Bu çalışmanın amacı, fen (biyoloji, fizik, kimya) ve
matematik öğretmenlerinin eğitim araştırmalarına yönelik tutumlarını
incelemektir. Bu amaçla veri toplamak için Eğitim Araştırmalarına Yönelik
Öğretmen Tutum Ölçeği (EAÖTÖ) kullanılmıştır. Ölçek Erzurum il merkezinde kolay
ulaşılabilir örnekleme yöntemi ile belirlenmiş liselerde görev yapan ve fen
(biyoloji, fizik, kimya) ve matematik branş öğretmenlerinden oluşan toplam 71
kişilik bir gruba uygulanmıştır. Verilerin SPSS 18.0 istatistik programıyla
yapılan analizleri sonucu elde edilen bulgular, öğretmenlerin Eğitim
Araştırmalarına Yönelik Öğretmen Tutum Ölçeği (EAÖTÖ)’nde yer alan ifadelere
katılımının yüksek düzeyde olduğunu ortaya koymuştur. Bulgular, cinsiyet ve branş
değişkenleri açısından incelendiğinde ise tüm değişkenler açısından
istatistiksel olarak anlamlı farklılık olmadığı (p>0.05) ortaya çıkmıştır.
The
aim of this study is to examine the science (biology, physics, and chemistry)
and mathematics teachers’ attitudes towards education researches. For this aim,
the data were collected through “Teachers Attitude Scale towards Educational
Research (TASTER)”. The sample of the study, which was selected through
convenience sampling method, was consisted of 71 science (biology, physics, and
chemistry) and mathematics teachers working in secondary schools in Erzurum.
The data were analized by SPSS 18.0 program. The findings indicated that the
teachers agreed in high score the statements of the Teachers Attitude Scale
towards Educational Research (TASTER). The findings also indicated that there
was no statistically an important difference (p>0.05) between all variables
in terms of gender and field variables.
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 14 Sayı: 1 |