Ege Eğitim Dergisi, eğitimle ilgili akademik, evrensel bilim ölçütlerine uygun kuramsal ve uygulamalı çalışmaları yayımlayarak alan uzmanlarının birbirleriyle ve toplum arasında etkileşim kurmalarını ve paylaşım yapmalarını amaçlamaktadır.
Ege Eğitim Dergisi, eğitim alanına katkıda bulunan özgün araştırma, derleme ve çeviri makaleleri yayımlayan açık erişimli, hakemli, bilimsel bir dergidir. Dergide araştırma makalelerine ağırlık verilir. Her sayıda en fazla iki derleme türünde makaleye yer verilir. Ege Eğitim Dergisi yılda en fazla bir kez, kongrede sunulmuş bildiriler için ek sayı yayımlayabilir.
Ege Eğitim Dergisi’nde Türkçe ve İngilizce makaleler yayımlanır. Türkçe makaleler için İngilizce; İngilizce makaleler için Türkçe geniş özet istenir.
Derginin kapsamına aşağıdaki çalışma alanlarında hazırlanmış makaleler girer:
Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri EğitimiYazım Kuralları
Ege Eğitim Dergisine gönderilen Türkçe çalışmalar Makale Şablonu üzerinde, Yazım Kuralları belgesindeki yönergeler dikkate alınarak hazırlanır. Yazım Kurallarında belirtilmeyen durumlarda American Psychological Association (APA) (Amerikan Psikoloji Birliği) yayın kılavuzu (6. Basım, 2010) dikkate alınır. Makale Şablonuna ve Yazım Kurallarına uygun olmayan çalışmalar değerlendirmeye alınmamaktadır.
Ege Eğitim Dergisi’nin yayım sürecinde, Yayın Etiği Komitesi’nin (Committee on Publication Ethics - COPE) yayımladığı COPE Code of Conduct and Best Practice Guidelines for Journal Editors ve COPE Best Practice Guidelines for Journal Editors kılavuzlarında önerilen etik ilkeler temele alınmaktadır. Buna göre Ege Eğitim Dergisi’nin paydaşlarının aşağıdaki sorumlulukları yerine getirmeleri beklenmektedir:
Ege Eğitim Dergisi’nin yayıncısı olan Ege Üniversitesi Eğitim Fakültesi, yayıncılığı kamu yararı gözeterek ve kâr amacı gütmeksizin yapmayı ilke edinmiştir. Dolayısıyla yazarlardan yazılarının değerlendirilmesi ve/veya yayımlanması için herhangi bir ücret talep edilmemektedir. Okuyucular için de derginin genel ağ (web) sitesinde dergiye açık, elektronik ve ücretsiz erişim olanağı sağlanmaktadır. Yazarlara telif ücreti ödenmemektedir.
Bu eser Creative Commons Alıntı-GayriTicari-Türetilemez 4.0 Uluslararası Lisansı ile yayımlanmıştır.