This study aimed to examine the applications of
the teachers regarding the teaching to students with mild intellectual
disabilities of mathematical concepts and skills in their classes. Sample group
of the study was composed of 10 special education teachers employed in special
education schools in Sakarya. Semi-structured interview technique was used in
data collection. Data were collected using a semi-structured interview form
prepared by the researchers. Descriptive analysis technique was utilized to
analyze data. Data were summarized and interpreted with the help of descriptive
analysis technique. As a result of research, teachers working in special
education schools stated that they made an individualized education and
training plan during the teaching of mathematics concepts and skills. Teachers
stated that they gave examples from the close environment of the student in
order to attract and maintain the students' attention during the teaching of mathematical
concepts and skills.
Bu araştırmanın amacı; hafif düzey zihinsel yetersizliği olan öğrencilere matematiksel kavram ve becerilerinin öğretimine yönelik öğretmenlerin sınıflarında yaptıkları uygulamaları incelemektir. Araştırmanın örneklem grubunu Sakarya’da özel eğitim okulunda çalışan 10 özel eğitim öğretmeni oluşturmaktadır. Verilerin toplanmasında, görüşme türlerinden yarı yapılandırılmış görüşme tekniğinden yararlanılmıştır. Araştırmacılar tarafından hazırlanan yarı yapılandırılmış görüşme soruları kullanılarak veriler toplanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde betimsel analiz kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda özel eğitim okulunda çalışan öğretmenler, matematiksel kavram ve becerilerin öğretimi sırasında bireyselleştirilmiş eğitim ve öğretim planı yaptıklarını ifade etmişlerdir. Öğretmenler, matematiksel kavram ve becerilerin öğretimi sırasında öğrencilerin dikkatini çekmeye ve sürdürmeye yönelik öğrencinin yakın çevresinden örnekler verdiğini ifade etmişlerdir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ağustos 2020 |
Kabul Tarihi | 13 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Yaz |
IBAD Sosyal Bilimler Dergisi / IBAD Journal of Social Sciences