Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi
Cover Image
ISSN 1302-9703 | Period Biannually | Founded: 2000 | Publisher Eskişehir Osmangazi University |

Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi

ISSN 1302-9703 | Period Biannually | Founded: 2000 | Publisher Eskişehir Osmangazi University |
Cover Image

102.388

400.877
ESKİŞEHİR OSMANGAZİ ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER DERGİSİ ARMAĞAN ÖZEL SAYISI Last Issue
Volume 20 - Issue - Apr 2019
  1. Matematiksel Modelleme İle İlgili Lisansüstü Tezlerin Tematik İçerik Analizi
    Pages 1 - 22
    Kürşat YENİLMEZ, Şafak YILDIZ
  2. PISA 2003 ve 2012 Matematik Okuryazarlığı Puanlarının Ölçüt Geçerliği: Beklenti Tabloları ve Uyum Analizi
    Pages 23 - 50
    Abdullah Faruk KILIÇ, Başak ERDEM-KARA, Nuri DOĞAN
  3. Supervision Models in Psychological Counseling
    Pages 51 - 63
    Serdar KÖRÜK, Ahmet KARA
  4. Coğrafya Öğretmenlerinin İyi Öğretim Anlayışlarının İncelenmesi
    Pages 65 - 82
    Yavuz DEĞİRMENCİ
  5. Okullardaki Psikolojik İklim ve İş Motivasyonu Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
    Pages 83 - 106
    Tayfun EROĞLU, Hamit ÖZEN
  6. Temel Eğitim Bölümünde Öğrenimlerini Sürdüren Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine Yönelik Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi
    Pages 107 - 122
    Yasemin ABALI ÖZTÜRK, Çavuş ŞAHİN, Mehmet Kaan DEMİR, Serdar ARCAGÖK
  7. Preschool Teacher Opinions on Undesirable Behaviors
    Pages 123 - 141
    Seda ATA, Seda KARAYOL
  8. Rafadan Tayfa Çizgi Filminin Milli ve Evrensel Değerler Açısından Değerlendirilmesi
    Pages 143 - 157
    Şener ŞENTÜRK, Ayfer KESKİN
  9. Türkiye’de Okul Öncesi Eğitimde Dil Gelişimi Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi
    Pages 159 - 174
    Rahime Filiz KİREMİT
  10. Bilim ve Sanat Merkezlerinin Eğitim Programlarının Öğrenci Görüşlerine Dayalı Olarak Değerlendirilmesi
    Pages 175 - 202
    Erman KAYIŞDAĞ, Macid Ayhan MELEKOĞLU
  11. Öğretmen Genel Yeterlikleri Açısından Sınıf Öğretmenleri ve Öğretmen Adaylarının Kendilerini Değerlendirmeleri
    Pages 203 - 215
    Özkan ÇELİK, Alper YORULMAZ, Halil ÇOKÇALIŞKAN
  12. Sınıf Öğretmen Adaylarının Fen Laboratuvarında Argümantasyon Tabanlı Öğretime Yönelik Görüşlerinin İncelenmesi
    Pages 217 - 241
    Gamze KARAER, Ersin KARADEMİR, Özden TEZEL
  13. K12 ve Lisans Öğrencilerinin Endüstri 4.0 Kavramına İlişkin Algıları
    Pages 243 - 258
    Hatice Hicret ÖZKOÇ, Halit KARALAR
  14. Ahlak Eğitiminde Beceri Merkezli Öğrenme
    Pages 259 - 287
    İshak TEKİN
  15. Hayat Bilgisi Dersinde Dijital Bir Değerlendirme
    Pages 289 - 304
    İrfan SÜRAL, Pınar GİRMEN
  16. Türkiye’de Tartışmalı ve Sosyobilimsel Konular Üzerine Yazılan Lisansüstü Tezlerin Eğitim Bilimleri Perspektifinden İncelenmesi
    Pages 305 - 325
    Şefika TATAR, Oktay Cem ADIGÜZEL
  17. Sesli ve Sessiz Okumada Göz Hareketleri: Bir Göz İzleme (Eye Tracking) Çalışması
    Pages 327 - 337
    Muhammet BAŞTUĞ, Kağan KESKİN, İrfan ŞİMŞEK
  18. Konum Tabanlı Bir Coğrafya Oyunu: Yer-Kutu-Keşfet (Instructional Geocaching)
    Pages 339 - 361
    Rukiye ADANALI
  19. Birer Çevresel Vatandaş Olarak İlköğretim Öğrencileri: 6., 7. ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Çevresel Sorumlu Vatandaş Davranışlarının İncelenmesi
    Pages 363 - 392
    Döndü ÖZDEMİR ÖZDEN, Cemil ÖZTÜRK
  20. Üstün Zekâlı Birinci Sınıf Öğrencilerinin İlk Okuma ve Yazma Hatalarının İncelenmesi
    Pages 393 - 411
    Esra ERTÜRK, Coşkun KÜÇÜKTEPE
  21. 5. Sınıf Öğrencilerinin Çokgenler ve Dörtgenler Ko-nularında Sahip Oldukları Kavram Yanılgılarının Belirlenmesi
    Pages 413 - 430
    Cumali ÖKSÜZ, Hüseyin BAŞIŞIK
  22. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Diksiyona İlişkin Görüşleri
    Pages 431 - 449
    Emel GÜVEY AKTAY
  23. Dezavantajlı Gruptaki Çocuklarla Eğitim Süreci: Sınıf Öğretmeni Adaylarının Görüşleri
    Pages 451 - 464
    Ömür GÜRDOĞAN BAYIR
  24. Fen Bilimleri Öğretmen Adaylarının Eğitimde Çizgi Filmin Kullanımına İlişkin Görüşleri
    Pages 465 - 492
    Asiye BERBER, Burcu ANILAN, İzel Nur ODABAŞ, Dilan ALKAN
  25. Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programında Öğrencilerin Sosyoekonomik Özellikleri ile Okuma Becerileri Arasındaki İlişki
    Pages 493 - 523
    Elif ERDOĞAN, Meltem ACAR GÜVENDİR
  26. Sınıf Öğretmenlerinin ve Anne-Babaların Gözünden Okul Aile İşbirliği
    Pages 525 - 558
    Zeynep KILIÇ
  27. Okul Öncesi Eğitimde Ailelerin Kreş Tercihleri Ve Kreşlerden Beklentileri: Eskişehir Örneği
    Pages 559 - 575
    Fatih ÇEMREK, Özer ÖZAYDIN
  28. 2015, 2017 ve 2018 Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programları
    Pages 577 - 600
    Sayım AKTAY, Halise Sibel ÇETİN
  29. Sosyal Etki ve Öz yeterlilik Algısının Dokunmatik Ekranlı Akıllı Cihazları Kabullenişe Etkisi
    Pages 601 - 619
    Kübra KARAKAYA ÖZYER
  30. Bütünleştirilmiş Anlaşma Halkaları ve TGA Yönteminin Çözünürlüğe Etki Eden Faktörler Konusundaki Kavramsal Anlamaya Etkisi
    Pages 621 - 648
    Pınar RUSÇUKLU, Zehra ÖZDİLEK
  31. Resim-İş Öğretmenliği Programı ve Görsel Sanatlar Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Algılarının İncelenmesi
    Pages 649 - 690
    Salih BAYÇU
  32. E-Öğrenme Ortamında Kullanılan Ders Anlatım Videolarındaki Sözsüz İletişim Becerilerinin Öğrenci Bağlılığına Etkisi
    Pages 667 - 690
    Volkan EMRECİK, Özlem OZAN
  33. Pozitif Algı Ölçeğinin Geçerlilik ve Güvenirlik Çalışması
    Pages 691 - 704
    Tuncay Yavuz ÖZDEMİR, Aslı YILDIZ
  34. The Investigation of the Relation between Service Quality in Higher Education and School Climate in terms of Different Variables
    Pages 705 - 722
    Soner ARIK
  35. Mesleki Eğitimde Ders Çalışma Yaklaşımlarının Belirlenmesi
    Pages 723 - 733
    Mesut ÖZONUR, Halil KAMIŞLI
  36. Okul Öncesi Eğitim Kurumlarının Dış Mekan Özellikleri: Eskişehir İli Örneği
    Pages 735 - 767
    Fatma GENEY, Zeynep ÖZSOY, Döndü Neslihan BAY
  37. Matematik Derslerinde Matematik Tarihi Kullanımının Matematik Tutumuna Etkisi
    Pages 769 - 783
    Kani BAŞIBÜYÜK, Yasin SOYLU
  38. A Discourse Analysis of Social Media Voices on Turkey’s FATIH Project
    Pages 785 - 806
    Ayşe AYDIN AKKURT, Hakan YILDIRIM, H. Mustafa DÖNMEZ
  39. Sınıf Öğretmenlerinin Sanal Manipülatiflere İlişkin Görüşleri
    Pages 807 - 828
    Kadriye UZUNDAĞ, Ersen YAZICI
  40. Milli Eğitim Bakanlığı Tarafından Uygulanan Aday Öğretmen Yetiştirme Sürecine İlişkin Yapılan Çalışmaların Analizi
    Pages 829 - 849
    Ekrem CENGİZ
  41. Sınıf Öğretmeni Adaylarının Bölme İşleminin Eşit Paylaşım ve Kayıp Çarpan Anlamlarına Odaklanan Problemleri Çözme Becerileri
    Pages 851 - 871
    Sümeyra DOĞAN COŞKUN, Emre EV ÇİMEN
  42. Hemşirelerde Danışmanlık Becerileri Ölçeği’ni (HDBÖ) Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması
    Pages 873 - 884
    İlknur AYDIN AVCI, Hatice KUMCAĞIZ
  43. İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının Problem Çözümünde Benimsedikleri Kavramsal ve İşlemsel Yaklaşımlarının Belirlenmesi: İç Anadolu Örneği
    Pages 885 - 905
    Feride ÖZYILDIRIM GÜMÜŞ
  44. Problems Faced by Primary School Teachers While Teaching Problem-Solving Skills and Suggestions for Solution
    Pages 907 - 921
    Ayfer ŞAHİN, Sevgi HAYRAN DEMİR
  45. Öğretmen Adaylarının Eğitim İnançlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
    Pages 923 - 940
    Hasan Güner BERKANT, Dildar ÖZASLAN
  46. Meslek Lisesi Öğrencilerinin Ahlaki Uzaklaşma Algılarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi
    Pages 941 - 956
    Uğur ÖZALP, Ramazan YİRCİ
  47. Yeniliklerin Yayılması Teorisi Bağlamında Öğretmen Adaylarının Bulut Teknolojisi Kullanımlarını Etkileyen Faktörler
    Pages 957 - 976
    Şule Betül TOSUNTAŞ, Zühal ÇUBUKÇU
  48. İlköğretim Matematik Öğretmenlerinin Denklem ve Eşitlik Konusundaki Pedagojik Alan Bilgilerinin Öğrenci Bileşeni Açısından Değerlendirilmesi
    Pages 977 - 1004
    Hülya SERT ÇELİK, Ercan MASAL
  49. Sosyal Medyada Çocuk Hakları İhlalleri: Ebeveynler ve Öğretmenler Farkında mı?
    Pages 1005 - 1031
    Hüseyin SERİN
  50. Birinci Sınıf Öğretmenlerinin Birinci Sınıf Matematik Dersi Öğretim Programına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
    Pages 1033 - 1061
    Mehmet Barbaros KILINÇ, Hüseyin ANILAN
  51. İlkokul Öğretim Programlarının Teknoloji Entegrasyonu Bakımından İncelenmesi
    Pages 1063 - 1091
    Mehmet Fatih KAYA
  52. Öğretmen Adaylarının Sosyal Medya Etiğine İlişkin Görüşlerinin Etik İkilem Senaryolarıyla İncelenmesi
    Pages 1093 - 1107
    Özge MISIRLI, Abdullah KUZU
  53. Okul Dışı Öğrenme ve Öğretim Mekânları Olarak Bilim Merkezleri: Sosyal Bilgiler Öğretmen Adaylarının Deneyimi
    Pages 1109 - 1135
    Galip ÖNER, Mustafa ÖZTÜRK
  54. Matematik Öğretmen Adaylarının Ders Planlarının Teknoloji Entegrasyonu Açısından Değerlendirilmesi
    Pages 1137 - 1166
    Melike YİĞİT KOYUNKAYA, Berna TATAROĞLU TAŞDAN
  55. İlkokul Öğretmenlerinin Matematik Dersindeki Ölçme ve Veri İşleme Öğrenme Alanına İlişkin Görüşlerinin İncelenmesi
    Pages 1167 - 1181
    Veli TOPTAŞ, Büşra Nur BODUR, Büşra USLUOĞLU
  56. Ebeveyn-Çocuk İlişkisi Konulu Makaleler: Tematik İçerik Analizi Çalışması
    Pages 1183 - 1208
    Emine TAYAN, S. Damla GEDİK, Zekiye MORKOYUNLU, Mustafa SÖZBİLİR, A. Cihan KONYALIOĞLU
  57. Sınıf ve Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Yenilenebilir Enerji Kaynaklarına Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi
    Pages 1209 - 1222
    Nur Leman BALBAĞ, Mustafa Zafer BALBAĞ
  58. İlkokullarda Örgütsel Sessizlik İle Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişki (Eskişehir İl Merkezindeki İlkokullarda Bir Çalışma)
    Pages 1223 - 1247
    Ebru KONAKÇI GÖVEN, İlknur ŞENTÜRK
  59. 5. Sınıf Türkçe Ders Kitabının Toplumsal Cinsiyet Açısından İncelenmesi
    Pages 1249 - 1262
    Sinem SATILMIŞ
  60. Karakter ve Değer Eğitimi Dersinin Kazanımları
    Pages 1263 - 1278
    Selçuk ŞİMŞEK, Vesile ALKAN
  61. Dönüşüm Geometrisi Öğretiminde 5E Öğrenme Modelinin 7. Sınıf Öğrencilerinin Van Hiele Dönü-şüm Geometrisi Düşünme Düzeylerine Etkisi
    Pages 1279 - 1299
    Özgül DEMİR, Aytaç KURTULUŞ