This
study is intended to researche candidate teachers’ social expressivity skill
levels according to their use of social network sites. Survey method is used
based on this purpose. Sample of the study is composed of 701 candidate
teachers studying at a state university, Faculty of Education in Spring semester
of 2012 – 2013 academic year. The data on the usage of social networking sites
is collected through the “Social Network Sites Usage Survey” developed by the
researcher and the social skills levels were assesed through “Social Skills
Inventory”, developed by Riggio in 1989 and translated into Turkish by Galip
Yüksel in 2004. As the data of the research doesn’t meet the hypothesis of the
parametric tests, Mann – Whitney U test and Kruskal Wallis Variance Analysis
have been used for data analysis. In case of detection of a significant
difference as a result of Kruskal Wallis variance analysis, Mann Whitney U
test, adjusted by Bonferroni, was used in order to determine the groups between
which difference is significant. According to the results of the study, Social
expressivity skill levels of teacher candidates showed significant difference
with respect to their membership of social network sites, the duration of their
membership to social network sites, the average of daily time spent on social
network sites, their making comments on contents in social network sites, their
main purpose of using social network sites and their use of smileys in social
network sites.. However, no significant difference detected among total social
skill levels with respect to their main purpose of using social network sites.
Suggestions were made based upon the obtained results.
Social Network Sites Social Skills Social Expressivity Skill Teacher Candidates
Bu çalışma öğretmen adaylarının sosyal
ağ sitelerini kullanım durumlarına göre sosyal anlatımcılık beceri düzeylerini
incelemeyi amaçlamaktadır. Bu amaca uygun olarak araştırmada tarama modeli
kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2012-2013 eğitim-öğretim yılı bahar
yarıyılında bir devlet üniversitesinde lisans programına devam eden 701 öğretmen
adayı oluşturmaktadır. Çalışmada, sosyal ağ sitelerinin kullanımıyla ilgili
veriler araştırmacı tarafından geliştirilen "Sosyal Ağ Siteleri Kullanım
Anketi" ile elde edilmiş; sosyal beceri düzeyleri ise Riggio tarafından
1989 yılında geliştirilen ve Türkçeye uyarlaması 2004 yılında Galip Yüksel
tarafından yapılan "Sosyal Beceri Envanteri" ile değerlendirilmiştir.
Araştırmanın verileri, parametrik testlerin varsayımlarını yerine
getirmediğinden, verilerin analizinde Mann- Whitney U testi ve Kruskal Wallis
Varyans Analizi kullanılmıştır. Kruskal Wallis varyans analizi sonucunda
anlamlı fark bulunduğu takdirde farkın hangi gruplar arasında olduğunu
belirlemek için Bonferroni düzeltmeli Mann Whitney U testi kullanılmıştır.
Çalışmanın sonuçlarına göre öğretmen adaylarının sosyal anlatımcılık beceri
düzeyleri; sosyal ağlara üye olma durumlarına, sosyal ağ sitelerine üye
oldukları süreye, aktif olarak kullandıkları sosyal ağ sayısına, sosyal ağ
sitelerinde bir günde ortalama geçirdikleri süreye, sosyal ağ sitelerinde yer
alan içeriklere yorum yazma durumlarına, sosyal ağ sitelerindeki yazışmalarında
yüz simgelerini kullanma durumlarına göre anlamlı bir farklılık göstermektedir.
Ancak öğretmen adaylarının sosyal anlatımcılık beceri düzeyleri, sosyal ağları
en fazla kullanma amaçlarına göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Elde
edilen sonuçlara dayalı olarak öneriler sunulmuştur.
Sosyal Ağ Siteleri Sosyal Beceri Sosyal Anlatımcılık Becerisi Öğretmen Adayları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 9 Aralık 2019 |
Kabul Tarihi | 4 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences