Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Girişimciliği Nasıl Destekleyebilir? Öğrenci Beklentilerinin Değerlendirilmesi

Yıl 2020, , 552 - 560, 18.12.2020
https://doi.org/10.21733/ibad.798446

Öz

Bu çalışmanın amacı üniversite öğrencilerinin uzmanlık sertifikasına sahip olmak istedikleri farklı alanları belirlemek ve böylelikle üniversitelerde esnek öğrenme konusunda farkındalık oluşturmaktır. Çalışma, nitel araştırma yönteminde durum desenlidir. Çalışma grubu 2018-2019 akademik yılında Uşak Üniversitesi Fen ve Mühendislik Fakültesi 4. sınıf öğrencileri oluşmaktadır. Fen fakültesinden 50, mühendislik fakültesinden 50, toplamda 100 öğrenci ile görüşülmüştür. Veriler, yarı yapılandırılmış bir görüşme formu ile toplanmış ve NVİVO paket programında analiz edilmiştir. Öğrenci görüşleri betimsel olarak değerlendirilmiştir. Fen fakültesi son sınıf öğrencileri acil tıbbi hizmetler, bilgisayar programcılığı, ilk yardım, laborant, işaret dili, İngilizce ve Rusça tercümanlık ve antrenörlük alanlarında sertifika sahibi olmak istediklerini belirtmişlerdir. Mühendislik fakültesi son sınıf öğrencileri bilgisayar programlama, İngilizce tercüme, iş sağlığı ve güvenliği, gıda güvenliği, gayrimenkul danışmanlığı ve yatırım danışmanlığı alanlarında sertifika sahibi olmak istediklerini belirtmişlerdir. Üniversitelerde dersler, hem öğrenci beklentileri hem piyasa beklentileri doğrultusunda opsiyonel olmalıdır. Üniversiteler mesleki beceri kazandırma ve geliştirmeye yönelik kursları artırmalıdır.

Kaynakça

  • Arap, S. K. (2010) Türkiye yeni üniversitelerine kavuşurken: Türkiye’de yeni üniversiteler ve kuruluş gerekçeleri. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 65(1), 1-29.
  • Baldini, N. (2006). University patenting and licensing activity: A review of the literature. Research Evaluation, 15(3), 197-207.
  • Baş, T., & Akturan, U. (2017). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
  • Çiftçi, M. (2010). Girişimci üniversite ve üçüncü kuşak üniversiteler. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 27, 341-348.
  • Eurostat (2019). Databases. https://ec.europa.eu/eurostat/data/database
  • Günbayı, İ. (2019). Developing a qualitative research manuscript based on systematic curriculum and instructional development. European Journal of Social Sciences Studies, 3(3), 124-153.
  • International Labour Organization (2019). Databases. https://www.ilo.org/global/statistics-and-databases/lang--en/index.htm.
  • International Labour Organization (2011). Türkiye’de mesleki görünüm. Ankara: Dünya Ticaret Örgütü Türkiye Çalışma Ofisi.
  • OECD (2015). Education at glance. https://www.oecd-ilibrary.org/education/education-at-a-glance-2015_eag-2015-en
  • OECD (2017). Education at glance. https://www.oecd-ilibrary.org/education/education-at-a-glance-2017_eag-2017-en
  • OECD (2018). Education at glance. https://www.oecd-ilibrary.org/education/education-at-a-glance-2018_eag-2018-en
  • Ozan, Ş., Odabaşı, H. F., & Kabakçı Y. I. (2017). Eğitim ortamlarında durum çalışmasının önemi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 5(3), 369-385.
  • Rifkin, J., & Howard, T. (2018). Entropi: Dünyaya yeni bakış. İstanbul: İz Yayıncılık.
  • TÜİK (2020). Temel istatistikler. http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=temelist Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2019). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yıldız, O. (2019). Girişimci üniversitenin kavramsal çerçevesi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 2(1), 25-34.

How University Can Support Entrepreneurship? Evaluation of Student Expectations

Yıl 2020, , 552 - 560, 18.12.2020
https://doi.org/10.21733/ibad.798446

Öz

The purpose of this study is to determine the different areas in which university students want to have a specialty certificate. Thus to raise awareness about flexible learning in universities. This is a qualitative study in case study pattern. The study group consists of 4th grade students studying at Uşak University Faculty of Science and Engineering in the 2018-2019 academic year. Total of 100 students, 50 from the science faculty, 50 from the engineering faculty, were interviewed. Data has been collected by a semi structured interview form and have been analyzed with NVIVO. Students' views were evaluated descriptively. Senior students of science faculty stated that they would like to have certificates in the fields of emergency medical services, computer programming, first aid, laboratory, sign language, English and Russian interpretation and coaching. Senior students of the faculty of engineering stated that they would like to have certificates in computer programming, English translation, occupational health and safety, food safety, real estate consultancy and investment consultancy. Courses in universities should be optional in line with both student expectations and market expectations. Universities should increase courses for professional skill acquisition and development.

Kaynakça

  • Arap, S. K. (2010) Türkiye yeni üniversitelerine kavuşurken: Türkiye’de yeni üniversiteler ve kuruluş gerekçeleri. Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 65(1), 1-29.
  • Baldini, N. (2006). University patenting and licensing activity: A review of the literature. Research Evaluation, 15(3), 197-207.
  • Baş, T., & Akturan, U. (2017). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Başkale, H. (2016). Nitel araştırmalarda geçerlik, güvenirlik ve örneklem büyüklüğünün belirlenmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Elektronik Dergisi, 9(1), 23-28.
  • Çiftçi, M. (2010). Girişimci üniversite ve üçüncü kuşak üniversiteler. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 27, 341-348.
  • Eurostat (2019). Databases. https://ec.europa.eu/eurostat/data/database
  • Günbayı, İ. (2019). Developing a qualitative research manuscript based on systematic curriculum and instructional development. European Journal of Social Sciences Studies, 3(3), 124-153.
  • International Labour Organization (2019). Databases. https://www.ilo.org/global/statistics-and-databases/lang--en/index.htm.
  • International Labour Organization (2011). Türkiye’de mesleki görünüm. Ankara: Dünya Ticaret Örgütü Türkiye Çalışma Ofisi.
  • OECD (2015). Education at glance. https://www.oecd-ilibrary.org/education/education-at-a-glance-2015_eag-2015-en
  • OECD (2017). Education at glance. https://www.oecd-ilibrary.org/education/education-at-a-glance-2017_eag-2017-en
  • OECD (2018). Education at glance. https://www.oecd-ilibrary.org/education/education-at-a-glance-2018_eag-2018-en
  • Ozan, Ş., Odabaşı, H. F., & Kabakçı Y. I. (2017). Eğitim ortamlarında durum çalışmasının önemi. Eğitimde Nitel Araştırmalar Dergisi, 5(3), 369-385.
  • Rifkin, J., & Howard, T. (2018). Entropi: Dünyaya yeni bakış. İstanbul: İz Yayıncılık.
  • TÜİK (2020). Temel istatistikler. http://www.tuik.gov.tr/UstMenu.do?metod=temelist Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2019). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayınları.
  • Yıldız, O. (2019). Girişimci üniversitenin kavramsal çerçevesi. Üniversite Araştırmaları Dergisi, 2(1), 25-34.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

İbrahim Cankaya 0000-0001-9684-4985

Aycan Çiçek Sağlam

Yayımlanma Tarihi 18 Aralık 2020
Kabul Tarihi 29 Kasım 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Cankaya, İ., & Çiçek Sağlam, A. (2020). Üniversite Girişimciliği Nasıl Destekleyebilir? Öğrenci Beklentilerinin Değerlendirilmesi. IBAD Sosyal Bilimler Dergisi552-560. https://doi.org/10.21733/ibad.798446

IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences 


15376           15385                                                                                                                15386