification
components is digital badges. Digital badges can be viewed as a tool that
reflects the diverse capabilities of learners. The purpose of this research is
to examine the views of teachers on the use of digital badges in educational
environments. The research was conducted with 15 teachers in different branches
working in the same educational institution. In the study, data were gathered
by structured interview form. Collected Data were analyzed using content
analysis methods. As a result of the analyzes made, it is seen that teachers
generally have favorable opinions about the use of digital badges in
educational environments. As a result of the research, it was seen that the use
of digital badge has some advantages such as giving positive behavior to the
students, motivation towards the lesson, active participation and interest in
the lesson. It also appears to have some disadvantages such as competition
among students and infrastructure problems. In addition, a large number of
participants have stated that use of digital badges with some changes would be
used widely in learning environments.
Özet: Oyun tasarım unsurlarının oyun bağlamı dışındaki durumlarda kullanılması olarak tanımlanan oyunlaştırma; dinamikler, mekanizmalar ve bileşenlerden oluşmaktadır. Oyunlaştırma, bir piramit olarak ele alındığında bileşenler bu piramidin temelinde yer almaktadır. En etkili oyunlaştırma bileşenlerinden birisi de dijital rozetlerdir. Dijital rozetler, öğrenenlerin çeşitli yeterliliklerini yansıtan araç olarak değerlendirilebilir. Dijital rozetler, bir kişinin herhangi bir konu hakkındaki yeterlilik düzeyini belirlemekte ve yetkinlikleri ortaya çıkarabilmektedir. Bu araştırmanın amacı eğitim ortamlarında dijital rozet kullanımına yönelik öğretmen görüşlerini incelemektir. Araştırma aynı eğitim kurumunda çalışmakta olan farklı branşlardaki 15 öğretmen ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmada veriler yarı yapılandırılmış görüşme formu ile toplanmıştır. Daha sonra toplanan veriler betimsel analiz ve içerik analizi yöntemleri kullanılarak analiz edilmiştir. Yapılan analizler sonucunda öğretmenlerin eğitim ortamlarında dijital rozet kullanımına ilişkin genellikle olumlu görüşlere sahip oldukları görülmektedir. Araştırma sonucunda, dijital rozet kullanımının öğrencilere olumlu davranış kazandırma, derse karşı motivasyon, derse aktif katılım ve ilgi gibi birtakım avantajlara sahip olmasının yanı sıra öğrenciler arası rekabet ve altyapı sorunları sebebiyle bazı dezavantajları da beraberinde getirdiği ortaya çıkmıştır. Ayrıca katılımcıların büyük bir kısmı dijital rozet kullanımının yapılan bazı değişikliklerle birlikte daha da yaygın bir şekilde kullanılacağını ifade etmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 9 Sayı: 2 |