The aim of this study is to examine the effect of teaching percentages with the creative drama method on the academic achievement and permanence of fifth grade students. For this purpose, an experimental design with pre -test post-test control group, which is one of the quantitative research methods, was adopted. The sample of the research consists of 58 fifth grade students, 30 of whom are experimental and 28 of whom are controls, who are studying in a public school in Osmaniye city center. When the data got within the scope of the research were analyzed at the 95% confidence level in the SPSS 23 program, it was revealed that there was a moderate effect size in favor of the experimental group between the test scores of the knowledge retention of the experimental and control groups. Thus, we agreed that the creative drama method is more effective than traditional teaching methods in terms of academic success and permanence of knowledge on percentages.
The aim of this study is to examine the effect of teaching percentages with the creative drama method on the academic achievement and permanence of fifth grade students. For this purpose, an experimental design with pre -test post-test control group, which is one of the quantitative research methods, was adopted. The sample of the research consists of 58 fifth grade students, 30 of whom are experimental and 28 of whom are controls, who are studying in a public school in Osmaniye city center. When the data got within the scope of the research were analyzed at the 95% confidence level in the SPSS 23 program, it was revealed that there was a moderate effect size in favor of the experimental group between the test scores of the knowledge retention of the experimental and control groups. Thus, we agreed that the creative drama method is more effective than traditional teaching methods in terms of academic success and permanence of knowledge on percentages.
Mathematics teaching percentages creative drama Mathematics teaching percentages creative drama
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 18 Aralık 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 16 Ağustos 2022 |
Kabul Tarihi | 6 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 10 Sayı: 20 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Değerli Yazarlar,
JCER dergisi 2018 yılından itibaren yayımlanacak sayılarda yazarlarından ORCID bilgilerini isteyecektir. Bu konuda hassasiyet göstermeniz önemle rica olunur.
Önemli: "Yazar adından yapılan yayın/atıf taramalarında isim benzerlikleri, soyadı değişikliği, Türkçe harf içeren isimler, farklı yazımlar, kurum değişiklikleri gibi durumlar sorun oluşturabilmektedir. Bu nedenle araştırmacıların tanımlayıcı kimlik/numara (ID) edinmeleri önem taşımaktadır. ULAKBİM TR Dizin sistemlerinde tanımlayıcı ID bilgilerine yer verilecektir.
Standardizasyonun sağlanabilmesi ve YÖK ile birlikte yürütülecek ortak çalışmalarda ORCID kullanılacağı için, TR Dizin’de yer alan veya yer almak üzere başvuran dergilerin, yazarlardan ORCID bilgilerini talep etmeleri ve dergide/makalelerde bu bilgiye yer vermeleri tavsiye edilmektedir. ORCID, Open Researcher ve Contributor ID'nin kısaltmasıdır. ORCID, Uluslararası Standart Ad Tanımlayıcı (ISNI) olarak da bilinen ISO Standardı (ISO 27729) ile uyumlu 16 haneli bir numaralı bir URI'dir. http://orcid.org adresinden bireysel ORCID için ücretsiz kayıt oluşturabilirsiniz. "