Endüstrinin yeni devrimi olarak nitelendirilebilecek yapay zekânın, reklam ve yaratıcı düşünce ile olan ilişkisi, bu ilişkinin akademik boyutunun ortaya konması bu çalışmanın ana amacını oluşturmaktadır. Bibliyometrik analiz tekniği kullanılarak yapılan araştırmada, Web of Science veri tabanından elde edilen veri setleri Wosviever programıyla analiz edilmiştir. 2014-2024 yılları arasında yayınlanmış konu ile ilgili toplam 15 makalenin bulunduğu, en fazla çalışmanın 2022 yılında yapıldığı tespit edilmiştir. Yayınların ülkeler bağlamında “ağ haritası “incelendiğinde en çok atıf alan ülkeler sırasıyla Kanada (97), USA (85), İngiltere (81), Avustralya (72); konu bağlamında en fazla makale yayınlayan ve atıf alan dergi ise Journal of Advertising’dir. En sık kullanılan anahtar kelimeler, gerçekleşme ve bağlantı sayısı incelendiğinde sırasıyla; artificial intelligence (yapay zekâ), advertising (reklamcılık), machine learning (makine öğrenimi), advertising creativity (reklam yaratıcılığı)’dır. Elde edilen bulgular neticesinde konuya ilişkin çalışmaların sınırlı sayıda olduğu tespit edilmiş, kavramlar arası ilişkiler, kavramların ülke ve yayın bağlamları da ortaya konmuştur. Araştırmada elde edilen sonuçlar, akademisyenler ve sektör uzmanları için yeni çalışma alanları açmış ve yapay zekânın, yaratıcı üretim sürecinin farklı konu başlıkları altında incelenmesi gerekliliğini ortaya koymuştur.
The relationship of artificial intelligence, which can be described as the new revolution of the industry, with advertising and creative thinking, and the academic dimension of this relationship constitute the main purpose of this study.In the research conducted using bibliometric analysis technique, the data sets obtained from the Web of Science database were analyzed with the Wosviever program. It was found that there were a total of 15 articles on the subject published between 2014 and 2024, with the highest number of studies conducted in 2022. When the “network map” of the publications in the context of countries is analyzed, the most cited countries are Canada (97), USA (85), England (81), Australia (72); the journal that publishes and cites the most articles on the subject is Journal of Advertising. When the most frequently used keywords, the number of occurrences and the number of links are examined; artificial intelligence, advertising, machine learning, advertising creativity, respectively. As a result of the findings, it was determined that there is a limited number of studies on the subject, and the relationships between concepts, country and publication contexts of the concepts were also revealed. The findings of the research have opened new avenues for academics and industry professionals, highlighting the necessity of examining artificial intelligence within various topics of the creative production process.
Artificial intelligence advertising advertising production creative thinking.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyoloji (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 22 Aralık 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2024 |
Gönderilme Tarihi | 24 Eylül 2024 |
Kabul Tarihi | 21 Aralık 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 17 |
IBAD'da yayımlanan makaleler, Creative Commons Attribution 4.0 International License (CC-BY) lisansı altındadır. Makalede kullandıkları materyaller için gerekli izinlerin alınması yazarların sorumluluğundadır. Makalelerin bilimsel ve hukuki mesuliyeti yazarlarına aittir.