Hatay Hassa’da dünyaya geldi ilköğretimi Eğribucak Köyü İlkokulunda, Orta öğretimi Aktepe Ortaokulunda,  Liseyi Hassa Lisesi’nde tamamladı.  Lisans eğitimi için Mekke Ummul Qura Üniversitesinde önce dil eğitimi için Arap Dili Enstitüsüne kaydoldu burayı başarı ile tamamlayarak Üniversitenin Şeriat Fakültesi fıkıh bölümüne kaydını yaptırdı buradaki eğitimini de 1994-1995 öğretim yılında başarı ile tamamlayarak yurda döndü.
Önce Hatay- Kırıkhan İHL de sözleşmeli olarak meslek dersleri hocası olarak görev yaptı. Akabinde Van 100. Yıl Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde Yüksek lisans eğitimine başladı 1995. Enstitü kadrosun geçerek Kelam alanında “Kemaleddin b. Hümam ve Kelam İlmindeki Yeri” başlıklı tezi ile Yüksek Lisansını tamamladı. Daha sonra doktorasını yapabilmek için İstanbul’a geldi. Burada Türkiye’nin en köklü ve kadim sivil toplum kuruluşlularından İlim Yayma Cemiyeti Eğitim biriminde yönetici olarak göreve başladı. Bu görevini yaparken İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Temel İslam bilimleri Bölümü İslam Hukuku Anabilim dalına kaydını yaptırdı.
2007-2008 eğitim öğretim yılında Doktorasını “Hac İbadetinde Yasak Davranışlar”  adlı çalışması ile tamamladı. 2010 yılı sonunda İstanbul Üniversitesi İlahiyat Fakültesi İslam Hukuku bölümüne Yard. Doç. Dr. olarak intisap etti. Yayınlanmış eserleri; Bir Fakih Mütekellim: İbn Hümam (El-Müsayere Adlı Eseri Bağlamında), Yalın Yayıncılık, İstanbul,  İslam Hukukunda Hac İbadeti (Hac Yasakları), Yalın Yayıncılık, İstanbul 2010, Makale olarak “Hac Menisklerinden; Müzdelife Vakfesi ve Gecelemesi" Sofya İslam Enstitüsünün çıkarttığı dergide Г О Д И Ш Н И К 4/2012, Tebliğ olarak ise  “Darulfünun İlahiyat Hocalarından İzmirli İsmail Hakkı’nın İslam Hukuku Konulu Eserleri”, Darulfünun İlahiyat Sempozyumu, İstanbul 18-19 Kasım, 2009. Istanbul University, FSMÜ , Vakıflar Genel Müdürlüğü ve Kuveyt Evkaf Bakanlığının ortaklaşa tertip ettiği 14-15 Mart 2014 tarihindeki "Uluslararası Vakıf Sempozyumu : Osmanlı ve Modern Türkiye Tecrübesinde Para Vakıfları” sempozyumda  “Türk Eğitiminde İlim Yayma Cemiyeti ve İlim Yayma Vakfının Yeri” yine FSMÜ İslami İlimler Fakültesinin düzenlediği “Türkiye ve İslam Dünyası”  toplantıda  “Corporatisation of Waqf “ toplantılarında birer tebliğ sunulmuştur. Ayrıca 3 yıldır  düzenli olarak her hafta 10-15 kadar Lisansüstü Hukuk öğrencileri ile Mukayeseli Hukuk okumaları yapmaktadır.
    
    
    
    
    Prof. Dr. Erman Akıllı is currently serving as a faculty member in the Department of International Relations at Ankara Hacı Bayram Veli University. His areas of expertise include artificial intelligence in foreign policy, digital diplomacy, the Central Asia region, the Organization of Turkish States, soft power, and its sub-branches. Throughout his academic career, he has published articles in peer-reviewed journals indexed in SSCI and WOS; and has contributed as an author and editor to books published by prestigious publishing houses such as Routledge, Palgrave MacMillan, and Springer Nature. Additionally, he serves as an assistant editor for the Insight Turkey journal published by SETA.
    
    
    
    
    
    
    
    
    
   
    
                        
                
                        
    
    1970 Yılında Kastamonu'nun Devrekani ilçesinde doğdu. 
1988 yılında Şişli İHL'den mezun oldu. 
1993 yılında Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi'ni bitirdi. 
1996 Yılında Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsünde Prof. Dr. Mehmet Erkal danışmanlığında "İslam Hukukunda İşçilerin Tazmin Borcu ve Sınırları" isimli yüksek lisans tezini hazırladı. 
1997'de Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü'nde İslam Hukuku'ndan doktoraya başladı. 
2004 yılında Prof. Dr. Celal Erbay danışmanlığında "İslam Hukukunda Akit Hürriyetine Getirilen Sınırlamalar" isimli doktora tezini tamamladı. 
2009 yılında Şırnak Üniversitesi İlahiyat Fakültesi’ne İslam Hukuku Öğretim üyesi olarak atandı. 
2012 yılında Kastamonu Üniversitesi İlahiyat fakültesine atandı.
2021 yılında Doçent oldu.
Şeyh Şaban Veli Değerler Eğitimi ve Araştırma Merkezi Müdürlüğü görevini yürütmektedir.
Arapça ve İngilizce bilmektedir. Evli ve dört çocuk babasıdır.
    KişiselBilgiler
Adı, Soyadı : Shawish Murad 
Uyruğu:TÜRKİYE
DoğumTarihiveYeri:01/06/1980
Telefon:0095433683988 
E-mail: murad1980m1980@gmail.com 
Eğitim 
Derece        /Eğitim Birimi                  /Mezuniyet Tarihi 
Doktora	Van Yüzüncü Yıl Ün. Sosyal Bil. Enst                       03/05/  2019
Yüksek Lisans İslam Hukuku- Yüzüncü Yil Üniv                   	12/06/ 2015
Lisans            	İslam Hukuku- EL-Ezher Üniv   	                           24/07/2005
İş Deneyimi
Yıl  Yer  Görev 
 2013-   Hakkari Üniversitesi İlahiyat Fakültesi        Dr. Öğr.Üyesi
Yabancı Dil           :  Arapça.       Türkçe 
Kitap Bölümü
1. Shawish Murad, KİTAP ADI: ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİ DİN – AHLAK – DEĞERLER EĞİTİMİ VE SORUNLARI-1"Kitap Bölümü ADI: Çocuğa Din Ahlak Öğretiminde Nebevî Yöntemler ve Dinî Amaçları, Konya, Aralık 2020, s.315-322.
1. شاويش مراد، اسم الكتاب: الطفولة المبكرة: الدين الأخلاق القيم، 1. مشاكل التعليم، اسم قسمي من الكتاب: وسائل نبوية خاصة لتعليم الطفل الدين والأخلاق ومقاصدها الشرعية، طباعة مدينة قونيا، كانون الثاني، 2020. 
2. Shawish Murad, HAKKARİ İLAHİYAT YAZILARI -II", Kitap Bölümü ADI: Kürtaj Operasyonlarında Şer‘î İlkeler", Van, 2021, s. 117-134.
2. شاويش مراد، اسم الكتاب: الباحثين في كلية إلهيات هكاري، اسم قسمي من الكتاب: الضوابط الشرعية لعمليات الإجهاض، مدينة وان، تركيا، لعام 2021.  
3. Shawish Murad, KİTAP ADI: İslâm’da Sağlık ve Koruyucu Hekimlik. Kitap Bölümü ADI: Taharet Yoluyla Vücut Sağlığını Koruma Hususunda Şeriatın Gayeleri, Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi, Yayını, No: 37. 2021, s. 277- 285.
3. شاويش مراد، اسم الكتاب: الصحة والطب الوقائي في الإسلام، اسم قسمي من الكتاب: مقاصد الشريعة في حفظ صحة البدن من خلال الطهارة، مدينة آغري، جامعة إبراهيم جاجان، رقم النشر في الجامعة: 37، لعام 2021. 
4. Shawish Murad, KİTAP ADI: PANDEMİ SÜRECİNDE AİLE OLMAK-2 (e- Kitap). Kitap Bölümü ADI: Koronavirüs Zamanında Aile Varlığının Korunmasında Kendini Koruma (Hıfzü’n-Nefs) Rolünü Etkinleştirmek, Yayın Evi: Palet Yayınları, Konya, 2021, s. 39- 53.
4. شاويش مراد، اسم الكتاب: حماية العائلة في زمن الجائحة- 2، اسم قسمي من الكتاب: تفعيل دور مقصد حفظ النفس في الحفاظ على كيان الأسرة في زمن كورونا، مدينة قونيا، تركيا، لعام 2021. 
5. Shawish Murad, KİTAP ADI: DİN, DÜŞÜNCE VE AHLÂK I,  Kitap Bölümü ADI: Şer‘î Fetvalar için Ahlakî Kurallar, Yayın Evi: Nida Akademi, Van, 2022, s.343- 363.
4. شاويش مراد، اسم الكتاب: الدين والفكر والأخلاق-1، اسم قسمي من الكتاب: الضوابط الأخلاقية للفتاوى الشرعية، مدينة وان، تركيا، لعام 2022. 
6. Shawish Murad; Majed Hajmohammad, KİTAP ADI: İslam ve Yorum VI II. CİLT, Kitap Bölümü ADI: Migration of Andalus Scientists to the district of Maghreb Writers and Faqihts as a model, Yayın Evi: ENSAR NEŞRİYAT TİC. A, İstanbul, 2022, s.275- 292.
6. شاويش مراد مع دكتور ماجد حاج محمد، اسم الكتاب: الإسلام والتفسير السادس - مجلد الثاني، اسم قسمي من الكتاب: هجرة علماء الأندلس إلى عدو المغرب الأدباء والفقهاء أنموذجاً، مدينة إسطنبول، تركيا، لعام 2022. 
Kitaplar                                                                                                                   الكتب:
1. Shawish Murad, KİTAP ADI: Haskefî'nine d-Dürrü’l-Muhtâr Adlı Eserindeki Fıkhî Kaideler, Yayın Evi: Nizamiye Akademi, Uluslararası, İstanbul, Editör Adı: Doç. Dr. Hüseyin Okur + Dr. Majed HajMohammad, 2022, s.1- 265.
1. شاويش مراد، اسم الكتاب: القَوَاعِدُ الفِقْهِيَّةُ المُستَخرجَةُ مِنْ كِتَابِ الدُّرِّ المُخْتَارِ للحَصْكَفِيّ، تحقيق: أستاذ المشارك: حسين أوكور وأستاذ المساعد: ماجد حاج محمد، دار أكاديمية النظامية ودار الهاشمية، دار دولي، مدينة إسطنبول، تركيا، لعام 2022، عدد الصفحات: 265. 
Makaleler                                                                                                             : المقالات
1. Shawish Murad, "Fıkhi Akılda İlmi Metot Ramazan El-Bbüti Örneği", Yüzüncü Yıl Üniverstiesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, (Van), Sayı 42, 2018, s. 287-304. Arapça.
1. شاويش مراد." المنهجية العلمية في العقل الفقهي محمد سعيد رمضان البوطي أنموذجاً". جامعة وان يوزنجوييل، مجلة دراسات العلوم الاجتماعية، محافظة وان، تركيا، العدد: 42، عام: 2018م، صفحة: 287- 304. اللغة العربية. 
2. Shawish Murad," Hakim'in İstifa Etmesi veya Azledilmesi", Yüzüncü Yıl Üniverstiesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, (Van), Sayı 8-9, 2018, s. 50-73.Arapça.
2. شاويش مراد." أسباب عزل القاضي وانعزاله". جامعة وان يوزنجوييل، مجلة كلية الإلهيات، محافظة وان، تركيا، العدد: 8-9، عام: 2018م، صفحة: 50- 73. اللغة العربية. 
3. Shawish MURAD. "Dâru’l-İslâm’da Birden Fazla Halife’nin Bulunmasının Hükmü". Şırnak Üniversitesi. İlahiyat Fakültesi Dergisi. s. 2667-6575. Cilt: 10. Sayı: 23. Aralik 2019.
3. شاويش مراد." حكم تعدد الأئمة في دار الإسلام ". جامعة شرنخ، مجلة كلية الإلهيات، محافظة شرنخ، تركيا، العدد: 23، عام: 2019م، مجلد: 10. صفحة: 287- 304. اللغة العربية. 
4. Shawish MURAD. "Al- Lamashı Approach In Hıs Book “A Book On The Orıgıns Of Jurısprudence”. Siirt Üniversitesi. İlahiyat Fakültesi Dergisi. s.37-52. Cilt: 7. Sayı:1 .Haziran. 2020.
4. شاويش مراد." منهج اللامشي في كتابه: كتاب في أصول الفقه". جامعة سيرت، مجلة كلية الإلهيات، محافظة سيرت، تركيا، العدد: 1، عام: حزيران/2020م، مجلد: 7. صفحة: 37- 52. اللغة العربية. 
5. Shawish MURAD," Şîrâzî’nin el-Luma’ fî Usûli’l-Fıkh Adlı Eserindeki Yöntemi", Van Yüzüncü Yıl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Cilt: 8. Sayı 13, Aralık 2020. s.149- 17. 
5. شاويش مراد،" منهج الشيرازي في اللمع في أصول الفقه"، جامعة وان يوزنجييل، كلية إلهيات، مجلد:8، العدد:13، كانون الثاني، 2020، صفحة: 149-170. 
6. Shawish MURAD," Müslüman Bir Kadının ehl-İ Kitap’tan Bir Erkekle Evlenmesini Mübah Görenlerin Şüphelerine Reddiye ", Türkiye Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, İzmir. Cilt: 8. Sayı 10, Aralık 2020. s.299- 321.  
6. شاويش مراد،" الرد على شبهات من أباح زواج المسلمة بالكتابي"، مجلة البحوث الدينية التركية، إزمير، مجلد:8، العدد:10، كانون الثاني، 2020، صفحة: 299- 321. 
7. Shawish MURAD," Kûfe Halkı ve Kültürü Üzerinde Sahabenin Etkisi: Abdullah B. Mes’ud Örneği", Doğu Anadolu Sosyal Bilimlerde Eğilimler Dergisi, Hakkâri. Cilt: 4. Sayı 2, Aralık 2020. s.49- 64. 
7. شاويش مراد، أثر الصحابة على فقه أهل الكوفة وثقافتها عبد الله بن مسعود أنموذجاً"، مجلة شرق أناضول للعلوم الاجتماعية، هكاري، مجلد: 4، العدد:2، كانون الثاني، 2020، صفحة: 49- 64.  
8. Shavish MURAD," Ruling on Steaming Clothes (Buharla Elbise Temizlemenin Hükmü)", islamic studies Dergisi, Cezayir. Cilt: 12. Sayı 2, Aralık 2020. s.201- 218.
8. شاويش مراد، حكم تطهير الثياب بالبخار، مجلة دراسات الإسلامية، جزائر، مجلد، 12، العدد، 2، كانون الثاني، 2020، صفحة: 201- 218. 
9. Shavish MURAD,"Kuşayrî Risâslesi’nde Tasavvuf Şiirleri", Gümüşhane Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, Cilt: 10. Sayi: 20, Temmuz, 2021.
9. شاويش مراد، خصائص الشعر الصوفي، مجلة جومش خانة، كلية إلهيات، تركيا، مجلد: 10، العدد: 20، تموز/ لعام 2021.  
10. Shavish MURAD," SAÇ EKMENİN HÜKMÜ VE KURALLARI", el-Mecelletu’l-İlmiyyetu’l-Muhakkemetu li-Riaseti’ş-Şuuni’d-Dîniyyeti’t-Turkiyye, Cilt: 2. Sayi: 2, Aralık, 2020.
10. شاويش مراد، " حكم زراعة الشعر وضوابطه"، مجلة العلمية المحكمة التابعة للديانة التركية، تركيا، مجلد: 2، العدد: 2، كانون الأول/ لعام 2020.
11. Shavish MURAD," İşlenmiş Altının Vadeli Veya Taksitli Satışının Hükmü ", el-Mecelletu’l İlmiyyetu’l-Muhakkemetu li-Riaseti’ş-Şu‘uni’d-Diniyyeti’t-Turkiyye, Cilt: 3. Sayi: 2, Ocak, 2021.
11. شاويش مراد، "حكم بيع الذهب المصوغ مؤجلاً أو بالتقسيط"، مجلة العلمية المحكمة التابعة للديانة التركية، تركيا، مجلد: 3، العدد: 2، كانون الثاني/ لعام 2021. 
12. Shavish MURAD," Contemporary Jurisprudence Fatwas Collected And Presented On Legal İssues Affected By The Corona Disease", Journal of College of the Great Imam University, iraqi, Cilt: 1. Sayi: 36, Ocak, 2021.
12. شاويش مراد، "الفتاوى الفقهية المعاصرة المتعلقة بالمسائل الشرعية التي أثر فيها مرض كورونا جمع وعرض"، مجلة كلية جامعة الإمام الأعظم، عراق، مجلد:1، العدد: 36، كانون الأول/ لعام 2021.  
13. Shavish MURAD," Zap Bölgesi Fıkıh Medreseleri ve Havza Halkının Kültürü Üzerine Etkisi", Harran İlahiyat Dergisi, Cilt: 1. Sayi: 46, Aralık, 2021.
13. شاويش مراد، " المدارس الفقهية في منطقة الزَّاب وتأثيرها على ثقافة سكان المنطقة"، مجلة حران كلية الإلهيات، تركيا، مجلد: 1، العدد: 46، كانون الأول/ لعام 2021. 
14. Shavish MURAD," İbnü’l-Abdilber el-Mâlikî’ye (ö. 463/1071) Göre Fıkhi Meselelerin Temellendirilmesi İbadet Örneğinde", Turkish Studies -Religion, Cilt: 17. Sayi: 4, Aralık, 2022.
14. شاويش مراد، " توجيه المسائل الفقهية عند ابن عبد البر المالكي" ت.463هـ/ 1071م"، مجلة الدراسات التركية- الدين، تركيا، مجلد: 7، العدد: 4، كانون الأول/ لعام 2022.  
Bildiriler                                                                                           : المنشورات/ المؤتمرات
1. Shawish Murad, "Kadınlarla Güzel Geçim", Kadın ve Aile Sorunları Sempozyumu, Hakkâri Üniversitesi. İlahiyat Fakültesi, 2-3 Mayıs 2014, Hakkâri, s. 256- 261.
1. شاويش مراد." وعاشروهن بالمعروف". مؤتمر مشاكل المرأة والعائلة الدولي. جامعة هكاري، كلية الإلهيات. 2-3 أيار. عام: 2014م. صفحة: 256- 261.
2. Shawish Murad, "İbn Musek el-Hakkâri Ailesine Mensup Hadis Alimleri", Uluslararası Zap Havazsı Uleması Sempozyumu II, Hakkâri Üniversitesi, 26-29 Nisan 2018, Hakkâri, s. 747- 760.
2. شاويش مراد." أعلام الحديث من عائلة ابن موسك الهكاري". مؤتمر حوض الزَّاب الدولي الأول. جامعة هكاري. 26- 29 نيسان. عام: 2018م. صفحة: 747- 760.
3. Shawish Murad, "Meştub el-Hakkâri", Uluslararası Tarihte Hakkâri Sempozyumu, Hakkâri Üniversitesi, 14-16 Kasım 2014, Hakkâri, s.371- 384.
3. شاويش مراد." المشطوب الهكاري". مؤتمر تاريخ هكاري الدولي. جامعة هكاري. 14- 16 تشرين الثاني. عام: 2014م. صفحة: 371- 384.
4. Shawish Murad, "Tevekkül İntiharı Önler", Uluslararası İslam ve Ruh Sağlığı Sempozyumu, Hakkâri Üniversitesi, 29 Kasım 2014, Hakkâri.
4. شاويش مراد." الانتحار منافي للتوكل على الله". مؤتمر الإسلام وصحة الروح الدولي. جامعة هكاري. 29 تشرين الثاني. عام: 2014م. 
5. Shawish Murad.الأستاذ الدكتور فؤاد سيزكين وخدمته في تأريخ مصادر الفقه الإسلامي وأصوله", 3.Uluslararası Ahmed-i Hânî Sempozyumu “İslamBilim ve Kültür Tarihçisi olarak Prof. Dr. Fuat SEZGİN” ,2019 Ağrı İbrahim Çeçen Üniversitesi Rektörlüğü, 05-06 EKİM 2019 AĞRI.
5. شاويش مراد." الأستاذ الدكتور فؤاد سيزكين وخدمته في تأريخ مصادر الفقه الإسلامي وأصوله". مؤتمر أحمد الخاني الدولي الثالث: الأستاذ الدكتور فؤاد سيزكين كمؤرخ للعلوم والثقافة الإسلامية. جامعة آغري" إبراهيم جاجان". 5- 6 تشرين الأول. عام: 2019م.
6. Shawish Murad; Charif MURAD, " The Emigration of Sheikh Mulla Ramadan Al-Bouti to the Levant and its İmpact on Syrian Society", Ekonomik, Sosyal, Siyasal ve Kültürel Boyutlarıyla “GÖÇLERİN GELECEĞİ” Uluslararası Sempozyum, Batman Üniversitesi, 14- 15 Nisas 2022, Batman.
6. شاويش مراد." هجرة الشيخ مُلَّا رمضان البوطي إلى الشام وأثره في المجتمع السوري". المؤتمر الدولي: مستقبل الهجرة بأبعاده الاقتصادية والاجتماعية والسياسية والثقافية، جامعة باطمان، تركيا، 14-15 نيسان. لعام: 2022م. 
7: Shawish Murad, "Zap Bölgesinde Evlilik Geleneği ve Fıkıh Açısından Hükmü", 2. Uluslararası Zap Havzası Sempozyumu, 21-23 Ekim 2022, Hakkâri.
7. شاويش مراد." عادات أهل الزاب في الزواج وحكمها في الميزان الفقهي". مؤتمر حوض الزَّاب الدولي الثاني. جامعة هكاري، 21- 23 تشرين الأول. جامعة هكاري/ لعام: 2022.
- التحكيم: حكم لكثير من المجلات الدولية والمحلية في تركيا، وتجاوزت عشر مقالات.
- المناقشات العلمية: نقاش العديد من الرسائل العلمية في جامعات تركيا.   
    
    
    Müsbet ilmi, dinin yerine koyan ve maddenin atomuna varıncaya kadar eşyanın ilmini yapan asrımızın  insanı, dinden uzaklaşmakla kalbinde meydana gelen boşluğu, dünyalık ihtiraslarla doldurdu. Her şeyi inceden inceye tetkik ederken kendisini unuttu. Her şey için mihenk taşı olması gereken insan, bugün eşya ile değerlendiriliyor. Bunun neticesi olarak da beşer hayatından samimiyet, sevgi ve aşk duyguları siliniyor, yerini kin, ihtiras, nefret ve madde sevgisi alıyor. Milyonlara malik iken, kendi eliyle beynine sıktığı kurşunla hayatına son veren insanın ruh buhranını tahlil edecek bir psikolog, günden güne artan içtimai buhranların sebeplerini meydana koyacak bir sosyolog ve bütün içtimai hastalıklara ilaç sunacak bir doktor henüz gelmedi.
Medeniyeti, teknik ve iktisadi üstünlük olarak anlayan günümüzün maddeci insanı dertlidir. Cemiyete yöne vermek durumunda olanlar, buhranı maddede arıyorlar, morfolojik bünyenin mana cephesini unutuyorlar. Halbuki asrımız insanının derdi, her şeyden önce ruhidir. Ruhen tatmin edilmeyen insan verilecek her şey, O'nun ona olan ihtirasını arttırmaktan başka bir şeye yaramaz.
Bugün yaklaşık bir buçuk milyarlık İslam dünyasının yeni bir dinamizme ihtiyacı vardır. Bu dinamizm, on dört asır evvel Hz. Muhammed(sav)'in Hira'dan yaktığı meş'aleyi, yeniden tutuşturmakla başlayacaktır. Kütüphanelerde çürüyen eserleri ve yıkılan san'at abidelerini yeniden tetkik ederek onlardaki ruh inceliğine ve mana derinliğine varmak, bu doğuşun ilk müjdesi olacaktır.
Yirminci yüz özellikle, Türkiye ve İslam alemi için bir çok fikir ve ideolojik münakaşaların meşheri oldu. Demokrasiden Sosyalizme, Faşizmden Komünizme kadar her çeşit ideolojinin münakaşası yapıldı; her fikir ve düşünce neşriyatı piyasasına arz edildi. Fakat esefle kaydedelim ki, bunlar arasında üzerinde en az durulan ve en az tanınan İslamiyet oldu. O'nun dünya görüşü, ilim anlayışı, manevi ve kültürel değerleri, fikir piyasasına yeterince arz edilmedi. Neşriyatımız, bu fikir akımları arasında İslam fikriyatının da yer almasını temin istikametinde olacaktır. 
Mecmuamız, İslama zıt olmayan her türlü fikir ve san'ata açıktır. İlim ise zaten İslam'ın dilidir. Mevzuları mücerret halde işlemekten ziyade İslami düşünce ile mukayeseli şekilde tetkik etmek hedefimizdir. Bununla beraber İslami olmasa bile ilmi olma hüviyetini taşıyan yazılara da sayfalarımız arasında yer verilmeyecek değildir. İfadenin sade, Türk dili kaidelerine uygun ve uydurma bir lisandan ari olmasına azami hassasiyet gösterilecektir. Bu bakımdan mecmuamız, en güzel fikirleri, en tatlı bir lisanla anlatan ilim ve irfan erbabının fikir bahçesi olacaktır, inşallah..
Sa'y ü gayret bizden, tevfik ve inayet Allah'tandır.
DERGİ YAZIM KURALLARI VE YAYIN İLKELERİ 
İslam Medeniyeti Dergisi (İMD), 6 ayda bir olmak üzere yılda 2 kez (Temmuz ve Aralık) yayımlanan ulusal hakemli bir dergidir. Dergide İngilizce ve Türkçe çalışmalar kabul edilmektedir. İMD’ye gönderilecek makalelerde yazarların dergi yayın ilkelerine ve yazım kurallarına uymaları gerekmektedir. Belirtilen içerikte hazırlanmayan çalışmalar değerlendirme sürecine alınmamakta veya bu sürecin herhangi bir aşamasında değerlendirme dışında bırakılabilmektedir.
Dergide yayımlanan çalışmaların (dil, üslup, içerik vb.) her türlü sorumluluğu yazarlarına aittir. Değerlendirilmesi maksadıyla gönderilen makalelerin kabul görebilmesi için daha önce hiçbir yerde yayımlanmamış olması şarttır. Yayınlanan yazılardaki düşünceler yazara ait olup, hukuken ve bilim etiği açısından sorumluluk tamamen yazara aittir. Dergide yayınlanan makaleler Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır. Makaleler, kör hakemlik (peer-review) sistemiyle en az iki hakemin olumlu görüşünden sonra yayımlanmaktadır. Hakemlerden gelen raporlar ve editörya incelemesi doğrultusunda makalenin yayınlanmasına, yazardan düzeltme istenmesine ya da makalenin geri çevrilmesine ve reddine karar verilebilmektedir. Yazardan düzeltme istenmesi durumunda, düzeltmenin belirtilen tarihte yapılarak tekrardan ulaştırılması gerekmektedir.
Çalışmalar “Microsoft Office Word” programında A4 boyutlarında hazırlanmalıdır. Dergi formatı dikkate alınarak, gönderilen çalışmalar, resim, şekil, harita vb. ekleri de dâhil olmak üzere, min. 7000 maks. 8000 kelimeyi aşmamalıdır. 12 punto ve “Times New Roman” karakteri ile 1,5 satır aralığı kullanılarak yazılmalıdır. İki yana yaslı; girinti sol/sağ 0 cm. şeklinde hazırlanmalı, paragraflarda başlangıç girintisi 1 olmalı, paragraftan önce ve sonra ise 6 nk boşluk bırakılmalıdır. Çalışmalarında yazarlar dipnot şeklinde unvan, ad-soyadı, kurum ve e-mail bilgisine yer vermelidir. Her bir çalışmaya 150-200 kelimelik Türkçe, İngilizce ve Arapça özetler, başlıklar ve (alfabetik olarak) en az 4 anahtar kelime eklenmelidir. Ana başlıklar ve alt başlıklar kalın (bold) ve sola yaslı (girintisiz) olarak 1., 1.1., 1.1 .1., 1.1.2., 1.1.2.1. gibi ondalıklı şekilde numaralandırılmalıdır. Açıklama dipnotlarda stil, 1 satır aralıklı; iki yana yaslı; paragraf aralığı 0 nk; 10 punto ve Times New Roman yazı tipi kullanılarak olarak ifade edilmelidir.
Alıntılamalar ve kaynak gösterimi, metin içi veya dipnotlu olabilir. Çalışmada hangi atıf sistemini kullanılacaksa tüm metinde bu atıf sistemine göre atıf yapılır.  
Atıflar ISNAD Atıf sistemine göre yapılır: İSNAD Atıf Sistemi hem sayfa sonlarında numaralı atıf olan DİPNOTLU ATIF (Ibid'li, Chicago atıf sistemi benzeri) sistemini, hem de metin arasında veya cümle sonlarında parantez içinde atıf sistemi olan METİN İÇİ (Apa atıf sistemi benzeri) atıf sistemini destekler, yani makalenizde ister DİPNOTLU, isterseniz METİNİÇİ atıf şekillerinden birini tüm makalede aynı atıf sistemi kullanmak şartıyla tercih edebilirsiniz. Ancak tüm atıf tipleri (Kitap, Editörlü Kitap, Kitap Bölümü, Makale, Doktora Tezi, Yüksek Lisans Tezi vb. ) İSNAD atıf sisteminde tercih ettiğiniz atıf sisteminin atıf kurallarına uymalıdır. Atıf kuralları bu linklerde yer almaktadır. Buna göre atıf düzenlemelerini makaleyi göndermeden önce yapınız. https://www.isnadsistemi.org/ sitesine girerek inceleyiniz. İlgili sistemlerin Atıf kuralları bu linklerde yer almaktadır;
Metiniçi (APA benzeri) https://www.isnadsistemi.org/guide/isnad2/isnad-metinici/ veya
Dipnotlu (Chicago sistemi benzeri) https://www.isnadsistemi.org/guide/isnad2/isnad-dipnotlu/ olarak yapılabilir.
YAYIN HAKLARI VE ETİK KURALLAR
Hakem süreci olumlu tamamlanarak yayımlanması kabul edilen gönderilerde yer alan görüş ve düşünceler yazarlarına ait olup dergiyi ve editörleri bağlamamaktadır. İMD herhangi bir görüşün taşıyıcısı olmayıp, tarafsız yayımcılık ve bilimsel etik kurallarına göre yayım yapmaktadır. İMD, kişilik haklarının korunmasına yönelik evrensel ve hukuksal ölçütler ile bilimsel etik ve atıf kurallarının gereklilikleri içinde kalarak araştırmalarının sonucunda ulaşılan verilerin paylaşılması konusunda yazarları teşvik eder. Bu bağlamda Budapeşte Açık Erişim İnisiyatifi Bildirisi’ni benimser. Makalenizi dergiye göndererek çalışmalarınız üzerinde intihal taramasının yapılmasını kabul etmiş sayılırsınız. İMD’de yayımlanan yazılarda belirtilen düşünce ve görüşler ile bilimsel etik kurallarına uygunluktan yazar sorumludur. İMD’de yayınlanan yazılarda yer alan görüşler İMD ya da yayın kurulunun değil, yazarlarının görüşleridir.
Yayın Etiği
İslam medeniyeti dergisi açık erişim politikasını benimser.
İslam Medeniyeti Dergisi'nin yayın süreçleri, bilginin bilimsel yöntemle yansız biçimde üretilmesi, geliştirilmesi ve paylaşılmasına dayanır.
Hakemli makaleler, bilimsel yöntemin uygulanmasını, yansızlığı sağlayan çalışmalardır. Bilimsel üretimin gerçekleştirilmesinde yayın sürecinin tüm bileşenlerinin; yayıncı, editörler, yazarlar, hakemler ve okuyucuların etik ilkelere uymaları gerekir. Bu kapsamda İslam Medeniyeti Dergisi’nin yayın etiği ile açık erişim politikası da, Yayın Etiği Komitesi’nin (Committee on Publication Ethics, COPE) açık erişimde yayınladığı kılavuzlar  ve politikalar doğrultusunda  (Örneğin “Yayın Etiği Komitesi (COPE) Davranış Kuralları ve Dergi Editörleri İçin En İyi Uygulama Kılavuzları; “Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors” ve “COPE Best Practice Guidelines for Journal Editors”)  yayın sürecinin tüm bileşenlerinin etik ilkelere uymasını gerektirmektedir.
Makalelerde kullanılan verilerin manipüle edilmesi, çarpıtılması ve uydurma verilerin kullanılması gibi durumlar tespit edilirse, makale yazarının çalıştığı kuruma bu durum resmi yollardan bildirilecek ve makale red edilecektir. Dergimiz, editörya ve/veya hakemler tarafından verilen dönütlere göre yazarlardan analiz sonuçlarına ilişkin çıktı dosyalarını isteme hakkına sahiptir.
Yayıncının Etik Sorumlukları
İslam Medeniyeti Dergisi’nin yayıncısı olan İslam Medeniyeti Vakfı, kamu yararını gözeten ve kâr amacı gütmeyen bir vakıftır. 
İslam Medeniyeti Dergisi (İMD), ilk olarak Ağustos 1967’de yayın hayatına başlamıştır. 5 yayın dönemiyle Eylül 1982 yılına kadar yayıncılık faaliyetinde bulunmuş; bu kapsamda 44 sayıyı akademik dünyaya ve ilgili literatürlere kazandırmıştır. İMD, İslam medeniyeti, kültürü, sanatı ve edebiyatına sahip çıkarak, bu alanda bir literatürün oluşmasına önemli katkılar sunmuştur. Derginin yayıncılık faaliyetlerinde bu noktada Türkiye, “İslam’ın son kalesi” sıfatıyla ele alınmış; İslam Medeniyeti içerisinde ön plana konmuştur. Ayrıca, İslam iktisadı tartışmalarının yaşandığı bir dönemde dergide, faiz, banka, işçi hakları gibi İslam ve iktisat konularına da yer verilmiştir. İktisattan hukuka ve siyasete kadar geniş bir alanda çeşitli çalışmalara yer verilmiştir. Dergi günlük siyasetten uzak durarak ilmi bir zemin üzerinde ilerleme maksadında olmuştur.
Yüksek İslam Enstitüsü mezunları tarafından kurulan Talebe ve Mezun Dernekleri, 1966 yılında Cahid Baltacı ve arkadaşlarının öncülüğünde Yüksek İslam Enstitüleri Talebe Federasyonu çatısı altında toplandı. Bu Federasyon tarafından “İSLÂM MEDENİYETİ” adıyla bir dergi yayınlanmaya başladı. Bu sahada yayımlanan tek yayın organı konumundaki bu derginin adını taşıyan bir de “VAKIF” kuruldu. İSLÂM MEDENİYETİ VAKFI’nın kuruluşu 24.01.1974 tarihinde İstanbul 8. Asliye Hukuk Mahkemesinin 1974/13 Karar numarasıyla tescil edildi. 1966’da federasyon çatısı altında yayın hayatına başlayan İslâm Medeniyeti Mecmuası, 1974 yılında İslâm Medeniyeti Vakfı’na intikal ederek, Yüksek İslâm Enstitüleri’nin Fakülteye dönüştürüldüğü 1982 yılına kadar yayın hayatına devam etti. Kısa süren fetret devri 1989 yılında Reşat Erol’un Vakıf Yönetimi’nde görev almasıyla sona erdi ve İstanbul İlâhiyat Fakültesi Kampüsü içine taşınarak Fakülte Camii Külliyesinde öğrenci, öğretim elemanları ve mezunlarla buluştu. Bu dönemde hep birlikte, el-ele birçok proje ve etkinliğe ev sahipliği yaparak yeni bir atılım yaptı. İstanbul İlâhiyat Fakültesi Yönetimi ve İlâhiyat Vakfı ile birlikte ortak faaliyetler ve organizasyonlar gerçekleştirdi.
İslam Medeniyeti Dergisi Editörler Kurulu’nun Sorumlulukları
•	İslam Medeniyeti Dergisi'ne başvurusu yapılan her makale Editörler Kurulu ve tarafından incelenir. 
•	İslam Medeniyeti Dergisi Editörler Kurulu, Dergiyi sürekli geliştirmeye, yayın niteliğini yükseltmeye çaba gösterir.
•	İslam Medeniyeti Dergisi Editörler Kurulu,  yayın, kör hakemlik, değerlendirme süreci, etik ilkeler gibi dergi politikalarının belirlenmesi ve uygulanmasını sağlar.
•	İslam Medeniyeti Dergisi Editörler Kurulu, makale ve dergi yayım sürecinde, bilimsel-etik olmayan davranışlarla, intihalle, atıf çeteciliğiyle ilgili önlemleri almada sorumludur.
•	İslam Medeniyeti Dergisi Editörler Kurulu, her makalenin kayıtlarını, dergiyle ilgili yazışmaları elektronik ya da basılı olarak saklar.
      
Editör, Editör Yardımcıları ve Alan Editörlerinin Etik Sorumlulukları
•	Editörler, hakemlerin, yazar(lar)ın, araştırmacı, uygulayıcı ve okuyucuların bilgi gereksinimlerini karşılamaya gerektiğinde yanıt vermeye, yayın sürecinde düzeltme, açıklama gerektiren konularda açıklık ilkelerine göre davranmaya çaba gösterirler.
•	Editörler, makalelerin yayımlanmasına karar verirken, makalelerin özgün  olmasına, bilimsel alan ile ilgili yazına, okuyucu, araştırmacı ve uygulayıcılara katkı sağlamasına özen gösterirler.
•	Editörler, makalelerle ilgili olumlu ya da olumsuz karar verirken, makalelerin özgün değeri, alana katkısı, araştırma yönteminin geçerli ve güvenirliği, anlatımın açıklığı ile derginin amaç ve kapsamını göz önünde tutarlar.
•	Editörler, başvurusu yapılan makalelerin önemli sorunu olmadığı sürece ön değerlendirme aşamasına alır, olumlu hakem önerilerini göz önünde bulundurur, ciddi sorun olmadıkça önceki editör(ler)ce verilen kararları değiştirmezler.
•	Editörler, derginin yayın politikaları arasında bulunan kör hakemlik ve değerlendirme süreci politikalarını uygular, hakemlerin kimlik bilgilerini gizli tutar, her makalenin yansız ve süresi içinde değerlendirilmesini sağlarlar.
•	Editörler, makaleleri alan editörleri ve hakemlerin uzmanlık alanlarını dikkate alarak gönderir, değerlendirmelerin yansız ve bağımsız yapılmasını desteklerler.
•	Editörler, makalenin yansız değerlendirilmesi için editörler, hakemler ve yazar(lar) arasındaki çıkar çatışması-çıkar birliği olup olmamasını göz önüne alırlar.
•	Editörler, hakem havuzunun geniş bir yelpazeden oluşması ve sürekli güncellenmesi için arayış içinde olurlar.
•	Editörler, akademik görgü kurallarına uymayan ve bilimsel olmayan değerlendirmeleri engellerler.
•	Editörler, dergi yayın süreçlerini yayın politikaları ve kılavuzlara uygun işletilmesini sağlar, süreçte görev alanları yayın politikaları konusundaki gelişmelerden bilgilendirir, gerektiğinde eğitim programı hazırlarlar.
•	Editörler, yayın sürecinde görev alanlar herkesle etkili bir iletişim içinde olur, belirli aralıklarla toplantılar düzenlerler.
•	Editörler, değerlendirilen makalelerdeki kişisel verilerin korunmasını sağlarlar; yazar, hakem ve okuyucuların bireysel verilerini korurlar.
•	Editörler; makalelerde insan ve hayvan haklarının korunmasına özen gösterirler, makalenin katılımcılarının açık onayının belgelendirilmesini önemserler, makalenin katılımcılarına ilişkin etik kurul onayı, deneysel araştırmalarda izinleri olmadığında makaleyi reddederler.
•	Editörler; görevi kötüye kullanmaya karşı önlem alırlar. Görevi kötüye kullanmaya yönelik yakınmalar olduğunda, nesnel bir soruşturma yaparak, konuyla ilgili bulguları paylaşır.
•	Editörler, makalelerdeki hata, tutarsızlık ya da yanlış yönlendirmelerin düzeltilmesini sağlarlar.
•	Editörler, yayınlanan makalelerde yazar(lar)ın haklarını savunurlar. Ayrıca yayımlanan makalelerin içeriğinin başka yayınların fikri mülkiyet haklarını ihlal etmemesi konusunda gerekli önlemleri alırlar; özgünlük-benzerlik denetimini yaparlar.
•	Editörler, Dergide yayımlanan makalelere yönelik tutarlı eleştirileri dikkate alırlar, eleştirilen makalelerin yazar(lar)ına yanıt hakkı tanırlar.
•	Editörler olumsuz sonuçları içeren çalışmaları da göz önünde bulundururlar.
•	Editörler, Dergiye iletilen yakınmaları inceler ve gerekli açıklamaları yaparlar.
Hakemlerin Etik Sorumlulukları
İslam Medeniyeti Dergisi makale değerlendirme sürecinde yazar(lar)ın hakemleri, hakemlerin yazarları tanımadıkları iki yönlü kör hakemlik ilkesi uygulanır, hakemler yazarlar ile doğrudan iletişim kuramaz;  makale değerlendirme formları ve metin üzerinde belirtilen notlar ile düzeltme istemleri dergi yönetim sistemi üzerinden editörlerce yazar(lar)a iletilir. İslam Medeniyeti Dergisi’ne başvurusu yapılan makaleleri değerlendirecek hakemler şu etik sorumlulukları taşımalıdır:
•	Hakemler yalnız uzmanlık alanı ile ilgili makaleleri değerlendirmeyi kabul etmelidir.
•	Hakemler, değerlendirmeyi yansızlık ve gizlilik içinde yapmalıdır. Bu ilke gereğince inceledikleri makaleleri değerlendirme sürecinden sonra yok etmeli, ancak yayınlandıktan sonra kullanmalıdırlar. Uyruk, cinsiyet, dinsel inanç, siyasal inanç ve ticari kaygılar, değerlendirmenin yansızlığını bozmamalıdır.
•	Hakemler, çıkar çatışması-çıkar birliği olduğunu anladıklarında, makaleyi değerlendirmeyi reddederek, editörlere bilgi vermelidir.
•	Hakemler, değerlendirmeyi akademik görgü kurallarına uygun biçimde, yapıcı bir dille yapmalı; hakaret ve düşmanlık içeren kişisel yorumlardan kaçınmalıdır.
•	Hakemler değerlendirmesini kabul ettikleri makaleyi süresi içinde değerlendirmelidirler.
Yazarların Etik Sorumlulukları
İslam Medeniyeti Dergisi'ne makale başvurusu yapan yazar(lar)ın etik sorumlulukları:
•	Yazar(lar), başka yerde yayımladıkları ya da yayımlanmak üzere gönderdikleri bir makalesini, aynı anda birden fazla makalesini İslam Medeniyeti Dergisi'ne göndermemelidir.
•	Yazar(lar), İslam Medeniyeti Dergisi'ne özgün makale göndermelidir.
•	Yazar(lar), makale yazımı sırasında yararlandıkları kaynaklara etik ilkeler doğrultusunda doğru biçimde yollama (atıf) yapmalıdır.
•	Makaleye katkı sağlamayan kişilerin adı, yazar olarak yazılmamalı, yayımlanmak üzere başvurusu yapılan bir makalenin yazar sırasını değiştirme, yazar çıkartma, yazar ekleme önerilmemelidir.
•	Yayınlanma başvurusu yapılan makaleyle ilgili çıkar çatışması-çıkar birliği olan kişileri editörlere bildirmelidir.
•	Değerlendirme sürecinde yazar(lar)dan makalelerine ilişkin bilgi ya da ham veri istenmesi durumunda beklenen bilgileri Editörlere sunmalıdırlar.
•	Yazar(lar), makalelerinde kullandıkları verilerin kullanım haklarına, araştırma-çözümlemelerle ilgili izinlerin ya da üzerinde araştırma yaptıkları katılımcıların onayının alındığını belgelemelidirler.
•	Yazar(lar), değerlendirme ve erken görünüm aşamasındaki ya da elektronik ortamda yayımlanmış makalesiyle ilgili hatayı fark ettiklerinde bilgi vermek, düzeltmek ya da geri çekmek için editörle iletişime geçmesi gerekir.
•	Yazar(lar), etik kurul kararı gerektiren deney, anket, ölçek, görüşme, gözlem, odak grup çalışması gibi nicel ya da nitel yöntemlerle veri toplamayı gerektiren araştırmalar için etik kurul onayı aldığını; etik kurul adı, karar tarihi ve sayısı aday makalenin ilk-son sayfasında ve yöntem bölümünde belirtmeli, etik kurul kararını gösteren belgeyi makalenin başvurusuyla birlikte sisteme yüklemelidir. Ayrıca olgu sunumlarında aydınlatılmış olur/onam formunun alındığına ilişkin bilgiye makalede yer vermelidir. 
•	Yazar(lar), veri toplama sürecinde etik ilkelere özen gösterdiklerinin kanıtlarını (başkalarının ölçek, anket, fotoğraf gibi belgelerinin kullanılması için kendilerinden izin alınması gibi) makale içinde sunmalıdır. Makalelerde araştırma ve yayın etiği ile fikir ve sanat eserleri için telif hakları düzenlemelerine uyulduğu belirtilmelidir. Araştırma insan ve hayvan denekler üzerinde gerçekleştirilmiş ise araştırmanın uluslararası bildiriler, kılavuzlar vb uygun gerçekleştirildiği bildirilmelidir. 
•	Yazar(lar)dan derleme makaleler için etik kurul onayı istenmez. Bununla birlikte etik kurul kararı gerektirmeyen makalelerde de, etik kurul kararının gerekmediği, makalenin ilk-son sayfasında ve yöntem bölümünde belirtilmelidir. 
Etik İlkelere Uymayan Durumun Editöre Bildirilmesi
İslam Medeniyeti Dergisi'nde editörler, hakemler, yazarlar ile ilgili etik ilkelere uymayan bir davranış ya da değerlendirme sürecindeki, erken görünümdeki ya da yayımlanmış bir makale ilgili etik olmayan bir durumla karşılaşılması durumunda imdergisi@gmail.com adresine ileti yoluyla bildirilmesi gerekir. 
Ücretsizdir.
İslam Medeniyeti Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Dergimiz EBSCO tarafından (Uluslararası Alan Endeksi) taranmaktadır.