21. yüzyılda ihtiyaç duyulan bilgi, beceri, tutum ve değerler hakkında ortak bir anlayış geliştirmek üzere OECD yürütücülüğünde politika yapıcılar, okul liderleri, öğretmen, öğrenci ve alan uzmanları ile birlikte Eğitimin Geleceği ve Becerileri-2030 başlıklı bir rapor hazırlanmıştır. İlgili raporda, eğitim sistemlerinde okutulan zorunlu ya da seçmeli tüm derslerin genel işlevleri sorgulanmış ve mevcut müfredatlar eleştirel bakış açısıyla yeniden yorumlanmıştır. Bu inceleme süreci, “tarih eğitiminde ilerleme” konusu ile “bu ilerlemenin ölçülmesi” hususunu bir problem olarak karşımıza çıkarmıştır. Bu iki önemli sorunun çözülmesi konusunda tarihsel düşünme ve araştırma yöntemlerinin müfredatlara dahil edilmesi zorunluluğu vurgulanmıştır. Tarih eğitiminde öğrenme ilerleyişini konu alan bu çeviri, bu konudaki uygulamaların okuyucu ile paylaşılması üzere hazırlanmıştır. Bu çerçevede yazı içeriğinde tarih programlarında uygulanan farklı tarihsel kavram sürümlerinin bir karşılaştırılmasına yer verilmiş; İngiltere, Malta, Singapur, Avustralya ve Kanada gibi ülkelerin tarih dersleri ile kazanım hedeflerine değinilmiştir. Öğrencilerin tarihsel düşünme alanında elde edeceği beceriler, yaş ve sınıf düzeylerine göre sıralanmıştır. Buna ilave olarak, İngiliz tarih eğitimi akademisyeni Alex Ford (2016) tarafından geliştirilentarihsel sorgulama sürecine ilişkin altı kavram eksenli detaylı bir tablo da paylaşılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Çeviri Makale |
Yazarlar | |
Çevirmenler | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Mayıs 2020 |
Gönderilme Tarihi | 15 Mart 2020 |
Kabul Tarihi | 22 Mayıs 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 1 |
DUYURULAR:
1- APA7 Yazım Kuralları:
Mayıs 2024 sayısından itibaren dergimiz kaynak gösterme ve alıntı yapma konusunda APA 7 (American Psychological Association) sistemini uygulacaktır. Daha fazla bilgi için lütfen TUHED şablonu ve yazım kurallarını inceleyiniz.
2- Erken Görünüm:
TUHED'in yeni yayın politikasına göre, değerlendirme süreci tamamlanan makaleler erken görünüm formatında yayınlanacaktır. Erken görünüm olarak yayınlanacak makalelere DOI ve sayfa numası tanımlanacaktır.
3- Tam Metin İngilizce Yayın Politikası:
Mayıs 2021 sayısından itibaren Araştırma-İnceleme ve Yayın Kritiği türündeki Türkçe çalışmaların tam metin İngilizce çevirisiyle birlikte yayınlanması sistemine geçilecektir. Buna göre yazarlar dergimize Türkçe başvuruda bulunabilecek ancak hakem değerlerndirme süreci sonrasında yayına kabul edilen çalışmaların tam metin İngilizce nüshasının düzenlenerek sisteme yüklenmesi istenilecektir. İngilizce olarak yapılan başvuruların incelenmesi ise İngilizce yapılacaktır.
4- Etik Kurul Onayı:
25 Şubat 2020 tarihli ULAKBİM kararı gereği İnsanlar üzerindeki çalışmalar için (yaş sınırlaması olmaksızın) Etik Kurul Onayı alınmış olmalı, bu onay makalenin ilk ve son sayfaları ile Yöntem bölümünde kurum, tarih ve sayı bilgisi verilerek belirtilmeli ve imzalı Etik Kurul Onayı makale ile birlikte sisteme yüklenmelidir. Çalışmanın etik kurul onayı gerektirmediği durumlarda bu durum yine Yöntem bölümünde açıkça ifade edilmelidir. 2020 itibariyle bu şartları yerine getirmeyen çalışmalar değerlendirilmeye alınmayacaktır.