Third Places are spaces where people can participate in a social network by
discussing everyday events with the community, apart from home or work, as
Oldenburg (1989) defined. Coffee shops, libraries, parks, and open spaces are
the third classically defined places by Ray Oldenburg. According to the
definition of Oldenburg; It is neutral, inclusive, communicative, and
accessible, has regular goers, prominent with social ties, and gives the
feeling of fun and comfort of the house. Along with developing internet
technologies, virtual environments have emerged that match Oldenburg's
definition. By creating profiles on social networking sites, people can follow
or share topics of interest to them. Twitter, a social networking site (SNS),
provides users with a virtual environment that allows them to talk and discuss
with other users. This study aims to consider Twitter in the context of
Oldenburg's Third Place Theory. In
this context, firstly, the concept of third place is defined in the literature.
Then, the usage areas of virtual media and social networking sites and the
opportunities they offer to the people are revealed. As a case study, the
extent to which the virtual environment provided by Twitter provides the
opportunity for the Third Place concept, and it conforms to the parameters
defined by Oldenburg, was discussed. Twitter meets the eight features of
Oldenburg’s third place. In the context of long distances, economic crises,
limited time and the opportunities offered by technology; it has been
demonstrated that interest in the virtual environments for the third place and
socialization needs of the people will increase gradually.
Oldenburg’a (1989) göre üçüncü yer olarak tanımlanan mekanlar; ev ya da iş haricinde,
kişilerin gündelik olayları toplum ile tartışarak bir sosyal ağa dahil
olabilecekleri mekanlardır. Kahve dükkanları, kütüphaneler, parklar ve açık
alanlar Ray Oldenburg’un tanımladığı klasik anlamdaki üçüncü yerlerdir.
Oldenburg’un tanımına göre üçüncü yerler; tarafsız, kapsayıcı, iletişime
müsait, erişilebilir, müdavimleri olan, sosyal bağlarla öne çıkan, eğlenceli, psikolojik
rahatlık ve duygusal destek sağlaması özelliklerini taşımaktadır. Gelişen
internet teknolojileri ile birlikte Oldenburg’un tanımına uyan sanal ortamlar
ortaya çıkmıştır. Kişiler, sosyal ağ sitelerinde profiller oluşturarak,
ilgilerini çeken konuları takip edebilir ya da bu konular hakkında paylaşımda
bulunabilirler. Sosyal ağ sitelerinden Twitter, kullanıcılarına diğer
kullanıcılarla konuşma ve tartışma fırsatı sunan sanal bir ortam sağlamaktadır.
Bu çalışmanın amacı Twitter’ın Oldenburg’un Üçüncü Yer Teorisi bağlamında ele
alınmasıdır. Bu bağlamda öncelikle üçüncü yer teorik olarak tanımlanmıştır.
Daha sonra sanal ortam ve sosyal ağ sitelerinin günümüzde kullanım alanları ve
kişilere sundukları fırsatlar ortaya konulmuştur. Vaka çalışması olarak
Twitter’ın sağladığı sanal ortamın, üçüncü yer kavramına ne ölçüde fırsat
sunduğu ve Oldenburg’un tanımladığı parametrelere ne ölçüde uygunluk
gösterdiğinin tartışması yapılmıştır. Twitter’ın Oldenburg’un tanımladığı
üçüncü yerlerin sekiz özelliğini fazlasıyla karşıladığı; uzak mesafeler,
ekonomik krizler, sınırlı zaman ve teknolojinin sunduğu olanaklar bağlamında
kişilerin üçüncü yer ve sosyalleşme ihtiyaçları için sanal ortama duyulan
ilginin giderek artacağı bu çalışmanın sonuçlarıdır.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Ekim 2019 |
Kabul Tarihi | 25 Ağustos 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Ekim 2019 Özel Sayısı |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences